|
My Fantasy Online 2 Oficjalne forum gry My Fantasy Online 2 |
|
Rozmowa - Centrum wzorów MFO2
BaGGy - 21-02-2015, 10:26 Temat postu: Centrum wzorów MFO2 Widziałem, że wzory, którymi rządzi się mfo2 są rozrzucone po wielu tematach, nie ma jednego miejsca/posta gdzie byłoby wszystko zawarte, a więc wrzucam tutaj.
Statystyki:
Kod: | Atak= siła^1,2
Obrona= witalność^1,2
Celność= szczęście^1,15+ 0,5*siła
Uniki= szczęście^1,15+ 0,5*szybkość
Atak magiczny= magia^1,2
Obrona magiczna= inteligencja^1,2
Celność magii= szczęście^1,15+ 0,5*magia
Unikanie magii= szczęście^1,15+ 0,5*szybkość
Szybkość= szybkość
Szczęście= szczęście
HP=10*(żywotność^1,2)+%gemów
MP=magia^1,2+%gemów |
Średni hit:
Kod: | hit = obr * [ (atk*efcAtk) / (def*efcDef) ] |
Gdzie:
hit-wartosc sredniego hitu
def-wartosc obrony broniacego sie
atk-wartosc ataku atakujacego
efcDef-efektywnosc obrony broniacego sie (mozna ja zobaczyc w statystykach (z ekwipunkiem) gracza)
efcAtk-efektywnosc ataku atakujacego
obr-obrazenia gemu (dla maga, uwaga: obrazenia rozdzki nie sumuja sie z obrazeniami gemu) lub broni (dla woja)
Przykład:
Kod: | Atak(z eq atakującego)=410
Efektywność ataku= 91%
Obrona z eq broniącego=350
Efektywność obrony=60%
Obrażenia broni=1446
np. Berserski topór |
hit=1446*[(410*0,91)/(350*0,6)]=2569(średni hit)
Ciosy krytyczne:
Kod: | luck atakującego / luck broniącego * 100 - 100. Dodatkowo współczynnik ten nie może być mniejszy od 10 i większy od 90. |
Średni hit waha się między 90%-110%, natomiast hit krytyczny to 140%. Wynika z tego, że max hit krytyczny wynosić może 154% średniego hitu.
Szybkość/Częstotliwość ataków:
Kod: | Speed_Wolniejszego = (Speed_Szybszego*Ilośc_Tur_Co_Którą_Występuje_Double/(1+Ilośc_Tur_Co_Którą_Występuje_Double)
Ilośc_Tur_Co_Którą_Występuje_Double=Speed_Wolniejszego(Szybkość_Szybszego-Szybkość_Wolniejszego) |
Przykład1:
Kod: | Chcemy się dowiedzieć ile szybkości ma gracz, któremu bijemy double co 4 tury, a my mamy 500 szybkości:
Szybkość_Wolniejszego=500*4/(1+4)=400(Szybkość_Wolniejszego) |
Przykład2:
Kod: | Chcemy się dowiedzieć co ile tur zadamy podwójny cios graczowi, który ma 230 Szybkości, a my mamy 270=
Ilośc_Tur_Co_Którą_Występuje_Double=230/(270-230)=5,75 (Double co 5-6 tur) |
Jeśli gdzieś popełniłem błąd - proszę o zwrócenie uwagi i zachęcam do dyskusji.
Marcin - 22-02-2015, 03:02
Wzory się zgadzają, sam ich używam, oprócz tego na szybkość.
ManiakMFo - 22-02-2015, 12:13
BaGGy napisał/a: | Ilośc_Tur_Co_Którą_Występuje_Double=230*(270-230)=5,75 (Double co 5-6 tur) |
(prawidłowo) 230 / (270-230)= 5,75
BaGGy - 22-02-2015, 12:15
ManiakMFo napisał/a: | BaGGy napisał/a: | Ilośc_Tur_Co_Którą_Występuje_Double=230*(270-230)=5,75 (Double co 5-6 tur) |
(prawidłowo) 230 / (270-230)= 5,75 |
Right, wkradl sie blad. Dzieki.
MiT - 22-02-2015, 12:38
dodam też że wzory działają ale na określonych levelach, 100/160 jest miejscem w którym się one nie sprawdzają, głównie służyć mogą na niskich poziomach, bo na 55 + już są inne, które bazują na statystykach z eq (taka informacja, jakby ktoś próbował się bawić tym i żeby nie spinał jak zacznie wtopy liczyć)
BaGGy - 22-02-2015, 12:58
Slucham? Wszystkie wzory opieraja sie na statystykach z eq, nie bazowych.
ManiakMFo - 22-02-2015, 15:53
BaGGy napisał/a: | Slucham? Wszystkie wzory opieraja sie na statystykach z eq, nie bazowych. |
Dokładnie tak.
To są tylko wyliczenia względem statystyk bazowych, wiec nie da Ci to dokładnego zarysu jakie statystyki ma przeciwnik.
Bidi - 24-04-2015, 07:21
Czy te wzory na szybkość są aby na pewno prawidłowe? Do tej pory tylko raz zgadzały mi się obliczenia(tak mi się przynajmniej wydaje, nie mam potwierdzenia) i nie brałem pod uwagę doubli co X tur, a różnicę wykonanych ruchów w ciągu 50 tur. Teraz nawet testowałem to w pojedynku i wstępne wyliczenia nie miały odbicia w rzeczywistości(chyba, że nie umiem liczyć tur, ale różnicę między doublem co 3 tury a rzeczywistym doublem co 6 tur ciężko pomylić)
ElfenLied - 24-04-2015, 21:04
Kiedys z ciekawosci sprawdzalem wzory na szybkosc i w wiekszosci wypadkow sie nie sprawdzaly, nie polecam.
|
|