My Fantasy Online 2
Oficjalne forum gry My Fantasy Online 2

Śmietnik - Zmiana expa za walki PvP

michol11 - 07-04-2009, 14:18

mnietuniema napisał/a:
żeby w walkach pvp nie walczono o doświadczenie...
I co jeszcze... Ktos ma dobre staty na lvl np 16 i Ciagle na nim ranq wbija na walkach jaki to jest sens?
Rosio - 08-04-2009, 14:35

Pomysł dobry 3% to idealna stawka exp za jedną walkę, sprawiedliwa dla każdego przedziału lvl ;p
Ukryty_Samuraj - 09-04-2009, 17:24

3%... Mało. 5%! I oczywiście rozumiem, ze 5% z ogólnej potrzeby expa do lvl, a nie ze stanu teraźniejszego. Wyjaśnię na przykładzie.
exp potrzebny na 20lvl = 100 000
exp potrzebny na 21lvl = 120 000
Czyli po zdobyciu 20lvl, musimy nabić 20k expa.
I teraz. Dostajemy za każdą walkę 1000 expa (5% z 20000) czy za pierwszą walkę dostaniemy 1000 (5% z 20000), za następną 995 (5% z 19900 bo 100 juz zdobylismy, liczac ze nie expilismy na potworkach pomiedzy walkami). To pierwsze, tak? (Stała wartość expa ostrzymywanego na lvl...

Pitazboras - 09-04-2009, 17:58

Ukryty_Samuraj napisał/a:
I teraz. Dostajemy za każdą walkę 1000 expa (5% z 20000) czy za pierwszą walkę dostaniemy 1000 (5% z 20000), za następną 995 (5% z 19900 bo 100 juz zdobylismy, liczac ze nie expilismy na potworkach pomiedzy walkami). To pierwsze, tak? (Stała wartość expa ostrzymywanego na lvl...

Gdy za pierwszym razem dostaniemy 1000, to brakuje nam już tylko 19000, a nie 19900. Czyli za drugą walkę mielibyśmy już tylko 950 expa. Jeśli brakuje nam niedużo do następnego poziomu, to będziemy dostawać bardzo mało expa, co według mnie jest nielogiczne. Lepiej dostawać zawsze 5% (przykładowo) expa potrzebnego do skoku z danego poziomu do następnego - czyli w tym przykładzie zawsze 1000 expa, aż nie awansujemy do następnego poziomu.

EdwinOdesseiron - 09-04-2009, 18:03

Ukryty_Samuraj napisał/a:
I oczywiście rozumiem, ze 5% z ogólnej potrzeby expa do lvl, a nie ze stanu teraźniejszego.
Ukryty_Samuraj napisał/a:
za następną 995 (5% z 19900 bo 100 juz zdobylismy

Sam sobie zaprzeczasz ... Oczywiście chodzi o pierwszą opcję, druga nie ma sensu (mając np. 100 expa do lvl nie dostawałoby się prawie nic).

Poza tym ilość zdobytego expa zależałaby od poziomu przegrywającego (czyli tak jak jest teraz).
I to czy do lvl byłoby 20 czy 30 walk, to też kwestia dyskusyjna.
Ech ... może Tomi by się wypowiedział?

ADIHC1 - 09-04-2009, 23:35

A czy teraz naprawdę jest źle? Na niskich poziomach o wiele łatwiej o przeciwnika, więc i więcej walk się odbywa - trzeba się napocić, żeby samym PvsP wbić poziom. Na wysokim poziomie wręcz przeciwnie - mniej przeciwników, to i łatwiej poziom wbić dzięki PvsP. Poza tym zdaje się, że większość osób, które na poważnie podchodzi do PvsP wcale nie chce szybko zdobywać kolejnych poziomów, bo im się to nie opłaca - trzeba kupić nowe EQ, skorygować taktykę. Ktoś chce kolejne poziomy, to niech hasa po mapie tłukąc potwory..
EdwinOdesseiron napisał/a:
Ech ... może Tomi by się wypowiedział?

Wyręczając Tomiego powiem tylko tyle: w przyszłości walki PvsP będą najprawdopodobniej jedynie o GIR (złoto, przedmioty i ranking - bez doświadczenia).

EdwinOdesseiron - 10-04-2009, 00:26

Toteż ten temat był pisany z punktu widzenia rankera, który nie chce zdobywać expa. Że na niskim lvl odbywa się więcej walk - zgadzam się, jednak dysproporcja jest i tak za dużo (200 vs. kilka walk na wbicie lvl).
Druga rzecz to ludzie którzy kiedyś walczyli, ale na wysokim lvl zbyt boją się o swój cenny exp. No ale ich nic chyba nie przekona ;/
ADIHC1 napisał/a:
Wyręczając Tomiego powiem tylko tyle: w przyszłości walki PvsP będą najprawdopodobniej jedynie o GIR (złoto, przedmioty i ranking - bez doświadczenia).

Zawsze to jakieś rozwiązanie... Nie wiem jakie mają być realia MFO 3 (bo pewnie o to chodzi?), ale obecnie wiemy, czym by to groziło (m.in. "campienie" na stałym poziomie). Ciekawe jak to rozwiążecie?

DiV - 10-04-2009, 08:59

to nie jest dobry pomysł :D
po 1 rankerzy przeżyją z dużym exp na h lvl :D
a po 2 niektórzy tak właśnie nabijają bo nie mają punktów mfo.

ADIHC1 - 10-04-2009, 14:58

EdwinOdesseiron napisał/a:
Nie wiem jakie mają być realia MFO 3 (bo pewnie o to chodzi?), ale obecnie wiemy, czym by to groziło (m.in. "campienie" na stałym poziomie). Ciekawe jak to rozwiążecie?

Pomysłów jest kilka, a jeden z nich to przedmioty niezbędne do PvsP (niezbędne z punktu widzenia gracza, który walczy na poważnie), których nie będzie można kupić ani w sklepie ani na targu.

Wariat - 10-04-2009, 14:59

ADIHC1 napisał/a:
EdwinOdesseiron napisał/a:
Nie wiem jakie mają być realia MFO 3 (bo pewnie o to chodzi?), ale obecnie wiemy, czym by to groziło (m.in. "campienie" na stałym poziomie). Ciekawe jak to rozwiążecie?

Pomysłów jest kilka, a jeden z nich to przedmioty niezbędne do PvsP (niezbędne z punktu widzenia gracza, który walczy na poważnie), których nie będzie można kupić ani w sklepie ani na targu.



No dobrze, to ja pośmigam na moby i bossy, zbiorę co mam zebrać i siądę na jednym lewelu :) Musiałyby się te przedmioty zużywać

ADIHC1 - 10-04-2009, 15:11

Wariat napisał/a:
No dobrze, to ja pośmigam na moby i bossy, zbiorę co mam zebrać i siądę na jednym lewelu :) Musiałyby się te przedmioty zużywać

Tak, będą się zużywać - zapomniałem o tym napisać ; >

EdwinOdesseiron - 10-04-2009, 15:15

Chodzi o to, że powstałyby jakieś "bony" na walki, zdobywane tylko przez bicie lvl/ przechodzenie fabuły? Nie powiem, ciekawy pomysł... Z początku wydaje się dziwny, ale sprowadza się do tego co teraz - po kilku walkach trzeba awansować.
Chociaż gdy się nad tym dłużej zastanawiam, to mam taką wątpliwość: czy nie dążymy sztucznie do sytuacji, gdzie forsujemy postawę "expiarza" kosztem "walczącego"? (mam tu na myśli utrudnienie toczenia walk, bo "campienie" jest potencjalnym problemem).

ADIHC1 - 10-04-2009, 15:20

EdwinOdesseiron napisał/a:
Chociaż gdy się nad tym dłużej zastanawiam, to mam taką wątpliwość: czy nie dążymy sztucznie do sytuacji, gdzie forsujemy postawę "expiarza" kosztem "walczącego"?

Wszystko jest kwestią balansu, a ten proces zacznie się dopiero podczas testów - a do tych jeszcze kupa czasu.

A może to będzie jeszcze inne rozwiązanie? Wszystko może się jeszcze zmienić. I pewnie zmieniać się będzie do samej premiery. Wtedy z wnukami sobie pogramy ; >
EdwinOdesseiron napisał/a:
(mam tu na myśli utrudnienie toczenia walk, bo "campienie" jest potencjalnym problemem).

Ten problem na pewno zostanie rozwiązany.

EdwinOdesseiron - 10-04-2009, 15:21

Cytat:
A może to będzie jeszcze inne rozwiązanie? Wszystko może się jeszcze zmienić. I pewnie zmieniać się będzie do samej premiery. Wtedy z wnukami sobie pogramy ; >

Dlatego warto podyskutować teraz, nigdy nie wiadomo, komu przyjdzie do głowy rozwiązanie "genialne w swej prostocie" ;)

ADIHC1 - 10-04-2009, 15:24

EdwinOdesseiron napisał/a:
Dlatego warto podyskutować teraz, nigdy nie wiadomo, komu przyjdzie do głowy rozwiązanie "genialne w swej prostocie" ;)

A od czego macie dział Propozycji?

Gra ma realne problemy, a propozycje ich rozwiązania mogą się pojawiać bez żadnych ograniczeń. Jeśli coś naprawdę będzie warte uwagi, to na pewno zostanie to wzięte pod uwagę podczas tworzenia v3..


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group