Regulamin Forum    FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Grupy    Rejestracja     Zaloguj 


Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: BaGGy
24-02-2015, 23:36
<[[[ Propozycje - część kolejna ]]]>
Autor Wiadomość
MapY
[Usunięty]

Wysłany: 03-05-2007, 15:07   <[[[ Propozycje - część kolejna ]]]>

Poniżej przedstawiam Wam kilka kolejnych propozycji/zmian, które myślę byłyby dobre. Część może już kiedyś była wspomniana, ale jest już na pewno zapomniana i nie zaszkodzi chyba jak przypomnę...
Chwilkę czytania jest, ale jak ktoś chce skomentować to niech nie komentuje 5 wyrazów danego podpunktu...

1. Czachy
Znany problem: przychodzi 50 Lv pod Eternie i ogłasza: "Oddaje expa!!!"
Oczywiście nowi, początkujący gracze w większości się na to nabierają i wiadomo jakie są tego konsekwencje...
Najlepszym rozwiązaniem będzie:
- jeśli ktoś ma skulla może go atakować TYLKO równy lub wyższy lvl
- gracz ze skullem dodatkowo ma karę - nie może atakować niższych lvl, dotąd aż się nie pozbędzie czach

2. Pojedynki
Czasami jest tak, że ktoś po prostu nie chce żadnych pojedynków. Dlatego też można by do pojedynków dodać opcje:
- nie przyjmuj żadnych pojedynków (info dla gracza wysyłającego pojedynek - Ten gracz nie przyjmuje pojedynków)
Ta opcja przyda się GM’s - bo nie rozumiem też, jak to można wysyłać pojedynek GM's - to jest bez sensu
Inne ciekawsze opcje:
- zawsze odrzucaj pojedynki od graczy większych o 3 lv
- pojedynki, których termin minął automatycznie kasuj (bo po co mają być, jak i tak nie ma to sensu)
Oprócz tych opcji, proponuję kilka zmian w interfejsie pojedynków.
- dodać Lv gracza obok nicku obok wyzywającego
- opcja: nigdy więcej nie przyjmuj pojedynków od tego gracza
- gdy czas na przyjęcie pojedynku minie (więc i tak się on nie odbędzie) to zamiast pisać "TAK | NIE" powinno pisać "OK" i po kliknięciu na to wpis znika (chyba że jest włączona opcja autokasowania to automatycznie się kasuje), czasami chcemy zobaczyć kto nam przysłał pojedynek. Podobnie powinno być, gdy dany gracz ma już wtedy zaplanowany pojedynek.
W kolumnie "Walcz o" pisze nam o co mamy walczyć z danym gracze, gdy walczymy o nic to mogłoby pisać tam "nic" bo jest tak trochę pusto i dziwnie to wygląda :P

3. Wiadomości
To już wiele razy chyba wspominane:
inne kolory wiadomości PW od:
- Adminów
- GM's
- Mistrzów Gry (automatyczne)
- Team
Na czacie też powinno być zróżnicowanie kolorów, aby np. zwrócić uwagę na GM's.

GM'owie w miejscu gdzie pisze [ochrona] powinno pisać np. [GM] albo powinien być znaczek . Natomiast dla osób z blokadami może być taki znaczek:
lub (zależny od ilości spadków lv).

4. Rank
Możliwe że gdzieś to było ale pod miejscem gdzie pisze ilość ruchów mógłby pisać:
Schemat ogólny:
Cytat:
"Ranking <odstęp> <miejsce_w_rankingu> (<liczba_pkt>)"

Przykład:
Cytat:
Ruchy 123/456
...
Ranking 1 (30 000 pkt.) <- o ten wpis chodzi.


Większość graczy nie wie jak jest nawet naliczany ranking, (niektórzy nawet nie wiedzą gdzie można sprawdzić ile się posiada pkt. rankingowych, bo nikt chyba na to nie wpadnie że trzeba wskazać kursorem na miejsce w rankingu…) ile się go dostaje za wygraną, ile traci za przegraną i większość nawet nie wie ile się dostaje pkt. za awans i ile się traci za spadek. Dlatego też trzeba to gdzie wpisać. Jeszcze jedna propozycja odnośnie otrzymywania ranku za awans/spadek. Jak wiadomo za awans zyskujemy +20 pkt. (chyba) tylko, że gracz zaczynający grę w jeden dzień może nabić z około 8 - 10 lv czyli dostanie (w najlepszym przypadku) 200 pkt. Natomiast gracze na ponad 100 lvl to muszą czasami kilka(naście) dni zbierać exp na awans, a dostają marne 20 pkt. Dlatego też moja modyfikacja jest następująca:
Z jakiego lvl awansujemy, taką ilość pkt. rankingowych dostajemy ( przy spadku tracimy)
Np. z 1 na 2 lv otrzymamy +1pkt
awans z:
2 -> 3 Lv +2 pkt.
50 -> 51 Lv +50 pkt.
100 -> 101 Lv +100 pkt.
150 -> 151 Lv 150 pkt.
Przy spadku oczywiście te punkty będą odejmowane. Aktualnie możliwe jest to łatwe do zrobienia - wystarczy każdemu graczowi odjąć 20*Lv pkt. oraz napisać dosyć prostą funkcję która odpowiednio naliczy rank każdemu graczowi.
EDIT:
Ponieważ było by to za dobre dla wysokich lvl, zmieniłem trochę propozycję. Zmiany możesz przeczytać w dalszym ciągu tematu, lub klikając tutaj. Dodatkowo dorobiłem programik gdzie można sprawdzić ile ranku na jakim lvl by się otrzymywało. Programik dostępny tutaj.


5. Ochrona.
Gdy otrzymamy ochronę pisze nam po lewej stronie przy menu: "Czas ochrony: xx" i jest dobrze.
Propozycja:
- Dla graczy z blokadą powinno pisać: "Blokada - za dużo spadku lvli" lub cos podobnego bo co jakiś czas dostaje PW (GM) z pytaniem co to jest blokada i kiedy zniknie...
- W miejscach chronionych (takich że nikt ze sobą nie może walczyć) też powinna być w tym miejscu jakaś informacja, np. "Strefa ochronna", "Objekt chroniony" lub coś podobnego. Nie wszyscy wiedzą czy w danej lokacji jest ochrona, np. dopiero po jakimś czasie się ‘zaczaiłem’, że na starej stacji kolejowej jest ochrona, bo raczej mi sie wydawało że tam można prowadzić walki, proponuje ja tam więc wyłączyć, bo sie tam niezłe zbiorowisko narobiło :)

6. Targ
Często (GM) otrzymuje PW ze ktoś tam coś kupił na targu i nie dostał tego co miał tam niby dostać. Z tego co wiem to po zakończeniu aukcji, przedmiot jest "przysyłany" w ciągu 10 min. i gracze myślą ze zapłacili a nie dostali to czego chcieli. Trzeba wiec jakieś sensowne rozwiązanie: albo po zakończeniu aukcji wysyłać od razu przedmiot do kupującego wraz z taka informacja w PW, albo zostawić tak jak jest, a jedynie wysyłać po zakończeniu aukcji jeszcze jedno PW ze wygrałeś aukcje i o tej i tej godzinie zostanie dostarczona. Przydałaby się też zakładka na targu "Zakończone aukcje" gdzie byłyby informacje kto co i za ile kupił w ciągu ostatnich np. 10 godzin / 50 aukcji. No i wywalić koniecznie opis przedmiotu...bo to tylko można być oszukanym...
I jeszcze uwaga - jeśli zalicytowaliśmy jakąś aukcje i aktualnie wygrywamy, to albo dać możliwość zwiększenia danej kwoty w aukcji (minimum 1g, a15% trzeba więcej, a i tak daliśmy wymagane 5% wcześniej przelicytowując kogoś innego) do dowolnej, albo gdy wygrywamy (ale jeszcze nie wygraliśmy) jakąś aukcję to nie powinno być przycisku "Licytuj" bo nie ma on sensu.

7. Inteligencja (leczenie itp.)
Można by ją trochę przemodelować/ulepszyć.
Przede wszystkim dodać większy podział na odpowiednie walki:
  • Walki z potworami na mapie
  • Walki z graczami na mapie
  • Walki turniejowe
  • Pojedynki o "coś" z graczem
  • Walki drużynowe na mapie
  • Pojedynki drużynowe
Bo nie za bardzo wiem co ma znaczyć określenie "Inne walki"

No i oczywiscie możliwość kasowania skryptów...

***

To aktualnie wszystko, w przyszłości można się jeszcze spodziewać czegoś jeszcze.

Przypomnę jeszcze tylko o poprawie błędów (małych ale błędów) w tematach TEMAT1 TEMAT2

I jeszcze 2 pytania:
Czy ten balon ma być taki duży (chyba był mniejszy :P ) OBRAZEK1
Czy chodzenie po piramidzie (i to dziwne bo nie po całej!) nie powinno być zabronione? OBRAZEK2

Kilka uwag odnośnie oficjalnej listy TODO :)
Proponuje oznaczyć kolorem podpunkty których priorytet jest najwyższy, bo znacznie ważniejsze jest juz usprawnienie targu aby nie było przekrętów niż tam jakaś prezentacja drużynowa. Trzeba też będzie na bieżąco zmieniać/aktualizować zawartość tej listy (myślę, że coś może jeszcze wpadnie z tego tematu tam :P ).

Komentujcie co i jak chcecie...
Ostatnio zmieniony przez MapY 03-05-2007, 20:57, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
Ziomusiq 
Użytkownik



Profesja: Mag
Level: 120
Wiek: 30
Dołączył: 29 Gru 2006
Wysłany: 03-05-2007, 15:15   

Powiem wprost: Mapy na prezydenta! xD
Wszystkie pomysły są dobre i zgadzam się w 100%, oby więcej takich ludzi jak Ty, a może z tej gry będzie prawdziwe "coś", które wywołuje "ŁAAAAAŁ", "JEEEEEJ" itd itp
_________________
 
 
 
BiKoN heh
[Usunięty]

Wysłany: 03-05-2007, 15:21   

super pomysl wszystko co napisales pownno byc
 
 
Zetman 
Użytkownik



Profesja: Mag
Nick: Stolen Soul
Level: 98
Wiek: 32
Dołączył: 31 Sty 2007
Skąd: Jarosław
Wysłany: 03-05-2007, 15:21   

[GM]Mapy masz bardzo dużą racje ty ta inteligencja a i z tymi kolorami tez nie jest głupi
_________________
 
 
 
misiu241 
Użytkownik


Profesja: Mag
Nick: misiu241
Level: 88
Wiek: 32
Dołączył: 03 Kwi 2007
Wysłany: 03-05-2007, 15:26   

Wszystko extra bardzo mi się podoba z Inteligencją i ogólnie. :wink:

Cytat:
[GM] Mapy wszystko co napisałeś powinno zostac wprowadzone do MFO :-D :-P
 
 
g4r3tt
[Usunięty]

Wysłany: 03-05-2007, 15:29   

Będę płakał... pierwszy pomysł jest mój i dawno temu w temacie zapomnianym był...nikt nie chciał spojrzeć ;( nikt mnie nie lubie...

a teraz do rzeczy

Propozycje są kosmiczne i bardzo dobre :) wszystko na tak ;] w szczegolnosci pierwsze ktore powinno być od zaraz ! :D
 
 
Shentsu 
Użytkownik



Profesja: Wojownik
Level: 120
Wiek: 35
Dołączył: 20 Lis 2006
Wysłany: 03-05-2007, 15:33   

Właściwie zastrzeżenia mam tylko co do pkt rank za lv. W ten sposób wysoki ranking miałyby tylko osoby z wysokim lv, na niższych załapanie się chociażby do 1000 graniczyłoby chyba z cudem.
 
 
 
Majk 
Użytkownik



Profesja: Wojownik
Nick: Michal
Level: 160
Wiek: 32
Dołączył: 29 Sty 2007
Skąd: Tczew
Wysłany: 03-05-2007, 16:05   

Nie będę chyba orginalny jak powiem,że wszystko jest ok :P

Ocziwiście na TAK
 
 
Drain 
Użytkownik



Profesja: Mag
Level: 119
Dołączył: 26 Lut 2007
Wysłany: 03-05-2007, 16:12   

1. Dosc z nabieraniem sie przez n00bki! TAK
2. Dobre te opcje przy pojach... TAK!
3. Mysle,ze moze byc wprowadzone ale nie musi... 50/50
4. Musi byc!
5. Oczywiscie ze musi byc !
6. Duzo osob wpada przez to... TAK!
7. Oczywiscie! Ktos moze nie weidziec,co to znaczy "inen walki" :D

Czyli wszystko na tak!
 
 
 
Marvelous 
Użytkownik



Profesja: Wojownik
Level: 145
Wiek: 33
Dołączył: 27 Kwi 2007
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 03-05-2007, 16:17   

Wszystkie pomysły mi się podobaja. Mysle ze jak admin wprowadziłby wszystkie twoje pomysły to gra byłaby znacznie wygodniejsza dla wszystkich graczy
 
 
 
pawiik 
Użytkownik



Profesja: Wojownik
Nick: pawiik
Dołączył: 15 Kwi 2007
Wysłany: 03-05-2007, 16:37   

moim zdaniem extra :509: szczegulnie ten pierwszy pomysłbo mnie atakujom czasem kolesie z red skullem o 20 leveli wyzszy :!: :!:
_________________


 
 
aDeBaYoReK 
Użytkownik


Profesja: Wojownik
Nick: aDeBaYoReK
Dołączył: 26 Mar 2007
Wysłany: 03-05-2007, 16:46   

wszystko niby ok
ale do jednego bym sie przyczepil...
chodzi o dostawanie pkt ranq za lvl
otóż Zahir i IGL będą mieli z etgo największy pożytek bo maja po 180lvl+ i zobaczcie ile oni ranq dostana za to
dodajac tak 1+2+3+4+5+6+7+8.........180+181= ~10k ranq lub nawet więcej
więc oni przeskoczą znacząco w ranq
niedlugo to nikt nie bedzie walczyl tylko lvle zdobywal za pomoca potworkow
_________________
,,Sukces w grze nie zależy od tych, których ty znasz. Ważne jest, kto chce poznać ciebie."
 
 
Pitazboras 
Użytkownik



Profesja: Wojownik
Level: 220
Wiek: 26
Dołączył: 05 Sty 2007
Skąd: Kraków
Wysłany: 03-05-2007, 16:50   

aDeBaYoReK napisał/a:
1+2+3+4+5+6+7+8.........180+181= ~10k ranq lub nawet więcej

Dokładnie 16471 :) Mi też się wydaje to trochę nieuczciwe, choć z drugiej strony zachęciłoby trochę graczy do expienia...
 
 
ADIHC1 
Junior Admin
Game Master




Level: 132
Dołączył: 30 Paź 2006
Wysłany: 03-05-2007, 18:00   Re: <[[[ Propozycje - część kolejna ]]]>

1. Wg mnie idealne rozwiazanie, zeby skull nie mogl atakowac nizszych lv zanim sie
owych czaszek nie pozbedzie.

2. Wszystko OK, dodalbym jeszcze (gdzies na forum widzialem ten pomysl) - pojedynki
'o cos' tylko w przedziale +/- 3Lv - utrudni to przelewanie jednej postaci (high Lv) na
druga (low Lv).

3. Zakladam, ze to rowniez tyczy sie PW - to powinno ukrocic podszywanie sie pod [GM]
i wyludzanie hasel.

4. Pewnie masz racje, ze wiele osob nie zna sie na systemie rankingowym i nie wie jak
sprawdzic ile ma obecnie ranku. Ale noobek zawsze bedzie noobkiem.. Powiedzmy, ze
dobrze kombinujesz i martwisz sie o takie istotki, wiec nie mam nic przeciwko, zeby
rank i miejsce rankingowe bylo w proponowanym miejscu.

Zmiana naiczania ranku wg Lv, hmm.. W sumie to nawet ciekawy pomysl - na wyzszych
poziomach jest mniej osob do walki, wiec czemu nie dawac wiecej ranku, przy awansie
poziomu. W ten sposob majac nawet wysoki poziom, beda szanse nawiazania walki o
top w ranku, wiec czemu nie..

5. Oba na tak i nie chce mi sie tego komentowac ; P

6. Zastanawia mnie czemu przedmioty odrazu nie przychodza, tak bardzo obciazyloby
to serwer?

7. Na pewno sie przyda - kazdego chyba irytuje grzebanie w skrypcie.
Do tego przypomnialbym jeszcze pomysl o mozliwosci zapisywania setow eq -
zamiast przebierac sie po walce z wojem (i wymieniac polowe eq i polowe gemow)
na walke z magiem, zmienialibysmy tylko jedna opcje w 'ekwipunku' - ergonomia
przede wszystkim, bo i tak kazdy sie przebiera, wiec po co to utrudniac?
_________________
Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów. S. Lem
 
 
Sintui 
Tester



Profesja: Wojownik
Level: 151
Wiek: 31
Dołączył: 31 Gru 2006
Wysłany: 03-05-2007, 18:11   

Wszystko na tak - Mapy dał kilka naprawde dobrych pomysłów ... ten rank za lvl powinien się zmienić, gdyż np taki IGL nie ma jak bić ranku, bo nie ma walk a za lv dostaje marne 20 pkt ...
_________________
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme MyFantasy created by Phantom