|
My Fantasy Online 2 Oficjalne forum gry My Fantasy Online 2 |
 |
Śmietnik - Hity krytyczne, wzory
kmk995 - 21-02-2009, 13:53 Temat postu: Hity krytyczne, wzory Witam
zauwazylem dzisiaj ze cios krytyczny moze walnac nawet do 2 razy wiecej niz srednie obrazenia bez obrazen krytycznych. Jestem ciekaw czy mam racje czy nie
srednie obrazenia wyliczam ze wzoru:
hp-zadane obrazenia po uderzeniu
obr-obrazenia broni lub dla maga: obrazenia rozdzki+obrazenia gemu
atk-wartosc ataku ze statystyk atakujacego
def-wartosc obrony ze statystyk broniacego sie
hp=obr*(atk/def)
walczylem z wojem ktory mnie zlozyl na krytycznego hita zadajac 499 czyli cale moje hp, mial on wtedy 36sily i zakladajac ze bil z ogromnego toporu (obrazenia: 217, atak +102) wyliczylem ze mial okolo 171 ataku.
a wiec:
moja obrona ze statystyk wynosi 146
czyli ze wzoru srednie obrazenia powinny wynosic okolo 254hp
dodam ze mam 27 szczescia w statystykach a on 45 lub 55 jesli nosil pierscien szczescia
prosze mi powiedziec czy majac 2 razy wiecej szczescia ode mnie przeciwnik jest w stanie zadac cios krytyczny 2 razy mocniejszy niz jego srednie obrazenia, bo jesli tak to tak to wg mnie nie da rady zrobic maga antywoja z rankiem w top10 na lvlu wiekszym niz 20 bo zawsze znajdzie sie ktos kto cie zlozy na cepa hitem krytycznym
Shark - 21-02-2009, 14:13
Z tego co wiem, to krytyki wynoszą nawet do 75% zwykłego ciosu, więc
walisz hita normalnie za 1000, to z krytykiem maksymalnie wyjdzie 1775 .
Mogę się mylić, więc jak ktoś chce mnie poprawić - proszę bardzo
kmk995 - 21-02-2009, 14:22
ale z tego co wyliczylem to krytyczny doszedl do 200% przecietnego hitu, czyzby blad czy moze bylo to 75% z maksymalnej wartosci wahania sie hitow (niekrytycznych), mysle ze bedzie to przedzial od 220-280 (w przypadku wyliczonego sredniego obrazenia 254), 75% dodane do tego najwiekszego hitu to 280*1,75= 490, to i tak nie powinienem pasc
EdwinOdesseiron - 21-02-2009, 14:25
A myślałem, że tylko ja w to gram z otwartym kalkulatorem
Dobrze rozumujesz, ale paru rzeczy nie wiesz więc Ci je wyjaśnię:
kmk995 napisał/a: | hp=obr*(atk/def) |
To jest prawie prawda, z tym że atk=atak *efaktywność , def=obrona*efektywność. Zwykle efektywność ataku jest większa niż obrony, dlatego przeciwnik zadał Ci więcej niż wyliczyłeś.
kmk995 napisał/a: | zauwazylem dzisiaj ze cios krytyczny moze walnac nawet do 2 razy wiecej |
Nieprawda ... krytyk to dokładnie 140 % zwykłego ciosu. Szczęście wyznacza tylko szansę na uderzenie krytyczne. Jeśli gracz już trafi krytyka, to zawsze za 140% zwykłego ataku (nawet gdyby miał 10x więcej szczęścia).
kmk995 napisał/a: | czyli ze wzoru srednie obrazenia powinny wynosic okolo 254hp |
Ale z krytykiem już 356. W dodatku jeśli Twoja efektywność była poniżej 70% to spokojnie mógł zadać 500.
I jeszcze jedno: z tych wzorów można obliczyć wartość tylko średnią. Wartości w walce są losowe i wahają się od 91 do 109% wartości średniej.
kmk995 napisał/a: | nie da rady zrobic maga antywoja z rankiem w top10 na lvlu wiekszym niz 20 |
Może i tak, ale maga hybrydę można
[ Dodano: 21-02-2009, 14:56 ]
Cytat: | obr-obrazenia broni lub dla maga: obrazenia rozdzki+obrazenia gemu |
Nie, samego gemu za dobrze by magowie mieli
kmk995 - 21-02-2009, 17:01
wielkie dzieki! sam do tego wszystkiego doszedles? jak nie to podaj zrodlo na pewno mi sie przyda
kiedys siedzialem trohe czasu nad tym, jakie trzeba miec staty zeby atakowac pierwszy i z tego co pamietam to najlepiej miec wszystkie staty rowne ale niedokonczylem tego badania bo przestalem grac w mfo
wracajac do tematu, jeszcze tylko chce wiedziec czy da sie zwiekszyc efektywonosc obrony i ataku, jak da sie to jak?
ehm, z tego co mowiles to:
moj def=86%*146=125
zalozmy ze efektywnosc ataku przeciwnika to 100% wiec jego atak pozostaje taki jak wyliczylem za pierwszym razem czyli 171
i teraz:
hp=217*(171/125)=297
krytyczny z tego hita wynosi 416
powiedzmy ze koles sfarcil i walnal maksymalnego hita jaki mogl czyli 109% z 416
1,09*416=454
to i tak za malo zeby mnie zabic wiec ja juz nie wiem jak jest zbudowana ta gra
wykozystalem te poprawki ktore przed chwila mi pokazales EdwinOdesseiron
EdwinOdesseiron - 21-02-2009, 17:21
kmk995 napisał/a: | wielkie dzieki! sam do tego wszystkiego doszedles? jak nie to podaj zrodlo na pewno mi sie przyda |
Parę osób podawało wzory, ale więcej w nich było zgadywania niż prawdy, więc opieram się na własnych badaniach.
kmk995 napisał/a: | kiedys siedzialem trohe czasu nad tym, jakie trzeba miec staty zeby atakowac pierwszy i z tego co pamietam to najlepiej miec wszystkie staty rowne |
W przybliżeniu tak. Też to sprawdzałem niedawno, i stwierdziłem, że lepiej mieć zrównoważone staty, Zrobiłem 6 charów na s3 z różnymi statami, potem walczyli każdy z każdym, i tylko w 1 przypadku źle przewidziałem kto zacznie walkę. Chodziło o to że postać miała nieco gorzej zrównoważone staty, ale za to mniej ataku (magii/siły) i zaczęła walkę.
kmk995 napisał/a: | wracajac do tematu, jeszcze tylko chce wiedziec czy da sie zwiekszyc efektywonosc obrony i ataku, jak da sie to jak? |
Kod: | Obrona efektywna = (obrona z samej bazy)*1,5 + (obrona z samego eq)*0,5 |
Więc efektywność wzrasta, gdy dajesz w obronę w bazie. Ale ja bym radził patrzeć na obronę efektywną (tzn obrona*efektywność) a nie na ten nic niemówiący procencik.
[ Dodano: 21-02-2009, 17:26 ]
No to wygląda na to że miał trochę więcej siły w bazie niż Ci podał - lub inną broń...
kmk995 - 21-02-2009, 17:36
tal patrze na te kody i mysle ze to jednak jest gra dla łebskich ludzi a noobki i dzieci tylko pomagaja im sie wspinac na top10 w ranku
powinni otworzyc nowy dzial na tym forum dla ludzi tacy jak my
powracajac:
wyszlo mi ze nie dalby rade mnie zabic bo ze wzoru wyszlo ze powinno mu zabraknac 45hp zebym padl na 1 hita
nawet jakby mial 180 ataku to i tak brakowaloby mu 20hp.
moze ktos wie cos czego my nie wiemy i sie wypowie?
EdwinOdesseiron napisał/a: | No to wygląda na to że miał trochę więcej siły w bazie niż Ci podał - lub inną broń... |
przyjelem ze nosil najlepsza bron dla tego lvla (12) i jest to ogromny topor
a przy ataku 180 wychodzi ze ma on okolo 40 sily czyli i tak duzo jak na ten lvl
EdwinOdesseiron - 21-02-2009, 17:57
Cytat: | powinni otworzyc nowy dzial na tym forum dla ludzi tacy jak my |
Ehm... nie przesadzaj ... zresztą te wzorki i tak większość ludzi odstraszają
Wystarczyło aby miał 43-44 pkt w bazie, wtedy mógł mieć prawie 200 ataku z efektywnością bliską 100 %
( dodam jeszcze że: (atak z samej bazy) = siła ^ 1.2 )
A na tych lvl noobstatów nie brakuje ...
kmk995 - 21-02-2009, 18:05
EdwinOdesseiron napisał/a: | ( dodam jeszcze że: (atak z samej bazy) = siła ^ 1.2 ) | na innych forach "^" oznacza potege ale czy tutaj na pewno masz na mysli potegowanie?
EdwinOdesseiron - 21-02-2009, 19:52
kmk995 napisał/a: | EdwinOdesseiron napisał/a: | ( dodam jeszcze że: (atak z samej bazy) = siła ^ 1.2 ) | na innych forach "^" oznacza potege ale czy tutaj na pewno masz na mysli potegowanie? |
Tak, dokładnie. Jednak wykładnik jest na tyle mały że ta funkcja niewiele (ale jednak) różni się od liniowej. Oczywiście do tego dodaje się jeszcze atak z eq.
kmk995 - 21-02-2009, 21:11
jednak sie tak malo nie rozni. kiedys myslalem ze za kazdy punkt dodany do sily dostaje sie 2 do ataku czyli przy 60 sily roznica pomiedzy wartosciami tych funkcji (tej y=x^1,2 a liniowej y=2(x-10)+16) wynosi az 20 (ataku)!
a przy witalnosci i inteligencji tez obowiazuje taki wzor funkcji?
KosBin - 21-02-2009, 21:25
Hmmm... wyliczyłem, że woj na 23 z moimi statami pokonał by Zielonego orka, ponieważ:
Krytyk zielonego na moich statach Okolice 1075.
Zwykły cios okolice 740
A więc: 1075 - 740 = 335 (Działanie pisemne )
kmk995 - 21-02-2009, 21:39
dobrze myslisz XD
EdwinOdesseiron - 21-02-2009, 22:08
Cytat: | a przy witalnosci i inteligencji tez obowiazuje taki wzor funkcji? |
Skoro tak to podam Ci wszystkie
Atak= siła^1,2
Obrona= witalność^1,2
Celność= szczęście^1,15+ 0,5*siła
Uniki= szczęście^1,15+ 0,5*szybkość
Atak magiczny= magia^1,2
Obrona magiczna= inteligencja^1,2
Celność magii= szczęście^1,15+ 0,5*magia
Unikanie magii= szczęście^1,15+ 0,5*szybkość
Szybkość= szybkość
Szczęście= szczęście
HP=10*(żywotność^1,2)
MP=magia^1,2
Czaku - 21-02-2009, 23:31
[quote="EdwinOdesseiron"] Cytat: |
Obrona= witalność^1,2 |
Z tego co się oriętuje 1 ptk dany w witalność odpowiada 3 ptk w obrony zw
|
|