| |
My Fantasy Online 2 Oficjalne forum gry My Fantasy Online 2 |
 |
Śmietnik - systemy rządzące grą
ambity - 17-02-2010, 16:06
Ehh... Już widzę, gdzie masz błąd. Mój wzór jest poprawny, ale..
| ambity napisał/a: | HP = HPbaz^1,2 * 10 * a + x
a = 1 + % z gemów
x = bonus z pierścienia |
a=1 + % z gemów
1 = 1/1 = 100/100 = 100% => a = 100% + % z gemów
Teraz mój wzór musi się sprawdzać. ;>
BarylkaSnK - 17-02-2010, 16:49
trzeba było tak napisać, ja akurat tego nie zrozumiałem
wzór podaje bardzo przybliżony wynik, więc jest poprawny
dzięki
SaKe - 20-02-2010, 22:12
https://forum.mfo2.pl/viewtopic.php?p=422003#422003
Na zyczenie minka, kontynuuje w tym watku.
Wchodzac w pierwszy lepszy kalkulator online, po wykonaniu dzialania:
150^1.2 otrzymalem wynik 6476.0398256498
http://www.webmaster.net..../kalkulator.php
Moglby ktos dac link do jakiegos dobrego kalkulatora online + ew. powiedziec czy cos nie robie zle?
ambity - 20-02-2010, 22:42
| SaKe napisał/a: | Wchodzac w pierwszy lepszy kalkulator online, po wykonaniu dzialania:
150^1.2 otrzymalem wynik 6476.0398256498
http://www.webmaster.net..../kalkulator.php
Moglby ktos dac link do jakiegos dobrego kalkulatora online + ew. powiedziec czy cos nie robie zle? |
Nie mogę stwierdzić, co robisz źle, ale coś na pewno. ;>
Włącz zwykły kalkulator windowsowski i naciśnij Alt + W + N (widok naukowy). Następnie wpisz wartość 150, naciśnij na klawiaturze y lub skorzystaj z przycisku x^y i następnie wpisz 1,2 (no i enter ;>)- ot, cała filozfia. ;>
150^1,2 = 408,61048911399915178959185844534
Sprawdź, czy dobrze Ci teraz wyjdzie.
Woj Mroku - 03-03-2010, 19:45
Wybaczcie, że odkopuję.
Mianowicie chciałbym zapytać jak obliczyć ile będę mieć ataku gdy mam tylko liczbę punktów w bazie i miecz oraz jego obrażenia?
Przykładowo.
mam 100 siły w bazie, miecz który daje 3000 obrażeń i daje 1800 ataku.
jak obliczyć ilość siły? Dodam że mam 5 gemów siły na 5*
ambity - 03-03-2010, 20:00
Ok.. postaram Ci się wytłumaczyć wszystko od 0.
1. Obliczasz wartość 100^1,2 (na zwykłym, windowsowskim kalkulatorze). ^ oznacza potęgę. Mnożysz otrzymany wynik przez 1,5 i zapisujesz w pamięci kalkulatora (ctrl + M).
2. Po zapisaniu, dzielisz ciągle wyświetlany wynik przez 1,5 i mnożysz przez % z gemów, czyli *100% (=> nie musisz tego robić w tym konkretnym przypadku - dla 100%). W końcu, dzielisz aktualny wynik przez 2 i naciskasz ctrl + P (dodawanie wyświetlanej liczby do pamięci kalkulatora).
3. Teraz wyczyść pole edycyjne (Esc) i wpisz tam wartość 1800 (atak z broni). Podziel go następnie przez 2 (900) i naciśnij ctrl + P.
Aby dowiedzieć się, ile wynosi Twój atak efektywny naciśnij ctrl + R.
Aby obliczyć średnie obrażenia musisz tę wartość pomnożyć przez obrażenia swojej broni i podzielić przez obronę efektywną Twojego przeciwnika.
Żebyś mógł się sprawdzić: prawidłowy wynik dla Twojego przypadku to: 1402,3772863019160222170064135599
UWAGA!
Powyższa instrukcja działa tylko wtedy, gdy atak^1,2<=ataku broni, czyli w tym przypadku:
100^1,2<=1800 - co jest prawdą, więc możesz korzystać z tego, co napisałem powyżej.
Sytuacja ma się trochę inaczej, gdy atak^1,2>ataku z broni. Musisz wtedy postępować następująco:
1. Obliczasz 100^1,2 i otrzymany wynik zapisujesz w pamięci kalkulatora.
2. Ciągle wyświetlany wynik mnożysz przez % z gemów, czyli 100^1,2 *100% (dla 100% nie musisz wykonywać tego pktu). Otrzymany wynik dodajesz do pamięci kalkulatora (ctrl+P).
3. Do wartości w pamięci dodajesz swój atak z broni (czyli 1800).
Aby odczytać wynik naciśnij ctrl + R.
Powodzenia..
Woj Mroku - 03-03-2010, 20:26
| ambity napisał/a: |
1. Obliczasz wartość 100^1,2 (na zwykłym, windowsowskim kalkulatorze). ^ oznacza potęgę. Mnożysz otrzymany wynik przez 1,5 i zapisujesz w pamięci kalkulatora (ctrl + M).
2. Po zapisaniu, dzielisz ciągle wyświetlany wynik przez 1,5 |
napisałeś żeby pomnożyć przez 1,5 a potem podzielić przez 1,5.
O co kaman? : D
ambity - 03-03-2010, 20:34
Chodzi o to, że najpierw obliczam, ile ataku będę miał ze statystyk bazowych. Następnie zapisuję pewną wartość w pamięci i wracam do poprzedniej. Nie napisałem tego omyłkowo - wszystko jest w porządku. ;>
Woj Mroku - 03-03-2010, 21:31
mógłbyś podać po prostu wzór i co jest czym ? wiem, że ^ to potęga etc.
ambity - 03-03-2010, 21:42
x - siła bazowa
a - % z gemów
b - atak z ekwipunku
dla x^1,2 <= b
atak efektywny = 1,5 * x^1,2 + (a * x^1,2 + b)/2
dla x^1,2>b
atak efektywny = (1 + a) * x^1,2 + b
Myślałem, że nie wiesz jak to zrobić. Te wzory masz na pierwszej stronie.. Ehh..
Woj Mroku - 03-03-2010, 21:44
aa i chcialbym dodac ze grając magiem jak dodać te obrażenia gemu? żeby wyszedł mi po prostu atak magiczny z EQ.
ambity - 03-03-2010, 21:48
Obrażenia nie są wykorzystywane do liczenia ataku magicznego z ekwipunkiem. Są one związane jedynie z liczeniem średnich hitów w walce. | ambity napisał/a: | | Aby obliczyć średnie obrażenia musisz tę wartość pomnożyć przez obrażenia swojej broni i podzielić przez obronę efektywną Twojego przeciwnika. |
PS. Obrażenia samej różdżki/laski nie są wykorzystywane do liczenia ataku magicznego magów, więc na nie nie zwracaj uwagi.
Woj Mroku - 03-03-2010, 21:57
a obrażenia gemu?
ambity - 03-03-2010, 22:52
Przeczytaj może najpierw pierwszy post w tym temacie, bo na razie to niewiele nowego tutaj napisałem.. Poniżej zamieszczam jego część.
| kmk995 napisał/a: | * Sredni hity oblicza sie ze wzoru
Kod:
hit-wartosc sredniego hitu
def-wartosc obrony broniacego sie
atk-wartosc ataku atakujacego
efcDef-efektywnosc obrony broniacego sie (mozna ja zobaczyc w statystykach (z ekwipunkiem) gracza)
efcAtk-efektywnosc ataku atakujacego
obr-obrazenia gemu (dla maga, uwaga: obrazenia rozdzki nie sumuja sie z obrazeniami gemu) lub broni (dla woja)
hit = obr * [ (atk*efcAtk) / (def*efcDef) ] |
Jurassa - 04-03-2010, 19:08
Przecież średni hit łatwo i szybko można obliczyć w MFO TOOL v2.
|
|