Zapomniałem zaznaczyć, że sytuacja będzie miała miejsce gdy nic się nie zmieni. Myślę, że gracze będę bić levele jak koło 250 poziomu będzie się coś działo.
Nie przeczą, uciąłeś cytat i komentarz do niego, który był kontynuacją myśli.
Błąd w Twoim myśleniu to przekonanie, że gracze jak jeden zatrzymają się na danym levelu i rozpoczną rywalizację.
Do tej pory tak się działo?
Tak średnio, gdyby to działało to nie byłoby tego tematu.
Cytat:
Tak więc mniemam że jak ktoś przejdzie fabułę, a będzie zainteresowany PVP to dalej poziomu wbijał nie będzie, bo jak pisałeś nie będzie miał takiej potrzeby.
Ja skończę na 215, ktoś inny na 220, trzeci na 250, czwarty na 240...
I jak każdy zostanie na swoim, to nigdy się nie spotkamy.
Wyraźny sygnał - endgame na 250 i wszystko jasne.
Cytat:
I tak jak pisałem - na dzień dzisiejszy problem nie może występować, bo nie ma takich graczy - czyt. pow 250 lv i moim zdaniem większy problem jest taki, że nigdy ich wielu nie będzie.
Są. Na s1 to 10 graczy, w przedziale 17. A zobacz ile możliwych kombinacji walk między nimi. Po prowadzeniu przykładowo pomysłu z ograniczeniem pkt bazowych każdy może walczyć z każdym plus za jakiś czas dojdą do nich gracze kończący fabułę.
Cytat:
no więc jakie jest rozwiązanie tego problemu?
Zachęta graczy do wbicia poziomu:
Cytat:
Zmusić nikogo nie zmusimy, można jedynie zachęcać. (...)
Ta zachęta to właśnie end game. Próg, w którym nie ma sensownej potrzeby latać ze statami na bossy, gdzie można walczyć bez praktycznie jakichkolwiek konsekwencji, w której jest w duża ilość osób do walki (a z biegiem czasu taka będzie, przejście upa to dla większości pokusa nie do odparcia, a mniej więcej na takim levelu się go kończy)
Gdy osoby z end-game'u zaczną podbijać TOP, pokusa wbicia levelu stanie się jeszcze większa.
To jest właśnie ta zachęta, o której mówię od początku.
Nie przeczą, uciąłeś cytat i komentarz do niego, który był kontynuacją myśli.
Błąd w Twoim myśleniu to przekonanie, że gracze jak jeden zatrzymają się na danym levelu i rozpoczną rywalizację.
Do tej pory tak się działo?
Tak średnio, gdyby to działało to nie byłoby tego tematu.
Cytat:
Tak więc mniemam że jak ktoś przejdzie fabułę, a będzie zainteresowany PVP to dalej poziomu wbijał nie będzie, bo jak pisałeś nie będzie miał takiej potrzeby.
Ja skończę na 215, ktoś inny na 220, trzeci na 250, czwarty na 240...
I jak każdy zostanie na swoim, to nigdy się nie spotkamy.
Wyraźny sygnał - endgame na 250 i wszystko jasne.
Cytat:
I tak jak pisałem - na dzień dzisiejszy problem nie może występować, bo nie ma takich graczy - czyt. pow 250 lv i moim zdaniem większy problem jest taki, że nigdy ich wielu nie będzie.
Są. Na s1 to 10 graczy, w przedziale 17. A zobacz ile możliwych kombinacji walk między nimi. Po prowadzeniu przykładowo pomysłu z ograniczeniem pkt bazowych każdy może walczyć z każdym plus za jakiś czas dojdą do nich gracze kończący fabułę.
Cytat:
no więc jakie jest rozwiązanie tego problemu?
Zachęta graczy do wbicia poziomu:
Cytat:
Zmusić nikogo nie zmusimy, można jedynie zachęcać. (...)
Ta zachęta to właśnie end game. Próg, w którym nie ma sensownej potrzeby latać ze statami na bossy, gdzie można walczyć bez praktycznie jakichkolwiek konsekwencji, w której jest w duża ilość osób do walki (a z biegiem czasu taka będzie, przejście upa to dla większości pokusa nie do odparcia, a mniej więcej na takim levelu się go kończy)
Gdy osoby z end-game'u zaczną podbijać TOP, pokusa wbicia levelu stanie się jeszcze większa.
To jest właśnie ta zachęta, o której mówię od początku.
Nadal mnie nie przekonujesz, ja jednak widzę większy problem z brakiem PVP na każdym etapie gry (powiedzmy powyżej 150 lv) a Ty głównie wtedy, gdy fabuła zostanie ukończona, a jest to moim zdaniem obawa na wyrost. Ja nadal twierdzę, że Ci co będą chcieli walczyć nie pójdą dalej z poziomem. Jeśli pójdą tzn. że nie chcą walczyć tylko chcą wbijać poziom, wiedząc przecież że nie będzie im już potrzebny. (koniec fabuły) Ja jednak wierzę, że gracz który wbił ten 250 poziom nie potrzebuje "dobrych rad" od gry typu: stop już nie exp bo to nie fajne, fajniejsze jest PVP. Każdy ma chyba swój rozum i wie co jest dla niego najlepsze. Podejmując decyzję o dalszym expieniu, zdaje sobie sprawę na co się decyduje. A jeśli twierdzisz że nie zdaje sobie sprawy to kwestię wyświetlenia komunikatu po wbiciu 250 poziomu, ostrzegającego że dalsze wbijanie poziomu jest "niefajne" pewnie dało by radę załatwić.
Pomijając powyższe, praktycznie nie ma szans na komplikowanie zasad rozdawania statystyk, komplikowania zasad dropów, dodatkowe blokady itp. - dodasz do kodu na siłę kolejny warunek a sypnie się coś w pięciu innych miejscach. W MF jest już wystarczająco dużo wyjątków, różnych blokad itp. Zmiany można wprowadzać ale ogólne - wspólne dla wszystkich. Można zmienić jakiś wzór, procent dropów, ale stosowany dla wszystkich. Admin nie zgodzi się na żadne dodatkowe tzw. IF'KI
Każdy ma chyba swój rozum i wie co jest dla niego najlepsze.
Z tego właśnie powodu umiera pvp na high high levelach - dla każdego 'najlepsze' jest na innym poziomie.
Cytat:
kwestię wyświetlenia komunikatu po wbiciu 250 poziomu, ostrzegającego że dalsze wbijanie poziomu jest "niefajne" pewnie dało by radę załatwić.
Komunikat wyświetlający się PO wbiciu 250 nijak będzie zachęcał graczy do zdobycia go.
Cytat:
Pomijając powyższe, praktycznie nie ma szans na komplikowanie zasad rozdawania statystyk, komplikowania zasad dropów, dodatkowe blokady itp. - dodasz do kodu na siłę kolejny warunek a sypnie się coś w pięciu innych miejscach. W MF jest już wystarczająco dużo wyjątków, różnych blokad itp. Zmiany można wprowadzać ale ogólne - wspólne dla wszystkich. Można zmienić jakiś wzór, procent dropów, ale stosowany dla wszystkich. Admin nie zgodzi się na żadne dodatkowe tzw. IF'KI
I od tego trzeba było zacząć, a nie wciągać mnie w dyskusję...
Pozostaje tylko mieć nadzieję, że o sprawie nie zapomnicie i nie spieprzycie tego w MF3
Każdy ma chyba swój rozum i wie co jest dla niego najlepsze.
Z tego właśnie powodu umiera pvp na high high levelach - dla każdego 'najlepsze' jest na innym poziomie.
I nikt nie będzie próbował im niczego narzucać. Powody braku walk są inne - jest to głównie obawa przed stratami i dotyczy nie tylko tzw. EndGame'u o który walczysz.
Aldarion napisał/a:
Cytat:
kwestię wyświetlenia komunikatu po wbiciu 250 poziomu, ostrzegającego że dalsze wbijanie poziomu jest "niefajne" pewnie dało by radę załatwić.
Komunikat wyświetlający się PO wbiciu 250 nijak będzie zachęcał graczy do zdobycia go.
Tak jak i stworzenie sztucznej granicy. Ja po prostu poddaję to rozumowanie w wątpliwość.
Nie sądzę, aby gracz który siedzi obecnie na 100 lv (bo mu tak łatwiej i przyjemniej) nagle zaczął je wbijać tylko dlatego, że 150 poziomów dalej jest blokada.
Nie widzę przełożenia. Kto ma wbić lv wbija, kto stoi z levelem będzie stał - blokada nic tu moim zdaniem nie zmieni.
PS. Raz mówisz, że gracze będą wbijać za duży level i blokada ma ich zatrzymać, drugi raz mówisz, że nie będą wbijać, jeśli nie będzie blokady.
Cytat:
Pozostaje tylko mieć nadzieję, że o sprawie nie zapomnicie i nie spieprzycie tego w MF3
Każdy rozumie to inaczej, MF3 ma pozbyć się większości blokad z MF2 a nie dodawać kolejne. Na pewno nie będzie zasad szczególnych dla graczy od jakiegoś tam poziomu. Wszelkie wyjątki od reguły mają być mocno ograniczane.
Co do limitu lv w MF3 to decyzja jeszcze nie zapadła i pewnie szybko nie zapadnie. Pożyjemy, zobaczymy... ale już teraz myślę, że MF3 może się "starym wyjadaczom" nie spodobać - to będzie inna gra.
A wciągając Cię w dyskusję myślałem raczej o wypracowaniu mechanizmu zwiększenia ilości walk PVP ogólnie dla lv > 100, a nie tylko przy 250 lv.
Profesja: Wojownik
Level: 1
Dołączył: 15 Cze 2007 Skąd: Warszawa
Wysłany: 07-02-2010, 22:51
Cóż, sprawę na pewno ułatwiłyby takie rzeczy jak kowal. Endgame powinien zachęcać czymś więcej niż zwykłym komunikatem czy chcesz bić lv dalej (LOL). Właśnie wtedy powinna się prawdziwa gra udostępniając nowe możliwości.
Obecnie jakoś nie widzę zachęty aby nabijać lv. I to przeciwników brakuje, i to kombinacji eq wcale nie ma jakoś więcej. Jest po prostu nijak.
Wydaje mi się że troche błądzicie...
Ani zniesienie ochrony na Salamandrii nie polepszy sytuacji pvp - może komuś tam uda się kogoś złapać i tyle, chyba nie o to chodzi.
Ani wycofanie utraty exp w walce, jest ktoś kto nie chce walczyć bo może stracić te 3mln exp? nie sądzę, już prędzej niektórzy mogą bać się o złoto ale i zniesienie tego raczej nic nie da.
Od 250 wybór? A jeśli ja chcę sobie i walczyć i lv bić?
Problem jak pisał Tomi jest głębszy.
Gra rankingowa opłacalna jest przy jak najdłuższym trzymaniu się jak najniższego lv, dopóki to się nie zmieni nie sądzę żeby jakiekolwiek inne zmiany mogły dać dobry efekt zwiększenia pvp na wyższych lv.
Nie rozumiem wgl. tego... Temat jest o wzniesieniu bariery lvl'a a nie o walkach pvp. Tak czy inaczej dawne pvp nie wróci a jak zaczniecie się bawić to całkowicie ten system zniszczycie, i będzie gorzej niż jest teraz.
_________________ * Nie moc silnika, a technika robi z Ciebie zawodnika...
to trzeba zrozumieć, że blokada nie zostanie wzniesiona i trochę posiedzisz na tym 300 lvlu ale nie możesz narzekać ja na Twoim miejscu przeszedłbym tyle razy grę ile by się dało z tyloma MF'ami i takim lvlem
to trzeba zrozumieć, że blokada nie zostanie wzniesiona i trochę posiedzisz na tym 300 lvlu ale nie możesz narzekać ja na Twoim miejscu przeszedłbym tyle razy grę ile by się dało z tyloma MF'ami i takim lvlem
Wiesz to przechodzenie mnie akurat nie kręci... A adminowi nic by sie nie stało jeśli faktycznie wzniósł by ta barierę, już gorzej być nie może. A nuż coś się polepszy? Niech icuś się wypowie ;D bo ja już powtarzać się nie bd. Najwyżej szybkie end-game zrobię i tyle.
_________________ * Nie moc silnika, a technika robi z Ciebie zawodnika...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach