My Fantasy Online 2
Oficjalne forum gry My Fantasy Online 2

Śmietnik - Spam - łatwa do wprowadzenia blokada

Kactuzz - 26-06-2007, 19:18

Mapy ja wymyslilem cos identycznego ;)
Dosyc dawno temu to proponowalem ;)

BARTOSh - 26-06-2007, 19:19

[GM] MapY napisał/a:
Czas można ustawić, a co do wysyłania wiadomości to on jest wysyłana natychmiast a potem jest oczekiwanie, tylko że widać ją dopiero po refreshu.

w takim razie jestem absolutnie za ;)
myślałem że wysyła dopiero po tych 5s ale jak tak to git :)

PS. a podczas tych 5 sekund jest zablokowane odświeżanie ? (chodzi o to, żeby nie odświeżyć sobie strony w trakcie tych 5 sekund tym samym uzyskując możliwość szybszego wysłania wiadomości)

Anonymous - 26-06-2007, 19:33

BARTOSh napisał/a:
[GM] MapY napisał/a:
PS. a podczas tych 5 sekund jest zablokowane odświeżanie ? (chodzi o to, żeby nie odświeżyć sobie strony w trakcie tych 5 sekund tym samym uzyskując możliwość szybszego wysłania wiadomości)


No strone można odświerzyć, innej rady nie ma, nie da się przecież zablokować odświerzania strony... No chyba że by były zapisywanie info w bazie danych o blokadzie chatu, ale to już obciążenie dla serva...
Ewentalnie można by się bawić w cookies... ale wszystko da się obejść, ale dla większości będzie to "niedoprzejścia" a dla cześci utrudnienie...


PS. wersja v1.01 już jest dostępna :)

fnatic - 26-06-2007, 19:55

jak najbardziej tak g:D bardziej podoba mi sie wersja MapY'ego g;)
BARTOSh napisał/a:
lepiej odwrotnie... najpierw wysyła, potem czeka 10s.
łatwiejsze niż sprawdzanie każdej wiadomości :P
to byloby lepsze bo jak chcesz szybko wyslac wiadomosc to bys nie musial czekac 5 sek. a tak to wiadomosc a potem musisz odczekac czas g;)
Sintui - 26-06-2007, 20:02

Noo Mapy się postarał :P
Sam pomysł zzibi'ego bardzo dobry, a wersja Mapy'ego również. :)
Im mniej spamu tym lepiej dla nas ...

zzibi2 - 26-06-2007, 20:10

BARTOSh napisał/a:
no niby jestem za... ale(zawsze jest jakieś ale ;) ):
1. wprowadzałoby to dodatkową wartość do bazy danych dla każdego użytkownika (i to wcale nie najkrótszą bo równą ilości znaków wiadomości), co oznacza większą ilość zajętego miejsca na serwerze.
2. zwiększa to czas oczekiwania na wysłanie wiadomości i ilość zapytań do bazy SQL (każde wysłanie wiadomości = +1zapytanie). Opóźnienie niby nie jest duże, ale podczas LAGów ...

czy warto ? to zależy ... raczej nie, od czego mamy guzik GM i GMów? :P (tak wiem że i tak mają dużo pracy...)


1. Jejku niby jak obciąży system jak to wszystko będzie się działo po stronie klienta w przeglądarce bez odwoływania się do baz danych!
2. jw.
3. Guziki GM i GMów nie działają zawsze błąd że już maks wysłanych zgłoszeń. To by im ułatwiło życie a łatwe do wprowadzenia


Chodzi o to, że całe sprawdzanie odbywałoby się po stronie klienta (przeglądarki) zanim by zostało nadane do serwera (jeśli wiadomość by nie była rozpoznana jako spam to by wysyłało wiadomość do serwera)


Tak a propos funkcję sprawdzającą podobieństwo można by wykorzystać bardzo prosto wystarczy zliczyć ilość każdej użytej litery i jeśli się zgadza w powiedzmy 80% (to trzeba by było przetestować) to by blokowała wysłanie wiadomości.

P.S. Twoje rozwiązanie MAPY jest również dobre, tylko czasami chce się pogadać szybciej ;) szczególnie wieczorem jak mało ludzi jest..

Tomi - 26-06-2007, 21:08

podobne rozwiązanie już przecież funkcjonuje. Jest limit iluś tam wypowiedzi na raz/w jakimś czasie - już nie pamiętam. Nawet ostatnio ktoś się na to mi skarżył. Można za to blokować takie same wiadomości wysyłane jedna za drugą.
zzibi2 - 26-06-2007, 21:13

Tomi napisał/a:
podobne rozwiązanie już przecież funkcjonuje. Jest limit iluś tam wypowiedzi na raz/w jakimś czasie - już nie pamiętam. Nawet ostatnio ktoś się na to mi skarżył. Można za to blokować takie same wiadomości wysyłane jedna za drugą.


Niby gdzieś to kiedyś czytałem, ze tak ale jakoś w praktyce nie spotkałem tego ani razu..
Wystarczy pod miastem chwile postać i już widać że to lipa była (bez urazy ale nie działa)..

Fanatyko - 26-06-2007, 21:40

Tomi napisał/a:
podobne rozwiązanie już przecież funkcjonuje. Jest limit iluś tam wypowiedzi na raz/w jakimś czasie - już nie pamiętam. Nawet ostatnio ktoś się na to mi skarżył. Można za to blokować takie same wiadomości wysyłane jedna za drugą.


TAAAAK!! To ja się skarżyłem ;]
Bo nie wiedzieć czemu zawsze jak gadam przed miastem
to co jakiś czas dostaję bany na czat.. coraz to dłuższe :shock:
A normalnie wysyłam nieidentyczne wiadomości.. Wk.. Denerwuje mnie to ;]
To co wymyślił Mapy można jedynie przemilczeć..
Jak mają być odstępy pomiędzy wypowiedziami to ja bym całkiem ten czat usunął.
Spamerzy w grach byli od zawsze.. Byli i będą.. Na wszystko jest jakaś furtka.

Blokować identyczne wiadomości - oczywiście, że tak..
Ale mnie blokować bo dużo piszę? Absurd.. :twisted:

zzibi2 - 26-06-2007, 23:15

Proponuje poprawić:
1. Tak aby można było już pisać nowy tekst nawet jak czas odmierza aby po ukończeniu odliczania można było wysłać kolejny tekst (nie blokowanie wpisywania tekstu).
2. Standardowo 5-8 sekund odstępu (tyle starczy na napisanie sensownej wypowiedzi)
3. Nie wyświetlanie pustych wypowiedzi ;) ale chyba tym to się serwer zajmie, choć po co go na darmo obciążać..
4. Wysyłanie enterem przydałoby się dorobić ;p (ale to odliczanie musiałoby być tylko jako informacja) - w przypadku gdy delikwent bardzo chce coś wysłać (przed czasem) wywala mu komunikat "Antyspam. Proszę czekać na ukończenie odliczania przed ponownym wysłaniem wiadomości" czy coś w tym stylu ;P

A poza tym proponuję wprowadzić od zaraz..


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group