Regulamin Forum    FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Grupy    Rejestracja     Zaloguj 


Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: BaGGy
24-02-2015, 23:37
To znowu ja i znowu o ranking xD

Przeczytaj dokładnie i zagłosuj. Czy pomysł powinno się wprowadzić?
Tak
64%
 64%  [ 74 ]
Nie
25%
 25%  [ 29 ]
Nie wiem
10%
 10%  [ 12 ]
Głosowań: 115
Wszystkich Głosów: 115

Autor Wiadomość
ADIHC1 
Junior Admin
Game Master




Level: 132
Dołączył: 30 Paź 2006
Wysłany: 31-12-2007, 19:53   

Nie inaczej, jak na podstawie statystyk bazowych. Ale im
dłużej nad tym myślę, tym większy podział widzę. Byłoby
jeszcze gorzej niż teraz..
_________________
Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów. S. Lem
 
 
Kactuzz 
Tester



Profesja: Wojownik
Wiek: 33
Dołączył: 23 Cze 2006
Wysłany: 31-12-2007, 19:57   

Ale czy naprawdę może być gorzej? : >
_________________
Najnowszy MF3 trailer!
 
 
Ashiro 
Tester



Profesja: Mag
Nick: Ashiro
Level: 168
Wiek: 32
Dołączył: 01 Lis 2006
Skąd: Szczecin
Wysłany: 31-12-2007, 19:59   

Hmmm...
Wątpię, że top rankerzy zgodzą się na takie rozwiązanie.
Co prawda tam sami anty więc niby to łatwo dojść do top10 ale co jak co długo.
Wydaję mi się, że do takiego rozwiązania będzie potrzebny nowy świat
ponieważ wtedy moglibyśmy sami zobaczyć czy to się sprawdzi bo na ś1 i ś2 lepiej nie ryzykować(o ś3 nie mówię ^^).
A co do jednej profesji hmm jeśli coś miałoby być takiego wprowadzone trzeba by było przebudować bossów a chyba Jackowi nie chce sie cofać w tył ^^ Kiedyś było wspomniane o połączeniu Inty i Wita i to nawet Ash wspomniał... Niby nie głupi pomysł ale też trzeba by było na tym popracować.
 
 
Ashariel 
Użytkownik



Level: 666
Wiek: 39
Dołączył: 16 Lis 2005
Skąd: Leicester
Wysłany: 31-12-2007, 20:46   

Cytat:
Ja nie staje murem za propozycją związaną z turniejami. Nie skreślam też propozycji Asha - każda jest po części dobra. Tylko tak sobie myślę nad sensem wprowadzenia broni magiczno-fizycznej. Równie dobrze można by zrezygnować z jednej z profesji, hehe..


Wspomniałem już że dodatkowe obrazenia byłyby mniejsze, wciąż większe znaczenia miałby główny atak postaci więc profesje będą dalej miały sens. Chodzi mi o sytuację kiedy walczymy z anty, bo jeżeli ktoś ma malutko tej drugiej obrony to prawdopodobnie te dodatkowe byłyby dość śmiertelnym dodatkiem do głównych :)
_________________

http://old.my-fantasy.net/
 
 
 
Tomi
Prawie Admin


Profesja: Mag
Level: 1
Świat: 1+2+4
Dołączył: 18 Cze 2005
Wysłany: 01-01-2008, 18:17   

Inny % zysków/strat ranku w zależności od ilości punktów to nawet ciekawe rozwiązanie. Trzeba tylko umiejętnie ustawić przedziały, aby nie zrobić systemowi większej "krzywdy".
To mogłoby wejść do obecnego rankingu, ale o resecie punktów raczej nie ma mowy.

Uważam też, że dodanie nowego rankingu "turniejowego" gdzie przeciwnik będzie dobierany losowo, to jedyna na razie propozycja, która gwarantuje pokazanie "prawdziwych" umiejętności gracza. Problem jaki tu widzę to mnogość przedziałów levelowych.

Mam też inny pomysł - nie koniecznie ściśle związany z problemem rankingu - turnieje, które nie są prowadzone naszymi postaciami!
Przykład: Jest turniej powiedzmy na 50 poziomie. Każdy gracz dostaje do dyspozycji postać na tym poziomie, cały eq dostępny na tym poziomie, miksy itp. Jego zadaniem jest tak skonstruować postać, dobrać eq/inteligencję, aby wygrać turniej.
Oczywiście nie ma to żadnego wpływu na naszą grę "zwykłą" postacią.
Takie turnieje w 100% sprawdzą UMIEJĘTNOŚCI i mogły by to być turnieje z jakimiś fajnymi nagrodami.
 
 
Crypton 
Game Master



Level: 230
Dołączył: 14 Gru 2006
Skąd: Opole
Wysłany: 01-01-2008, 18:32   

Tomi napisał/a:
Inny % zysków/strat ranku w zależności od ilości punktów to nawet ciekawe rozwiązanie. Trzeba tylko umiejętnie ustawić przedziały, aby nie zrobić systemowi większej "krzywdy".
To mogłoby wejść do obecnego rankingu, ale o resecie punktów raczej nie ma mowy.

Uważam też, że dodanie nowego rankingu "turniejowego" gdzie przeciwnik będzie dobierany losowo, to jedyna na razie propozycja, która gwarantuje pokazanie "prawdziwych" umiejętności gracza. Problem jaki tu widzę to mnogość przedziałów levelowych.

Mam też inny pomysł - nie koniecznie ściśle związany z problemem rankingu - turnieje, które nie są prowadzone naszymi postaciami!
Przykład: Jest turniej powiedzmy na 50 poziomie. Każdy gracz dostaje do dyspozycji postać na tym poziomie, cały eq dostępny na tym poziomie, miksy itp. Jego zadaniem jest tak skonstruować postać, dobrać eq/inteligencję, aby wygrać turniej.
Oczywiście nie ma to żadnego wpływu na naszą grę "zwykłą" postacią.
Takie turnieje w 100% sprawdzą UMIEJĘTNOŚCI i mogły by to być turnieje z jakimiś fajnymi nagrodami.


Były kiedyś propozycje nowych światów polegających tylko na walkach PvP
i tam pamiętam, że ktoś wspominał o takim systemie, tyle że bardzo niestarannie
ją przedstawił i przede wszystkim nie na oparciu o turnieje.

Jak dla mnie pomysł świetny, tylko czy:
- co ile dni byłyby organizowane takie turnieje?
/Moja propozycja: Co miesiąc z zachowanymi dotychczasowymi opcjami (nagrody etc.)
bądź co 2 tygodnie z godzinami meczy 8,12 oraz znacznie mniejszymi nagrodami.
- Jak by przebiegały zapisy do takiego turnieju? Czy w ogóle byłyby zapisy?
-Na jakiej zasadzie byłyby dobierane grupy poziomowe? Czy co miesiąc ustalana
by była z góry, czy każdy mógłby sobie wybrać?
- Wstęp byłby płatny?
 
 
ADIHC1 
Junior Admin
Game Master




Level: 132
Dołączył: 30 Paź 2006
Wysłany: 02-01-2008, 11:44   

Widzę, że wszystko jest na dobrej drodze - modyfikacja strat i zysków ranku, powinna
zwiększyć ilość rozgrywanych walk. Tak, jak zmiana strat i zysków expa oraz złota, było
dobrym wyrem - w końcu strat po przegranej walce nie odrabia się dniami. A chyba właśnie
o to chodzi, aby walczyć jak najwięcej ; >

Ranking turniejowy. Moje zdanie na ten temat znasz i wiesz jak bardzo mi się podoba.
Z czasem się wyklaruje, który z rankingów będzie traktowany jako ten ważniejszy. Czy
gracze docenią ten nowy, drugi ranking? Jest tylko jeden sposób, żeby się o tym przekonać
; >

I kolejny pomysł turniejowy. Czy powinienem czuć się rozpieszczany? ; P Pamiętam, że
kiedyś już taki pomysł się przewinął przez forum. Okaże się, kto najlepiej setuje postacie
w całym MF. Zakładam, że takie turnieje będą pojawiać się dla różnych poziomów. Raz
wspomniany 50lv następnym razem 120lv ; >

Jak już jesteśmy przy 'wirtualnych postaciach', nienależących do nas, to co z 'wirtualnym
sparing partnerem'? Propozycja również przewinęła się kilkukrotnie przez forum. Jak dla
mnie, może to być nawet dodatkowa usługa. Ale starczy tego offtopu, hehe..
_________________
Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów. S. Lem
 
 
Tommy The Thunderer 
Użytkownik



Profesja: Mag
Level: 132
Wiek: 36
Dołączył: 31 Maj 2006
Skąd: ThunderITY
Wysłany: 02-01-2008, 12:23   

nie sadzę żeby admin dał możliwość wielorazowego darmowego resetowania statystyk, bo to się trochę mija z celem no i admin mniej zarobi, ;] ale można by dać możliwość posiadania 2 zestawów statystyk, na tzw. maga i woja. zestaw byłby automatycznie dobierany ze względu na to jaką bronią atakuje przeciwnik. jest to pomysł podobny do tego, co już jest w grze [zestawy eq], przy czym zysk z resetów byłby ten sam - gracz kupowałby sobie 35MF i wybierał zestaw który chce zmienić. być może wtedy ludzie zdecydowaliby się na kupienie eq na przeciwna profesję i zaczęli więcej walczyć. co sądzicie?
_________________
WORSHIP THE PROPHECY OF THE HARDER STYLES... QLIMAXXX!!!
 
 
ADIHC1 
Junior Admin
Game Master




Level: 132
Dołączył: 30 Paź 2006
Wysłany: 02-01-2008, 14:03   

Tommy The Thunderer napisał/a:
nie sadzę żeby admin dał możliwość wielorazowego darmowego resetowania statystyk

A czy ktoś o tym wspominał? Darmowe resety są dawane tylko i wyłącznie po
poważniejszych modyfikacjach - zmiana algorytmów bądź całkowita korekta EQ.

Tommy The Thunderer napisał/a:
ale można by dać możliwość posiadania 2 zestawów statystyk, na tzw. maga i woja.

To nie jest najlepszy pomysł. Wtedy każdy będzie posiadał staty na antymaga i antywoja.
A potrzebne jest coś, co zmniejszy korzyści związane z anty.
Tommy The Thunderer napisał/a:
zestaw byłby automatycznie dobierany ze względu na to jaką bronią atakuje przeciwnik.

Ja jak zwykle jestem przeciwny jakiemukolwiek automatyzowaniu.

Powiem coś jeszcze. Gdyby walki PvP były dostępne tylko w specjalnych lokacjach, co
rozwiązałoby problem polowań na graczy. Skończyłoby się polowanie na graczy, którzy
sobie expią i nabijają gemy - a takie osoby są łakomym kąskiem. Także mapy mogłyby
stać się nonPvP, a walki PvP jedynie w obrębie miasta bądź w każdym mieście powstałaby
specjalna arena. Gracze, którzy grają dla fabuły grałby dla fabuły nie boją się o nic. A ten,
kto chce walczyć, będzie walczyć na arenach w miastach.

Znowu offtop zrobiłem, już będę grzeczny ; P
_________________
Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów. S. Lem
 
 
Wilu 
Użytkownik



Profesja: Wojownik
Nick: WoLfiK
Level: 247
Wiek: 30
Dołączył: 26 Gru 2006
Skąd: Tarnobrzeg
Wysłany: 02-01-2008, 14:22   

ADIHC1 napisał/a:
Tommy The Thunderer napisał/a:
nie sadzę żeby admin dał możliwość wielorazowego darmowego resetowania statystyk

A czy ktoś o tym wspominał? Darmowe resety są dawane tylko i wyłącznie po
poważniejszych modyfikacjach - zmiana algorytmów bądź całkowita korekta EQ.

Tommy The Thunderer napisał/a:
ale można by dać możliwość posiadania 2 zestawów statystyk, na tzw. maga i woja.

.Pomysł dobry bo fakt wyżsi w ranku niechca z walcyc z tymi co maja mniej(czyli ja:P) bo sie boja ze za duzo moga stracic .No ale fakt troche za duzo traca w przypadku przegranej i tu ich popre . A co do tych darmowych resetów NIEMA MOWY!! bo hybrydy moga sie pakowac(czyli ja:P)no i to tyle mam do powiedzenia
 
 
 
Corso 
Użytkownik



Profesja: Wojownik
Level: 1
Dołączył: 15 Cze 2007
Skąd: Warszawa
Wysłany: 02-01-2008, 16:04   

A jak dla mnie temat powinien być przeniesiony do rozmowy bo konkretnej propozycji to nie widzę (na razie każdy gdyba co zrobić) ;]

Jeśli chodzi o jakiekolwiek ograniczenia ranka za walkę to uważam że bez restartu rankingu nie będzie to zbyt uczciwe wobec np. początkującego gracza. Nie dość że nie każdy siedzi tu 25h na dobe ( g:P ) + to że będzie dostawał mniej ranka (bo, nie oszukujmy się, mało osób na niskim lvl ma chociaż 1-1.5k ranka i jeszcze mniej chce walczyć z takimi co mają po 100 ) to niezbyt ułatwi mu wejście do top 10, 100. Oczywiście ma być trudno, ale rywalizacja np. mnie 5 lvl'a, 80 ranka to nawet jak ciągle nabijam to nie przegoniłbym np. Angel of War'a (nie wiem czy gra, ale załóżmy że tak) który też nabija ciągle rank + to że on za walkę dostaje więcej g:>

Co do strefy pvp i no-pvp - mamy płatny prot, chcemy expić w spokoju/nabijać gemy ?

Sms, 3.66 idzie, a my mamy 120 minut prota g:>
 
 
Pitazboras 
Użytkownik



Profesja: Wojownik
Level: 220
Wiek: 25
Dołączył: 05 Sty 2007
Skąd: Kraków
Wysłany: 02-01-2008, 19:15   

Ashariel napisał/a:
1-100 ranku 10%
101-300 ranku 9%
301-1000 ranku 8%
1001-3000 ranku 7%
3000-10000 ranku 6%
10000+ ranku 5%

Wtedy osoba z 100 ranku traci 10, a z 101 traci 9 (czyli mniej zamiast więcej). Lepszym rozwiązaniem byłaby jakaś funkcja ciągła, może pierwiastek stopnia 3/2 z ranku (rank^(2/3))?
Wtedy zamiast:
Ashariel napisał/a:
po zabiciu kogoś kto ranku ma 100 dostaniemy z tego 10% czyli 10
po zabiciu kogoś kto ranku ma 800 dostaniemy z tego 8% czyli 64
po zabiciu kogoś kto ranku ma 1800 dostaniemy z tego 7% czyli 126
po zabiciu kogoś kto ranku ma 18000 dostaniemy z tego 5% czyli 900

byłoby
z 800 ranka dostajemy 86
z 1800 ranka dostajemy 148
z 18000 dostajemy 687

Oczywiście to tylko luźna propozycja, ale rozwiązuje problem "ciągłości" - ze 100 ranku dostajemy 21,5, a ze 101 dostajemy 21,7.
 
 
Tomi
Prawie Admin


Profesja: Mag
Level: 1
Świat: 1+2+4
Dołączył: 18 Cze 2005
Wysłany: 02-01-2008, 19:18   

Pitazboras napisał/a:
Ashariel napisał/a:
1-100 ranku 10%
101-300 ranku 9%
301-1000 ranku 8%
1001-3000 ranku 7%
3000-10000 ranku 6%
10000+ ranku 5%

Wtedy osoba z 100 ranku traci 10, a z 101 traci 9 (czyli mniej zamiast więcej). Lepszym rozwiązaniem byłaby jakaś funkcja ciągła, może pierwiastek stopnia 3/2 z ranku (rank^(2/3))?
Wtedy zamiast:
Ashariel napisał/a:
po zabiciu kogoś kto ranku ma 100 dostaniemy z tego 10% czyli 10
po zabiciu kogoś kto ranku ma 800 dostaniemy z tego 8% czyli 64
po zabiciu kogoś kto ranku ma 1800 dostaniemy z tego 7% czyli 126
po zabiciu kogoś kto ranku ma 18000 dostaniemy z tego 5% czyli 900

byłoby
z 800 ranka dostajemy 86
z 1800 ranka dostajemy 148
z 18000 dostajemy 687

Oczywiście to tylko luźna propozycja, ale rozwiązuje problem "ciągłości" - ze 100 ranku dostajemy 21,5, a ze 101 dostajemy 21,7.


Funkcja musowo - przecież ręcznie nie będziemy ustalać przedziałów - to musi działać dla każdej ilości ranku.
 
 
MapY
[Usunięty]

Wysłany: 02-01-2008, 19:58   

Wszystko ładnie, pięknie, ale dodam jeszcze swoje "coś":

Według mnie ilość zdobytego ranku nie powinna tylko zależeć od tego, ile ma ich przeciwnik, ale i także ile my go posiadamy - tzn. - podam przykład:

Atakujemy innego gracza (mając 10 000 pkt. rankingowych) który ma 500 pkt. rankingowych - czy walka będzie do końca uczciwa?
Wiadomo że ten pierwszy gracz będzie z "top 100" natomiast drugi gracz będzie "obstawiał tyły". W takiej walce jest prawie pewne że wygra ten kto ma lepszy rank (ale nie zawsze!). Dlatego, gdy atakujemy kogoś z mniejszą ilością ranku (znacznie mniejszą, zauważalną np. o 30%) to powinniśmy otrzymać mniej tego ranku, analogicznie do ataku na gracza z większą ilością ranku - otrzymujemy go więcej. Wtedy zbijanie ranku na początkujących, mniej inteligentnych graczach będzie mniej opłacalne, i ci z Top 100 zaczną walczyć z graczami mającymi podobną lub WIĘKSZĄ ilość ranku, będzie to wtedy bardziej opłacalne (bo zdobędą np. o 50% pkt rankingowych więcej niż walcząc ze słabszym). Wiem, wiem - kwestia równouprawnienia graczy, ale myślę że i warto zastanowić się nad tą propozycją, jak zmieniać to zmieniać dużo.

PS. Może by tak dodać (o ile go nie ma) jakiś współczynnik losowości co do zdobywanego EXP, GOLD'a i RANKU? Np. ilość normalnie zdobywanego złota*1.12 albo *0.92. Taka nieprzewidywalność ile się czego dostanie...

I jeszcze jedno - czy w tych wszystkich proponowanych przez wszystkich tutaj, na pewno nie kryją się jakieś "niebezpieczne" luki?
 
 
Angel of War 
Użytkownik



Profesja: Wojownik
Wiek: 30
Dołączył: 07 Lut 2007
Skąd: z Jasełka
Wysłany: 02-01-2008, 20:05   

Hmm co do rankingu to rzeczywiscie czasami przed przypadek jakiś "noobek" dostaje duzo pkt i uwaza sie za mocnego a w rzeczywistosci jest slaby, dlatego popieram zmiane w rankingu aczkolwiek bez resetu statystyk, ponieważ to bedzie po prostu nie fair. np. ja włożyłem w moją postać dużo pracy i mam to tak stracić ? Chyba to nie jest sprawiedliwe.
Przechodze do drugiej rzeczy.

Tomi gratuluje pomysłu! Naprawde dla mnie super i po prostu jestem zachwycony ;)
To Twój najlepszy pomysł ;) . Mam tylko pytanie do Ciebie, czy to nie bedzie zbyt duże obciążenie dla servera? I druga kwesita nie powinno sie pozwolic chyba niektórym noobkom gdyż to wydłuzy turniej i bedzie wielu graczy co da wszystko w siłe i mogą przez przypadek wyeliminowac innych graci. Dobrze wiem, przepraszam odbiegłem od tematu :P ale zachwyciłem się pomysłem Tomiego. No wiec co do zmiany w rankingu to najważniejsze by znaleźć jakiś naprawde dobry przelicznik żeby sie sprawdził. Zgadzam sie z Mapym, że zdobyty przez nas rank i jak i stracony powinien zależeć od obydwu stron a nie tylko od rankingu pokonanego.

//Ash wracasz do gry :P ?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme MyFantasy created by Phantom