Regulamin Forum    FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Grupy    Rejestracja     Zaloguj 


Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: BaGGy
24-02-2015, 23:37
To znowu ja i znowu o ranking xD

Przeczytaj dokładnie i zagłosuj. Czy pomysł powinno się wprowadzić?
Tak
64%
 64%  [ 74 ]
Nie
25%
 25%  [ 29 ]
Nie wiem
10%
 10%  [ 12 ]
Głosowań: 115
Wszystkich Głosów: 115

Autor Wiadomość
Crypton 
Game Master



Level: 230
Dołączył: 14 Gru 2006
Skąd: Opole
Wysłany: 02-01-2008, 20:22   

Angel of War napisał/a:
popieram zmiane w rankingu aczkolwiek bez resetu statystyk, ponieważ to bedzie po prostu nie fair. np. ja włożyłem w moją postać dużo pracy i mam to tak stracić ?


Nie jestem pewien, ale chyba Ci chodziło o reset rankingu? :wink:
Było wspomniane, że to nie wchodzi w grę.

Angel of War napisał/a:
I druga kwesita nie powinno sie pozwolic chyba niektórym noobkom gdyż to wydłuzy turniej i bedzie wielu graczy co da wszystko w siłe i mogą przez przypadek wyeliminowac innych graci.


Dlatego takie turnieje bez zwątpienia powinny być płatne, w przeciwnym
razie zbyt wielu bolków sie zleci ... Tu masz absolutnie racje. Tacy ludzie
naprawde potrafia byc upierdliwi ...
 
 
Tommy The Thunderer 
Użytkownik



Profesja: Mag
Level: 132
Wiek: 36
Dołączył: 31 Maj 2006
Skąd: ThunderITY
Wysłany: 02-01-2008, 20:27   

a mi się podoba pomysł z tymi strefami walk, chociaż wtedy to już w ogóle nikt walczył nie będzie ;[ fajnie byłoby na arenie, ale raczej postaci tam nikt z "porządnym rankiem" nie zostawi. chyba że zrobimy tak, jak w propozycjach zmian na targu - że postać chcąca walczyć będzie zgłaszała całemu gremium taką chęć i tak jak na targu [zgodnie z tą zmianą] czekałoby się na oferty. po prostu wystawiałoby się postać na "aukcję", którą [nowość] można by było przegrać. ;] pomysł przyszedł mi do głowy w momencie pisania posta, więc proszę się nie zżymać ;]
_________________
WORSHIP THE PROPHECY OF THE HARDER STYLES... QLIMAXXX!!!
 
 
Tomi
Prawie Admin


Profesja: Mag
Level: 1
Świat: 1+2+4
Dołączył: 18 Cze 2005
Wysłany: 03-01-2008, 12:34   

To może jeszcze dam małą modyfikację do proponowanej zmiany naliczania obecnego rankingu:

Procent zysków/strat ranku ustalony w zakresie 1-10% (bazowy 10%)

Wskaźnik uzależniony od różnicy w ranku pomiędzy graczami.

Przykład 1:

Gracz A - 10000 pkt
Gracz B - 1000 pkt

Wskaźnik zysków/strat = wskaźnik bazowy*pkt rank gracza o mniejszej liczbie pkt/pkt rank gracza o większej liczbie pkt
Wskaźnik zysków/strat = 10*1000/10000 = 1%

Przykład 2:
Gracz A - 10000 pkt
Gracz B - 5000 pkt
Wskaźnik zysków/strat = 10*5000/10000 = 5%

Przykład 3:
Gracz A - 10000 pkt
Gracz B - 10000 pkt
Wskaźnik zysków/strat = 10*10000/10000 = 10%

Zalety:
- trudno nabić wysoki rank walcząc cały czas z graczami o niskim ranku
- jeśli mamy dużo ranku i zaatakuje nas jakiś noobek i przez przypadek przegramy to tracimy bardzo mało ranku
- walki z równoważnymi rankingowo graczami są nadal o dużą stawkę

Wady:
- No właśnie wady?
 
 
Smuta 
Użytkownik



Profesja: Mag
Nick: Smuta
Level: 139
Wiek: 30
Dołączył: 06 Lut 2007
Skąd: WarSZAwA
Wysłany: 03-01-2008, 12:47   

Troszke rozmowa się toczy o mfo1, Ash miał racje tamto eq dawało tyle obrony ze nie trzeba było dawać w inte... No ale wtedy gra staje się prosta ;)

pomysł trafiony, 100%, byłoby duzo lepiej, tylko ze nadal by sie duzo traciło ;) (alee mniej)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~
nie zauwazyłem postu tomiego (up)
też ciekawe rozwiązanie, ale byłyby częsci dzięsiętne a nawet setne

Gracz dostaje 389,77321 pkt rankingowych ;)
po pewnym czasie, jeden gracz moze miec liczbe
45645,5094098208740545349863... niemal nieskonczoną ;)
To by zapchało serwer ;)



No ale mozna przyblizyc do 390 ;) , albo zostawic jedną liczbe po przecinku, czyli 389,8 w przyblizeniu ;)
_________________
 
 
Kactuzz 
Tester



Profesja: Wojownik
Wiek: 33
Dołączył: 23 Cze 2006
Wysłany: 03-01-2008, 13:03   

Z zaokrągleniem przecież nie ma problemu.
Tomi napisał/a:
Wskaźnik zysków/strat = wskaźnik bazowy*pkt rank gracza o mniejszej liczbie pkt/pkt rank gracza o większej liczbie pkt

Ten wzór mi się podoba. Nie jest może idealny ale jest stokroć lepszy niż obecny.


A co do tego rankingu turniejowego (tzn sam pomysł gdzie wszyscy mają równy lv to chyba pomysł zygi ;) ) to jestem jak najbardziej za.
Można zrobić np comiesięczne turnieje (na przemian raz wszyscy 50lv raz 100lv) i w nagrodę 3 puchary + punkty mf, złoto.
I w profilu zrobić małą tabelkę ze zdobytymi pucharami lub taki ranking turniejowy na zasadzie obecnego.
_________________
Najnowszy MF3 trailer!
 
 
Grothor
Użytkownik



Profesja: Wojownik
Level: 139
Dołączył: 09 Lip 2007
Wysłany: 03-01-2008, 14:04   

Pomysł bardzo ciekawy lecz nasówa sie jeszcze jeden pomysł:
przedziały LVL, ponieważ jeśli nawet gracze mają podobną ilość pkt rankingowych a róznica lvl wynosi na high lvl nawet 6, 7 lvl to gracz slabszy choc wygra dostanie malo pkt, a róznice przy 6 7 lvl nawet przy 3 sa duze (70 pkt statystyk to nie malo dodajac do tego gemy na 100%) wiec to tylko moja taka uwaga. Po prostu wydaje mi się to niesparawiedliwe ;)
_________________
Grothor
 
 
Hate 
Użytkownik



Level: 102
Wiek: 35
Dołączył: 20 Paź 2007
Wysłany: 04-01-2008, 01:02   

1. Rank.... ok, tylko nie spaprajcie sprawy z zysk/strata jeśli ustalacie to na podstawie różnicy w posiadanej ilości punktów przez obie strony. Tak by każdy mógł jeśli teraz zaczyna dojść wysoko. Może jest to niezły pomysł, ale obecny system też nie jest zły. Nikogo nie faworyzuje.
2. Specjalne miejsca na PvP ? A na przykład ostatnia zmiana w expie (zmniejszenie zysków/strat) to po co? Nie tak przypadkiem żeby zachęcić do walk? Nie chce mimo to to kupuj prota albo proś o specjalne miejsca.... ale do expienia :) Ten pomysł to porażka, mam prawo bić 'fabularzy' i od niego nie odstąpię :)
3. Rank turniejowy ? BINGO :D Piękna sprawa.
_________________
 
 
Archer 
Użytkownik


Nick: FireofDeath
Level: 666
Dołączył: 29 Gru 2007
Skąd: z Bram Piekieł
Wysłany: 04-01-2008, 03:03   

No to ja też bym się chciał wypowiedzieć w tej kwestii bo już dawno myslalem nad zmianą naliczania ranku ale uznalem ze nie ma szans przejśc :-P Okazuje się ze jest inaczej i bardzo sie z tego ciesze :-D
Uważam ze sposób naliczania rank w obecnej chwili jest zły (jeśli nie bardzo zły :razz: ) i zgadzam się że to trzeba zmienić.Widze tu parę dobrych propozycji(brawo adh :!: ) Moim zdaniem trzeba by jednak uzależnić ilośc zdobywanego ranku od profesji postaci i od lvl :) wtedy daloby rade usunąć totalnie anty bo najzwyczajniej nie oplacałoby sie to.Pomysł powiecie pewnie ze dobry ale gorzej z wykonaniem.Otóż myślę że nie.Podam przykładowy wzór który wpadl mi do glowy podczas rozmowy z ashem( cóż dużo nad nim czasu nie poświecilem ale uwazam ze jest dobry mimo ze potrzebuje poprawek)
punkty ranku / lvl / [( wit/int lub int/wit -> wartość mniejsza przez większą)* 3]
Dodatkowo maksimum ograniczającym ilość zdobytego ranku byloby 10% przeciwnika

Podam teraz parę przykładów jakby to sprawdzało się w praktyce( wszystkie teoretyczne postacie na 40 lvl).:

anty 3 k ranku ( zakladam 90 wity w bazach bo na tym lvl taka wartość powinna mniej wiecej być) vs neutral ( stosunek wity do inta jak 2:1); 2 k ranku

3000/50*40/27 vs 2000/50*40/6
= ok 89 vs ok 267 :arrow: wartości zdobytego ranku


anty 3 k ranku,90 wity vs noob 300 ranku :-D (stosunek wity do inta 1:1)

3000/50*40/27 vs 300/50*40/3
= ok 89 ( czyli 10% ranku) vs 80


neutral ( stosunek wity do inta jak 2:1); 2 k ranku vs noob 300 ranku :-D (stosunek wity do inta 1:1)

2000/50*40/6 vs 300/50*40/3

= ok 267 ( czyli 10% ranku) vs 80

w walkach noob vs noob i neutral vs neutral (dobry) wartosci nadal wynoszą po 10% czyli jak bylo

Przeanalizujmy jednak walke anty który dopiero zaczyna grać i nie ma na swoim koncie dużej ilości ranku:

700/50*40/27 vs 2000/50*40/6
= ok 20 vs ok 267 czyli 10% ranku
jak widać jest to w tym wypadku prawie równo 1% :) a stosunek możliwego zyskanego ranku do straconego wynosi 20:70 czyli 1:3,5

Zmiany te może nie są rewolucyjne dla graczy grających nie na rank ale dla rankingowców już tak :)

Zalety:
:arrow: bycie anty stanie sie mało opłacalne ze wzgledu że dużo trudniej byloby nabijać rank ( wraz ze wzrostem lvl coraz trudniej)
:arrow: w walkach z noobami traciłoby sie znacznie mniej ranku
:arrow: gracze przerzuciliby sie na neutrale i wyszli z miast(w większości)
:arrow: zmiany jedynie dotyczyłyby tych którym na ranku zależy :)

Wady:
:arrow: anty którzy uzbierają dużo ranku na swoj lvl moga zdobywac nadal wartość maksymalną czyli 10%
:arrow: dalszych nie widze choc zauwazam brak w moim wzorze ( nie uwzględnilem w nim noobstatow,ale mysle ze nie jest to problem bo mozna uzyc do tego wzoru na rozpoczynanie walki :) . Mianowicie noobstaty praktycznie zawsze 2 zaczynają i wartosc ich wspolczynnika jest bardzo wysoka wobec czego możnaby od pewnej granicy wprowadzić dodatkową wartość która regulowalaby tą kwestie.Sam sie nie podejmuje wyznaczenia takiej granicy bo jestem na to zbyt leniwy :D )

Sorry za ortografie i błędy( pisze o o 3 XD ) no dobra to teraz pójdę spać .... :-D
 
 
Hate 
Użytkownik



Level: 102
Wiek: 35
Dołączył: 20 Paź 2007
Wysłany: 04-01-2008, 05:35   

Cytat:
.Pomysł powiecie pewnie ze dobry ale gorzej z wykonaniem

Jedno i drugie do bani. Bo:
•Wzory nie potwierdzają tego co piszesz. Jestem debilem matematycznym a jednak wartości zdobytego ranku względem profesji i ilości posiadanego ranku są nierealne. A jeśli Twoje wzory mają jakiś sens i się mylę to jak chcesz uzależniać zdobywanie ranku od posiadanej wity/inty ? Przeca to CHORE.
•Uzależnianie ranku od profesji do paranoja. Nie wykluczysz wszystkich profesji tak by został tylko neutral. Ograniczysz anty, luckerów, speederów, hitterów i wszystkich tak by była opłacalna profesja neutrala jedynie? Bezsens. A dlaczego? Bo droga rozwoju postaci to indywidualna sprawa każdego gracza i jeśli mi się podoba mogę dać wszystkie pkt stat w samo szczęście i nie jest to powodem by utrudniać mi zdobywanie ranku.
•Uzależnianie zdobywanego ranku od levela? Żartujesz? A kto powiedział że mniejszy lvl nie może zdobywać równej ilości ranku co lvl wiele wyższy, lub odwrotnie. To już totalna porażka...
•Uzależnianie zdobytego ranku od ilości posiadanego względem posiadanego przez przeciwnika ma oczywiście sens. Gdy mam 3,5 k i zbierałem to jakiś czas a ktoś ma 250 bo jest noobem, czemu mam stracić przez np przypadek 350 pkt? Tu wyjściem jest proporcja zysku/straty do posiadanej ilości punktów. Jednak zdobywanie ranku w zależności od lvl i profesji... chyba śnię...
_________________
 
 
Sosna 
Użytkownik



Profesja: Mag
Nick: DarkSosna
Level: 200
Dołączył: 17 Lip 2007
Wysłany: 04-01-2008, 08:23   

Pomysł niezły, wątpię, żeby wiele zmienił co do walk tych najlepszych, bo mimo wszystko 5% to też coś, ale to na pewno dobra alternatywa na stary system :D
 
 
 
Ashiro 
Tester



Profesja: Mag
Nick: Ashiro
Level: 168
Wiek: 32
Dołączył: 01 Lis 2006
Skąd: Szczecin
Wysłany: 04-01-2008, 08:28   

To co napisał Tomi parę postów wyżej naprawdę mogło by się sprawdzić.
Taki ranking powinien się dobrze pokazać i wreszcie nie było by tak, że jak przegrywasz ze słabą postacią (która ma 200 pkt a ty 2000), wrzuca na chata raport i przez cały dzień podnieca się jaką to ma super postać i krzyczy: "Haha jaki NOOB wygrałem hehe".
Naprawdę jestem za.
 
 
ADIHC1 
Junior Admin
Game Master




Level: 132
Dołączył: 30 Paź 2006
Wysłany: 04-01-2008, 12:02   

Archer napisał/a:
Moim zdaniem trzeba by jednak uzależnić ilośc zdobywanego ranku od profesji postaci i od lvl

Nie zagłębiałem się we wzór, który podałeś. Ale wychodzę z założenia, że w Twoim przypadku maksymalną możliwą do zdobycia ilość ranku, mogą zdobyć tylko hybrydy? I tu jest widzisz pewne ograniczenie, na które nie możemy sobie pozwolić. Każdy ma prawo rozdawać staty tak, jak mu się podoba. Chodzi o stworzenie systemu rankingowego, gdzie nie będzie żadnych ograniczeń w rozdawaniu stat, ale niektóre sety siłą rzeczy nie będą sie sprawdzać. Właśnie takim systemem będzie system rankingu turniejowego - nikt Ci nie zabroni zrobić anty, ale to nie będzie miało sensu. I o to chodzi.

Co do rozwiązania podanego przez Tomiego. Ranking będzie wciąż tym samym rankingiem, ale są z tego te same korzyści, które pojawiły się po zmniejszeniu strat exp/złoto - teoretycznie powinno to zwiększyć ilość walk. Są też inne zalety, jak choćby wolniejsze przelewanie rankingu między postaciami - potrzeba na to więcej walk, co łatwiej wyłapać.
_________________
Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów. S. Lem
 
 
Tomi
Prawie Admin


Profesja: Mag
Level: 1
Świat: 1+2+4
Dołączył: 18 Cze 2005
Wysłany: 04-01-2008, 14:24   

Archer napisał/a:
No to ja też bym się chciał wypowiedzieć w tej kwestii bo już dawno myslalem nad zmianą naliczania ranku ale uznalem ze nie ma szans przejśc :-P Okazuje się ze jest inaczej i bardzo sie z tego ciesze :-D
Uważam ze sposób naliczania rank w obecnej chwili jest zły (jeśli nie bardzo zły :razz: ) i zgadzam się że to trzeba zmienić.Widze tu parę dobrych propozycji(brawo adh :!: ) Moim zdaniem trzeba by jednak uzależnić ilośc zdobywanego ranku od profesji postaci i od lvl :) wtedy daloby rade usunąć totalnie anty bo najzwyczajniej nie oplacałoby sie to.Pomysł powiecie pewnie ze dobry ale gorzej z wykonaniem.Otóż myślę że nie.Podam przykładowy wzór który wpadl mi do glowy podczas rozmowy z ashem( cóż dużo nad nim czasu nie poświecilem ale uwazam ze jest dobry mimo ze potrzebuje poprawek)
punkty ranku / lvl / [( wit/int lub int/wit -> wartość mniejsza przez większą)* 3]
Dodatkowo maksimum ograniczającym ilość zdobytego ranku byloby 10% przeciwnika

Podam teraz parę przykładów jakby to sprawdzało się w praktyce( wszystkie teoretyczne postacie na 40 lvl).:

anty 3 k ranku ( zakladam 90 wity w bazach bo na tym lvl taka wartość powinna mniej wiecej być) vs neutral ( stosunek wity do inta jak 2:1); 2 k ranku

3000/50*40/27 vs 2000/50*40/6
= ok 89 vs ok 267 :arrow: wartości zdobytego ranku


anty 3 k ranku,90 wity vs noob 300 ranku :-D (stosunek wity do inta 1:1)

3000/50*40/27 vs 300/50*40/3
= ok 89 ( czyli 10% ranku) vs 80


neutral ( stosunek wity do inta jak 2:1); 2 k ranku vs noob 300 ranku :-D (stosunek wity do inta 1:1)

2000/50*40/6 vs 300/50*40/3

= ok 267 ( czyli 10% ranku) vs 80

w walkach noob vs noob i neutral vs neutral (dobry) wartosci nadal wynoszą po 10% czyli jak bylo

Przeanalizujmy jednak walke anty który dopiero zaczyna grać i nie ma na swoim koncie dużej ilości ranku:

700/50*40/27 vs 2000/50*40/6
= ok 20 vs ok 267 czyli 10% ranku
jak widać jest to w tym wypadku prawie równo 1% :) a stosunek możliwego zyskanego ranku do straconego wynosi 20:70 czyli 1:3,5

Zmiany te może nie są rewolucyjne dla graczy grających nie na rank ale dla rankingowców już tak :)

Zalety:
:arrow: bycie anty stanie sie mało opłacalne ze wzgledu że dużo trudniej byloby nabijać rank ( wraz ze wzrostem lvl coraz trudniej)
:arrow: w walkach z noobami traciłoby sie znacznie mniej ranku
:arrow: gracze przerzuciliby sie na neutrale i wyszli z miast(w większości)
:arrow: zmiany jedynie dotyczyłyby tych którym na ranku zależy :)

Wady:
:arrow: anty którzy uzbierają dużo ranku na swoj lvl moga zdobywac nadal wartość maksymalną czyli 10%
:arrow: dalszych nie widze choc zauwazam brak w moim wzorze ( nie uwzględnilem w nim noobstatow,ale mysle ze nie jest to problem bo mozna uzyc do tego wzoru na rozpoczynanie walki :) . Mianowicie noobstaty praktycznie zawsze 2 zaczynają i wartosc ich wspolczynnika jest bardzo wysoka wobec czego możnaby od pewnej granicy wprowadzić dodatkową wartość która regulowalaby tą kwestie.Sam sie nie podejmuje wyznaczenia takiej granicy bo jestem na to zbyt leniwy :D )

Sorry za ortografie i błędy( pisze o o 3 XD ) no dobra to teraz pójdę spać .... :-D


Mieszanie statystyk gracza do wyliczania rankingu to zdecydowanie zły pomysł.
Druga sprawa - system musi być dość prosty i zrozumiały.
 
 
Louis EX 
Użytkownik



Level: 95
Dołączył: 04 Lip 2007
Wysłany: 04-01-2008, 16:27   

Pomysł Tomiego ma jedną wadę - jeśli ktoś ma dużo punktów to trudno znaleźć mu kogoś do walki z podobną lub niewiele niższą ilością pkt. Z własnego doświadczenia wiem, że nawet Ci lepsi nie chcą walczyć z 'jeszcze lepszymi'. Większość graczy ma około 1000-2000 pkt. z nimi przeważnie walczą 'rankingowcy'. Jeśli mają dostawać po 1-2% pkt. rankingowych to im się to nie opłaca. Trzeba to jeszcze dopracować.
Zauważyłem też, że niektórzy tutaj chcą na siłe zrobić ze wszystkich neutralów :wink:
Według mnie to jak ktoś gra to jego sprawa - a różnorodność postaci tylko zwiększa atrakcyjność gry. Najwyżej można się zastanowić jak wyrównać szanse wszystkich klas ale według mnie inny temat :arrow:
Co do pomysłu 'areny' to myśle, że jeśli ktoś bardzo chce uniknąć walk 1vs1 to ich uniknie, z kolei funkcje areny doskonale spełnia opcja pojedynku :wink: (nawiasem mówiąc znikłby ten dreszczyk emocji gdy się ucieka/goni gracza na mapie :grin: )
Co do turnieji to pomysł aby każdy miał takie same equ,miksy itp. jest dobry ale większość 'lepszych' graczy nie zapisuje się do nich z tego samego powodu z jakiego nie walcza ze słabszymi - dużo do stracenia - mało do zyskania. Gdyby propozycja Tomiego 'przeszła' to ten problem zostałby rozwiązany (no przynajmniej w moim przypadku :razz: )

ach...to opcja edycji postu... :-P
Ostatnio zmieniony przez Louis EX 04-01-2008, 16:40, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Kactuzz 
Tester



Profesja: Wojownik
Wiek: 33
Dołączył: 23 Cze 2006
Wysłany: 04-01-2008, 16:36   

Chociaż coraz bardziej mi ten pomysł się przestaje podobać.
Prosze jestem na 45 lv i jak dorwe kogoś kto ma 300-400 ranku to jest dobrze.
I sami sobie policzcie ile zyskam za takich graczy.
To samo kilka lvli wyżej, ktoś ma teraz średnio ranku i już praktycznie nie ma szans dogonić angela bo im ma go więcej tym mniej zyskuje.
Niby przy przegranej trace mniej, ale takie wpadki dobrym graczom zdarzają się rzadko.

Trzeba to jeszcze jakoś dopracować.


Ps
System byłby najlepszy gdyby wszyscy zaczynali od zera co jest niemożliwe
_________________
Najnowszy MF3 trailer!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme MyFantasy created by Phantom