My Fantasy Online 2
Oficjalne forum gry My Fantasy Online 2

Śmietnik - Hity krytyczne, wzory

Saydo - 22-02-2009, 21:34

lubi egrac wojem i ladowac duzo lucka zeby krytyki ;p
kmk995 - 22-02-2009, 23:52

ta? widac
piwkolol - 23-02-2009, 12:04

hmm
Shark - 23-02-2009, 16:15

Ej, nie spamujcie już :/
Mam pytanko kmk995, można już zamknąć temat ?
Bo chyba wszystko zostało już wyjaśnione :)
Więc jak tak to to tu napisz, a jakiś mod zamknie :)

Ptah - 23-02-2009, 17:18

Re: up
A co ci przeszkadza ten temat??
Po za kilkoma ostatnimi postami, byla ciekawa dyskusja i moglaby sie dalej rozwijac.
Zamiast zamykac mozna by tylko zmienic nazwe tematu

Shark - 23-02-2009, 17:27

Ptah, ja nie mówię, że mi przeszkadza ;)
Chodzi mi o to, że wszystko co dotyczy hitów krytycznych zostało napisane
i nie wiem jak dalej ta dyskusja mogłaby się toczyć ?
Bo wiesz, w każdym temacie może zmienić nazwę i temat dalej by się toczył .
W tym przypadku może pasowałyby "Wzory", ale autorowi tematu chyba chodziło o coś
innego ?

kmk995 - 24-02-2009, 00:21

hah dzieki tej efektywnosci jaka wprowadzili oplaca sie dawac w witalnosc/inteligencje/sile gdy mamy efektywnosc (ta w statystykach gracza) mniejsza od 100% bo w rzeczywistosci kazdy nowy punkt daje od 3,5-4 obrony/ataku a nie okolo 2,3 jak by sie zdawalo, na mniejszych lvlach jest to ogromnie oplacalne bo gdy ty przy awansie na nastepny lvl dasz 5 w witalnosc twoj przeciwnik ktory nadal chce zadawac takie same hity jak wczesniej musi dac w sile az 10 (jesli jego atak byl rowny twojej obronie na poprzednim lvlu i mial efektywnosc 100% co jest pewne na niskim lvlu)

do tego podam jeszcze jeden wzorek moze komus sie przyda:
wyliczylem jak powinna byc idealnie ustawiona inteligecja na wojow tak zeby nie bylo sytuacji jak wojownik bije pierwszy cios normalny a drugi krytyczny
a obliczylem to tak:
x-procent jaki nalezy ustawic w inteligencji ponizej ktorego postac ma sie uleczyc
hit-sredni hit przeciwnika
hp-wartosc calego hp
Kod:
91%*hit+109%*1,4*hit=hp
[pierwszy skladnik sumy to obrazenia w przypadku gdy przeciwnik walnal najmniejszy hit jaki mogl a drugi to najwiekszy jaki mogl i do tego krytyczny]

moje hp=499 (nie wazne ile hp podstawimy zawsze wyjdzie jak wyszlo)
podstawilem i wyszlo ze sredni hit=205
i teraz obliczam x
x=100%*(109%*1,4*hit/hp)
x=63% a wiec ustawiamy w inteligencji leczenie gdy hp<=64% (nie zawsze jest to oplacalne ale jak jakis mag chce byc niezniszczalny to prosze bardzo)


stworzylem nowy temat w dziale poradniki, sa tam niektore wzory (dzieki Edwinowi ;p)
https://forum.mfo2.pl/viewtopic.php?t=28117




Edited:

Moze ktos sprawdzic gdzie do wzoru wstawic gemy wspomagajace?
chodzi mi o to czy wzor wyglada tak:
obrona = witalnosc^1,2 * (procentGemu + 100%)
czy tak:
obrona = (witalnosc * (procentGemu+100%) )^1,2
Ja nie moge tego sprawdzic bo tera nie mam kasy na gemy

I jeszcze cos, czy z gemami wspomagajacymi wzrasta efektywnosc? Edited: dobra juz wiem, nie wzrasta

EdwinOdesseiron - 24-02-2009, 15:33

kmk995, te obliczenia z atakiem wykonywałem sam wiele razy :) i powiem Ci że x wychodzi 62,6 % czyli leczenie od 63 wystarczy.

Jednak ten wzór że atak jest od 91% do 109% jest minimalnie niedokładny. Testy robiłem na jednym czy dwóch pojach z graczem, a to za mało danych. Wczoraj wpadłem na pomysł że mogę to sprawdzić na arenie (staty potworków (zresztą bossów też) zachowują się w dość dziwny sposób, zmieniają się co jakiś czas, ale jak walczysz kilka razy raz po raz to są stałe- co można poznać po hp i mp). W każdym razie tu już miałem od groma danych, sprawdziłem naprawdę dokładnie i trochę zmieniam zdanie - jednak ciosy są od 90 do 110%. To oznacza że Twoje x jest ciut większe, i leczyć się dobrze jest jednak od <64%. Jak ktoś ma dużo lucka i nie dostaje krytyków, to może od <=55%

[ Dodano: 24-02-2009, 15:38 ]
Cytat:
obrona = witalnosc^1,2 * (procentGemu + 100%)


Wzrasta tak jak tu. Gemy nie zwiększają statystyki bazowej tylko statystykę z eq. Dlatego np gem szczęścia nie zwiększa uników lub celności, tylko szczęście w statach z eq (to odpowiadające tylko za krytyki).

kmk995 - 24-02-2009, 16:22

Edwin dlatego wolalem dac ten 1 procent wiecej bo system moze zaokraglac dane nie na nasza korzysc.

EdwinOdesseiron napisał/a:
Gemy nie zwiększają statystyki bazowej tylko statystykę z eq. Dlatego np gem szczęścia nie zwiększa uników lub celności, tylko szczęście w statach z eq (to odpowiadające tylko za krytyki).


To nie ma nic do tematu, wiem ze gem szczescia powiekszy tylko szczescie w statystykach z eq. Ale moze w przypadku witalnosci jest tak ze my nie widzimy zmiany w bazowych a system jednak oblicza obrone tak jakby ona tam byla, rozumiesz co mam na mysli? wzor moze byc nawet obrona = witalnosc+10 a wg Ciebie wtedy w bazowych powinno pojawic sie o 10 wiecej w witalnosci.

EdwinOdesseiron - 24-02-2009, 17:09

Wiem, że tak mogłoby być. Ale to co Ci powiedziałem jest akurat znane i sprawdzone ;) po prostu staty są liczone w takiej kolejności:
1) najpierw wyliczony naturalny stat z bazowych
2) dodana premia od gemów
3) na koniec dodane eq

kmk995 - 24-02-2009, 17:53

EdwinOdesseiron, rzuc okiem na to:
http://przeklej.pl/d/0000...ekt_hybryda.jpg
Jest moj projekt hybrydy jeszcze wersja beta, wartosci sa zaokraglone wiec koncowy wynik nie jest dokladny.
Ten projekt ukazuje jaka minimalna witalnosc i inteligencje nalezy dac hybrydzie od 20-60lvla aby nie padala na hita krytycznego ani od magow z atrybutami i noszac przecietne eq. Lepiej by wyszlo w excelu ale jestem swiezo po formacie a nie mam teraz plytki z officem, ale projekt bede doskonalil :D

wyjasnienia:
funckja z obrona efektywna jest na bazie poprzednich funckji a koncowe wartosci wit i inteli sa wyliczone na podstawie tych funkcji gdzie jest obrona efektywna i obrona z eq

jak wypatrzysz jakis blad swoim sokolim okiem to go zglos : D

Moglby ktos zamiescic mi srednie wartosci sily dla lvli od 40 do 80? bo nie bardzo sie orientuje bo nigdy nie mialem powyzej 40 lvla xD

EdwinOdesseiron - 24-02-2009, 19:35

Aleś skomplikował xD Mogłeś lepiej opisać o co chodzi. Z tego co rozumiem to szacujesz ile przeciwnik ma ataku, i pod tym kątem dobierasz swoją obronę. W zasadzie masz rację, nawet te wartości wyliczone powinny być dobre, problem w tym że zawsze może się pojawić ktoś z dużym atakiem (czy noobstat, czy gość który ma 20 więcej ataku - nigdy nic nie wiadomo). Myślę że dobre staty ułożysz, ale idealnych nie ma po prostu.
kmk995 - 24-02-2009, 19:45

:S mozna takie cos umieszczac na forum? w sensie podawania czesci statystyk
EdwinOdesseiron napisał/a:
problem w tym że zawsze może się pojawić ktoś z dużym atakiem (czy noobstat, czy gość który ma 20 więcej ataku - nigdy nic nie wiadomo)

Wiadomo! noobstaty sie trafiaja, ale wymieraja na poziomie 50 :P
EdwinOdesseiron napisał/a:
Myślę że dobre staty ułożysz, ale idealnych nie ma po prostu.

Nie przetrwasz wiecznosc na tej witalnosci i inteligencji stojac przed miastem bez ochrony, to wiadome - nikt nie przetrwa, ale w turnieju taka hybryda ma spore szanse na miejsce na podium ;)

dawi1276 - 26-06-2009, 19:19

wezcie ludzie napiszcie poprostu do czego tera doszliście i tak bende zadaowolony z takich statów plz :D :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-)
Fracksh - 26-06-2009, 23:12

dawi1276, po co ten temat odświeżasz?...

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group