|
My Fantasy Online 2 Oficjalne forum gry My Fantasy Online 2 |
|
Śmietnik - Charakterystyki szczęścia i szybkości.
Walkmen - 19-12-2008, 10:31 Temat postu: Charakterystyki szczęścia i szybkości. Najpierw nadmieniam, że bardzo dużo szukałem i ... odpowiedzi na moje pytania nie znalazłem.
Chciałbym się dowiedzieć jak można obliczyć prawdopodobieństwo na cios krytyczny kiedy znam szczęście swoje i przeciwnika? Czy istnieje zależność pomiędzy unikami a ciosem krytycznym (powinna być ale jaka jest)? Kiedyś widziałem wzory i przedziały procentowe w których mogą występować ciosy krytyczne ale teraz nie mogę tego znaleźć.
To samo się tyczy szybkości. Jaka musi być różnica (np ile %) w szybkości by wystąpił podwójny ruch?
Wiem, odpowiedzi na te pytania są bardzo złożone i zawsze występują losowe kombinacje ale w dużym przybliżeniu można to określić.
Kto zna odpowiedzi na te pytania?
Pitazboras - 19-12-2008, 10:46
Walkmen napisał/a: | Jaka musi być różnica (np ile %) w szybkości by wystąpił podwójny ruch? |
Jakakolwiek. Im większa różnica, tym częściej podwójne ruchy, ale nawet przy minimalnej różnicy istnieje szansa na podwójny cios.
Walkmen napisał/a: | Czy istnieje zależność pomiędzy unikami a ciosem krytycznym (powinna być ale jaka jest)? |
Nigdy o takiej nie słyszałem i nie wiem dlaczego "powinna być"... Co mają uniki do ciosów krytycznych?
Walkmen napisał/a: | Chciałbym się dowiedzieć jak można obliczyć prawdopodobieństwo na cios krytyczny kiedy znam szczęście swoje i przeciwnika? |
Niestety, temat w którym Tomi o tym pisał wyparował
Fanatyko - 19-12-2008, 11:10
Postaram się odpowiedzieć w miarę możliwości jak najjaśniej.
Prawdopodobieństwo uderzenia ciosem krytycznym liczymy ze wzoru:
Luck Gracz 1 / Luck Gracz 2 * 100 - 100 = % prawdopodobieństwo trafienia krytycznie
Początkowo było założenie, że ten współczynnik nie może być mniejszy od 10 i większy od 90.
Teraz zostało to zmienione w ten sposób, że przy 2krotnej różnicy współczynnik spada do 0.
Jeśli chodzi o zależności uników do ciosów krytycznych to ja bym prędzej doszukiwał się unik-celność. Tutaj chyba nie ma powiązań.
Szybkość tak jak i resztę należy porównywać procentowo.
Zacytuję tutaj BULWAHR'a bo opisał to naprawdę przejrzyście:
BULWAHR napisał/a: | Dla przykładu ktoś ma 800 szybkości a inny 1000. W tej walce róznica wyniesie 200, czyli 200/1000 = 20%. Co oznacza że szybszy gracz powiniem mieć mniej więcej co 5 tur podwójny atak.
To samo gdy przeciwnicy mają 1400 i 1600. Wtedy 200/1600 = 12% czyli mniej więcej co 8 tur powinien być podwójny atak.
To tylko tak teoretycznie sobie cyferki podałem bo w praktyce wydaje mi sie że jest tutaj pewne zróżnicowanie i niesymetryczny rozkład. Przykładowo gracze o wartośćiach w szybkości 200 i 400 mają różnicę 100% i wydaje mi sie że nie tylko podwójny hit tu będzie, bo i potrójny sie moze zdarzyć. Przy różnicy procentowej na przykład 10% wydaje i sie że nie co 10 tur będzie podwójny atak tylko na przykład co 15 tur. |
Nie wiem jeszcze co jest powodem wystąpienia dubla od razu na początku walki.
Miałem sytuację, że zadałem cios, dostałem duble a potem już do końca walki walka była wyrównana aż do remisu i 60 tury.
Dlaczego tak się dzieje to nie mam pojęcia ale to akurat "wygodne" wg mnie nie jest od strony broniącego.
Jeśli mam się odnieść do tego co pod koniec napisał BULWAHR:
BULWAHR napisał/a: | Przy różnicy procentowej na przykład 10% wydaje i sie że nie co 10 tur będzie podwójny atak tylko na przykład co 15 tur. |
Nie potrafię tego potwierdzić ale i zaprzeczyć, z pochyleniem się w stronę zaprzeczenia.
Przykładowo szykując się na walkę z Sir_Wit'em przypuszczałem raptem 3% większą szybkość. Możliwe, że zrobił jakąś zmianę eq na walkę, ale tego już nie wiem.
Nie mniej jednak nawet taka mała różnica przy odpowiednich warunkach zmienić wynik walki
Walkmen - 19-12-2008, 11:43
Pitazboras napisał/a: | Walkmen napisał/a: | Jaka musi być różnica (np ile %) w szybkości by wystąpił podwójny ruch? |
Jakakolwiek. Im większa różnica, tym częściej podwójne ruchy, ale nawet przy minimalnej różnicy istnieje szansa na podwójny cios. |
I tutaj jest problem. Miałem pojedynek:
Walkmen vs Francuz
i miałem Szybkości o 15% więcej i szczęścia o 11% więcej. To dość sporo. Nie dosyć, że powinienem pierwszy uderzyć to jeszcze nie miałem podwójnego ciosu.
Nie chodzi mi, że czepiam sie ale chciałbym poznać zależności i ... wyjść naprzeciw nim.
Powyższa walka nie jest jedyną kiedy staram się to zrozumieć ale mam statystyki kilku graczy oraz pojedynki rozegrane z nimi i ... nie potrafię tego logicznie zrozumieć.
Pitazboras napisał/a: | Walkmen napisał/a: | Jaka musi być różnica (np ile %) w szybkości by wystąpił podwójny ruch? |
Jakakolwiek. Im większa różnica, tym częściej podwójne ruchy, ale nawet przy minimalnej różnicy istnieje szansa na podwójny cios.
Walkmen napisał/a: | Czy istnieje zależność pomiędzy unikami a ciosem krytycznym (powinna być ale jaka jest)? |
Nigdy o takiej nie słyszałem i nie wiem dlaczego "powinna być"... Co mają uniki do ciosów krytycznych? |
A no szukam odpowiedzi więc rozpatruję wszystkie możliwe kombinacje.
[ Dodano: 19-12-2008, 11:50 ]
Sami widzicie, że niewiadomych jest sporo i zrozumieć je jest bardzo trudno.
Chociażby jak to jest kto pierwszy uderza? Atakujący czy broniący? W powyższym RW szybkość, szczęście, uniki, celność miałem wyższe i ... uderzyłem drugi. Tzn W ogóle nie uderzyłem a wyszedłem w roli broniącego a miałem być atakującym .
Z początku myślałem, że uderza pierwszy ten co jest w roli atakującego (po lewej stronie) lub ma większego speeda ale tak nie jest. Więc jak?
Pitazboras - 19-12-2008, 12:00
Walkmen napisał/a: | I tutaj jest problem. Miałem pojedynek:
Walkmen vs Francuz
i miałem Szybkości o 15% więcej i szczęścia o 11% więcej. To dość sporo. Nie dosyć, że powinienem pierwszy uderzyć to jeszcze nie miałem podwójnego ciosu. |
1) To, kto pierwszy atakuje nie jest zależne od szybkości.
2) Rund było po prostu za mało, żeby nastąpił podwójny cios.
Walkmen napisał/a: | Chociażby jak to jest kto pierwszy uderza? |
[Ex-GM] Shell napisał/a: | 2.11. Zabronione jest pisanie tematów z pytaniem o to KTO pierwszy zaczyna w walce. Skrypt/zasada ta jest objęta tajemnicą i nikt prócz adminów tego nie wie. |
SaKe - 19-12-2008, 12:49
co do pierwszego ataku mysle,ze albo jest to losowo wybierane,albo wlicza wszystkie statystyki i liczy z nich jakis czynnnik...
Frezus - 19-12-2008, 13:05
Do pierwszego ciosu jest skrypt ktory jest objety tajemnica a co do tych skryptow wykonanych przez Bulwahr'a to mysle ze we wszystkim tak jak w mfo tool to ten skrypt napisany powyzej moze sie czasem pomylic
SaKe - 19-12-2008, 13:39
Frezus napisał/a: | Do pierwszego ciosu jest skrypt ktory jest objety tajemnica a co do tych skryptow wykonanych przez Bulwahr'a to mysle ze we wszystkim tak jak w mfo tool to ten skrypt napisany powyzej moze sie czasem pomyslic |
on i nie zrobil,tylko je "odkryl"
Walkmen - 20-12-2008, 08:06
Fanatyko napisał/a: | Postaram się odpowiedzieć w miarę możliwości jak najjaśniej.
Prawdopodobieństwo uderzenia ciosem krytycznym liczymy ze wzoru:
Luck Gracz 1 / Luck Gracz 2 * 100 - 100 = % prawdopodobieństwo trafienia krytycznie
Początkowo było założenie, że ten współczynnik nie może być mniejszy od 10 i większy od 90.
Teraz zostało to zmienione w ten sposób, że przy 2krotnej różnicy współczynnik spada do 0.
|
To jeżeli ja mam szczęścia 1000pkt a przeciwnik 500 lub mniej to ... nie mam szans na cios krytyczny? Nie. Tak chyba nie jest. (a jeżeli tak to może lepiej wszystkie pkt szczęścia przełożyć do siły i speeda? )
Frezus - 20-12-2008, 09:32
Tak czy siak po nowym update kazdy ma szanse na cios krytyczny :] nawet jak masz 1000lucka a przeciwnik 200 to i tak moze ci zadac krytyka.
Fanatyko - 20-12-2008, 14:34
Walkmen napisał/a: |
To jeżeli ja mam szczęścia 1000pkt a przeciwnik 500 lub mniej to ... nie mam szans na cios krytyczny? Nie. Tak chyba nie jest. (a jeżeli tak to może lepiej wszystkie pkt szczęścia przełożyć do siły i speeda? ) |
To Twój przeciwnik nie ma szansy na cios krytyczny a nie Ty.. omg takie to nielogiczne?
Walkmen - 28-12-2008, 02:40
Fanatyko napisał/a: | Walkmen napisał/a: |
To jeżeli ja mam szczęścia 1000pkt a przeciwnik 500 lub mniej to ... nie mam szans na cios krytyczny? Nie. Tak chyba nie jest. (a jeżeli tak to może lepiej wszystkie pkt szczęścia przełożyć do siły i speeda? ) |
To Twój przeciwnik nie ma szansy na cios krytyczny a nie Ty.. omg takie to nielogiczne? |
Logiczne to dla mnie jest jak najbardziej tylko źle podsumowałeś podwójna różnicę w szczęściu (tekst zaznaczony na czerwono 3 posty wyżej).
W między czasie bardzo dużo udało mi się znaleźc ciekawych informacji na forum na temat stat i ... zrobiłem zrobiłem resa .
Lord Grindewald - 01-01-2009, 13:24
Zauważyłem przy moich walkach wojem wążną rzecz. Zazwyczaj broniący się atakuje pierwszy, chyba że atakujący ma znaczną przewage szczęścia. Szybkośc nie robi chyba żadnej różnicy. Nie jest to jednak pewne W jednej walce byłem broniącym się, miałem odrobine więcej lucka, speeda i przeciwnik zadał cios pierwszy. W innych walkach prawie zawsze moja teoria sie sprawdzała. Może zalezeć to też od levela? Widziałem jeszcze w MF rzecz, która wydała mi się wprost idiotyczna i pozbawiona sensu - w walce woj vs woj obie postacie dały sobie krytyka! http://w2.my-fantasy.net/...hp?r_id=9827523 Przed ostatnim update to było nie możliwe. Widziałem już kilka razy takie sytuacje. Czy może mi ktoś wytłumaczyć dlaczego tak się dzieje??
Fanatyko - 01-01-2009, 15:39
Powiedz mi jeszcze o tamtej walce jak wyglądała sytuacja z HP i Siłą/Magią (bazowo i z eq).
Bo ja tutaj bym szukał zależności.
Co do szczęścia i krytyków. Tak. Teraz jest to możliwe.
W walce woj vs woj obaj mają szansę na krytyk (przy założeniu, że nie ma różnicy między nimi 100%, bo wtedy ten z większym szczęściem tylko uderzy krytycznie)
Osoba z większym szczęściem ma szansę na uderzenie krytyczne od 10-90%.
Natomiast ta z mniejszym ma max. 10% (w przypadku gdy różnica lucka pomiędzy graczami jest niewielka).
Lord Grindewald - 01-01-2009, 18:03
Fanatyko, miałem więcej hp, ale dokładnie nie pamiętam wszystkiego, bo raport się skasował
|
|