Regulamin Forum    FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Grupy    Rejestracja     Zaloguj 


Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: BaGGy
23-02-2015, 12:26
systemy rządzące grą
Autor Wiadomość
El Loco 
Użytkownik



Level: 1
Wiek: 31
Dołączył: 09 Lip 2010
Wysłany: 30-08-2010, 18:57   

Sorry, że odswieżam ale Minek mnie tu skierował po czym zamknoł mój temat. Otóż chcę wyliczyć ile hp moge stracić po ciosie jakiegoś noobstata, aby odpowiednią mieć ilość hp. Poniższe dane pochodzą z walki własnie z takim ns. A więc:

Korzystając z wzoru ambity
Cytat:
Atak efektywny * obrażenia broni * 1,54 / Obrona efektywna = maksymalny hit
można obliczyć siłę przeciwnika. A więc największy hit jaki dostałem od x gracza to 565 hp, ale przyjmijmy że mogłem dostać nawet 590. Moja obrona wynosiła wtedy 196 przy efektywności 90%. On atakował bronią która ma 324 obrażenia i 156 siły ataku. Pytanie czy można obliczyć jego efektywność ataku, aby następnie można było przekształcić wzór tak aby obliczyć jego siłę bazową. Gdy takową będe znał dodam do tej siły przykładowo 5 pkt. bo z większymi noobstatami myślę, że się nie spotkam i korzystając z wzoru bez przekształcania go będe mógł wyliczyć potrzebne mi hp :D
 
 
ADIHC1 
Junior Admin
Game Master




Level: 132
Dołączył: 30 Paź 2006
Wysłany: 31-08-2010, 01:10   

El Loco napisał/a:
Atak efektywny * obrażenia broni * 1,54 / Obrona efektywna = maksymalny hit

Co to za współczynnik?
El Loco napisał/a:
Pytanie czy można obliczyć jego efektywność ataku, aby następnie można było przekształcić wzór tak aby obliczyć jego siłę bazową.

Wszystko da się obliczyć. W pierwszym poście zostały zebrane niezbędne informacje.

Odpal arkusz kalkulacyjny i baw się ; >
_________________
Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów. S. Lem
 
 
ambity 
Użytkownik


Profesja: Mag
Nick: Evo
Level: 67
Dołączył: 11 Maj 2007
Wysłany: 31-08-2010, 09:52   

ADIHC1 napisał/a:
Co to za współczynnik?

W poprzednim temacie padło pytanie o maksymalny hit wojownika - wynosi on tyle, co średni * rozbieżność obrażeń * cios krytyczny, czyli
1,1 * 1,4 = 1,54

Dla magów ten współczynnik przyjmuje inną wartość równą:
1,1 * (1,5 - x)
gdzie x jest równy jednej setnej wartości najsłabszego atrybutu.

np. najsłabszy nasz atrybut to ogień (wartość 20). Wtedy x wynosi 0,01 * 20, czyli 0,2. Podstawiamy do wzoru i otrzymujemy:
1,1 * 1,3 = 1,43

El Loco napisał/a:
można obliczyć siłę przeciwnika. A więc największy hit jaki dostałem od x gracza to 565 hp, ale przyjmijmy że mogłem dostać nawet 590. Moja obrona wynosiła wtedy 196 przy efektywności 90%. On atakował bronią która ma 324 obrażenia i 156 siły ataku. Pytanie czy można obliczyć jego efektywność ataku, aby następnie można było przekształcić wzór tak aby obliczyć jego siłę bazową. Gdy takową będe znał dodam do tej siły przykładowo 5 pkt. bo z większymi noobstatami myślę, że się nie spotkam i korzystając z wzoru bez przekształcania go będe mógł wyliczyć potrzebne mi hp :D

Tak, można wszystko policzyć znając odpowiednie wzory. Radziłbym Ci tylko nic nie zaokrąglać tak jak np. tutaj:
El Loco napisał/a:
A więc największy hit jaki dostałem od x gracza to 565 hp, ale przyjmijmy że mogłem dostać nawet 590.
 
 
SaKe 
Użytkownik



Profesja: Wojownik
Nick: Cervantez
Level: 230
Wiek: 32
Dołączył: 27 Paź 2006
Wysłany: 31-08-2010, 15:49   

ambity napisał/a:
W poprzednim temacie padło pytanie o maksymalny hit wojownika - wynosi on tyle, co średni * rozbieżność obrażeń * cios krytyczny, czyli
1,1 * 1,4 = 1,54

Czy rozbieznosc obrazen nie wynosi 15%?
_________________


pyry nie som strofe
Pisze nie poprawnie po polskiemu.
 
 
 
ambity 
Użytkownik


Profesja: Mag
Nick: Evo
Level: 67
Dołączył: 11 Maj 2007
Wysłany: 31-08-2010, 16:19   

Cytat:
Czy rozbieznosc obrazen nie wynosi 15%?

Nie. Obrażenia wahają się w granicach od 90% do 110% średniego hita.
 
 
BarylkaSnK 
Użytkownik



Profesja: Wojownik
Nick: Angahm
Level: 165
Wiek: 30
Dołączył: 07 Lip 2009
Skąd: Sanok oczywiście
Wysłany: 31-08-2010, 19:21   

ambity napisał/a:
W poprzednim temacie padło pytanie o maksymalny hit wojownika - wynosi on tyle, co średni * rozbieżność obrażeń * cios krytyczny, czyli
1,1 * 1,4 = 1,54

to dotyczy także bossów wojowników?
_________________


eNCe jest moim mistrzem ;]
 
 
 
ADIHC1 
Junior Admin
Game Master




Level: 132
Dołączył: 30 Paź 2006
Wysłany: 31-08-2010, 19:25   

ambity napisał/a:
W poprzednim temacie padło pytanie o maksymalny hit wojownika - wynosi on tyle, co średni * rozbieżność obrażeń * cios krytyczny, czyli
1,1 * 1,4 = 1,54

Racja, nie zwróciłem uwagi na to:
Cytat:
Atak efektywny * obrażenia broni * 1,54 / Obrona efektywna = maksymalny hit

SaKe napisał/a:
Czy rozbieznosc obrazen nie wynosi 15%?

Co prawda ostatnio wspomniałem o 85-115%, co nawet sprawdzałem w najnowszym parserze, ale nie zwróciłem uwagi na to, że uwzględnia on również wartość ciosu kończącego walkę, co przekłamuje wyniki. Także ambity ma rację.
 
 
ambity 
Użytkownik


Profesja: Mag
Nick: Evo
Level: 67
Dołączył: 11 Maj 2007
Wysłany: 31-08-2010, 19:37   

BarylkaSnK napisał/a:
to dotyczy także bossów wojowników?

Dotyczy to wszystkich wojowników, także bossów. Dla ułatwienia niektórym dodam, że ciosy w walce wynoszą dokładnie 90%, 91%, 92%, ..., 109%, 110% średniego hita. Stąd też często można zauważyć identyczne wartości obrażeń. Oczywiście, gdy pada cios krytyczny ciosy te wynoszą: 126%, 127,4%, 128,8% do 154% ciosu średniego. Podam jeszcze na przykładzie:

Średni hit wynosi 10000, rozbieżność jest więc od 9000 do 11000, jednakże możliwe ciosy w walce to 9000, 9100, 9200, ..., 10900 oraz 11000. Można do tego oczywiście doliczyć cios krytyczny i otrzymamy wtedy ciosy: 12600, 12740, 12880 do 15400.
 
 
El Loco 
Użytkownik



Level: 1
Wiek: 31
Dołączył: 09 Lip 2010
Wysłany: 30-12-2010, 20:31   

Zacząłem znowu grać to i można by policzyć trochę, żeby na hita nie polecieć więc:
wzór na maksymalny hit przeciwnika dla maga różni się tylko tym współczynnikiem ?
I wzór wygląda tak:
Cytat:
atak efektywny*obrażenia broni*(1,1*(1,5-x)/obrona efektywna=max hit


i jeszcze
Cytat:
obrona efektywna: 1,5*(inteligencja^1,2)+0,5*82

82 to obrona z eq, jeżeli przy niej efektywność nie będzie wynosiła 100% to wyliczamy np. efektywność wynosi 90%, to obliczamy 90% z liczby 82 i wynik wstawiamy do wzoru ?
 
 
recover88
Użytkownik


Level: 1
Dołączył: 23 Kwi 2007
Wysłany: 03-01-2011, 14:51   

zna ktoś wzór na celność ciosów?
przy uwzględnieniu faktu że znamy celność ataku i uniki przeciwnika?
 
 
Backstab
Użytkownik


Level: 5
Dołączył: 06 Sty 2011
Wysłany: 06-01-2011, 20:42   

Mi to sie wydaje strasznie glupie, po co sie meczyc z obliczaniem itd. zeby powalic kolesia... i to dopiero po 2 walce bo wiadomo ze dowiesz sie jakie staty ma koles zanim z nim bedziesz walczyc.
 
 
Dark warior
Użytkownik



Profesja: Wojownik
Nick: Dark Warior
Level: 37
Świat: 3
Wiek: 28
Dołączył: 28 Gru 2009
Skąd: Nowa Sól
Wysłany: 08-01-2011, 18:39   

jestem tego samego zdania co Backstab to jets bezsensu zalozmy noobstat sie pyta ciebie czy chcesz solo ty odpowiadasz tak i po 15 min walisz solo z nim bo musiales obliczyc jego atak , a najlepiej to sie ubrac full mag i sa jakies szanse na wygrana moze unik bd moze nie zabierze 100% HP ...
_________________
Ja to ja ;D
 
 
 
ADIHC1 
Junior Admin
Game Master




Level: 132
Dołączył: 30 Paź 2006
Wysłany: 08-01-2011, 18:49   

Skoro to "bez sensu" to nie licz. Skoro nie wiesz po co liczyć, nie wypowiadaj się.
_________________
Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów. S. Lem
 
 
ambity 
Użytkownik


Profesja: Mag
Nick: Evo
Level: 67
Dołączył: 11 Maj 2007
Wysłany: 08-01-2011, 19:10   

Dark warior napisał/a:
jestem tego samego zdania co Backstab to jets bezsensu zalozmy noobstat sie pyta ciebie czy chcesz solo ty odpowiadasz tak i po 15 min walisz solo z nim bo musiales obliczyc jego atak , a najlepiej to sie ubrac full mag i sa jakies szanse na wygrana moze unik bd moze nie zabierze 100% HP ...

Nie rozumiem Cię dokładnie.. Właśnie po to są te wzory, żeby obliczyć atak przeciwnika i dzięki temu wiedzieć czy warto z nim walczyć, czy nie. Gdy już masz większą ilość punktów rankingowych, to nie liczysz wyłącznie na szczęście - "może nie trafi, może walnę krytyka itp." - za dużo masz do stracenia.
PS. Nikt nie każe używać tych wzorów, ale dla tych, którzy lubią pogłówkować nad taktykami są przydatne.

recover88 napisał/a:
zna ktoś wzór na celność ciosów?
przy uwzględnieniu faktu że znamy celność ataku i uniki przeciwnika?
Kiedyś założyłem nawet osobny temat dotyczący tego zagadnienia, ale nie było niemalże nikogo zainteresowanego, więc i ja się zniechęciłem. Dodatkowo, ten wzór jest jednym z najmniej przydatnych (według mnie nawet najmniej przydatnym). Prawie nigdy w walce nie będziesz miał dokładnie takiego samego % trafień przeciwnika jaki wyjdzie Ci ze wzoru. Zresztą, żeby poznać ten wzór trzeba by mieć bardzo dokładne walki (dużo tur, żeby te % się przynajmniej mniej więcej zgadzały).

El Loco napisał/a:
Zacząłem znowu grać to i można by policzyć trochę, żeby na hita nie polecieć więc:
wzór na maksymalny hit przeciwnika dla maga różni się tylko tym współczynnikiem ?
I wzór wygląda tak:
atak efektywny*obrażenia broni*(1,1*(1,5-x)/obrona efektywna=max hit

Przy obliczaniu maksymalnego hita maga do wzoru podstawiamy obrażenia gemu, a nie broni.

El Loco napisał/a:
82 to obrona z eq, jeżeli przy niej efektywność nie będzie wynosiła 100% to wyliczamy np. efektywność wynosi 90%, to obliczamy 90% z liczby 82 i wynik wstawiamy do wzoru ?
Tego do końca nie zrozumiałem.. Atak/obronę efektywną można obliczyć na dwa sposoby.
1. Pomnożyć efektywność przez ilość obrony z ekwipunkiem (tej w zakładce gracz po prawej stronie),
2. Korzystając ze wzoru (dla efektywności<100%):
obrona efektywna = 1,5*(obrona bazowa)^1,2 + 0,5* obrona z samego ekwipunku + 0,5* % z gemów * (obrona bazowa)^1,2
Kilka postów wcześniej napisałem to samo:
ambity napisał/a:
x - siła bazowa
a - % z gemów
b - atak z ekwipunku
dla x^1,2 <= b
atak efektywny = 1,5 * x^1,2 + (a * x^1,2 + b)/2

dla x^1,2>b
atak efektywny = (1 + a) * x^1,2 + b
 
 
Magth 
Użytkownik



Profesja: Wojownik
Nick: Detroit
Level: 61
Świat: 3
Dołączył: 09 Cze 2009
Wysłany: 04-02-2011, 20:35   

kmk995 napisał/a:
* Nie oplaca sie wstawiac gemow wspomagajacych do danej cechy gdy mamy jej efektywnosc mniejsza od 100% bonie wykozystujemy calego potencjalu tych gemow i tylko zajmuja miejsce w czasie gdy moglibysmy wstawic w nie gemy cech ktore nie maja efektywnosci i wykozystac caly ich potencjal


Nie wiem czy ktoś to już zauważył, bo nie czytałem całego tematu (każdy wie czemu?), a więc odpowiadam na to co mi się nasunęło. Co do tego stwierdzenia jest tu pewne pytanie, czy na prawde nie warto. Czasem te kilka obrony jednak się przyda, więc nie każdy musi mieć inny gem. Czasem się to przyda, czasem jednak lepiej wybrać inny gem, zależy wszystko od Celu postaci... Sami już się domyślcie co wstawić lepiej, czy wytrzymałości czy siły (przykłądowo)...

Edit: Nasunęło się coś innego jeszcze. Woj ma krytyki, czy Mag może uderzyć taką siłą jak Woj krytykiem? Bo to troche dziwne, Mag byłby stratny w taki przypadku... O są równe bronie i gemy ;P

A co do wyliczeń panów wyżej, trzeba się bawić i bawić, a co z tego wyniknie? Nie ma idealnych statów, zawsze znajdzie się ktoś kto nie liczy się z żadnymi prawami fizyki czy matematyki i zmiażdzy nas swą siłą, podczas gdy by będziemy próbowali zbić mu choć połowę HP (przykładowo, tutaj podałem NSa) ;)
_________________


Kupię : Zbroję Cienia, Hełm Cienia, Zbroję Wiatru.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme MyFantasy created by Phantom