Pisz w temacie.Robi się teraz tylko spam, zaraz będzie zamknięty temat 9czego bardzo bym sobie życzył bo tylko spamują
Jedyny spam jaki widzę w tym temacie, to Twój.
Odszczeknij sobie.
@offtop
A ty nielepszy. Przerwijcie tą kłótnie.
Mapy pisałeś że na blogu będą konkursy i za 10 punktów będą nagrody, a ostatni konkurs był dobrych pare tygodni temu i nikt niema nawet połowy punktów na nagrode a większość nawt niemiała okazji zdobycia punktu. Jeśli byś mógł zrób coś z tym .
Bałem się to powiedzieć, ale dla mnie twórcy gry zaczynają mocno stąpać na granicę plagiatu... tyle że ciekawe czy zechcą ją przekroczyć, czy inteligentnie zaczną wykorzystywać inne rozwiązania. Na dzień dzisiejszy cofam moje poprzednie zdanie.
Co dokładnie masz na myśli?
_________________ Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów. S. Lem
Ale plagiat czego? Znowu chodzi o tilesety? To tak, jakby powiedzieć, że Call of Duty (czy inna gra w realiach II Wojny Światowej) jest plagiatem Medal of Honor - zignoruj HUD, a okaże się, że gry są do siebie (wizualnie) bardzo podobne. To samo z wszelką maścią samochodówek - ale tam też nikt nie narzeka. Ekipa Margonem tworzy tilesety w formacje RPG Makera, dla MFO3 tez powstają autorskie tilesety w tym samym formacie. I znowu to tak, jakby powiedzieć, że wszystkie gry stworzone przy wykorzystaniu choćby Unreal Engine są plagiatem siebie nawzajem.
Ale plagiat czego? Znowu chodzi o tilesety? To tak, jakby powiedzieć, że Call of Duty (czy inna gra w realiach II Wojny Światowej) jest plagiatem Medal of Honor - zignoruj HUD, a okaże się, że gry są do siebie (wizualnie) bardzo podobne. To samo z wszelką maścią samochodówek - ale tam też nikt nie narzeka. Ekipa Margonem tworzy tilesety w formacje RPG Makera, dla MFO3 tez powstają autorskie tilesety w tym samym formacie. I znowu to tak, jakby powiedzieć, że wszystkie gry stworzone przy wykorzystaniu choćby Unreal Engine są plagiatem siebie nawzajem.
Podejrzewam, że właśnie o to chodzi, ale cóż - nie spodziewajmy się, że wszyscy w ogóle wiedzą co tak naprawdę oznacza "plagiat".
Ogólnie rzecz biorąc specyfikacja grafik jest taka sama jak w RPG Makerze i każdy ma takie samo prawo korzystać z tej specyfikacji. Dlaczego właśnie z tej? Bo jest ona NAJLEPSZA do tego typu gry. Nie będziemy więc korzystać z gorszych/mniej wygodnych rozwiązań na siłę.
Plagiat to by był gdybyśmy użyli takich samych grafik, a nie o takich samych parametrach.
To jest diametralna różnica. Co więcej MF od zawsze korzysta ze standardu RPG Makera - tyle, że starszej wersji.
Poza tym gdyby ktoś z krytykantów zgłębił temat to by wiedział, że z takiego standardu korzysta dziesiątki różnych projektów na całym świecie, bo też i RPG Maker go nie wymyślił. To jest po prostu jeden z kanonów (trudne słowo - "ogólnie przyjęta zasada, wzór, reguła, norma") tworzenia grafik na potrzeby gier 2D
Gdyby stosować Wasze postrzeganie plagiatu, to nikt by nie mógł stosować koła poza pierwszym wynalazcą. To nic, że okrągły kształt jest najlepszy do stosowania w przypadku np. kół samochodowych - trzeba je zrobić kwadratowe skoro ktoś inny już ma okrągłe.
Ostatnio zmieniony przez Tomi 08-11-2010, 20:41, w całości zmieniany 1 raz
Delikatną granicę między plagiatem a oryginalnością, nic więcej.
Tylko, że pomiędzy tymi określeniami granica nie może być cienka z definicji - albo coś jest plagiatem albo nim nie jest. Jeśli już tak ujmujesz sprawę to bardziej by pasowało pomiędzy "nowatorstem" a "odtwórczością".
A skoro stwierdzasz, że tą granicę przekraczamy to na pewno na podstawie jakiś konkretnych przykładów? A może klepiesz tak dla samego klepania? Zdecyduj się.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach