Regulamin Forum    FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Grupy    Rejestracja     Zaloguj 


Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: BaGGy
24-02-2015, 23:36
PvsP - Propozycja modernizacji rankingu
Autor Wiadomość
Ashariel 
Użytkownik



Level: 666
Wiek: 39
Dołączył: 16 Lis 2005
Skąd: Leicester
Wysłany: 16-03-2007, 03:42   PvsP - Propozycja modernizacji rankingu

Obecnie w walkach o ranking zwycięzca zyskuje 10% punktów rankingowych pokonanego gracza. Gracze z wysokim rankiem boja się walczyc bo za duzo ryzykują w porównaniu do możliwych korzyści. A na liście najlepszych graczy są tacy którzy mają najlepszą passę bo czasami 1 przegrana powoduje spadek ilosci punktow zbieranuch przez naście zwyciestw. Jest to trochę irytujące i trochę o tym myślałem aż wymyśliłem ewentualne rozwiązanie problemu. Pomysł jest taki iż w walce w ktorej sa brane pkty rankingowe powinna byc 1 pula punktow które można stracić/zyskać podczas walki równa 10% ilości punktów tej postaci która ma ich mniej, np:

Gracz A - pkty ranku 2000 vs Gracz B - pkty ranku 100

teraz jest tak:
jezeli wygrywa gracz A to zyskuje 10 pkt ranku a gracz B traci 10 (10% pktow Gracza B, Wynik: Gracz A 2010, Gracz B 90)
jezeli wygrywa gracz B to zyskuje 200 pkt ranku a gracz A traci 200 (10% pktow Gracza A, Wynik: Gracz A 1800, Gracz B 300)

po modyfikacji:
jezeli wygrywa gracz A to zyskuje 10 pkt ranku a gracz B traci 10 (10% pktow Gracza B, Wynik: Gracz A 2010, Gracz B 90)
jezeli wygrywa gracz B to zyskuje 10 pkt ranku a gracz A traci 10 (10% pktow Gracza B, Wynik: Gracz A 1990, Gracz B 110)

Czym lepszy przeciwnik tym wiecej ryzykujemy. Chodzi mi glownie o stabilizacje rankingową przez bardziej realne i wiarygodne odzwierciedlenie umiejetnosci taktyki graczy i statystyk wygranych/przegranych walk z graczami. Gwarantuje to powolny wzrost punktow ranku (max 10% aktualnie posiadanych), jak również spadki ranku zostaną ograniczone przez co rotacja powinna się stanowczo zmniejszyć...
_________________

http://old.my-fantasy.net/
 
 
 
Zyga 
Użytkownik Roku 2007!



Profesja: Wojownik
Nick: Andachiel
Level: 199
Wiek: 33
Dołączył: 23 Kwi 2006
Skąd: Gliwice
Wysłany: 16-03-2007, 06:51   

tylko w takim wypadku bylbym problem z aktualnym rankiem bo przciez wtedy akie 10 to byloby duzo a teraz to szczerze gowno :P
Chciaz mi sie to podoba...np...walcze z 5walk i mam te 5500 ranku. nagle przegrywam i to co zdobywalem poszlo sie walic.
Nawet niemowcie ze moglem wygrac czy cos ;] bo z niekazdym sie da ^^

W pewnym stpniu popieram.
_________________
 
 
Sintui 
Tester



Profesja: Wojownik
Level: 151
Wiek: 31
Dołączył: 31 Gru 2006
Wysłany: 16-03-2007, 07:20   

Ja przestałem już grać na rank ... to jest nudne, żeby cały czas uciekać i myśleć co zrobić, żeby nie stracić punktów ... pomysł jest nawet dobry ... nareszcie ludzie zaczęliby grać na exp, a nie na rank. Chociaż z drugiej strony to zależy ile by było tego ranku, bo 10 to sobie można w d... wsadzić :-P
_________________
 
 
kaliber94 
Użytkownik



Profesja: Wojownik
Nick: s1 kaliber94/s3 Sick
Level: 142
Wiek: 29
Dołączył: 14 Sty 2007
Skąd: Jastrzębie Zdrój
Wysłany: 16-03-2007, 07:27   rank

no to troche za malo by bylo 10, nie wiem, nie wiem...
 
 
 
X-F 
Użytkownik


Level: 1
Dołączył: 01 Sie 2006
Wysłany: 16-03-2007, 09:46   

Ashariel napisał/a:
po modyfikacji:
jezeli wygrywa gracz A to zyskuje 10 pkt ranku a gracz B traci 10 (10% pktow Gracza B, Wynik: Gracz A 2010, Gracz B 90)
jezeli wygrywa gracz B to zyskuje 10 pkt ranku a gracz A traci 10 (10% pktow Gracza B, Wynik: Gracz A 1990, Gracz B 110)
Jeśli dobrze rozumiem, w ten sposób słabsi gracze
nie mają najmniejszej szansy nabicia ranku na lepszych...
Ten pomysł promuje jedynie tych lepszych
i dlatego jest nieco egoistyczny, więc uważam że jest zły.
_________________
nie działam już aktywnie na scenie MF

Ucz się ucz, bo nauka do potęgi klucz;
a jak będziesz mieć dużo kluczy,
złamiesz wszystkie zabezpieczenia.
 
 
CzaR
Użytkownik



Nick: CzaR
Level: 1
Dołączył: 11 Maj 2006
Wysłany: 16-03-2007, 10:12   

Pomysl jest dobry wtedy juz by wychodzili z zamku na pole jestem na za
_________________

 
 
resetck 
Użytkownik



Profesja: Mag
Level: 52
Dołączył: 15 Lut 2007
Wysłany: 16-03-2007, 10:54   

to mozna wprowadzic jestem za ale mozna by to pogrupowac na jakies lvl bo ci slabsi nie mieli by mozliwosci nabic sobie odpowiedniej liczby punktow
 
 
 
eryk1993 
Użytkownik



Profesja: Wojownik
Nick: eryk
Level: 12
Dołączył: 02 Lut 2007
Wysłany: 16-03-2007, 11:08   

jestem za
 
 
mnietuniema
Użytkownik


Level: 1
Dołączył: 22 Paź 2006
Skąd: Warszawa
Wysłany: 16-03-2007, 11:32   

Ja nie gram na rank więc na ten problem patrzę tak z dystansem... :cool: mnie nie rank martwi tylko to że po prostu nie mam z kim walczyć :(

To i ja mam swoje przemyślenia:

Wg mnie problemem nie jest to że się rank TRACI, problemem jest to że go trudno ZDOBYĆ (i to nie dlatego że się przegrywa tylko dlatego że nie ma z kim walczyć).

1. W wielu dyscyplinach sportowych rank traci się po jakimś czasie (całkowicie czy też częściowo) co zmusza do ciągłej rywalizacji - gdyby punkty znikały po miesiącu czy choćby 3 - ruch w interesie byłby większy ;)

2. No i problem oszustw rankingowych... teraz 7lvl może mieć więcej ranku niż lvl 107 i niby jest przez to lepszym graczem (to tak jakby mówić że lider okręgówki jest lepszy od 2. w ekstraklasie...) - ktoś kto zdobył i utrzymał lvl 100 MUSI być lepszym graczem niż lvl 10! no chyba że wysokie lvl faktycznie są takie cienkie że w rankingu królują lvl średnie i niskie...

i tu bym wprowadził mnożniki do zdobywanego ranku:
- lvl do 9 - x0,5
- 10-19 lvl - x 1
- 20-29 lvl - x 2
...
- 150-159 lvl - x 15
(to oczywiście przykład, tę skalę można spłaszczyć i to znacznie)

Obecny rank jest bardzo skostniały, a takie "wpuszczenie w obieg" znacznej ilości pkt rozruszałoby nieco tych którym zależy na ranku, bo nie opłacałoby się siedzieć w mieście - walczenie byłoby wręcz koniecznością! owszem, punkty - i to dużo! - łatwo by się traciło, ale równie łatwo możnaby je zdobywać!
Tak jak byłem po poprzednim upie zdegustowany z lekka wymaganiami levelowymi dla nowych, dobrych itemków (brąz rękawiczki od 47lvl!!!) i mało komu na ekspie zależało, tak teraz właściwie wszyscy mówią o nabijaniu lvl bo i 100lvl jest wymagany... :mrgreen:
Myślę że tak jak mobilizacja przy zdobywaniu expa dobrze wpłynie (wpłynęła) na grę - tak i rozruszanie ranku wyjdzie grze na dobrze.

Inna możliwość - to rank uzależniony od ekspa (ale tylko tego zdobytego na graczach).
 
 
ADIHC1 
Junior Admin
Game Master




Level: 132
Dołączył: 30 Paź 2006
Wysłany: 16-03-2007, 11:42   

Ashariel napisał/a:
Pomysł jest taki iż w walce w ktorej sa brane pkty rankingowe powinna byc 1 pula punktow które można stracić/zyskać podczas walki równa 10% ilości punktów tej postaci która ma ich mniej

Zakladam, ze wprowadzenie nowego systemu, bedzie rownoznaczne
z zerowaniem ranku? Bo w przeciwnym wypadku jestem przeciw - bo
zdobywanie ranku, do wartosci TOPowych byloby mozolne i dlugie..
Czyli jesli punkty ranku zostana w takiej ilosci jakiej sa, to podzielam
zdanie X-F..
 
 
HaoAsakura
Użytkownik


Dołączył: 17 Lut 2007
Wysłany: 16-03-2007, 19:04   

niedokłądnie zrozumialem z tym przykładem ale jestem za :)
 
 
kaliber94 
Użytkownik



Profesja: Wojownik
Nick: s1 kaliber94/s3 Sick
Level: 142
Wiek: 29
Dołączył: 14 Sty 2007
Skąd: Jastrzębie Zdrój
Wysłany: 16-03-2007, 20:15   

Kola napisał/a:

no to troche za malo by bylo 10, nie wiem, nie wiem...

To był tylko przykład.
W praktyce wygląda tak, że czym więcej masz pkt rankingowych i walczysz z
graczem lepszym dostajesz więcej. Czyli im bardziej walka wyrównana tym
i wygrana będzie adekwatna do poziomu walki. Zaś jeśli jesteś słabszy i
tak stracisz swoje 10% i tak.




W moim przypadku to też był tylko przykład:)
 
 
 
Ashariel 
Użytkownik



Level: 666
Wiek: 39
Dołączył: 16 Lis 2005
Skąd: Leicester
Wysłany: 17-03-2007, 00:46   

10% z 10 punktów = 1, tak. Nie zapominajcie ze kazdy gracz zaczyna z 10 punktami ranku i za kazdy zdobyty poziom doswiadczenia otrzymuje roznież 10. Czyli jak ktos kto ma te 10 pkt zdobedzie 3 lvl-e i wygra 3 walki to ma ich juz 52, kolejne 2 walki i już 62 itd. Trzeba by tylko ustalić że minimalny rank ktory mozna wygrac/przegrać w walce to 1 no chyba ze jakas postac ma 0 ranku lub mniej (specjalisci chodzą po świecie :) ) wtedy pozostaje jedynie nabic rank poziomami. Cóż wyzerowanie ranku to całkiem słuszne rozwiązanie ale pominął bym to dlatego ze pewnie i tak nie przejdzie, no i musialoby być rowniez wyzerowanie poziomów bo jak ktos z lvl 150 po wyzerowaniu ranku ma go spowrotem nabic? troche nie fair co? A to z uszczuplającymi się punktami ranku mądre ale nie funkcjonalne bo skonczyloby sie tym ze wszystkim by on spadl do minimalnych ilosci a zostal tylko tym co ciagle atakują nowo lvl-ujące postacie (te ktore mialyby jeszcze sladowe ilosci ranku) czyli nisko lvl-owym postacią ktore sa bardziej bogate w zloto i przemyslane niz inni na ich lvl-u.
_________________

http://old.my-fantasy.net/
 
 
 
Kamyck 
Użytkownik


Profesja: Mag
Level: 1
Wiek: 35
Dołączył: 28 Kwi 2006
Wysłany: 17-03-2007, 08:22   

Jestem za... jak najbardziej.....
Nabijałem ranking jakieś 25lv w pewnym momęcie pojawił się wątek majątkowy i błędne rozdanie statystyk.
Straciłem prawie wszystko :/ , a wszyscy byli na mnie cięci bo 80pkt rankingowych na tak małym lv za wygraną zemną to chyba jest już małe coś :D

Naturalnie wiąże się to z resetem rankingu... może to będzie troche nie fair dla tych z top10(bo jednak trochę się namęczyli żeby zdobyć taki rank) Ale każdy chciałby mieć szansę do walki z najlepszymi...
_________________
Większość Ludzi sądzi, że BSD to substancja psychotropowa, Fedora to rodzaj nawozu azotowego, zaś OpenOffice to anarchistyczna organizacja założona przez urzędników średniego szczebla...
 
 
 
Zyga 
Użytkownik Roku 2007!



Profesja: Wojownik
Nick: Andachiel
Level: 199
Wiek: 33
Dołączył: 23 Kwi 2006
Skąd: Gliwice
Wysłany: 17-03-2007, 08:58   

Ymm...pytanie.. ;P jakby byl reset ranku(do 0) do wtedy w ogole niebyloby puntów R w grze :P chyba ze kazdy na start ma z 30... ;) albo 50

A pomysl calkiem niezly...mecze sie wczoraj...wygrywam z 8walk. mam juz 5700R a tu dup...2 przegrane i z 4700 zostaje ;/

Cytat:
Zwycięzcą jest hordesh.
Straciłeś przedmiot Mikstura życia Lv1.
Straciłeś 590381 punktów doświadczenia.
Straciłeś 141835 sztuk złota.
Straciłeś 582 punktów rankingowych.


Cytat:
Ravenerez zwyciężył.
Straciłeś 581907 punktów doświadczenia.
Straciłeś 86448 sztuk złota.
Straciłeś 521 punktów rankingowych.


zaaaal.pl :evil:
_________________
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme MyFantasy created by Phantom