Regulamin Forum    FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Grupy    Rejestracja     Zaloguj 


Poprzedni temat «» Następny temat
Zamknięty przez: ADIHC1
06-12-2007, 12:49
Pare modyfikacji walutowych.
Autor Wiadomość
Zahir 
Game Master



Profesja: Wojownik
Level: 206
Wiek: 47
Dołączył: 12 Kwi 2006
Wysłany: 17-04-2007, 14:48   Pare modyfikacji walutowych.

Mam pewna propozycje, ktora na jakis czas ucielaby kwestie przekretow na targu. Chodzi mi glownie o przekrety z wykorzystaniem duzych kwot wyplacanych za zarowno malo- jak i wysokowartosciowe przedmioty.
Generalnie chodzi o to, zeby administrator gry zrobil zbalansowanie ilosci zlota posiadanej przez graczy. To znaczy obicial jedno, a moze nawet 2 zera.
Ponadto nalezaloby podniesc ceny przedmiotow w sklepach. Bardzo dobrym, ale z jakichs powodow zarzuconym projektem bylo ustawienie ceny za przeloty balonem. Moim zdaniem cena nie byla za wysoka. Niestety po ostatnim update w niektorych czesciach fabuly mozna bylo pozbyc sie czesci gotowki, ale tylko jednorazowo. Efekt jest taki, ze wszyscy sie bogaca bardzo, coraz bardziej.
Kolejna sprawa to uzaleznienie straconej kasy od poziomu. Bo inaczej wyglada jak ja gine i majac okolo 700mln trace okolo 25-30mln, a inaczej jak gracz majacy okolo 25 mln traci odpowiedni procent tej sumy. Ja sie tym nie przejmuje, on bardzo. Moze sie myle, ale w koncu to tylko propozycje.
Nastepny krok to zmniejszenie ilosci kasy zdobywanej na potworach. Wbrew pozorom, to jest ciagle najlepszy sposob zarabiania pieniedzy.
Ostatecznie jeszcze nalezaloby przeanalizowac cala sytuacje po kolejnej aktualizacji gry, bo do tego czasu wszyscy zdaza sie porzadnie wzbogacic. Mozliwe ze balans zasobow pienieznych graczy powinien byc robiony cyklicznie np. co pol roku.
A teraz pora na argumenty, ale nie tylko:
1. Zwiekszy sie konkurencyjnosc towarow na targu.
2. Spadna ceny, a co za tym idzie, bedzie mniej przekretow.
3. W przypadku balansu kwot posiadanych przez graczy dotyczyloby to osob od jakiegos poziomu. Podobnie jak jest z uczestnictwem w turnieju. Tak, zeby gracze z poczatkowych poziomow nie zostali bez kasy.
4a. W przypadku zgonu w walce z potworem, zastanawiam sie nawet nad dosc drastycznym na poczatek posunieciem. Mianowicie, czy zgon nie powinien powodowac straty kasy.
4b. Tylko w takim wypadku nalezaloby zadbac tez o cos w rodzaju banku, ktory tez moglby brac prowizje od kasy w nim skladowanej i od wyplacanej.
4c. Moznaby tez rozszerzyc funkcje depozytu - np. zeby zaleznie od poziomu postaci mozna bylo w depozycie przechowywac okreslona sume "na czarna godzine", czyli jak sie zginie od potwora.
5. I na koniec argument do ubicia - Wiem, wiem, ja mam duzo kasy, to mnie nie ubedzie. To nie prawda, bo ja tez przeciez strace, ale to nie o to chodzi. Ja moge oddac swoja kase cala, byle legalnie i nie bede sie tym przejmowal.

Prosilbym ewentualnych komentujacych o przeczytanie wszystkich wypowiedzi w temacie, bo niektorzy powtarzaja to co juz inni powiedzieli.
_________________
Zdarza się, że chorąży wieje w przeciwną stronę niż sztandar S. Lec
Ostatnio zmieniony przez Zahir 23-04-2007, 14:59, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
X-F 
Użytkownik


Level: 1
Dołączył: 01 Sie 2006
Wysłany: 17-04-2007, 15:01   

Woa! Zahir założył temat :P

Rzeczywiście z kasą się porobiło ciekawie,
np. niektóre przedmioty na 90 level
osiągają na targu ceny po 60M,
zapewne dla kupujących jest to nieduży wydatek,
bo pewnie mniej niż połowa ich majątku,
ale powoduje zupełny brak wyczucia cen.

Autor tematu akurat jest w sytuacji, kiedy
zapewne ma już wszystko co trzeba do gry,
tzn. kupił/zdobył cały potrzebny sprzęt.

Ja dużo handluję na targu i moje dzienne przypływy
wynoszą około 5-10M (rzadko sprzedaję gemy),
jak sprzedam parę gemów to oczywiście więcej.
To oznacza, że w kilka dni mogę uzbierać
na właściwie każdy przedmiot.
I tak powinno być wg mnie.

Kasy za potwory bym nie zmniejszał,
ale rzeczywiście strata kasy przy potworach
wygląda ciekawie :)

Może w roli balansowania ilości kasy
mógłby wystąpić "podatek od poziomu".
Każda postać co dobę musi płacić określoną,
zależną od jej poziomu sumę, której wzrost
oczywiście musi być więcej niż liniowy,
taki, żeby postacie na 10 poziomie nie miały problemów,
a postacie na 100 poziomie musiały COŚ zrobić.
W wypadku nie posiadania odpowiedniej ilości kasy
można by zabierać jakieś przywileje lub dobra (rank?).
_________________
nie działam już aktywnie na scenie MF

Ucz się ucz, bo nauka do potęgi klucz;
a jak będziesz mieć dużo kluczy,
złamiesz wszystkie zabezpieczenia.
 
 
BULWAHR
Użytkownik


Dołączył: 27 Kwi 2006
Wysłany: 17-04-2007, 15:11   

Hmmm mi sie podoba pomysł z tym podatakiem.......... propozycja Zahira ma sens..... bo kurde skoro już ceny eliksirów dochodza do 1 mln za sztukę to z czasem te unikatowe przedmioty (takie które kupić sie nie da tylko znaleźć) będą tak drogie że tylko Ci najbogatsi je kupią.
Ciezko mi tak na szybko przemyśleć sprawę ale fakt... kase tutaj można bardzo łatwo zarobić.
_________________
moc nie tkwi w sile, siła tkwi w mocy
 
 
Zahir 
Game Master



Profesja: Wojownik
Level: 206
Wiek: 47
Dołączył: 12 Kwi 2006
Wysłany: 17-04-2007, 15:12   

X-F napisał/a:

Autor tematu akurat jest w sytuacji, kiedy
zapewne ma już wszystko co trzeba do gry,
tzn. kupił/zdobył cały potrzebny sprzęt.

No coz moze niektore przedmioty kupilem, moze niektore zdobylem. Inni tez zdobyli lub kupili. A potem sprzedali. Wiec nie ma w tym nic zlego. Nie powiem, ze oddam tez caly sprzet, bo bylbym conajmniej niezle walniety.
Ale temat nie na tym sie zasadza. Nie napisalem, ze balans mialby obejmowac takze sprzet.
Zas po tym co Ty napisales przyszlo mi do glowy, ze moze w takim razie nalezaloby balansowanie zrobic nieliniowo. Ale to chyba zly pomysl, zreszta na czym ta nieliniowosc moglaby polegac - ze mnie obetnie sie wszystkie zera, a Tobie tylko trzy?
Nie, jak robimy to rowno wszystkim.
_________________
Zdarza się, że chorąży wieje w przeciwną stronę niż sztandar S. Lec
 
 
X-F 
Użytkownik


Level: 1
Dołączył: 01 Sie 2006
Wysłany: 17-04-2007, 15:25   

Wspomniałem o tym, że np. ty masz już chyba wszystko,
więc nie musisz się o nic bić na targu i patrzysz na to
z perspektywy "dawno temu".

Nie chodzi mi również o "obcinanie zer".
Zauważmy, że statystyki rosną lekko ponadliniowo,
co w rezultacie daje jednak olbrzymie różnice,
i tym powinniśmy się chyba kierować wybierając sposób "balansowania".

Obawiam się, że przydałby się tu jakiś ekonomista/statystyk :P

PS.
1M za eliksiry to już gruba przesada, pamiętam jak zaczynałem
to nie mogłem za 100k sprzedać...
_________________
nie działam już aktywnie na scenie MF

Ucz się ucz, bo nauka do potęgi klucz;
a jak będziesz mieć dużo kluczy,
złamiesz wszystkie zabezpieczenia.
 
 
BULWAHR
Użytkownik


Dołączył: 27 Kwi 2006
Wysłany: 17-04-2007, 16:00   

Kasę akurat można wyrównać/obciąć liniowo... bo to nie jest uzależnone tak bardzo od lvla. 90 lvl ma takie same możliwości zarabiania jak 170 (chodzi mi o fabułe gry, nie o przeciwników).

Jednek kluczem będzie wprowadzenie zmian w sposobie zarabiania, bo chyba to jest główny czynnik który napędza tak ceny. Ja jak licytuje sprzęt to patrzę jak szybko odrobie złoto które na niego wydałem. I oceniam czy mnie stać na taki wydatek czy nie (pomijam to ile złota mam teraz). W tym momencie "ucinając 0" ceny nie spadną, bo gracze będą zarabiać w takim samym tempie jak teraz.
Proponuje przyjrzeć sie jak gracze zarabiają teraz i poprostu zmniejszyć ich zarobek. To przychamuje wzrost cen a prawdopodobnie spowoduje znaczy ich spadek. Gracze najczęsciej zarabiają na handlu rzeczami ze sklepu i sprzedaża nabitych gemów. Wynika z tego, że:
- manipulacja cenami w sklepach (mikstury i sprzęt), oraz ilością AP gemów potrzebnych do nabicia spowoduje co i za ile będzie sie opłacało sprzedawać i ceny na targu automatycznie spadną, bez konieczności "balansowania" złota nawet. Dla przykładu, gdyby jakiś gem miał 50k AP by na full go nabić, nikt by nie kupował go nabitego, tylko kazdy nabił by sobie sam, cena takiego gemu była by niska. I do tego trzeba dążyć. Ceny sprzętów w sklepach myśle można by pozmieniać gdy wejdzie korekta obrony w sprzętach. Trzeba to tylko dobrze przemyśleć. Sprzetów wypadających z bosów nie ruszał bym (ich częstości pojawiania się itd). Ich ceny spadną wraz z zasobami złota jakie mają ludzie.

P.S.
gdyby ktoś pytał, jestem ekonomistą z wykształcenia i statystykiem z zamiłowania :D .
_________________
moc nie tkwi w sile, siła tkwi w mocy
 
 
Padgoj2 
Użytkownik



Profesja: Wojownik
Nick: Padgoj2
Level: 70
Wiek: 36
Dołączył: 05 Sty 2007
Wysłany: 17-04-2007, 16:18   

Ej halooo...
Zahir
IGL i inni ponad 100 lvlach !
my nie mamy 180 lvli !! i tyle kasy to dal nas mnóstwo kasiory
wy to nosicie ze sobą po 700 mln a my ?? około 10 mln !!!
to nie jest tak dobrze jak wy macie pomyślcie jeszcze nad tym targiem
bo najbogatsi to w tym momencie jestescie wy !!
_________________
To ja odwiedziłem forum jako
130000 koleś :)
 
 
 
ADIHC1 
Junior Admin
Game Master




Level: 132
Dołączył: 30 Paź 2006
Wysłany: 17-04-2007, 16:21   

Padgoj2, o co Tobie chodzi? Przeczytales wszystko ze zrozumieniem?
I nie uzalaj sie nad soba, bo targ stoi otworem dla kazdego i kazdy moze
na nim zarabiac - troche czasu i checi, a i Ciebie bedzie stac na wszystko..

Nie wypowiadam sie w temacie, poniewaz sa tu osoby, ktore maja predyspozycje
do takiego ekonomicznego kombinowania. Fakt, ze wypadaloby przeprowadzic jakas
modyfikacje w systemie pienieznym, bo ceny sa kosmiczne, choc mozna spokojnie
zarobic na to (eq, gemy, itp..), ale nie o to chodzi.. Ceny musza spasc, a co za tym
idzie i ilosc zlota w grze..

Pamietam jeszcze kiedys padl na forum pomysl, zeby przedmioty mialy swoja max
cene. Moznaby licytwac taki przedmiot za wieksza ilosc zlota, niz max, ale nadwyzka
zlota by przepadala, a sprzedajacy dostalby tylko zloto rowne max cenie..
_________________
Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów. S. Lem
Ostatnio zmieniony przez ADIHC1 17-04-2007, 16:32, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Zyga 
Użytkownik Roku 2007!



Profesja: Wojownik
Nick: Andachiel
Level: 199
Wiek: 32
Dołączył: 23 Kwi 2006
Skąd: Gliwice
Wysłany: 17-04-2007, 16:29   

Tak sobie czytam wasze wypowiedzi i myśli sprowadzają mnie tylko do jednego.
Otóż, główne żródło które dostarcza nam kase to potworki(z przedmiotów takich jak: skóra dzika, pazur Behemota itp. za dużo nie wyciągniemy)
Niby na targu można sporo zarobić ale jakos tam te pieniądze musiały trafic.
Najlepszym wyjściem chyba by było zmniejszyć dopływ kasy z potworków.
Ludzie specjalnie wysyłają esy żeby zdobyć sporo kasy- bo tak jest najszybciej.
Jak już było wspomniane dobrym wyjściem byłoby okresowe skracanie zer.
Również jakiegolwiek opłąty od lvla, wieksze straty przy śmierci, zamiast 5%, 8%opłata na targu.
Tu trzeba sporo pokombinować... ale coś z tym trzeba zrobić bo faktycznie to jest paranoja :???:
Własnie tacy gracze jak GSH czy YamOne napełniaja kieszenie innym ludziom.
Oni na potworkach robia w kilka dni ze 100lvla, 40lvli i pomyślcie ile to jest mln i nabitych gemów.

Cytat:

P.S.
gdyby ktoś pytał, jestem ekonomistą z wykształcenia i statystykiem z zamiłowania :D .


Widac :D masz do tego smykałkę :)
_________________
 
 
Kawu_ 
Użytkownik



Profesja: Wojownik
Nick: KaWu
Level: 109
Wiek: 31
Dołączył: 15 Lut 2007
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 17-04-2007, 16:53   

Hmm na kase nigdy nie narzekalem i chyba nie bede. Nie robie jej na potworach, sprzedaje mikstury - zysk z miksow zycia lvl 4 jest ogromny, czasami 200 mikstur schodzi mi po 400k wiec mam ogromne przebicie... Jesli chodzi o bank pobierajacy podatki to jestem na nie... Nie iwem dlaczego ale odrzuca mnie ten pomysl. Zyga czesciowo masz racje - niektorzy faktycznie robia miliony na potworach ale to sa raczej rzadkie przypadki, wymieniles 2 takich (no oczywiscie jeszcze IGL i Zahir oraz cala czolowka lvlowa) ale ogolnie gracze wola grac na rank niz na exp a wiadomo ze lvl to najwiekszy wrog ranku.

Cytat:
Pamietam jeszcze kiedys padl na forum pomysl, zeby przedmioty mialy swoja max
cene. Moznaby licytwac taki przedmiot za wieksza ilosc zlota, niz max, ale nadwyzka
zlota by przepadala, a sprzedajacy dostalby tylko zloto rowne max cenie..


Ja takze pamietam ten pomysl i dziwie sie dlaczegoto nie weszlo... To jest wg mnie najfajniejszy pomysl. To w pewnymsensie wiaze sie z ograniczeniem zarobkow proponowanym przez IGLa, kiedy zostalo by to wprowadzone automatycznie mniej by sie zarabialo.

Ceny w sklepach... Ok jestem za powinny byc wieksze, to samo tyczy sie ceny za przelot balonem. Faktycznie to jednorazowe wydatki i przydalo by sie wprowadzic np oplate za kozystanie z miasta - chocby 1k dziennie. Chodzi o to ze jesli Gracz przesiedzial by w zamku powiedzmy wiecej niz 5h dziennie musi zaplacic ten tysiac.

Padgoj2 - z teog co wiem to na Twoim lvlu zarobienie kasy nei jest problemem trzeba tylko chciec...

To tyle z mojej strony ;)
_________________
 
 
 
Zahir 
Game Master



Profesja: Wojownik
Level: 206
Wiek: 47
Dołączył: 12 Kwi 2006
Wysłany: 17-04-2007, 17:28   

Padgoj2 napisał/a:
Ej halooo...
Zahir
IGL i inni ponad 100 lvlach !
my nie mamy 180 lvli !! i tyle kasy to dal nas mnóstwo kasiory
wy to nosicie ze sobą po 700 mln a my ?? około 10 mln !!!
to nie jest tak dobrze jak wy macie pomyślcie jeszcze nad tym targiem
bo najbogatsi to w tym momencie jestescie wy !!

Przeczytaj dokladnie to co napisalem, dopiero to skomentuj. Jak juz powiedzialem, obecnie dostepna kasa nie jest problemem, jesli daloby sie rowno wszystkich obdzielic, to rozdalbym te moje "700mln".
W temacie nie chodzi o moja czy Twoja kase. Chodzi o rosnaca inflacje i o sposoby jej obnizenia. Kurcze czuje sie jak Zyta Gilowska...
_________________
Zdarza się, że chorąży wieje w przeciwną stronę niż sztandar S. Lec
 
 
mnietuniema
Użytkownik


Level: 1
Dołączył: 22 Paź 2006
Skąd: Warszawa
Wysłany: 17-04-2007, 17:34   

Im wyższy lvl tym więcej ruchów i exp, kasa oraz ap płyną szerokim strumieniem...

To może podzielić potworki na 3 grupy - jedne dają kasę (ale i tak mniej niż teraz), drugie - expa, a na trzecich gemy się nabija?

Spośród graczy za inflację chyba najbardziej odpowiedzialni są ci co nie walczą i nie ryzykują utraty kasy, więc opodatkowanie możnaby uzależnić od innej aktywności...

No i bank... może by się i przydał, ale np. lokaty (wysokość, długość) "kupowałoby się" raportami z pojów lub choćby godzinami spędzonymi pod miastem w gotowości do walki.

Może warto jeszcze zrezygnować z zasady że nic za golda nie można dodatkowo kupić? Jakieś dodatki nie wpływające na grę (np. proponowane nieraz prywatne turnieje - ale za golda)?

I wbrew temu co niektórzy proponowali - jednocześnie można wystawić za dużo itemków na targ - ograniczenie licytacji (np. do 10 jednocześnie) albo uzależnienie możliwości wystawiania itemków na targu od lvl czy raczej od przejścia fabuły (powiedzmy że ma się prawo do handlowania w 3 ostatnio odkrytych miastach) też ograniczyłoby to przyrost gotówki.

A gemy.... może ap do nabicia jest właśnie - za mało! tyle że gem miałby wartość 0 - przez co nie tracąc swojej wartości dla posiadacza byłby niczym dla handlarza.
 
 
Sintui 
Tester



Profesja: Wojownik
Level: 151
Wiek: 31
Dołączył: 31 Gru 2006
Wysłany: 17-04-2007, 17:43   

Hehe pomysł całkiem, całkiem ... nareszcie ktoś uchwycił problem kasy w grze ... kiedyś 1 eliksir kupowałem za 70k a teraz w oasis ceny sięgają 1kk a to już jest paranoja ... każdy od 80 lv wzwyż nosi po 10kk w kieszeni i niby wszystko jest fajnie, ale ...
Max cena mogłaby być, wyższe tracenie kasy po przegranych walkach i mniej golda z potworków też ...
_________________
 
 
fnatic 
Użytkownik



Profesja: Wojownik
Nick: Shinro
Level: 666
Wiek: 30
Dołączył: 24 Sty 2007
Skąd: Gdynia
Wysłany: 17-04-2007, 18:21   

ja nie nosze prawie nigdy 10kk przy sobie :) zawsze mam malo kasy wiec mi to wszystko jedno :)
_________________
 
 
 
Q.U. 
Użytkownik


Level: -1
Dołączył: 28 Gru 2006
Wysłany: 17-04-2007, 18:32   

Cytat:
4a. W przypadku zgonu w walce z potworem, zastanawiam sie nawet nad dosc drastycznym na poczatek posunieciem. Mianowicie, czy zgon nie powinien powodowac straty kasy.

W ten sposób zaszkodzisz najbardziej niższym lewelom, bo taki 130 nie zginie na potworkach...

Cytat:
Może w roli balansowania ilości kasy
mógłby wystąpić "podatek od poziomu".

Nie ma szans... Poza tym, co by było z ludźmi, którzy zawiesili granie do następnego update? czekamy aż im kasa zejdzie na minus?

Cytat:
Najlepszym wyjściem chyba by było zmniejszyć dopływ kasy z potworków.

Prawda, choć również na niższych poziomach byłoby to problematycznym rozwiązaniem.

Co do banków, są zabronione, nawet jeżeli mają brać kasę zamiast dawać. Wszelkie opłaty również nie byłyby fair wobec tych biedniejszych.

IMO najprostszym rozwiązaniem, byłoby ograniczenie. Konkretniej ograniczyć ilość pieniędzy, które można mieć. To byłoby oczywiście zależne od poziomu i wszelkie pieniądze ponad poziomowy limit ginęłyby. Nie znalazłem w tym pomyśle nic co mogłoby prowadzić do nadużyć... Wady i zalety:

+ Likwidacja "przepaści pieniężnej" pomiędzy bogatymi a biednymi (najwięcej pieniędzy mogłyby mieć jedynie największe lewele, to chyba nie jest niesprawiedliwe wobec niższych.)
+ Ograniczenie przekrętów na targu... (skończyłyby się czasy 5 poziomowców z 20 milionami w kieszeni, mogliby mieć max powiedzmy 500k...
+ Ujście dla nadmiaru złota w grze (gdy osiągniesz limit wszystkie kolejne zarobione pieniądze przepadają, chyba że znowu zmniejszy ci się ilość pieniędzy)
+ Obniżenie cen (nie będziesz mógł dać 700kk za byle co na targu bo nie będziesz tyle miał)

- Takie same limity złota dla tych samych leweli (Gdy dwa w pełni bogaci XX poziomowcy będą chcieli walczyć o coś na targu może dojść do impasu w stylu: "postawie całą kasę to on mnie już nie przebije)
- Ograniczenie... (W tej grze niechętnie mówi się o jakimkolwiek ograniczaniu możliwości gry, więc byłoby to trudne do przepchnięcia przez "rząd" MFO.)

Ważną kwestią byłoby jeszcze właściwe ustalenie tych limitów, zanim wszyscy utoniemy w kasie. Czy stosunek MAXgold=poziom*Xgolda gdzie X jest zależne w przedziałach lewelowych byłby dobry? Z jednej strony gracze z 100 poziomem którzy powinni móc mieć maks około 50 do 100 milionów czyli przelicznik X= 0.5 do 1 milion na poziom, z drugiej strony gracz na 5 poziomie powinien mieć maks około 5k (? strzelam, bo już nie pamiętam jak było na takim poziomie) a więc przelicznik X= 1k... Ostatecznie pozostaje zdać się na spryt twórców i mieć nadzieję, że znaleźliby jakąś nadającą się do tego funkcję określającą wartość naszego tajemniczego X...
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme MyFantasy created by Phantom