Wysłany: 19-12-2008, 10:31 Charakterystyki szczęścia i szybkości.
Najpierw nadmieniam, że bardzo dużo szukałem i ... odpowiedzi na moje pytania nie znalazłem.
Chciałbym się dowiedzieć jak można obliczyć prawdopodobieństwo na cios krytyczny kiedy znam szczęście swoje i przeciwnika? Czy istnieje zależność pomiędzy unikami a ciosem krytycznym (powinna być ale jaka jest)? Kiedyś widziałem wzory i przedziały procentowe w których mogą występować ciosy krytyczne ale teraz nie mogę tego znaleźć.
To samo się tyczy szybkości. Jaka musi być różnica (np ile %) w szybkości by wystąpił podwójny ruch?
Wiem, odpowiedzi na te pytania są bardzo złożone i zawsze występują losowe kombinacje ale w dużym przybliżeniu można to określić.
Kto zna odpowiedzi na te pytania?
Postaram się odpowiedzieć w miarę możliwości jak najjaśniej.
Prawdopodobieństwo uderzenia ciosem krytycznym liczymy ze wzoru:
Luck Gracz 1 / Luck Gracz 2 * 100 - 100 = % prawdopodobieństwo trafienia krytycznie
Początkowo było założenie, że ten współczynnik nie może być mniejszy od 10 i większy od 90.
Teraz zostało to zmienione w ten sposób, że przy 2krotnej różnicy współczynnik spada do 0.
Jeśli chodzi o zależności uników do ciosów krytycznych to ja bym prędzej doszukiwał się unik-celność. Tutaj chyba nie ma powiązań.
Szybkość tak jak i resztę należy porównywać procentowo.
Zacytuję tutaj BULWAHR'a bo opisał to naprawdę przejrzyście:
BULWAHR napisał/a:
Dla przykładu ktoś ma 800 szybkości a inny 1000. W tej walce róznica wyniesie 200, czyli 200/1000 = 20%. Co oznacza że szybszy gracz powiniem mieć mniej więcej co 5 tur podwójny atak.
To samo gdy przeciwnicy mają 1400 i 1600. Wtedy 200/1600 = 12% czyli mniej więcej co 8 tur powinien być podwójny atak.
To tylko tak teoretycznie sobie cyferki podałem bo w praktyce wydaje mi sie że jest tutaj pewne zróżnicowanie i niesymetryczny rozkład. Przykładowo gracze o wartośćiach w szybkości 200 i 400 mają różnicę 100% i wydaje mi sie że nie tylko podwójny hit tu będzie, bo i potrójny sie moze zdarzyć. Przy różnicy procentowej na przykład 10% wydaje i sie że nie co 10 tur będzie podwójny atak tylko na przykład co 15 tur.
Nie wiem jeszcze co jest powodem wystąpienia dubla od razu na początku walki.
Miałem sytuację, że zadałem cios, dostałem duble a potem już do końca walki walka była wyrównana aż do remisu i 60 tury.
Dlaczego tak się dzieje to nie mam pojęcia ale to akurat "wygodne" wg mnie nie jest od strony broniącego.
Jeśli mam się odnieść do tego co pod koniec napisał BULWAHR:
BULWAHR napisał/a:
Przy różnicy procentowej na przykład 10% wydaje i sie że nie co 10 tur będzie podwójny atak tylko na przykład co 15 tur.
Nie potrafię tego potwierdzić ale i zaprzeczyć, z pochyleniem się w stronę zaprzeczenia.
Przykładowo szykując się na walkę z Sir_Wit'em przypuszczałem raptem 3% większą szybkość. Możliwe, że zrobił jakąś zmianę eq na walkę, ale tego już nie wiem.
Nie mniej jednak nawet taka mała różnica przy odpowiednich warunkach zmienić wynik walki
_________________ "I've felt the hate rise up in me...
Kneel down and clear the stone of leaves...
I wander out where you can't see...
Inside my shell, I wait and bleed..."
Jaka musi być różnica (np ile %) w szybkości by wystąpił podwójny ruch?
Jakakolwiek. Im większa różnica, tym częściej podwójne ruchy, ale nawet przy minimalnej różnicy istnieje szansa na podwójny cios.
I tutaj jest problem. Miałem pojedynek:
Walkmen vs Francuz
i miałem Szybkości o 15% więcej i szczęścia o 11% więcej. To dość sporo. Nie dosyć, że powinienem pierwszy uderzyć to jeszcze nie miałem podwójnego ciosu.
Nie chodzi mi, że czepiam sie ale chciałbym poznać zależności i ... wyjść naprzeciw nim.
Powyższa walka nie jest jedyną kiedy staram się to zrozumieć ale mam statystyki kilku graczy oraz pojedynki rozegrane z nimi i ... nie potrafię tego logicznie zrozumieć.
Pitazboras napisał/a:
Walkmen napisał/a:
Jaka musi być różnica (np ile %) w szybkości by wystąpił podwójny ruch?
Jakakolwiek. Im większa różnica, tym częściej podwójne ruchy, ale nawet przy minimalnej różnicy istnieje szansa na podwójny cios.
Walkmen napisał/a:
Czy istnieje zależność pomiędzy unikami a ciosem krytycznym (powinna być ale jaka jest)?
Nigdy o takiej nie słyszałem i nie wiem dlaczego "powinna być"... Co mają uniki do ciosów krytycznych?
A no szukam odpowiedzi więc rozpatruję wszystkie możliwe kombinacje.
[ Dodano: 19-12-2008, 11:50 ]
Sami widzicie, że niewiadomych jest sporo i zrozumieć je jest bardzo trudno.
Chociażby jak to jest kto pierwszy uderza? Atakujący czy broniący? W powyższym RW szybkość, szczęście, uniki, celność miałem wyższe i ... uderzyłem drugi. Tzn W ogóle nie uderzyłem a wyszedłem w roli broniącego a miałem być atakującym .
Z początku myślałem, że uderza pierwszy ten co jest w roli atakującego (po lewej stronie) lub ma większego speeda ale tak nie jest. Więc jak?
I tutaj jest problem. Miałem pojedynek:
Walkmen vs Francuz
i miałem Szybkości o 15% więcej i szczęścia o 11% więcej. To dość sporo. Nie dosyć, że powinienem pierwszy uderzyć to jeszcze nie miałem podwójnego ciosu.
1) To, kto pierwszy atakuje nie jest zależne od szybkości.
2) Rund było po prostu za mało, żeby nastąpił podwójny cios.
Walkmen napisał/a:
Chociażby jak to jest kto pierwszy uderza?
[Ex-GM] Shell napisał/a:
2.11. Zabronione jest pisanie tematów z pytaniem o to KTO pierwszy zaczyna w walce. Skrypt/zasada ta jest objęta tajemnicą i nikt prócz adminów tego nie wie.
Do pierwszego ciosu jest skrypt ktory jest objety tajemnica a co do tych skryptow wykonanych przez Bulwahr'a to mysle ze we wszystkim tak jak w mfo tool to ten skrypt napisany powyzej moze sie czasem pomylic
Ostatnio zmieniony przez Frezus 20-12-2008, 09:30, w całości zmieniany 1 raz
Do pierwszego ciosu jest skrypt ktory jest objety tajemnica a co do tych skryptow wykonanych przez Bulwahr'a to mysle ze we wszystkim tak jak w mfo tool to ten skrypt napisany powyzej moze sie czasem pomyslic
on i nie zrobil,tylko je "odkryl"
_________________
pyry nie som strofe
Pisze nie poprawnie po polskiemu.
Postaram się odpowiedzieć w miarę możliwości jak najjaśniej.
Prawdopodobieństwo uderzenia ciosem krytycznym liczymy ze wzoru:
Luck Gracz 1 / Luck Gracz 2 * 100 - 100 = % prawdopodobieństwo trafienia krytycznie
Początkowo było założenie, że ten współczynnik nie może być mniejszy od 10 i większy od 90.
Teraz zostało to zmienione w ten sposób, że przy 2krotnej różnicy współczynnik spada do 0.
To jeżeli ja mam szczęścia 1000pkt a przeciwnik 500 lub mniej to ... nie mam szans na cios krytyczny? Nie. Tak chyba nie jest. (a jeżeli tak to może lepiej wszystkie pkt szczęścia przełożyć do siły i speeda? )
To jeżeli ja mam szczęścia 1000pkt a przeciwnik 500 lub mniej to ... nie mam szans na cios krytyczny? Nie. Tak chyba nie jest. (a jeżeli tak to może lepiej wszystkie pkt szczęścia przełożyć do siły i speeda? )
To Twój przeciwnik nie ma szansy na cios krytyczny a nie Ty.. omg takie to nielogiczne?
_________________ "I've felt the hate rise up in me...
Kneel down and clear the stone of leaves...
I wander out where you can't see...
Inside my shell, I wait and bleed..."
To jeżeli ja mam szczęścia 1000pkt a przeciwnik 500 lub mniej to ... nie mam szans na cios krytyczny? Nie. Tak chyba nie jest. (a jeżeli tak to może lepiej wszystkie pkt szczęścia przełożyć do siły i speeda? )
To Twój przeciwnik nie ma szansy na cios krytyczny a nie Ty.. omg takie to nielogiczne?
Logiczne to dla mnie jest jak najbardziej tylko źle podsumowałeś podwójna różnicę w szczęściu (tekst zaznaczony na czerwono 3 posty wyżej).
W między czasie bardzo dużo udało mi się znaleźc ciekawych informacji na forum na temat stat i ... zrobiłem zrobiłem resa .
Zauważyłem przy moich walkach wojem wążną rzecz. Zazwyczaj broniący się atakuje pierwszy, chyba że atakujący ma znaczną przewage szczęścia. Szybkośc nie robi chyba żadnej różnicy. Nie jest to jednak pewne W jednej walce byłem broniącym się, miałem odrobine więcej lucka, speeda i przeciwnik zadał cios pierwszy. W innych walkach prawie zawsze moja teoria sie sprawdzała. Może zalezeć to też od levela? Widziałem jeszcze w MF rzecz, która wydała mi się wprost idiotyczna i pozbawiona sensu - w walce woj vs woj obie postacie dały sobie krytyka! http://w2.my-fantasy.net/...hp?r_id=9827523 Przed ostatnim update to było nie możliwe. Widziałem już kilka razy takie sytuacje. Czy może mi ktoś wytłumaczyć dlaczego tak się dzieje??
_________________ Nie każde złoto jasno błyszczy,
Nie każdy błądzi, kto wędruje,
Nie każdą siłę starość zniszczy.
Korzeni w głębi lód nie skuje,
Z popiołów strzelą znów ogniska,
I mrok rozświetlą błyskawice.
Złamany miecz swą moc odzyska,
Król tułacz wróci na stolicę.
Powiedz mi jeszcze o tamtej walce jak wyglądała sytuacja z HP i Siłą/Magią (bazowo i z eq).
Bo ja tutaj bym szukał zależności.
Co do szczęścia i krytyków. Tak. Teraz jest to możliwe.
W walce woj vs woj obaj mają szansę na krytyk (przy założeniu, że nie ma różnicy między nimi 100%, bo wtedy ten z większym szczęściem tylko uderzy krytycznie)
Osoba z większym szczęściem ma szansę na uderzenie krytyczne od 10-90%.
Natomiast ta z mniejszym ma max. 10% (w przypadku gdy różnica lucka pomiędzy graczami jest niewielka).
_________________ "I've felt the hate rise up in me...
Kneel down and clear the stone of leaves...
I wander out where you can't see...
Inside my shell, I wait and bleed..."
Fanatyko, miałem więcej hp, ale dokładnie nie pamiętam wszystkiego, bo raport się skasował
_________________ Nie każde złoto jasno błyszczy,
Nie każdy błądzi, kto wędruje,
Nie każdą siłę starość zniszczy.
Korzeni w głębi lód nie skuje,
Z popiołów strzelą znów ogniska,
I mrok rozświetlą błyskawice.
Złamany miecz swą moc odzyska,
Król tułacz wróci na stolicę.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach