My Fantasy Online 2
Oficjalne forum gry My Fantasy Online 2

Rozmowa - ...

Icuś Acuś - 01-01-2018, 18:26
Temat postu: ...
...
xyzzy - 01-01-2018, 21:39

https://forum.mfo2.pl/viewtopic.php?t=37760
Jak dasz cytowanie pierwszego posta, będziesz miał bezpośrednie linki do miniaturek.

wisla12h - 02-01-2018, 09:47

Fajnie, że jeszcze ktoś chce coś zrobić dla MFO2 ;) Trzymam kciuki!

[ Dodano: 07-01-2018, 21:28 ]
Ruszyłeś już z reklamą? Bo w ostatnich dniach widać pewien przyrost liczby nowych graczy ;) Na czym polega ta reklama jeśli można wiedzieć? W jaki sposób ją przeprowadzasz? Może mógłbym jakoś pomóc?

Death_leny - 08-01-2018, 14:50

Ja cały czas twierdzę, że gra nie zestarzała się bardzo i dalej oferuje sporo ciekawych rozwiązań i przygód. Ale może to tylko nostalgia? :cry: W każdym razie jeśli będzie dało się pomóc, ja też chętnie wezmę w tym udział
Antybristler - 15-01-2018, 16:01

Pewnie, że nostalgia.

Przypuśćmy, że nowego gracza, nieznającego mfo nie odstraszy przestarzały wygląd. Skończą mu się ruchy w 5 minut i co dalej ma robić?

Aquagen - 18-01-2018, 06:51

Antybristler napisał/a:
Skończą mu się ruchy w 5 minut i co dalej ma robić?


No właśnie, co dalej?

Jak było te x lat temu, kiedy większość z nas zaczynała przygodę z mfo? Ja z tego co pamiętam byłem zajarany ilością graczy i po prostu chciałem ogarniać na tyle, żeby kogoś sklepać. Klimat MMORPG z dwoma bossami (Grzegorz i Behemoth King) ale dużą ilością graczy robił robotę.

Jak przyszedłem na mfo2 ten sam czynnik zadziałał, ale było coś jeszcze. Był tym czat, który jest chyba najważniejszą rzeczą w aktualnym systemie mfo2. Musimy wymyślić sposób na odbudowę gry. Co może zachęcić nowego gracza, jeśli na serwerach siedzą już w większości same koty które nowicjuszy zjadają bez większego wysiłku? Gra ma fabułę, myślę że dla 10 jak i nawet 30-latka (który lubi takie klimaty) jest wystarczająco interesująca. Problem tkwi w tym, że gra przeszła do lamusa i została zapomniana. Osoby które MFO przygarnęło 10-12 lat temu - teraz już są dorosłe i pewnie nawet nie pamiętają o grze. Jednakże, te x lat temu coś ich przyciągnęło. Może warto ruszyć w tym kierunku i odświeżyć reklamowanie mfo2?

v_e_x_a_l - 23-01-2018, 23:08

IMO nie ma sensu na razie robić reklamy gry, gdyż może i będzie więcej osób, ale to minie po paru dniach. Trzeba zastanowić się najpierw jak zatrzymać nowych. No i tak, jak już kogoś nie odrzucą ruchy, to zniechęcić ich mogą częste przegrane z mobami, trudności z pokonaniem bossów, brak eq adekwatnego do aktualnego poziomu.

No i jeżeli chodzi o staty i inte to można w"Profilu" i "Inteligencji" umieścić odnośniki do jakiś prostych poradników, wskazówek, przykładowych stat, int. Wiem, że w FAQ znajdują się takie rzeczy, ale umówmy się. Kto tam wchodzi? Znaczna większość prawdopodobnie ominie to i prędzej już zapyta się o coś na czacie. A tak to będzie miała pod ręką, ciężki do przeoczenia, wyróżniający się, czerwony odnośnik "how to efektywne staty".

Jeżeli chodzi o eq to tutaj potrzebna jest inicjatywa graczy, wystarczy po prostu wystawiać potki, eq z miast znajdujących się w dalszej części fabuły. Popyt jest zawsze, nie zawsze podaż. Nie każdy gracz wie jakie itemy może kupić sobie na aktualnym poziomie, nie każdy ma dostęp do spisu eq.

Gra musi zachęcić, popchnąć do przodu, podać pomocną dłoń graczom, aby zostali, zamiast wracać do pełnoetatowego grania w lola.

Wiem, że kiedyś to było inaczej, każdy dochodził do wszystkiego sam, no i jak tak można, że teraz nowicjusze dostają wszystko na tacy, ale czasy się zmieniły i wiele osób gra, bo chce się zrelaksować, jakiegoś bosika ubić, poexpić i nie ma czasu na ogarnianie gry od podstaw. A to, że ktoś teraz szybciej ogarnie grę, łatwiej będzie mu się wczuć to chyba nikogo nie urazi?

Wiadomo, są to drobne propozycję, które nie zrobią jakiejś ogromnej zmiany ilość graczy online, ale zawsze coś i możecie dorzucić coś od siebie.

No i można dodać system osiągnięć (np. zabij 1000 mobów), ale wątpię w powodzenie tego pomysłu, także nawet się nie rozpisuję. Ale z pewnością byłby to dobry boost, jeżeli chodzi o aktywność.

MiT - 24-01-2018, 19:00

MFO3 ma reklamę i dopóki Ona funkcjonuje wątpię, by pojawiła się i do v2...
Również warto zwrócić uwagę, że mfo jest projektem hobbystycznym. Nie chcę nikogo usprawiedliwiać, ale to dość ważny szczegół.
By bujnąć tą grę należałoby zaprzestać działań nad v3, wykupić reklamę- koszty w tysiącach, zrobić apkę na smartfony (sprawną i nie obciążającą telefony)- kolejne tysiące.

Jest też sprawa silnika gry, który jest przestarzały jak na dzisiejsze czasy i możliwości.



Nie liczyłbym na wielkie zmiany, drobne będziemy powoli wdrażać.

Neni - 24-01-2018, 19:10

Ciężko będzie zachęcić nowych graczy w dzisiejszych czasach. Do tego co tu powiedziane weźcie jeszcze pod uwagę możliwości technologiczne i to do czego dzisiaj ma dostęp dzieciak w wieku, gdzie mógłby się zainteresować MFO. Ja pamiętam MFO poznałem mając 13 lat. Dzisiaj już wiele dzieciaków w tym wieku ma porządne kompy, a co za tym idzie większe możliwości niż my wtedy.

Mając 13 lat zaraziłem MFO moich dwóch kuzynów, w podobnym wieku, razem pykamy z jednym do dzisiaj. W gimnazjum zaraziłem już połowę chłopaków z klasy, a widząc nas w bibliotece na przerwie expiących pod Langeburgiem i Urkaden grą zajarało się kilku młodszych chłopaków, którzy wciągneli w to swoich znajomych. Dzisiaj? Gra się w gry takie jak League of Legends, Counter Strike, PUBG, Dota 2, Overwatch itp. Dlaczego? Bo dzieciaki mają łatwiejszy dostęp do kompów, które takie gierki pociągną. Ja tak nie miałem, moi znajomi też nie i grało się w to się mogło. Inna kwestia, że rynek gierek nie był aż tak różnorodny jak teraz. Ceny też nie są wysokie, więc każdy się skusi - LoL i Dota 2 są darmowe, Counter Strike stoi po niecałe 30zł na allegro, a PUBG to wydatek rzędu 7 dyszek.

Prawda jest taka, że ta gra wieje już trochę starością. Nas starych trzyma nostalgia, co do młodych - mają po prostu z czego wybierać, a MFO słabo sobie radzi z nakłonieniem ich, aby wybrali właśnie ten produkt. Tu nic nie da reklama, nic nie da wprowadzanie częstych upków. Zbawienie przyniosłaby po prostu nowa gierka, która nie zraziłaby nas tak jak MFO3. Tylko z drugiej strony, jeżeli są pieniądze z MFO3 to po co robić coś nowego? My jako aktywni gracze MFO2 należymy tylko do garstki ludzi, spójrzcie jak to wygląda, codziennie loguje się ~ 30 graczy na swoich 3 slotach i może 20 "nowych". Nowi są na każdym kroku klepani przez starych wyjadaczy, załóżmy głupie zbieranie łusek, ktoś musi tam polecieć ileś razy, bo za każdym razem jak skończą się ruchy, to zanim się znowu zaloguje ktoś go stamtąd sprzątnie. Na s6 jeszcze pół biedy bo pieniążki na lot można szybko zarobić, ale gdzie indziej? Jak on ma się cieszyć z tej gry?

Dorzuciłem swoje 3 grosze, cały czas życzę tej grze, aby nie umarła, ale przestaje już widzieć nadzieję na odrodzenie. MFO2 działa dzięki nam, garstce osób, której jeszcze chce się wydawać co jakiś czas kasę na reset, blok lvla, dodatkowego slota, czy punkty ruchy na doexpienie. Znikniemy my to zniknie i MFO2, bo nie zarobi na siebie ;)

Wanryk - 26-01-2018, 11:10

Dlaczego nikt nie gra na s5?
Dark s2 - 26-01-2018, 14:33

v_e_x_a_l napisał/a:
IMO nie ma sensu na razie robić reklamy gry, gdyż może i będzie więcej osób, ale to minie po paru dniach. Trzeba zastanowić się najpierw jak zatrzymać nowych.


Zgadzam się w pełni z przedmówcą. Jeżeli chodzi o proces zatrzymania nowych/starych graczy, to w moim uznaniu administracja w pewny sposób powinna "pójść na rękę" w/w osobom. Rację bytu miałby system umożliwiający automatyczne rozdanie statystyk PvB- na schemacie mfo3 .Wstępnie można założyć przedział 1-50/75lv. Z racji, że świat sam w sobie jest "łatwy", to na sam start widziałbym możliwość wręczenia nowo założonym postaciom więcej złota na start (nie mam na myśli nie wiadomo jakiej sumy), bardziej ogólnodostępny dostęp do mikstur życia lv 2/3- gdyż wiążą się one z początkowym etapem gry i jakby zestawić, uogólnić większość przypadków, to gracze są z miksturami (nie wspominając o ekwipunku) 20/30lv do tyłu. Wiem, że na upartego idzie nabyć wszystko, lecz w tym wypadku nie mamy nikogo zmuszać, a jak wspomniałem ja i przedmówca- zachęcać. Jeżeli chodzi o starych graczy, weteranów, to ich już będzie ciężko w jakikolwiek sposób "zadowolić". Jedynym czynnikiem byłyby aktualizacje, eventy, loterie. Jak wiadomo jest to kwestia większego nakładu czasu, poświęcenia ze strony administracji a jak każdy wie- mfo2 nie jest nikogo priorytetem ani tym bardziej obowiązkiem (projekt zamknięty). Dlatego w tym wypadku pozostaje jedynie cierpliwość i nadzieja.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group