Wiesz ile to odwołań do bazy danych?
Pomyśl chłopie...
jeżeli to do mnie to tak ci powiem:
jeżeli już to teraz też masz to odwołanie tylko tyle że jest wyświetlane przy pomocy HTML bądź PHP... zmieniając język na Javascript zawołanie będzie takie same tylko tyle, że okienko z linkami będzie się samo odświeżać bez odświeżania całej strony.
zapytanie a wyświetlanie to 2 różne sprawy... zapytanie "wyszukuje" w bazie danych zmienną a jak ją uwidocznisz to już kwestia wyobraźni...
dziękuję za uwagę
Zyga: tak, wiem, jedno
Ziomusiq: nie koniecznie, w czasie ruchu wykonywany jest skrypt tylko dla ruchu i na 90% nie sprawdza czy ktoś ma nowe wiadomości, bo niby poco?
Pitazboras napisał/a:
Ziomusiq napisał/a:
sam do końca nie wiem, bo nie znam kodu
Prawy klawisz myszy a dalej to wiesz chyba co?
No więc z mojego pobieżnego spojrzenia wynika, że zapytania odnośnie nowych wiadomości po prostu nie ma póki co i jeśli byłoby dodane, to niestety obciążenie serwera mogłoby wzrosnąć. Jak bardzo? Tego już nie wiem, myślę, że w miarę znacząco. I to jest chyba jedyny minus wprowadzenia tego - dość poważny minus.
Ziomusiq: no jak uda ci się w ten sposób zobaczyć kod gry, to mnie poinformuj byłbym bardzo zainteresowany (i pewnie nie tylko ja )
Pitazboras: trzeba by to sprawdzić, bo może okazać się, że obciążenie wzrośnie o 1%, co już takie straszne nie jest
Medkubo napisał/a:
Do Niczego
Goni Cię NooB Po mapie A TU NAGLE! : " ERROR: MASZ NOWĄ WIADOMOŚĆ!"
LOL KTOŚ ZE SŁABYM SERCEM BEZ BENEKOLA PADNIE PRZED KOMPEM
Pozdro I Miłego Grania
Przeczytaj z łaski swojej cały temat... i zmień klawiaturę na taką bez capsa...
Jedno - ale za każdym ruchem i dla każdego gracza. Czyli jak jest online np. 500 graczy i wszyscy w jednej chwili wykonują ruch, to daje dodatkowe 500 zapytań do bazy.
qrees napisał/a:
Ziomusiq: no jak uda ci się w ten sposób zobaczyć kod gry, to mnie poinformuj byłbym bardzo zainteresowany (i pewnie nie tylko ja )
Hehe... Nie wierzysz to sam sprawdź - wszystko co wykonuje się po stronie klienta jest dostępne za pomocą PPM... A my tu właśnie o tym mówimy, bo to, w jaki sposób zapytania są realizowane w tym momencie nas nie interesuje.
Jedno - ale za każdym ruchem i dla każdego gracza. Czyli jak jest online np. 500 graczy i wszyscy w jednej chwili wykonują ruch, to daje dodatkowe 500 zapytań do bazy.
no popatrz... Tylko ja mówiłem o jednym zapytaniu na ruch gracza. Powiedzmy, że mamy 500 graczy, powiedzmy, że 75% się rusza, reszta się opiernicza, na 3 serwery przy powiedzmy jednym ruchu na sekundę daje nam dodatkowych 125 zapytań do bazy. Tak czy siak takie rozważania nie mają większego sensu bo nie znamy dokładnie obecnej sytuacji...
Pitazboras napisał/a:
qrees napisał/a:
Ziomusiq: no jak uda ci się w ten sposób zobaczyć kod gry, to mnie poinformuj byłbym bardzo zainteresowany (i pewnie nie tylko ja )
Hehe... Nie wierzysz to sam sprawdź - wszystko co wykonuje się po stronie klienta jest dostępne za pomocą PPM... A my tu właśnie o tym mówimy, bo to, w jaki sposób zapytania są realizowane w tym momencie nas nie interesuje.
Mowa była nie o tym co się wykonuje po stronie klienta a o tym co jest wykonywane po stronie serwera. Zmodyfikowanie kodu wykonywanego po stronie klienta nie wystarczy. Trzeba jeszcze zmodyfikować skrypt PHP żeby informował klienta o nowej wiadomości.
To moze utrudnic spacerek po mapie (gł. pt "ucieczka")...
ym i lekko zdenerwować.. jeśli dostawałoby sie ich multum..
coz ja nie widze problemu w tym jak jest..
ani w sprawdzaniu co pewien czas wiadomosci...
to może by zrobić tak że w profil--> zmień :
i ustawić to czy ma być wyświetlany komunikat czy nie
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach