My Fantasy Online 2
Oficjalne forum gry My Fantasy Online 2

Śmietnik - Wersja mobilna mfo

ADIHC1 - 20-04-2009, 01:34

NaPatelniChomik napisał/a:
Hmm pow?iedz ile dzieciakow ma komorki I ile mogloby grac nie siedzac przy komputerze?

Znowu pomijasz aspekt finansowy - to, że Ciebie czy mnie stać, nie znaczy, że stać większość. Ile dzieciaków ma komórki i puste konto? A jakie telefony mają te dzieciaki - choćby z EDGE? Zresztą, nawet przy takiej przepustowości nie wyobrażam sobie swobodnego grania. W Polsce dostęp do Internetu nie jest standardem (ledwo ponad połowa Polaków ma dostęp do zwykłego Internetu), a co dopiero przyzwoity dostęp mobilny.
NaPatelniChomik napisał/a:
Rzesza ludzi pewnie wolalaby spokojnie nabic expa spedzajac przy tym 5 min na komorce czy ustawic eq na nastepna walke robiac to na komorce niz wracac do domu specjalnie, niestety takich ludzi po 23 lata jak ja tez troche jest a my mamy prace itp przeciez nie odmowisz nam tego ze chcemy w czasie wolnym poklikac troche w mfo

Ja jestem po prostu realistą - jest za wcześnie. Powiedz mi jaki jest sens angażować czas w mobilną wersję gry dla niewielkiego odsetka graczy, zamiast dłubać przy obecnej (v2) czy kolejnej wersji (v3)? Doskonale wiesz, w jakim tempie rozwija się ten projekt, a wymagasz zaspokojenia widzimisię niewielkiej grupy graczy (która dysponowałaby odpowiednim telefonem i którą byłoby stać na opłacenie mobilnego internetu), kosztem całej reszty.

Tesciowa - 21-04-2009, 08:28

LUDZIE!!! Kto gada o internecie mobilnym !!! Chyba ktoś oszalał !!!

Skoro mówimy o wersji mobilnej czyli przystosowanej dla ppc etc. to większość smartphonów i palmtopów ma Wi-Fi [dla zielonych: Bezprzewodowa Karta sieciowa] w tym temacie nie ma mowy o mobilnym internecie. A co do tradycyjnych telefonów to mówi się sorry wodzu.
Sam jestem posiadaczem pięknego i pożądnego palmtopa, i jak każdy posiadacz wie on nie obsługuje GSM więc tutaj temat o mobilnym necie przez GSM to nie ma nawet mowy !

Pomysł dobry, sam jestem posiadaczem palmtopa i to by bardzo pomogło wielu graczą, którzy często podróżują.

EdwinOdesseiron - 21-04-2009, 18:17

Teściowa, o czym Ty w ogóle mówisz? Nie rozmawiamy o standardach transmisji, przecież gra jako taka od nich nie zależy. Chodzi tylko o okrojenie wersji graficznej tak, aby odciążyć słabe łącze, jeśli ktoś gra np. prze telefon.

Chomik, pomysł niegłupi - ale pracochłonny, i jak większość pomysłów nikt go nie zechce zrealizować (co jest mniej lub bardziej uzasadnione). No cóż, netboook + PlayOnline i za łącznie ~1500zł masz rok komfortowego dostępu do neta.

Albo jeszcze drugi pomysł - ja w tym momencie wyłączyłem wyświetlanie grafiki w FF i wszystko działa. Nawet mapa - można po niej chodzić "na ślepo", zresztą widać współrzędne. A targ, eq itd, zupełnie normalnie. Nie wystarczy Ci coś takiego?

ADIHC1 - 21-04-2009, 20:03

Tesciowa napisał/a:
LUDZIE!!! Kto gada o internecie mobilnym !!! Chyba ktoś oszalał !!!

Choćby NPC i jego przykładowy limit 500MB w abonamencie? Gdyby nie pakiet jaki ma, to wątek pewnie nie powstałby.
Tesciowa napisał/a:
Skoro mówimy o wersji mobilnej czyli przystosowanej dla ppc etc. to większość smartphonów i palmtopów ma Wi-Fi [dla zielonych: Bezprzewodowa Karta sieciowa] w tym temacie nie ma mowy o mobilnym internecie. A co do tradycyjnych telefonów to mówi się sorry wodzu.

Sorry, to się mówi marginalnej grupie graczy, która dysponuje wspomnianym sprzętem. Wodzu..
Tesciowa napisał/a:
Sam jestem posiadaczem pięknego i pożądnego palmtopa, i jak każdy posiadacz wie on nie obsługuje GSM więc tutaj temat o mobilnym necie przez GSM to nie ma nawet mowy !

Kogo obchodzi co Ty masz? Dla widzimisię paru osób ma powstać wersja mobilna? Wolne żarty..

NaPatelniChomik - 22-04-2009, 18:08

1. Pisalbym juz wczesniej bo od roku jestem posiadaczem PPC i mobilna przegladarka nie radzi sobie z mfo nawet na necie wifi, nie jest zatem wina internetu a samych przegladarek, wystarczyloby jedynie system mapy zapisac w inny sposob (moze java 2.0 le) i caly problem mobilnosci mamy zalatwiony, w ten sposob i owca cala i wilk syty bo raz doczytana grafika w telefonie nie bylaby problemem gdyby ruch na mapie moznaby bylo odwzorowac w czasie rzeczywistym.
2. Ktos pisal ze gral w mfo na ifonie ale to bzdura, siedzialem nie raz na tym telefonie probojac pograc w mfo ale sie nie da bo to nie problem tego ze telefon ma 500 MHz czy nawet wiecej a problem przegladarki i kodu zrodlowego gry
3. Nie jest to widzimisie, tylko realna potrzeba, zauwaz ze wiele gier online przyklad harem-world ma wersje mobile bo dzieciaki tez maja kase I mowa tu o ludziach placacych za mfy I wymagajacych.

Mysle temat do przemyslenia dla administratorow gry nie forum bo jak widac nie tylko chomik chcialby pograc z przenosnego urzadzenia

Alurab - 22-04-2009, 18:23

Jak dla mnie pomysł bardzo dobry.. Sam dużo korzystam z mobilnego neta (jestem w heyah, 2gr za 100kb). . Zawsze na lekcjach można by było poexpić lub pokombinować nad statmi :D
ADIHC1 - 22-04-2009, 19:29

NaPatelniChomik napisał/a:
wystarczyloby jedynie system mapy zapisac w inny sposob (moze java 2.0 le) i caly problem mobilnosci mamy zalatwiony, w ten sposob i owca cala i wilk syty bo raz doczytana grafika w telefonie nie bylaby problemem gdyby ruch na mapie moznaby bylo odwzorowac w czasie rzeczywistym.

Hmmm.. Najpierw piszesz o odchudzeniu gry ze zbędnej grafiki, a teraz? Przepisanie silnika mapy nic nie da, bo mobilne przeglądarki nie radzą sobie z JS. A co ma do tego wspomniana przez Ciebie JAVA? Teraz chcesz odrębnej aplikacji napisanej w JAVIE czy napisanie w niej silnika gry? Aplikacja napisana w JAVIE odpada (a może się mylę i Admin świetnie zna tą platformę?), choć byłoby to najlepsze i najbardziej uniwersalne rozwiązanie. W przypadku drugim muszę Cie zmartwić - nawet jeśli backendem będzie JAVA, to frontend wciąż będzie działał dzięki JS (już zupełnie pomijam problem z hostingiem dla JAVY). Poza tym napisałeś to tak ("wystarczyłoby jedynie"), jakby napisanie silnika mapy zgodnego ze standardami mobilnych przeglądarek (i których? tych opartych o WebKit z Androida czy iPhone, czy jeszcze mniej potrafiące "zwykłe" przeglądarki dostępne w telefonach? OperaMini też niewiele potrafi) było dziecinnie łatwe i szybkie w realizacji.
NaPatelniChomik napisał/a:
Nie jest to widzimisie, tylko realna potrzeba, zauwaz ze wiele gier online przyklad harem-world ma wersje mobile bo dzieciaki tez maja kase I mowa tu o ludziach placacych za mfy I wymagajacych.

Ci płacący i wymagający nie mogą się doprosić zwykłej aktualizacji gry częściej niż raz w roku, a miałaby się pojawić wersja mobilna, z której skorzysta niewielki odsetek graczy? Dlatego nazywam to widzimisiem stosunkowo niewielkiej grupy graczy..
NaPatelniChomik napisał/a:
Mysle temat do przemyslenia dla administratorow gry nie forum bo jak widac nie tylko chomik chcialby pograc z przenosnego urzadzenia

Propozycja padła i bardzo dobrze - po to jest ten dział. A kiedy odpowiednie technologie się spopularyzują, to Admin na pewno poważnie pomyśli nad problemem grania na urządzeniach mobilnych (albo to urządzenia mobilne będą dysponować przeglądarkami zgodnymi z ogólnie przyjętymi standardami, a internet mobilny będzie na tyle szybki i tani, że żadne optymalizacje nie będą potrzebne).

Pitazboras - 22-04-2009, 19:42

ADIHC1 napisał/a:
Propozycja padła i bardzo dobrze - po to jest ten dział. A kiedy odpowiednie technologie się spopularyzują, to Admin na pewno poważnie pomyśli nad problemem grania na urządzeniach mobilnych (albo to urządzenia mobilne będą dysponować przeglądarkami zgodnymi z ogólnie przyjętymi standardami, a internet mobilny będzie na tyle szybki i tani, że żadne optymalizacje nie będą potrzebne).

Porównując tempo rozwoju przeglądarek mobilnych i MFO, to raczej stawiałbym na to drugie rozwiązanie ;) Niedługo - miejmy nadzieję - wyjdzie Fennec, czyli wreszcie przyzwoita przeglądarka mobilna oparta na Gecko (Minimo przemilczę), a wiadomo, że im więcej graczy, tym większa konkurencja i szybszy rozwój...

Afirion - 22-04-2009, 19:50

Alurab napisał/a:
Jak dla mnie pomysł bardzo dobry.. Sam dużo korzystam z mobilnego neta (jestem w heyah, 2gr za 100kb). . Zawsze na lekcjach można by było poexpić lub pokombinować nad statmi :D


Na lekcji to do nauki a nie na kombinować! xD

co do dostępu "gdzie się da"to bardziej mnie zastanawia czemu opiekun ucznia blokuje dostęp do MFO xD

Ukryty_Samuraj - 24-04-2009, 23:32

Co? Mi na MiniOperze (Java) na Samsungu U900 (nie ma żadnego bliżej określonego OS, tj. Symbiana, Windows Mobile) MFO śmiga, mogę expić, wychodzić na pole, atakować, widzę stronę w normalnym widoku (a nie w jednej kolumnie wsio upchane jak to w telefonach bywa). No ale kaski troszke żre, ale po wyłączeniu obrazków, wejście na mfo, zalogowanie się, przejście do mapy, wyjście na pole i uleczenei się zabiera mi raptem ok. 15gr. :D Tylko trzeba pamietac, że, żeby np. wyjść na pole pod danym miastem trzeba walnąć jeden ruch np. na zachód (w eliar czy folhord) :)
ADIHC1 - 25-04-2009, 01:05

Ukryty_Samuraj napisał/a:
Co? Mi na MiniOperze (Java) na Samsungu U900 (...) MFO śmiga, mogę expić, wychodzić na pole, atakować

Kiedyś testowałem MFO na OperzeMini (bodajże wersji 4.1) i na pewno gra nie "śmigała" (każdy ruch wymagał przeładowania strony). Nie działał również targ. Ale może coś się zmieniło przez ten czas..

Każdy na własną rękę może za darmo zobaczyć jak MFO "śmiga" spod OM 4.2:
http://www.opera.com/mini/demo/

michol11 - 25-04-2009, 07:03

To ze ty tak chcesz nie oznacza,że inni maja sie do tego podporzadkowac. Jak juz ktos powiedzial, zorganizuj sie, jezeli masz prace.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group