|
My Fantasy Online 2 Oficjalne forum gry My Fantasy Online 2 |
|
Śmietnik - Mała przeróbka MF
Darganon - 22-08-2007, 03:34 Temat postu: Mała przeróbka MF Witam
Mam kilka pomysłów dotyczących modyfikacji mf. W dużej mierze chciałbym się zająć fabułą gry, bo ta jest narazie na średnim poziomie. Na wstępie powiem, że nie zgadzam sie z niemożliwością posiadania chowańca, ale ten teman zostawie bo jeszcze ostryge złapie albo coś.
1. Łowca
Na początek chciałem zaproponować nową klasę: Łowca biło by to z łuka, kuszy lub włóczni i opierało się na nowej statystyce zręczność. W sumie miało by to trochę większy atak niż wój, ale mniej obrony. Ktoś powie że po cholere takie coś jak praktycznie Łowca niczym by się nie różnił od woja. Już wyjaśniam. Chodzi mi tutaj o fabułę i były by 3 klasy, bo 2 to troche mało.
2. Gildie
Dobrym pomysłem było by też stworzenie gildii (Magów, Wojów, Łowców). W miastach mieściłyby się siedziby tych gildii. Aby wstąpić do danej gildii należałoby pokonać jakiegoś bossa. Gracz mógłby należeć tylko do jednej gioldii. Mistrz Gildii zlecałby różne zadania za wykonanie których dostawałoby sie punkty gildii. W gildiach możnaby było kupować różne dodatkowe skille.
2a. Zadania Gildii
Mistrz Gildii zlecałby zadanie graczowi, za co ten otrzymywałby punkty gildii. Zadanie byłyby losowe np. zabić jakiegoś bosika (który pojawiałby się gdzieś na mapie tylka dla danego gracza i walka z nim była by manualna ale nie zapisywałaby się), dostarczyć jakąś paczkę do innego miasta, znależć jakiś przedmiot itp.
2b. Punkty Gildii
Punkt możnaby było zdobywć wykonując zadania gildii, albo zabijając członków innych gildii. Za atak na członka naszej gildii nie dostawalibyśmy żadnych punktów gildi Za punkty gildii gracz mógłby kupować różne skille pomagające w walce.
2c. Dodatkowe Skille
U Mistrza gildii można by było kupić różne skille. W walce manualnej trzebaby było dorobić odpowiednią zakładke skille, pod zakłdką przedmioty, natomiast inteligencji tylko mały skrypt.
Przykładowe skille:
blok: (potrzebna nowa ststystyka blok zależna od szczęścia i tarczy) Jeżeli gracz zablokowałby atakującego to w następnej turze dostawałby dodatkowy punt akcji. Ten skill trzeba by było odpowiednio zbalansować żeby uniknąć tworzenia noobstatów blokerów.
potężny atak: zadaje 2x większe obrażenia, ale zmniejsza się celność ataku. W walce wyglądałoby to tak:
gracz przygotowuje się do potężnego ataku
potwów zadał cios i gracz stracił xx obrażeń
gracz atakuje potwór za pomocą skilla potężny atak
gracze mogliby ustawiać odpowiednio inteligencję np: jezeli gracz używa skilla potężny atak użyj skill blok
3. Produkcja
Fajnie by było gdyby gracz mógł zrobić własny miecz albo produkować poty (rozwiązanie z vallheru). W odpowiednich budynkach można by było produkować odpowiednie towary.
Kilka dodatkowych unmiejętności:
kowalstwo,
cieślarstwo,
garbarstwo,
górnictwo,
leśnictwo,
uprawa roli,
hodowla,
alchemia,
zaklinanie
Poziom tych umiejętności nie mógłby być wiekzy niż nasz poziom doświadczenia
3a. Kowalstwo
Umiejętność wykonywania metalowych przedmiotów. W mieście znajdowałby się budnek gdzie można by było wykuć nową broń. Wprowadzenie poziomu broni też by sie przydało (np. nóż +1, tasak +3). Odpowiednie projekty do robienia broni można by było kupić u kowala. Od naszego poziomu kowalstwa zależałoby czy możemy wykonać dany przedmiot i na jaki poziom. Przedmioty wykonywane według schematu:
x metalu lvlx + x węgla = przedmiot np:
5 miedzi lvl 1 + 2 węgla = nóż
3b. Cieślarstwo
Umiejętność wykonywania drewninych przedmiotów. Wszystko podobnie jak powżej, więc się można domyśleć schemat:
x drewna lvlx = przedmiot
3c. Garbarstwo
Umiejętność wykonywania przedmiotów se skór, futer lub łusek. schemat:
x skór lvlx = przedmiot
3d. Górnictwo
Umiejętność wydobywania metali i węgla. W odpowiednich miejscach na mapie umieszczone by były kopalnie. Poziom wydobytych surowców zależałby od naszego lvlu umiejętności oraz od lvlu kopalni.
3e. Leśnicrwo
Umiejętność pozyskiwania drewna. W odpowiednich miejscach na mapie umieszczone by były chatki drwali. Poziom wydobytych surowców zależałby od naszego lvlu umiejętności oraz od lvlu chatki drwala.
3f. Uprawa roli
Na mapie znajdowały by się pola, gdzie można by było pozyskać odpowiednie rośliny. Poziom zerwanych roślin zależałby od naszego lvlu umiejętności oraz od lvlu pola.
3g. Hodowla
Umiejętność hodowania zwierząt w celu pozyskania skór. W miastach były dostępne budynki gdzie można by było hodować różne zwierzęta (dzik, niedźwiedź). Musielibyśmy mieć odpowiedni lvl hodowli aby hodować dane zwierzęta.
3h. Alchemia
Umiejętność robienia mikstur zroślin. Schemat:
x roślin lvlx = mix mp
x owoców lvlx = mix hp
3i. Zaklinanie
Jeżeli nasz gem awansuje na ddany poziom, moemy udać sie do odpowiedniego budynku aby zakląć naszą broń. zaklęta w ten sposób broń otrzyma niewielki bonus do ataku od danego atrybutu. np:
gracz zadał cios i potwór stracił 450hp
gracz zadał cios i potwór stracił 25hp od czaru ogien 1*
aby zakląć przedmiot należy mieć gem na 5*. Gdy zaklniemy przedmiot dostaje on dodatkową ststystykę: obrażenia od czegośtam lvlx * watość np
nóż +3
obrażenia 105
atak +40
obrżenia od ognia lvl1 ** 25
4. Dodatkowe przedmioty
lista dodatkowch typów przedmiotów:
strzała
włócznia
oszczep
nóż do rzucania
luk
kusza
broń palna
5. Nasza reputacja
W mieście mógłbuy się znajdować burmistrz, który zlecałby nam zadania podobne do zadań gildiowych, ale tym rzem dostawalibyśmy punkty reputacji, złoto i przedmioty. Ceny w sklepach zleżały by od naszej reputacji w danym mieście. Reputacja mogła by się obizyc po niewykonaniu zadania w określonym czasie lub po niepowodzeniu. Zależnie od reputacji dostawalibyśmy lepsze zadania, za które zdobywalibyśmy więcej expa, złota i lepsze przedmioty.
Mam jeszcze wiele pomysłów, ale że jest 5 nad ranem to ide spać. Czekam na komentarze. Pozdrawiam.
https://forum.mfo2.pl/viewtopic.php?t=14983 następna część przeróbki
Pitazboras - 22-08-2007, 09:57
Darganon napisał/a: | Na początek chciałem zaproponować nową klasę: Łowca |
Ile jeszcze razy będziemy przez do przechodzić? Myślałem, że już tylko Soldius dalej uważa, że w MFO są jakiekolwiek klasy... Mi się podoba w tej grze to, że wszystko zależy od statystyk. Podobna propozycja była na przykład tu. Myślę, że najwyższy czas wpisać to wreszcie na listę tematów zakazanych...
Darganon napisał/a: | Dobrym pomysłem było by też stworzenie gildii |
Jest na liście TODO:
Cytat: | Gildie - własne siedziby i skarbce / wojny gildii |
Darganon napisał/a: | U Mistrza gildii można by było kupić różne skille. |
Myślę, że podobny pomysł jest na liście TODO:
Cytat: | Barierr/mBarrier w walkach |
Darganon napisał/a: | blok: (potrzebna nowa ststystyka blok zależna od szczęścia i tarczy) |
to chyba coś jak barrier
Darganon napisał/a: | potężny atak: zadaje 2x większe obrażenia, ale zmniejsza się celność ataku. |
to przypomina berserkera
Darganon napisał/a: | Fajnie by było gdyby gracz mógł zrobić własny miecz albo produkować poty (rozwiązanie z vallheru). |
Lista TODO:
Cytat: | Kowal - rozbudowa/customizacja broni/własne nazwy broni |
Co do tego całego leśnictwa/hodowli itd. to pomysł mi się nie podoba. Zauważmy że wcielamy się w postać młodzieńca, który ma za zadanie uwolnić brata. Po co nam te wszystkie bajery/umiejętności?
Darganon napisał/a: | lista dodatkowch typów przedmiotów: |
Odpowiedni temat do zgłaszania tego typu propozycji jest tutaj.
Darganon napisał/a: | 5. Nasza reputacja |
Podobna propozycja była tutaj, choć muszę przyznać, że ta wygląda dla mnie ciekawiej. Zwłaszcza, żeby dostawać dodatkowe questy, których trudność rośnie wraz z ilością wykonanych. Prawda jest taka, że im więcej questów, tym lepiej
Darganon - 22-08-2007, 13:57
co do tego łowcy, to chodzi o to żeby była taka broń jak łuk i gildia łowców która sprzedawałaby skille do łuka, bo trochę głupio by wyglądało gdyby mag biegł z łukiem a skille kupował u wojowników
a jeżeli chodzi o to robienie przedmiotów czy wydobywanie surowców to szczerze powiedziawszy długo się nad tm zastanawiałem. Kojarzy się to z Vallheru i może dlatego tak bardzo odstrasza, ale dobrze wykonane napewno przyciągnie kilkuset grazczy.
Pitazboras napisał/a: | Co do tego całego leśnictwa/hodowli itd. to pomysł mi się nie podoba. Zauważmy że wcielamy się w postać młodzieńca, który ma za zadanie uwolnić brata. Po co nam te wszystkie bajery/umiejętności?
|
Jak już napisałem na wstępie w dużej mierze chodzi mi o zwiększenie fabuły, nic by się ni stało gdyby ta nie była aż tak strasznie liniowa. Nie mówie tu o wyborze między dobrem a złem (uratować brata, czy własnoręcznie go uśmiercić i zawładnąć światem), ale o różnych drogach do tego samego celu. Ktoś zada pytanie: jak niby można uratować świat rąbiąc drzewo? heh, mam kilka pomysłów, ale o tym napisze w kolejnym poście.
Pitazboras - 22-08-2007, 14:14
Darganon napisał/a: | Kojarzy się to z Vallheru i może dlatego tak bardzo odstrasza |
Nie znam Vallheru, to mnie nie odstrasza ;>
Darganon napisał/a: | nic by się ni stało gdyby ta nie była aż tak strasznie liniowa. |
Na wyższych poziomach już nie jest tak całkiem liniowo... Zresztą, to jest jRPG! Musi być liniowo! ;>
Darganon napisał/a: | wyborze między dobrem a złem (uratować brata, czy własnoręcznie go uśmiercić i zawładnąć światem) |
TO by było niezłe poważnie...
No i oczywiście jestem ciekaw choćby jednego pomysłu jak uratować świat rąbiąc drewno, który nie byłby naiwny jak newbie pod Eternią
Corso - 22-08-2007, 14:48
Nie... a czemu ?
1. Całkowite zniszczenie klimatu
2. Większość z tych pierdół niepotrzebne
3. Chcesz to wszystko ? Graj se w Morrowinda, a nie w MFO
3. Są 2 "klasy" i one nam wystarczają
4. Jedyny dobry pomysł to ten respekt, ale to też nie jest zbyt potrzebne
5. Te twoje zdolności... mamy jedną zdolność- rozkładanie statystyk i to wystarcza
I to na tyle
Darganon - 22-08-2007, 14:55
Pitazboras napisał/a: | No i oczywiście jestem ciekaw choćby jednego pomysłu jak uratować świat rąbiąc drewno, który nie byłby naiwny jak newbie pod Eternią |
Ok. Bardzo prosty quest. Wędrujemy sobie w poszukiwaniu naszego brata i nagle dochodzimy do mostu. Okazuje się że most nie nadaje się do użytku i trzeba go naprawić, więc udajemy się do stolarza aby go naprawił. Ten opowiada nam że nie ma wystarczającej ilości drewna, więc bierzemy siekiere i idziemy w las Po zebraniu drewna udajemy się wraz ze stolarzem na most, gdzie atakuje nas boss któremu zależy aby mostu nie było w tym miejscu. Pokonujemy bossa, naprawiamy most i idziemy dalej To chyba nie jest tak naiwne jak newbie pod Eternią??
[ Dodano: 22-08-2007, 16:02 ]
Cytat: | Nie... a czemu ?
1. Całkowite zniszczenie klimatu
2. Większość z tych pierdół niepotrzebne
3. Chcesz to wszystko ? Graj se w Morrowinda, a nie w MFO
3. Są 2 "klasy" i one nam wystarczają
4. Jedyny dobry pomysł to ten respekt, ale to też nie jest zbyt potrzebne
5. Te twoje zdolności... mamy jedną zdolność- rozkładanie statystyk i to wystarcza |
Przyznam szczerze że na więksdzość pomysłów wpadłem grając właśnie w Morrowinda i Obliviona ale czy nie lepiej gdyby gra zyskała popularność na miarę Morrowinda??
co do twojego "zniszczenia klimatu" to sprecyzuj to dokładnie bo jest to krytyka typu: dlaczego nie? bo nie!
Sintui - 22-08-2007, 15:14
1. Było już sporo pomysłów na nowe rasy/klasy itp.
Według mnie dobrze jest tak jak jest ... choć łuki mogłyby być.
Klas i typów postaci jest tak wiele, jak sposobów rozdania statystyk.
Poza tym był kiedyś gracz skejt, który swoje staty nazwał statami "łowcy" no i mielismy przez jakis czas taką klasę.
2. Jest na todo więc nie bedę tego komentował.
3. Kowal wejdzie ... kiedyś ^^
A reszta skillów mi się nie podoba ... w ogóle sam kowal jest według mnie niepotrzebny a co dopiero górnik, drwal czy rolnik.
4. Być moze kiedyś wejdą takie przedmioty ... kto wie
5. O reputacji i tego typu rzeczach też wiele się mówiło ...
Ale to dosyć ciekawa sprawa, żeby robić jakieś dodatkowe misje ...
Im więcej questów tym lepiej, ale nie może byc tego zbyt duzo.
A i jeszcze jedno.
Jeśli już dajesz jakieś propozycje to pomyśl czy to ma jakieś szanse wejścia do gry ...
Bo takie propozycje z "kosmosu" nic nie dają
Emitr69 - 22-08-2007, 15:53
Stary widzę że się strasznie napracowałeś ale jak to wszystko weszło by do gry to My Fantasy byłoby nie MFo tylko Tibia+Flyff+Tales of Pirates+reszta MMORPG, My Fantasy ma być jedyne w swoim rodzaju i oryginalne a doszukiwanie się 10 klas tak jak we Flyffie np. byłoby zupełnie bezsensu najłatwiej być albo magiem albo wojem i proste
my-adventure - 22-08-2007, 17:34
wiecie co a moze by cos takiego zrobic ze np. jest kilka klas
1.woj
2.mag
3.łucznik
ad.1
woj ma średni atak bo musi podchodzić dzięki czemu więcej defa miec bedzie
ad.2
mag malo obrony ale duzy atak mag.
ad.3
lucznik średni atak i średni def
i każdy się uczy skill'i dla siebie
kto uważa że to świetny pomysł niech pisze :
WTF??
(tutaj dlaczego tak myśli)
asior34 - 22-08-2007, 21:34
Drogi kolego. Te "uprawa roli " itd jest nie możliwa. To by zepsóło grę!! Z Gildiami sie zgodze.
Co do łowcy to jestem za. Ogólnie w grze powinny pojawić się łuki!
Reszta pomysłów raczej nie mozliwa. Server by nie wytrzymal/
Kill3rs4 - 22-08-2007, 21:50
Uż do ****!! zarzuty
1. Zniszczenie fabuły na maxa
2. Po kiego łowca?!? było to proponowane
3. Wziąłeś to prosto z listy TODO
S_H - 23-08-2007, 08:30
Totalne niszczenie gry! Łowca, łucznik LOL. To prościutka gra przez przeglądarke, a nie rozbudowany wielogigowy MMORPG w którym masz mase postaci... Jeśli chcesz w takie coś pograć polecam: LINEAGE 2 na low rate
Buzzek - 24-08-2007, 15:25 Temat postu: Re: Mała przeróbka MF 1. Dobry pomysł i byłby silniejszy ale trudniejszy trochę bo .... jakby miał łuk to potrzebowałby strzał (100 strzał za 500 G).
2. Troche fajny.
Mam dodatkowy pomysł.
Żeby była siedziba gildi.
Budowano by sie ją za Gild Gold (GG) które można by było zdobywać z potworów kiedy jest się w gildi.
2a. Dobry Pomysł.
3. Ja myśle o tym żeby w sklepie robili przedmioty (nie my).
I tylko uzbrojenie.
4. Może być.
5. Głupie.
Ferumdriel - 24-08-2007, 15:49
1. Łowca
Jestem na nie, po kiego w takiej grze łowca? Przecież on niczym nie będzie się różnił od wojownika.
2. Gildie
Moim zdaniem dobry pomysł, ale żeby był jakiś czat gildyjny(i tylko dla niej), chociaż tutaj gildie są zastępowane przez drużyny.
2x.
Za tymi wszystkimi podpunktami jestem na nie, to nie żadne pokemony, ani gra typu World of Warcraft.
3.
j/w, wziąłeś to wszystko z WoW'a? Jakbyś chciał to zrobić? Za każdą miksturkę tracisz ruch? Nie da się tego zrobić by było logiczne i nie przeszkadzało w grze.
4.
Nie
5.
Ten pod punkt mnie się podoba (znowu WoW )
Pozdrawiam,
Fer.
Deskarz - 24-08-2007, 16:05
Ja widze ze z MF chcesz zrobić runescape. A dobrze jest jak jest. Poniewaz jest leekkie łatwe i przyjemne. A ty chcesz to pogmatwiać
|
|