My Fantasy Online 2
Oficjalne forum gry My Fantasy Online 2

Śmietnik - Umagicznianie przedmiotów

Ashariel - 11-01-2009, 08:07
Temat postu: Umagicznianie przedmiotów
Propozycja tyczy się wprowadzenia systemu umagiczniania przedmiotów wzorowanego na takich grach jak Lineage2, Metin 2 czy chociażby książkowe AD&D i D&D 3rd których silnik był wykorzystywany do wielu produkcji komputerowych.

Jak by to działało?
Mamy powiedzmy przedmiot:

Teraz w mieście po kliknięciu opcji menu plecak, a potem zakładki ekwipunek obok opcji sprzedaj, załóż itp. pojawia się nowa ikona "Ulepsz". Po jej kliknięciu pojawia się okienko z informacją o koszcie ulepszenia (proponuje tu 1/3 ceny przedmiotu) oraz z ostrzeżeniem mówiącym o tym co się stanie jeżeli ulepszanie się nie powiedzie (przedmiot może ulec zniszczeniu, umagicznienie przedmiotu może się wyzerować lub zmniejszyć o jeden punkt, lub po prostu pieniądze zainwestowane na ulepszanie przepadną a item się nie zmieni).

Szansa na umagicznienie wynosiłaby 80% minus 5% za każde obecne już ulepszenie, minimalnie 40%. Czyli np:
Mosiężny Topór ma szansę 80% zeby umagicznić go na Mosiężny Topór +1
Mosiężny Topór +1 ma szansę 75% zeby umagicznić go na Mosiężny Topór +2
Mosiężny Topór +4 ma szansę 60% zeby umagicznić go na Mosiężny Topór +5

Co dawałoby takie ulepszenie?
Wszystkie dodatnie statystyki przedmiotu zwiększałyby się o 1% za każy punkt umagicznienia. Nasz topór po ulepszeniu na +1 wyglądałby tak:

A ten sam na +4 tak:


Tip dla programistów jest taki iż wbrew pozorom nie trzeba robić oddzielnej bazy danych do umieszczania przedmiotów ze zmienionymi statystykami, bo wnioskuję iż admin ma jedną tabelkę z itemkami a w tabeli z graczami ma zapamiętane tylko id przedmiotów + ich ilość. Wystarczy do każdego przedmiotu który znajduje się w posiadaniu gracza dodać 1 zmienną odpowiedzialną za lvl umagicznienia (cos na podobnej zasadzie jak ilość przedmiotów) a po wczytaniu standardowych danych itemku zmodyfikować je prostym wzorem:
if ($stata > 0){$stata = ($stata+($enchant * ($stata/100));}

gdzie $stata to zmienna konkretnej statystyki a $enchant to wartość dotychczasowego ulepszenia.

Cały ten pomysł nie tylko urozmaici grę ale i również znacznie zmniejszy ilość przedmiotów i złota które będą znajdowały się w rękach graczy, bo jak wiadomo wszyscy beda chcieli mieć jak najlepiej umagicznione przedmioty, a samo enchantowanie często nie będzię się udawało więc będzie dość kosztowne, jeżeli dodać wariant możliwości zniszczenia przedmiotu to i ilość przedmiotów się zmniejszy :P Powinno to więc znacznie odciążyć bazę danych.

SaKe - 11-01-2009, 09:18

Bardzo ciekawy pomysl,ale w sumie jest juz na TODO-kowal...

Tylko hmm czy wartosci minusowe tez nie powinny sie polepszyc (zmniejszyc) ?

Lucypher - 11-01-2009, 09:54

SaKe napisał/a:
Tylko hmm czy wartosci minusowe tez nie powinny sie polepszyc (zmniejszyc) ?


Tu sie z kolega zgodze ;]

A co do reszty. po co robic takie cyrki? komu to potrzebne. moge sie zalozyc ze potem na forum bedzie spam ze ten kowal czy inne cholerstwo mu zepsulo ekwipunek a on biedny etc....Znowu chcecie zmienic MFo w jakis inny shit...Ashariel czy Ty oby nie grales/grasz w Metin 2? tam jest identycznie ;] za niedlugo z mfo zrobi sie zlepek wszystkich kiczowatych gier MMO... ;/

4Funs - 11-01-2009, 12:48

dobry pomysł :> ale to sie sprawdzi tylko do 90 lv... powyżej będzie kaszana wszyscy zbankrutujemy ;x
NeVeR EnD - 11-01-2009, 13:15

No dla mnie dobre :) Kasa sie nie bd marnować przy czym jej nadmiar u high lvl sięzmniejszy troszkę (mam nadzieje :P )
Soft - 11-01-2009, 14:31

A wartość przedmiotu powinna się zwiększać :>
Lag - 11-01-2009, 14:41

Pomysł b. dobry, ale ja widzę jeden problem - gracze, którzy mają kilka(set?) milionów na zbyciu mogą zrobić niepokonany set, dzięki którem pokonają każdego, nawet mimo złych statów :]
EdwinOdesseiron - 11-01-2009, 15:09

Lag napisał/a:
Pomysł b. dobry, ale ja widzę jeden problem - gracze, którzy mają kilka(set?) milionów na zbyciu mogą zrobić niepokonany set, dzięki którem pokonają każdego, nawet mimo złych statów :]

Też się tego obawiałem... ale myślę że jak ktoś ma kasę to i staty też może mieć niezłe (choćby i kupione).
po 2: jeśli to będzie kilka % ulepszenia to różnica nie będzie tak olbrzymia

Jest jeszcze jeden problem-
Ashariel napisał/a:

Szansa na umagicznienie wynosiłaby 80% minus 5% za każde obecne już ulepszenie, minimalnie 40%.

Jak dojedziemy do tych 40% to ulepszanie nie będzie się opłacać (raczej zepsujemy przedmiot niż ulepszymy). A teraz załóżmy że dzikim fartem ktoś ulepszy przedmiot jeszcze 5x (jeśli wielu będzie próbowało komuś może się udać). Jaka będzie wartość tego przedmiotu? Chyba tyle kasy co ma pierwszy w goldzie.

No i 3 rzecz- załóżmy że mam różdżkę + 10 ... to chyba oczywiste że za wszelką cenę nie będę chciał wbijać lvl żeby z niej "nie wyrosnąć"...

llludek - 11-01-2009, 15:14

bardzo dobry pomysl ;] zmniejszylaby sie ilosc kasy u high leveli i ludzie w koncu by zaczeli oszczedzac ;] ale powinien byc limit ulepszania np do 10 albo cos w tym stylu zeby potem nie ulepszano w nieskonczonosc...
Lag - 11-01-2009, 16:00

EdwinOdesseiron napisał/a:
jeśli to będzie kilka % ulepszenia to różnica nie będzie tak olbrzymia

na mniejszych levelach nawet te kilka procent robi wielką różnicę :)
EdwinOdesseiron napisał/a:
No i 3 rzecz- załóżmy że mam różdżkę + 10 ... to chyba oczywiste że za wszelką cenę nie będę chciał wbijać lvl żeby z niej "nie wyrosnąć"...

to zależy co kto będzie ulepszał, czy straci kase na ulepszanie słabych, czy mocnych przedmiotów

Conrado - 11-01-2009, 16:19

Lag napisał/a:
Pomysł b. dobry, ale ja widzę jeden problem - gracze, którzy mają kilka(set?) milionów na zbyciu mogą zrobić niepokonany set, dzięki którem pokonają każdego, nawet mimo złych statów :]


To można zawsze wprowadzić ograniczenie np. do kilku (kilkunastu) ulepszeń, powiedzmy że do 20 i jak juz ulepszymy jakąś broń poźniej "wyrastamy" z niej i kupujemy lepszą broń i ją znów ulepszamy g:) Czyli kasa szybko by zleciała, ale też wyższe lvle by ją przecierz odrobiły g;)

Pomysł dobry i jestem na tak :>

SaKe - 11-01-2009, 17:13

po pierwsze mozna by tez zrobic cos takiego,ze przy ulepszeniu eq rosnie takze wymagany poziom,zeby te eq zalozyc :0

a po drugie,jak ktos chce sie zalic na forum,ze mu eq sie zepsulo,no to coz...ryzyk fizyk!

4Funs - 11-01-2009, 20:15

hmm można rozwiązać problem ,,płaczu" nupów ;D ale moja wizja mija sie z celem pomysłu... hmm myśle podobnie jak Kononowicz! znieść wszystko! a teraz realnie... ulepszamy za bardzo dużo kasy dzięki temu % na ulepszenie będzie większy? tak by było najlepiej co nie? ;>
Propozycjons - 12-01-2009, 07:19

Mam pytanie do którego będzie można ulepszać ( do ilu + ) pomysł dobry ale będzie wtedy dużo noobów,hiterzy i noobstatow :neutral:
Lag - 12-01-2009, 15:00

Propozycjons napisał/a:
pomysł dobry ale będzie wtedy dużo noobów,hiterzy i noobstatow

oni sobie zrobią hiper mega ultra dobrą broń,a ty zrobisz sobie hiper mega ultra dobrą zbroje i sprawa załatwiona


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group