Regulamin Forum    FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Grupy    Rejestracja     Zaloguj 


Poprzedni temat «» Następny temat
Swarm
Autor Wiadomość
Pitazboras 
Użytkownik



Profesja: Wojownik
Level: 220
Wiek: 25
Dołączył: 05 Sty 2007
Skąd: Kraków
Wysłany: 10-06-2009, 01:18   

Singami napisał/a:
W Ogejmie zasobów się nie zbiera, tylko się produkuje.

To faktycznie istotna różnica ;>

Singami napisał/a:
Pitazboras napisał/a:
buduj i rozwijaj osady, buduj wojsko i napadaj osady innych graczy

Khem

Widziałem wiele gier strategicznych i muszę stwierdzić, że wcale nie muszą wyglądać jak ogame bądź plemiona ;> Jeśli dla Ciebie gra żeby być strategiczną musi przypominać Traviana, to chyba rzeczywiście nie mamy o czym dyskutować.

Cytat:
Jakbym miał do czegoś Swarm porównywać to tylko seria Heroes.


Jeśli w czymś się pomyliłem - z góry przepraszam, dawno nie grałem w żadną z wymienionych gier :)
 
 
MichuL 
Moderator Roku 2009!
Game Master



Profesja: Mag
Wiek: 33
Dołączył: 31 Lip 2005
Skąd: Białystok
Wysłany: 10-06-2009, 01:59   

w wielu grach pokroju traviana (np. kingsage i inne) istnieje limit rozbudowy budynków ;P

ale i tak Swarm jest ciekawy ze względu na klimat, szkoda, że już mi się przejadł ;|
_________________


 
 
 
Singami 
Użytkownik



Level: 666
Wiek: 30
Dołączył: 24 Paź 2005
Skąd: K-ce
Wysłany: 10-06-2009, 08:51   

Pit, po pierwsze - czego ty wymagasz od gry przez przeglądarkę? Po drugie - bzdury tam są w wielu miejscach.
Model strategii w Swarmie polega na czymś innym niż w Travianie, bo w Travianie to ustawiamy sobie że wojska mają pójść na wroga i idziemy sobie zrobić herbatkę - w Swarmie samemu musimy je odprowadzić. Do tego bardzo przypomina to rozgrywkę turową - każdy gracz może wykonać jeden ruch co 5 minut.
O zwycięstwie decyduje też poziom zaawansowania dowódcy i to w dość dużym stopniu.
Rozbudowa osady to rozbudowywanie wału a także, uwaga uwaga, wynajdowanie nowych typów jednostek. Kolejne typy jednostek są odblokowywane po uprzednim wymyśleniu jednej z poprzednich. Czyżby... Heroes?
Do tego nie ma w twojej tabelce czegoś takiego jak "Zdobywanie surowców" czy "Podróżowanie po mapie", a są to chyba najważniejsze czynniki odróżniające Swarma od innych internetowych klikaczy.
_________________
 
 
Pitazboras 
Użytkownik



Profesja: Wojownik
Level: 220
Wiek: 25
Dołączył: 05 Sty 2007
Skąd: Kraków
Wysłany: 11-06-2009, 01:59   

Singami napisał/a:
Pit, po pierwsze - czego ty wymagasz od gry przez przeglądarkę?

Niczego szczególnego. To nie ja porównuję Swarma do Heroesów ;) (to znaczy porównuję, ale po to, żeby pokazać, że to zupełnie różne gry) Poza tym nie wydaje mi się, żeby gra strategiczna przez przeglądarkę rzeczywiście musiała mieć znaczące różnice pod względem mechaniki. Grafiki jak najbardziej, ale mechaniki? Jestem przekonany, że stworzenie kopii Heroesów via WWW jest jak najbardziej do zrobienia.

Singami napisał/a:
Do tego bardzo przypomina to rozgrywkę turową - każdy gracz może wykonać jeden ruch co 5 minut.

Rzeczywiście, ruch na 5 minut strasznie przypomina turówkę ;> MFO to też turówka, bo są ruchy co 3 minuty? No dobra, w MFO ruchy się odkładają... Ale gdyby się nie odkładały, to byłby "prawie turówką".

Cytat:
O zwycięstwie decyduje też poziom zaawansowania dowódcy i to w dość dużym stopniu.

Możesz mi to przybliżyć? Dowódca może kierować jednostkami? Albo w jakikolwiek inny sposób ingerować w bitwę w jej trakcie?

Cytat:
Rozbudowa osady to rozbudowywanie wału a także, uwaga uwaga, wynajdowanie nowych typów jednostek

To jest akurat typowe dla wszystkich wymienionych tu gier (poza Menelami, w których w ogóle nie ma jednostek... dalej nie mam pojęcia skąd to porównanie do Ogame).

Singami napisał/a:
Kolejne typy jednostek są odblokowywane po uprzednim wymyśleniu jednej z poprzednich. Czyżby... Heroes?

O ile dobrze pamiętam, to w Heroesach, przynajmniej z czasów III, odblokowywanie jednostek nie polegało na uprzednim wymyśleniu jednej z poprzednich, tylko na zbudowaniu odpowiedniego budynku, a jednostki późniejszych poziomów można było bez problemu odblokować wcześniej, niż te niskopoziomowe. Czyli czyżby jednak nie Heroes...

Singami napisał/a:
Do tego nie ma w twojej tabelce czegoś takiego jak "Zdobywanie surowców"

"Gospodarka naszego Gniazda opiera się na wydobyciu odpowiednich surowców: Szlamu (S), Nieczystości (N), Bakterii (B). W każdym Gnieździe odpowiednio eksplorujemy określoną ilość każdego surowca przez określony czas i tak:

- Szlam : 50 - 100 surowca na 1,5h
- Nieczystości: 70 - 130 surowca na 1h
- Bakterii: 60 - 120 surowca na 1h15min"
Bardziej przypomina mi to z Traviana, niż z Heroesów, choć nie ma możliwości przyspieszenia wydobycia. Natomiast jeśli chodzi o "kąski", to całkiem niezły pomysł, ale dalej nie widzę podobieństwa do Heroesów...

Singami napisał/a:
czy "Podróżowanie po mapie", a są to chyba najważniejsze czynniki odróżniające Swarma od innych internetowych klikaczy.

Masz rację, model podróżowania po mapie jest znacząco inny niż w większości pozostałych tego typu gier.

Singami napisał/a:
Po drugie - bzdury tam są w wielu miejscach.

To gdzie te bzdury? Bo o ile dobrze widzę, to nie wskazałeś żadnej.
 
 
Singami 
Użytkownik



Level: 666
Wiek: 30
Dołączył: 24 Paź 2005
Skąd: K-ce
Wysłany: 11-06-2009, 15:08   

Pitazboras napisał/a:
Możesz mi to przybliżyć? Dowódca może kierować jednostkami? Albo w jakikolwiek inny sposób ingerować w bitwę w jej trakcie?

Coś takiego jest technicznie niewykonalne, nawet pomijając to że jest to gra MMO. Specyfika Swarma na to nie pozwala ALE w Swarmie 3będzie to już bardzo przypominać Herosy, bo każda jednostka będzie poruszała się niezależnie od niszczyciela - więcej na ten temat nie mogę powiedzieć.
Pitazboras napisał/a:
(poza Menelami, w których w ogóle nie ma jednostek... dalej nie mam pojęcia skąd to porównanie do Ogame).

No może trochę zgeneralizowałem... bardziej Menele przypominają mi Bitefight.
Pitazboras napisał/a:
Natomiast jeśli chodzi o "kąski", to całkiem niezły pomysł, ale dalej nie widzę podobieństwa do Heroesów...

W Heroskach też zbieraliśmy surowce na mapie. Można też było zając nowe kopalnie - to prawdopodobnie dojdzie w Swarmie 3...
Pitazboras napisał/a:

O ile dobrze pamiętam, to w Heroesach, przynajmniej z czasów III, odblokowywanie jednostek nie polegało na uprzednim wymyśleniu jednej z poprzednich, tylko na zbudowaniu odpowiedniego budynku, a jednostki późniejszych poziomów można było bez problemu odblokować wcześniej, niż te niskopoziomowe. Czyli czyżby jednak nie Heroes...

Źle pamiętasz, głównie dlatego że te budynki o których mówisz potrzebowały do możliwości budowy jednego lub więcej z poprzednich budynków. W Swarmie jest to trochę uproszczone (nie ma budynków supportu, więc do budowy wystarczy tylko poprzednia mutacja).
_________________
 
 
Pitazboras 
Użytkownik



Profesja: Wojownik
Level: 220
Wiek: 25
Dołączył: 05 Sty 2007
Skąd: Kraków
Wysłany: 11-06-2009, 16:05   

Singami napisał/a:
W Heroskach też zbieraliśmy surowce na mapie.

A masz rację, zdążyłem już o tym zapomnieć...

Singami napisał/a:
Źle pamiętasz, głównie dlatego że te budynki o których mówisz potrzebowały do możliwości budowy jednego lub więcej z poprzednich budynków.

Oj nie, tu jestem pewien że dobrze pamiętam. Na pewno w Heroesach 3 dało się np. odblokować anioły przed kawalerzystami.
 
 
MichuL 
Moderator Roku 2009!
Game Master



Profesja: Mag
Wiek: 33
Dołączył: 31 Lip 2005
Skąd: Białystok
Wysłany: 11-06-2009, 16:33   

przed kawalerzystami i gryfami tak, ale przed mnichami, miecznikami i łucznikami nie, a akurat w "Zamku" najszybciej można dojść do ostatniej jednostki, w innych nacjach już nie

btw. o ile dobrze kojarzę w Swarmie można robić od razu mutacje jakie się chce, nie trzeba wszystkiego po kolei robić
_________________


 
 
 
Fracksh 
Użytkownik



Profesja: Wojownik
Nick: Fracksh
Level: 111
Świat: 3
Wiek: 28
Dołączył: 26 Gru 2008
Skąd: Bw-o
Wysłany: 11-06-2009, 16:54   

Nieee...MichuL, nie masz racji... Najszybciej w zamku Stronghold się Behemoty zdobywało..., o ile dobrze pamiętam tylko trzeba było te ptaki duże kupić.
_________________
 
 
 
MichuL 
Moderator Roku 2009!
Game Master



Profesja: Mag
Wiek: 33
Dołączył: 31 Lip 2005
Skąd: Białystok
Wysłany: 11-06-2009, 17:08   

ale na ptaki jeszcze coś tam trzeba było mieć, no i chodzi mi też o koszta, bez dodatkowych surowców by się nie zdobyło, a w Zamku można było mieć anioły z podstawowych surowców (+złoto za dniówki) ale koniec spamu, to jest temat o Swarmie ! nie o Heroesach !

[ Komentarz dodany przez: ADIHC1: 11-06-2009, 20:08 ]
MichuL napisał/a:
chodzi mi też o koszta, bez dodatkowych surowców by się nie zdobyło, a w Zamku można było mieć anioły z podstawowych surowców (+złoto za dniówki)

Akurat Zamek, to jeden z najdroższych (a może się mylę?) miast w HoMM3 - zawsze brakowało mi złota na zakupy, hehe..

Bastion + Skarbnica = złota aż nadto ; D
_________________


 
 
 
Kwa5ny
Użytkownik


Profesja: Wojownik
Nick: Pjanoo
Level: 119
Wiek: 29
Dołączył: 22 Maj 2009
Skąd: GoRzów RoOx
Wysłany: 14-06-2009, 14:20   

Owszem gram w traviana ;) widzialem swarm'y :-P
_________________
Here Kwasny....
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme MyFantasy created by Phantom