Czy ktos wie jak oblicza sie atak magiczny ?? Bo chciałbym wiedziec jaki moge zadac max hit i w jakim przedziale sie miesci moj atak ale niewiem jak to sie oblicza.
nie ty tu decydujesz kiedy się zamyka się temat. Więc wstrzymaj swoje komentarze.
___
Ale chodzi Ci o to ile będziesz zadawał obrażeń graczowi?
bo jak tak to tego nie jesteś w stanie obliczyć bo twój atak jest redukowany przez obronę i atrybuty przeciwnika. Chyba że znasz staty przeciwnika....ale to inna bajka.
Liczenie czegokolwiek po wprowadzeniu efektywnosci obrony
mija sie z celem - wyniki wychodza mocno przeklamane ; >
@down
Wlasnie to mialem na mysli. Nie chodzi mi o normalna rozbieznosc hitow,
bo to oczywiste. Przeklamanie sie pojawiaja i jest to zwiazane z obrona
bazowa. Poki co nie posiadam odpowiedniej wiedzy, alby sobie z tym
poradzic, ale pracuje nad tym ; P
_________________ Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów. S. Lem
Ostatnio zmieniony przez ADIHC1 22-05-2007, 15:44, w całości zmieniany 1 raz
Nie chodzi o przekłamanie... tylko o odchylenie standardowe dla danych wartości....... inaczej mowiąc można wyliczyć że zadasz hita około 5k HP, czyli tak naprawdę hity będą sie wahać w przedziale 4.2k do 5.8k - to tylko przykład. Wartości sie nie zgadzają chodzi o logikę myslenia.
Mi sie MF podoba głównie dlatego żę tutaj prawie wszystko możńa wyliczyć, trzeba tylko wiedziec skąd brać informacje a ich na MF jest dużo.... tak dużó jak wielu jest graczy. Każdy ma jakieś info o innych i jak sie rozmawia z ludxmi to można sporo sie dowiedzieć .
Samo obliczenia ataku magicznego nie da Ci wielkości hita. Musisz wiedzieć jaką obronę ma przeciwnik i ile ma bazowej obrony. Przy wartościach 10 - 100 każde 10 pkt w obronie bazowej ma spory wpływ na hity. Na dodatek też trzeba analizować gemy i bronie żeby mniej więcej określić siłę ciosów. To tak ogólnie. Pomyśł, pokombinuj a sporo sie dowiesz.
_________________ moc nie tkwi w sile, siła tkwi w mocy
Ale wiesz mi tu chodzi jaki przedzial mam ataku wiem kazdy ma inaczej staty jeden moze miec 3 tys obrony drugi 3 tys obrony magicznej i hit bedzie mniejszy ale poprostu chce sobie obliczyc jak bede zadawal hity bazowe ile bym zadal gdyby ktos mial 0 obrony poprostu ile mam tego ataku ogolnie bo wiesz w statach ci pisze ze masz np 2k gem + 1500 i i + gem magi i czlowieku gubisz sie niewiesz jak to obliczyc ile zadasz i dlatego ja chce wiedziec jak ja mam
Aval, troche chaotycznie napisałeś ale postaram sie to wyjaśnić.
Po pierwsze wzór jak liczone są hity jest taki:
twój atak, dzielony na obrone przeciwnika, pomnożony przez obrażenia broni/gemu ofensywnego (lod, ogien itd).
PRZYKŁAD:
masz 3k ataku, gośc ma 2k obrony (bazowej ze sprzętem), jesteś wojem i używasz miecza nieumarłego który ma okolo 2100 obrazeń. Hity będa liczone następująco:
3000 / 2000 * 2100 = 3150 HP. To jest średnia wartość. Odchylenie jest około 10 - 15% (upraszczam tutaj) w obie strony, czyli Twoje hity w walce będą około 2700 - 3600 HP. Nie licze tutaj uderzeń krytycznych.
UWAGA: taki wynik dostaniesz gdy obrona przeciwnika jest w 100% skuteczna.
O tym na ile skuteczna jest obrona przeciwnika decyduje ilość pkt bazowych w obronie pzreciwnika.
Jeśli ma ich 10 to jego obrona spada o 70% powiedzmy. Czyli zamiast mieć 2k obrony ma jej tylko 700, mimo iż sprzet ubrany pokazuje mu 2k. Czyli wtedy twoje hity wzrastają do poziomu 3000 / 700 * 2100 = 9000 HP - to są przybliżone dane bo tutaj nie napisze ile wynosi kara do obrony za posiadanie niskiej ilości pkt w obronie bazowej.
Teraz policz od tego odchylenie 10 - 15% i masz hity po 7500 - 10500.
A teraz jeszcze sprawa z krytykami. Uderzenie krytyczne podwyższa atak wojownika o 40%. Czyli mając 3k ataku, w uderzeniu krytycznym będziesz mieć go 4.2k. Teraz biorą pod uwagę poprzednie przykłady mam hity:
4200 / 2000 * 2100 = 4410 ---> 3800 - 5100 możliwe hity przy odchyleniu
4200 / 700 * 2100 = 12600 ---> 10700 - 14500 możliwe hity przy odchyleniu
Jaki z tego wniosek?? Otóz posiadanie kilku pkt w obronie bazowej potrafi zmniejszyć hity nawet o 8000 HP i to jest właśnie jej siła . Lepije jest mieć mniej obrony ze sprzetu a kilka pkt w obronie bazowej, niż 10 w bazie i full ze sprzetu . Najsłabszy hit który możemy zadać w walce gdy przeciwnika obrona działa na 100% wynosi 2700 HP. Przy tej samej obronie i niezmienonym ataku możesz wyciągnać hita nawet ponad 5000 HP jeśłi będzie to krytyk .
Przy minimalnej obronie gracza (bazowej, bo ze sprzętem on może mieć więcej niż inni) najmniejszy możliwy hit to 7500 HP. Przy udezreniu krytycznym taki hit może mieć nawet 15 000 HP, czyli wzrasta prawie dwukrotnie.
A teraz najciekawsza różnica.
Przy tym samym ataku 3k, możesz zadać hit 2700 HP jak i 15 000 HP - tutaj nie mówię o postaciach anty, którym zadasz jeszcze większe obrażenia. Wszystko zalezy od tego jak przeciwnik ma ustawioną obronę. Pytasz o odchylenia swoich hitów?? Wynosza one normalnie 10 - 15% mniej więcej, ale jak widać z przykładu mogą też one siegać nawet 600%
Ostatni komentarz, pomimo iż pozycja wyjściowa uderzeń krytycznych to 40%, to rzeczywiste wartości uderzeń mogą sie wahać od 25% do 55% uderzenia. Czyli hit zwykły mozesz mieć 3500 a krytyk 3800, a możesz miec też zwykły 2700 a krytyk 5000 - przy tej samej obronie przeciwnika.
P.S.
Wszystkie obliczenia tutaj są przykładowe, niekoniecznie wartości procentowe muszą sie zgadzać ze wzorami w MF
Co do wartości rzeczywistej obrony to celowo tutaj nie wypisuje jak to liczyć, bo po pierwsze to moja przewaga, po drugie to nie jest takie proste a po trzecie nie potrafię tego wyliczyć dokładnie..... ale przybliżenia które otrzymuje mi wystarczą
_________________ moc nie tkwi w sile, siła tkwi w mocy
To ja wtrace swoja watpliwosc. To co napisales jest oczywiste dla mnie. Po kilku testach, podczas ktorych chcialem sprawdzic kiedy obrona osiaga 100% efektywnosci, jestem w kropce. Nie wiem czy miala miejsce kolejna zmiana (testy robilem na poczatku maja), bo w pewnym momencie testow (czyli po kilu, wg ktorych pewna osoba miala max obrone) tej osobie spadla efektywnosc i lecialy hity po 30-40% wieksze. Biorac pod uwage standardowe odchylenie hitow. To samo kilka dni temu z innym sparing partnerem. Takze ja juz nie wiem ile trzeba miec bazowej obrony, zeby wyciagac 100% efektywnosci obrony.. A te osoby mialy wiecej obrony bazowej niz lv postaci.
_________________ Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów. S. Lem
To może dodam jeszcze....... efektywność obrony jest wartością ruchomą. Zalezy ona pośrednio od lvla jak i od ilości punktów posiadanych w obronie bazowej, ale POŚREDNIO. Otóż wiadomo, im wyższy lvl tym lepsze dostępne sprzęty, z lepszymi bonusami. I teraz przykład.
Ktoś ma 90 lvl i ma 50 pkt bazowej obrony i maksymalna obrone razem ze sprzętem 1800. Otóz jego sytuacja sie zmieni jeśli ubierze sprzęty na 91 lvlu ktore dają więcej obrony ze sprzętu. Czyli jego 50 pkt bazowe będą miały mniejsze znaczenie w całości obrony.
Inaczej mówią chodzi tutaj o wartości procentowe (znaczy nie do końca ale tak to wytłumaczę). Jeśli masz 50 bazowych pkt na 1800 obrony to efektywność obrony jest lepsza niż przy całkowitej 2000 obronie. Pytanie czy ta efektywność jest na tyle bardziej skuteczne że nie opłaca sie dokładania tych 200 pkt do obrony czy nie - i to jest pytanie .
Moim zdaniem jest pewna granica procentowa pomiędzy bazową obroną a całkowitą obroną przy której efektywność obrony jest w pełni skuteczna. Po ostatnich zmianach w sprzętach troche mi sie ona zgubiła, ale teraz nie jest opłacalna zbyt duża ilość pkt w obronie, nie opłaca sie by obrona działała w 100% skutecznie - ale ciiiii, nikomu nie mówcie . Choć ja do tego dąże by mieć solidną obronę.
Ciężko mi ocenić czy skuteczność obrony jest liczona procentowo czy też jest zależna od minimalnego poziomu pkt bazowych obrony, bo u mnie akurat te dwie wartośći kiedyś sie zbiegały, ale to przed updatem, teraz bardziej bazuje na utrzymywaniu stałej wysokości hitów niż liczeniu efektktywności obrony. Tym zajmę sie jak wejdzie drugi świat, bo wtedy pierwszy świat będize już dość stabilny ze wzorami.
_________________ moc nie tkwi w sile, siła tkwi w mocy
BULWAHR ile trzeba byloby miec obrony w bazie zeby obrona z EQ byla w 100% skuteczna przy 2,2 k defa z samego sprzetu ?? bo jakos licze i zawsze wychodzi inaczej
_________________
Ostatnio zmieniony przez fnatic 24-05-2007, 11:34, w całości zmieniany 1 raz
Problem polega na tym, ze kolesie z ktorymi to sprawdzalem mieli duzo obrony bazowej (srednio ponad 1ptk w kazda obrone bazowa przy kazdym lv up - hybrydki z tradycjami ; >) - myslalem, ze spokojnie wyciagna 100% obrony. A jak juz wspominalem, przy pierwszych testach wszystko sie zgadzalo, w przyblizeniu mieli te 100%. A potem cos sie zmienilo. A i zeby wszystko bylo jasne, to bylo po update i to grubo po nim - pierwszy tydzien maja..
_________________ Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów. S. Lem
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach