Regulamin Forum    FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Grupy    Rejestracja     Zaloguj 


Poprzedni temat «» Następny temat
Centrum wzorów MFO2
Autor Wiadomość
BaGGy 
Junior Admin
GM Roku 2012




Profesja: Wojownik
Nick: [GM] BaGGy
Level: 1
Dołączył: 24 Sty 2010
Skąd: Gdynia
Wysłany: 21-02-2015, 10:26   Centrum wzorów MFO2

Widziałem, że wzory, którymi rządzi się mfo2 są rozrzucone po wielu tematach, nie ma jednego miejsca/posta gdzie byłoby wszystko zawarte, a więc wrzucam tutaj.

Statystyki:
Kod:
Atak= siła^1,2
Obrona= witalność^1,2
Celność= szczęście^1,15+ 0,5*siła
Uniki= szczęście^1,15+ 0,5*szybkość
Atak magiczny= magia^1,2
Obrona magiczna= inteligencja^1,2
Celność magii= szczęście^1,15+ 0,5*magia
Unikanie magii= szczęście^1,15+ 0,5*szybkość
Szybkość= szybkość
Szczęście= szczęście
HP=10*(żywotność^1,2)+%gemów
MP=magia^1,2+%gemów


Średni hit:

Kod:
hit = obr * [ (atk*efcAtk) / (def*efcDef) ]


Gdzie:
hit-wartosc sredniego hitu
def-wartosc obrony broniacego sie
atk-wartosc ataku atakujacego
efcDef-efektywnosc obrony broniacego sie (mozna ja zobaczyc w statystykach (z ekwipunkiem) gracza)
efcAtk-efektywnosc ataku atakujacego
obr-obrazenia gemu (dla maga, uwaga: obrazenia rozdzki nie sumuja sie z obrazeniami gemu) lub broni (dla woja)

Przykład:
Kod:
Atak(z eq atakującego)=410
Efektywność ataku= 91%
Obrona z eq broniącego=350
Efektywność obrony=60%
Obrażenia broni=1446
np. Berserski topór


hit=1446*[(410*0,91)/(350*0,6)]=2569(średni hit)


Ciosy krytyczne:
Kod:
luck atakującego / luck broniącego * 100 - 100. Dodatkowo współczynnik ten nie może być mniejszy od 10 i większy od 90.

Średni hit waha się między 90%-110%, natomiast hit krytyczny to 140%. Wynika z tego, że max hit krytyczny wynosić może 154% średniego hitu.


Szybkość/Częstotliwość ataków:

Kod:
Speed_Wolniejszego = (Speed_Szybszego*Ilośc_Tur_Co_Którą_Występuje_Double/(1+Ilośc_Tur_Co_Którą_Występuje_Double)

Ilośc_Tur_Co_Którą_Występuje_Double=Speed_Wolniejszego(Szybkość_Szybszego-Szybkość_Wolniejszego)


Przykład1:
Kod:
Chcemy się dowiedzieć ile szybkości ma gracz, któremu bijemy double co 4 tury, a my mamy 500 szybkości:
Szybkość_Wolniejszego=500*4/(1+4)=400(Szybkość_Wolniejszego)


Przykład2:
Kod:
Chcemy się dowiedzieć co ile tur zadamy podwójny cios graczowi, który ma 230 Szybkości, a my mamy 270=

Ilośc_Tur_Co_Którą_Występuje_Double=230/(270-230)=5,75 (Double co 5-6 tur)




Jeśli gdzieś popełniłem błąd - proszę o zwrócenie uwagi i zachęcam do dyskusji.
Ostatnio zmieniony przez BaGGy 22-02-2015, 12:16, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Marcin 
Użytkownik


Profesja: Mag
Level: 1
Wiek: 35
Dołączył: 30 Cze 2009
Wysłany: 22-02-2015, 03:02   

Wzory się zgadzają, sam ich używam, oprócz tego na szybkość.
 
 
ManiakMFo 
Użytkownik



Profesja: Wojownik
Nick: Ice Axe
Level: 500
Świat: 3
Wiek: 33
Dołączył: 07 Mar 2009
Skąd: Darłowo
Wysłany: 22-02-2015, 12:13   

BaGGy napisał/a:
Ilośc_Tur_Co_Którą_Występuje_Double=230*(270-230)=5,75 (Double co 5-6 tur)


(prawidłowo) 230 / (270-230)= 5,75
_________________
Brak
 
 
 
BaGGy 
Junior Admin
GM Roku 2012




Profesja: Wojownik
Nick: [GM] BaGGy
Level: 1
Dołączył: 24 Sty 2010
Skąd: Gdynia
Wysłany: 22-02-2015, 12:15   

ManiakMFo napisał/a:
BaGGy napisał/a:
Ilośc_Tur_Co_Którą_Występuje_Double=230*(270-230)=5,75 (Double co 5-6 tur)


(prawidłowo) 230 / (270-230)= 5,75

Right, wkradl sie blad. Dzieki.
 
 
MiT 
Użytkownik



Nick: MiT
Level: 1
Dołączył: 26 Sty 2012
Wysłany: 22-02-2015, 12:38   

dodam też że wzory działają ale na określonych levelach, 100/160 jest miejscem w którym się one nie sprawdzają, głównie służyć mogą na niskich poziomach, bo na 55 + już są inne, które bazują na statystykach z eq (taka informacja, jakby ktoś próbował się bawić tym i żeby nie spinał jak zacznie wtopy liczyć)
_________________
"Et si tu n'existais pas..."
 
 
BaGGy 
Junior Admin
GM Roku 2012




Profesja: Wojownik
Nick: [GM] BaGGy
Level: 1
Dołączył: 24 Sty 2010
Skąd: Gdynia
Wysłany: 22-02-2015, 12:58   

Slucham? Wszystkie wzory opieraja sie na statystykach z eq, nie bazowych.
 
 
ManiakMFo 
Użytkownik



Profesja: Wojownik
Nick: Ice Axe
Level: 500
Świat: 3
Wiek: 33
Dołączył: 07 Mar 2009
Skąd: Darłowo
Wysłany: 22-02-2015, 15:53   

BaGGy napisał/a:
Slucham? Wszystkie wzory opieraja sie na statystykach z eq, nie bazowych.


Dokładnie tak.
To są tylko wyliczenia względem statystyk bazowych, wiec nie da Ci to dokładnego zarysu jakie statystyki ma przeciwnik.
_________________
Brak
 
 
 
Bidi 
Użytkownik



Profesja: Wojownik
Nick: Bidi
Level: 1
Wiek: 31
Dołączył: 11 Lis 2009
Wysłany: 24-04-2015, 07:21   

Czy te wzory na szybkość są aby na pewno prawidłowe? Do tej pory tylko raz zgadzały mi się obliczenia(tak mi się przynajmniej wydaje, nie mam potwierdzenia) i nie brałem pod uwagę doubli co X tur, a różnicę wykonanych ruchów w ciągu 50 tur. Teraz nawet testowałem to w pojedynku i wstępne wyliczenia nie miały odbicia w rzeczywistości(chyba, że nie umiem liczyć tur, ale różnicę między doublem co 3 tury a rzeczywistym doublem co 6 tur ciężko pomylić)
 
 
ElfenLied 
Użytkownik



Profesja: Wojownik
Nick: Elfen Lied
Level: 180
Wiek: 30
Dołączył: 07 Lut 2012
Wysłany: 24-04-2015, 21:04   

Kiedys z ciekawosci sprawdzalem wzory na szybkosc i w wiekszosci wypadkow sie nie sprawdzaly, nie polecam.
_________________

RIP 2007-09 [*]
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme MyFantasy created by Phantom