Które propozyje, uważasz za godne wprowadzenia? (możesz zaznaczyć kilka opcji)
Propozycja nr #1
13%
[ 44 ]
Propozycja nr #2
10%
[ 34 ]
Propozycja nr #3
16%
[ 54 ]
Propozycja nr #4
17%
[ 56 ]
Propozycja nr #5
15%
[ 49 ]
Propozycja nr #6
16%
[ 52 ]
Propozycja nr #7
9%
[ 30 ]
Głosowań: 68
Wszystkich Głosów: 319
Autor
Wiadomość
MapY [Usunięty]
Wysłany: 23-08-2007, 22:05 TARG - USPRAWNIENIA, KTÓRE MUSZĄ BYĆ!!!
»ZANIM ODPOWIESZ W TEMACIE, PRECZYTAJ TEN POST, JEŚLI NIE CHCESZ CZYTAĆ, NIE ODPOWIADAJ!
1. Całkowity zakaz sprzedawania mikstur życia/many Lv 1 w każdym mieście.
2. Zakaz sprzedawania przedmiotów, które można kupić w sklepie w tym mieście (ewentualnie jeszcze we wcześniejszych).
3. Powinna być możliwość kupienia mikstur począwszy od 1 do możliwego dostępnego w danym mieście, np. dziwne jest to, że w pewnym mieście można kupić mikstury Lv 3 i 4, a 1 i 2 już nie (czasami mikstury niższego Lv. przydają się, np. z questem z "kaktusami").
4. Przy sprzedaży większej ilości przedmiotów (dotyczy głównie mikstur), powinna być podana całkowita cena wartości, bo aktualnie jest tak, że np. sprzedajemy 100 mikstur Lv 4, natomiast wartość pisze - 400. Jest to wartość oczywiście jednej mikstury, a bardziej wygodnie powinno być tak:
Wartość za sztukę: XXX G
Całkowita wartość: 100 x XXX = YYYYYY G
5. Ponieważ raczej nie sprzedaje się EQ/Gemów w ilościach innych niż 1, to opcja wpisania ilości sztuk powinna być dostępna TYLKO i wyłącznie dla mikstur. Główny powód: jaki ma sens kupowania np. 2x Sękaty pierścień? Nic na nie da ten drugi... Jedynie możemy go stracić w walce.
6. Uciążliwym elementem (szczególnie po update) jest to, że można wystawić jedynie 3 rzeczy na targu, w pewnym czasie. Ja proponuję takie rozwiązanie:
- Przy wystawianiu wybieramy datę zakończenia aukcji (proponuję zwiększyć maksymalną ilość dni jaką można wybrać - 5 dni w przyszłość)
- Przedmioty możemy wystawiać maksymalnie 2 (ewentualnie 3) na jeden dzień, czyli całkowita pula przedmiotów jaką możemy wystawić to 10 (lub 15). I przez najbliższe 5 dni wszystkie aukcje się kończą
7. To głównie punkt z punktu widzenia GM, chodzi o to, że czasami otrzymujemy zgłoszenia (zgłaszanie podejrzanej aukcji) w którym ktoś sprzedaje jakiś dosyć cenny przedmiot za 1 G. Oczywiście ma prawo, ale i tak wiadomo że ktoś na pewno taką cenę podbije, np. po to, aby kupić tanio i sprzedać drożej nawet w sklepie. Takie zgłoszenia nie mają sensu, i proponuję zrobić tak, że minimalna cena za jaką można sprzedać dany przedmiot, to cena jaką otrzymamy za sprzedaż w sklepie (50% wartości).
^_^
Używając określenia "mikstury" mam na myśli mikstury życia/many, regeneracji oraz eliksiry.
/\/\/\/\/\/\/
To tyle, powyższe propozycje dobrze przemyślałem, wymyśliłem je na podstawie "wieloletnich" doświadczeń korzystania z targu, wyłapywania błędów, niedoskonałości i odnajdywania "przekrętów", czemu zapobiegnie (albo przynajmniej bardzo utrudni) pkt. 1 i 2.
Oczywiście ktoś już mógł coś z tych rzeczy (lub podobnych) kiedyś proponować, natomiast ja je zebrałem w jedną całość, i proszę o dodanie tego co Admin uzna za stosowne, praktyczne i WYKONALNE do listy TODO. Przypominam, że mogę się mylić co do niektórych propozycji, możecie także podać swoje.
I jeszcze jedno...
NIE OCZEKUJE NA ODPOWIEDZI TYPU:
Cytat:
OK
MOZE BYĆ
tylko na uwagi/sugestie/propozycje co do poszczególnych pkt. CI CO SIĘ DO TEGO NIE DOSTOSUJĄ, WYNAGRODZĘ OSTREM, WIĘC, ZASTANÓW SIĘ 3 RAZY CZY WARTO.
-_-
Ostatnio zmieniony przez MapY 26-08-2007, 08:39, w całości zmieniany 3 razy
Profesja: Wojownik
Level: 1
Dołączył: 15 Cze 2007 Skąd: Warszawa
Wysłany: 23-08-2007, 22:15
1. Tak bo mikstury 1 lvl nadają sie tylko do czasu dojścia do Eliar, a tak można je kupić w każdym sklepie
2. Po części bo np. jak jestem w Urkaden, a potrzebuje gemu leczenia to musze marnować ruchy do Eterni żeby gem kupić. Najlepiej zrobić by nie można było wystawiać przedmiotów z miasta w którym to jest. Również jest też kupowanie po niższej cenie więc to też trzeba jakoś ustawić
3. Nie doszedłem aż tak daleko więc pozostawie bez komentarza
4. Nie za bardzo rozumiem
Ok po części już rozumiem i możnaby tak zrobić
5. Tak, ale co np. ze skórkami dzika ? Mam je sprzedawać po 1 sztuce ?
6. (pomyłka z punktami ) Nie wystawiam aż tylu przedmiotów więc nie mam zdania
7. Tak. Najlepiej by od razu cena minimalna przedmiotu była ustawiona na 50% (nie dotyczy skórek i mikstur).
To chyba tyle.
Ostatnio zmieniony przez Corso 23-08-2007, 22:29, w całości zmieniany 1 raz
1. Tak - zapobiegnie to oddawaniu kasy (chociaż można też wystawić lv 2 lub 3)
2. Bardziej na NIE - Można przecież kupic co na targu taniej niz w sklepie
3. Tak - Jak wspomniałeś przyda sie np. do questu z kaktusami
4. Jestem na NIE - Często gdy chcemy zarobić kase dajemy mixy do wcześniejszych miast z wyższą ceną by coś zarobić
5. Lotto - Wydaje mi sie zbędne jednak wydaje sie mieć sens
6. TAK - Często mnie to denerwuje gdy chce zarobić dużo kasy na targu a moge wystawić tylko 3 aukcje
7. NIE - Jestem na nie bo nie mozna bybyło kupować przedmiotmów o niskiej cenie na tagru ( zeby kupić coś tanio co w sklepie jest 2x droższe)
1. Zgadzam się z Tobą ... Skoro mikstury życia lv1 zaczynają się już od samej
Eterni nie ma sensu ich wystawiać na targ dla czerpania uczciwych korzyści, chociaż
gracze coraz bardziej kombinują ze skórami dzika.
2. "(ewentualnie jeszcze we wcześniejszych)." To nie ma sensu, ponieważ głównym
dochodem dla graczy z wyższym poziomem jest handel z graczami o klasę słabszą.
Nasuwa mi się również pytanie ... co z gemami? Ciężko wbijałeś punkty AP aby wytrenować
go na maxa, a następnie sprzedać go w tym samym mieście przebijając jego początkową wartość nawet kilkanaście razy.
3. To nie jest aż tak potrzebne. Równie dobrze w Ballis mógłby być ekwipunek z całej gry
"bo komuś się przyda do sprzedawania" ...
4. "OK
MOZE BYĆ"
5.
[GM] MapY napisał/a:
opcja wpisania ilości sztuk powinna być dostępna TYLKO i wyłącznie dla mikstur
Nie pomijajmy wszelkiego rodzaju skór, pazurów itp.
6.
Cytat:
13. Pisanie tematów typu: Zwiekszanie drużyn, stworzenie gildii itp.
Po update jest mnóstwo nowych przedmiotów ... ten chaos minie i wszystko wróci do
normy, więc jakoś nie widzę tej propozycji w grze.
7. A eliksir, oraz inne wartościowe przedmioty dla graczy?
Co do "normalnych" przedmiotów ... dlaczego 50%? Przecież jest to optymalna cena.
Osobiście podniósłbym do 100%.
Mały edit ... lekko pokręciłem punkty.
Ostatnio zmieniony przez Crypton 24-08-2007, 11:33, w całości zmieniany 2 razy
Ja może małą uwagę do drugiego punktu. Wiem jaką miałeś intencję. Ale czasami jest tak, że na przykład kupiliśmy przedmiot w sklepie, później dostaliśmy coś lepszego no i zonk. Sprzedając w sklepie dostaniemy tylko połowę ceny, a wystawiając na targu, możemy uzyskać całkowicie legalnie ceny zbliżone do 100% wartości sklepowej.
Żeby nie było, że skupiłem się tylko na drugim punkcie - pozostałe są praktycznie bez zastrzeżeń, to co proponuje Corso też niezłe - żeby cena minimalna automatycznie ustawiała się na 50% wartości.
Dodam, że osobiście jestem wielkim zwolennikiem jeden propozycji z TODO:
Cytat:
Limity licytacji - można się licytować do "upadłego", ale sprzedający nie dostanie całej kwoty.
Dotychczas mozemy wystawic 3 rzczy w danym miescie i az do zakonczenia tych aukcji nie ma mozliwosci wystawienia nastepnej.
Dlatego tez baaardzo malo graczy wystawia przedmioty na 2/3 dni naprzód bo tak naprawde to nie ma sensu.
Powiedzmy sobie szczerze... nieoplaca sie na tak dlugi okres wystawiac.
Wiec mozna by zmodyfikowac targ w nastepujacy sposob
Mozna by bylo wystawic 3 przedmioty ale na DANY DZIEN
Wystawialibysmy nastepujaco:
16-03-07(na jeden dzien)
-gem magii
-gem wita
-100mixow zycia lvl3
W ten sposób nie zawracalibyśmy sobie d... głowy ciągłym chodzeniem do każdego miasta.
wystarczyło by pójść do niego tylko raz na 3 dni w ten sposób dużo czasu i punktów można zaoszczędzić
I oczywiście jak ktoś wyjeżdża na weekend to nie musi sie martwic ze jego rzeczy nie zostaną wystawione na targ
1. Jeśli wejdzie punkt trzeci to jak najbardziej handel mixami lv 1 móglby być zakazany.
2. Mam mieszane uczucia co do tego pomysłu ...
Czasami na targu mozna kupic daną rzecz taniej niż w sklepie.
A na low lvl'u się tyle kasy nie ma.
3. Logiczne, że skoro możemy kupować lepsze mixy to te gorsze też powinny być ...
4. To też dość dobry pomysł ... nie powinno być problemów z wprowadzeniem tego.
5. A to też całkiem niezła propozycja ... ograniczyłoby to takie zamieszania jak przy banie dla creeda za sprzedaż 30 lasek.
6. Było proponowane, ale znowu będę ZA.
Fajnie by bylo jak byśmy mogli rozplanować sprzedawanie rzeczy na kilka dni do przodu
7. Tutaj zgadzam się z Zygą ...
I tak jest dość ograniczeń na za duże ceny ...
To po co jeszcze ograniczać zbyt niskie?
Dobrze jest jak jest. Jak ktoś kupi tanio to jego fart, że mu się udało
1. Jak najbardziej na tak ...
Po co handlować miksami lvl1 jak praktycznie dostępne są od samego początku gry ...
2.Tutaj chciałbym napisać o gemach,których wspomniał Justice ...
Właśnie co z gemami ? leczenie,ogień itd.
Kupujesz w sklepie nienabity gem,po jakimś czasie to robisz i sprzedajesz na targu za wyższą cenę ... dlatego raczej chyba na nie ...
3.Tutaj raczej nie ma co za dużo pisać
Propozycja się przyda
4.Tutaj również chyba nie ma co dużo się rozpisywać
TAK
5.
Sintui napisał/a:
ograniczyłoby to takie zamieszania jak przy banie dla creeda za sprzedaż 30 lasek.
Ta racja ... niepotrzebnym zamieszanią STOP
Zyga napisał/a:
a co ze skórami dzika/niedźwiedzia, kawałkami kaktusa, pazurami behemota i łuskami tyranozaura?
Trafna uwaga ... trzeba to również wprowadzić dla skór dzika itd.
6.Oczywiście na tak ...
Jednego dnia otrzymać kasę za np. 10 swoich aukcji to coś dobrego.
Już chyba każdy z nas miał coś podobnego ... wchodzi na targ chce coś wystawić a tu ZONK musi czekać )
7.A zostawie ten punkt dla GM ...
Chociaż mogę przyłączyć się do Zygi i Sina
Wysłany: 24-08-2007, 11:00 Re: TARG - USPRAWNIENIA, KTÓRE MUSZĄ BYĆ!!!
1. Na Tak - Po co komu mixy lv1 jak może kupić w każdym z pierwszych miast...
2. Na Neutral - Sam zrobiłem ten sam błąd i w eliar kupiłem 2x drożej kościaną różdżke ^^ jeszcze to pamiętam... a była do kupienia w sklepie ale właśnie co z gemami ktoś se nabije ,że by sprzedać drożej a tu (_|_) bo nie moze (sam nabijam lód3 i ogień3)
3. Na Tak! - Właśnie w Quescie z kaktusami to miałem ale to krótka droga bo w nordii już można je zakupić
4. Na Tak - No byłoby wygodniej ;D
5. Na Tak - Właśnie po co komu 2 te sane hełmy albo 2 te same zbroje :F bzdura
6. Na Nie - dobrze jest niech zostaną 3 rzeczy ! dla mnie to właściwie za mało
7. Na Nie - to dopiszcie do zgłoszeń ,że by zgłaszali tylko ,, za wysokie " ceny... bo inaczej będą karani :} ja sam kupuje takie rzeczy które nie schodzą na targu nawed za 50% ...
1. Całkowity zakaz sprzedawania mikstur życia/many Lv 1 w każdym mieście.
Tak, jak najbardziej.. ilość przekrętów na miksturkach LV1 jest przerażająca.
[GM] MapY napisał/a:
2. Zakaz sprzedawania przedmiotów, które można kupić w sklepie w tym mieście (ewentualnie jeszcze we wcześniejszych).
Czy ja wiem.. niektóre przedmioty można kupić taniej = opłacalnej ..
szczególnie na niskich lvlach na targu jest 50-90% taniej niż w sklepie...
tylko, że niektórzy gracze otrzymują z przekazów 100% wartości przedmiotu
bądź o wiele większe zastrzyki złota od wyższych lvlowo kolegów...
Ogólnie jestem za pół na pół..
[GM] MapY napisał/a:
3. Powinna być możliwość kupienia mikstur począwszy od 1 do możliwego dostępnego w danym mieście, np. dziwne jest to, że w pewnym mieście można kupić mikstury Lv 3 i 4, a 1 i 2 już nie (czasami mikstury niższego Lv. przydają się, np. z questem z "kaktusami").
Ym racja sprzedałaby się (ograniczenia lvlowe miksturek też..) chociaż handel miksturkami poszedł by w sino dal .. (trudniej zarobić ;)
[GM] MapY napisał/a:
4. Przy sprzedaży większej ilości przedmiotów (dotyczy głównie mikstur), powinna być podana całkowita cena wartości, bo aktualnie jest tak, że np. sprzedajemy 100 mikstur Lv 4, natomiast wartość pisze - 400. Jest to wartość oczywiście jednej mikstury, a bardziej wygodnie powinno być tak:
Wartość za sztukę: XXX G
Całkowita wartość: 100 x XXX = YYYYYY G
Ym krótkie wyraziste: Tak.
[GM] MapY napisał/a:
5. Ponieważ raczej nie sprzedaje się EQ/Gemów w ilościach innych niż 1, to opcja wpisania ilości sztuk powinna być dostępna TYLKO i wyłącznie dla mikstur. Główny powód: jaki ma sens kupowania np. 2x Sękaty pierścień? Nic na nie da ten drugi... Jedynie możemy go stracić w walce.
Zazwyczaj poza miksturkami i skórkami/kawałkami/pazurkami etc...
miażdżąca większość jest wystawiana w pojedynczej ilości a np. 2-3 etc..
sa przypadkiem.. wiec na pewno nie zaszkodzi.
[GM] MapY napisał/a:
6. Uciążliwym elementem (szczególnie po update) jest to, że można wystawić jedynie 3 rzeczy na targu, w pewnym czasie. Ja proponuję takie rozwiązanie:
- Przy wystawianiu wybieramy datę zakończenia aukcji (proponuję zwiększyć maksymalną ilość dni jaką można wybrać - 5 dni w przyszłość)
- Przedmioty możemy wystawiać maksymalnie 2 (ewentualnie 3) na jeden dzień, czyli całkowita pula przedmiotów jaką możemy wystawić to 10 (lub 15). I przez najbliższe 5 dni wszystkie aukcje się kończą
Osobiście wole obecny stan rzeczy więc... wstrzymuje sie :)
Cytat:
7. To głównie punkt z punktu widzenia GM, chodzi o to, że czasami otrzymujemy zgłoszenia (zgłaszanie podejrzanej aukcji) w którym ktoś sprzedaje jakiś dosyć cenny przedmiot za 1 G. Oczywiście ma prawo, ale i tak wiadomo że ktoś na pewno taką cenę podbije, np. po to, aby kupić tanio i sprzedać drożej nawet w sklepie. Takie zgłoszenia nie mają sensu, i proponuję zrobić tak, że minimalna cena za jaką można sprzedać dany przedmiot, to cena jaką otrzymamy za sprzedaż w sklepie (50% wartości).
Mi nie przeszkadza gdy gracze sprzedają przedmioty po cenie niżej niż 50-20% ...
jednakże.. zwiększenie minimalnej ceny chociażby do tych 25-50% byłoby korzystne dla sprzedawcy, wiele graczy nie tyle nie potrafi korzystać z targu co nie zna sie na tzw. "cenach" .. coż byłoby to dla ich dobra. Na tak.
Wszystkie za oprócz ostatniego 7. Według mnie to za ile wystawię przedmiot to moja sprawa. Jeśli sprzedam go za nisko moja strata, a ten kto go kupi po niskiej cenie jego korzyść. Takie zgłoszenia są tylko z zazdrości. Gdyby ktoś miał taką samą możliwość taniego kupienia sam by ją wykorzystał.
1. No jak najbardziej, bo po co komuś kupować miksy życia lv 1 na targu, jak nie w celu zrobienia przekrętu.
2. Tu na nie. W początkowych miastach najbardziej opłaca się kupić "używany" sprzęt na targu, po około 60-70% ceny sklepowej.
3. Na tak. Tak jak wspomniałeś te miksy lv 1 przydają się podczas questu z kaktusami, ale w oasis sobie ich nie można kupić. Trzeba jechać do Langenburga po miksy.
4. W sumie mi to lotto, bo przeciez mozna sobie policzyć w pamięci lub na kalkulatorze łączą cene.
5. Jak wyżej, czyli lotto.
6. To jak najbardziej na Tak. Zaoszczędziłbym wiele na biletach do ballis i spowrotem
7. Tez jestem za. Nie będziemy juz widywać sytuacji typu: Kafar za 1G
Zasadniczo na tak z małymi wyjątkami:
2 - nie (argumenty wyżej)
6 - nie.
Na dalszą metę taki manewr nic nie zmieni a nawet zaszkodzi sprzedającemu. Załóżmy, że ktoś faktycznie dużo sprzedaję (czyt: codziennie max). Pierwszego dnia wystawia 15 przedmiotów (3x5 dni) ale każdego następnego może znowu wystawić tylko... 3 przedmioty i to na 5 ostatni dzień. Zasadniczo żadna różnica a problem taki, że wystawiając sobie coś na 5 dni blokujemy sobie możliwość sprzedaży czegoś szybko... Założe się, że niejeden by sobie pluł w brodę, że przez 5 dni nie może niczego wystawić
Zdecydowanie tak jak jest teraz jest ok
7 - nie ma to znaczenia.
Myślę, że powodem dla którego gracze wystawiają coś za 1G jest przeświadczenie, że prowizję płaci się od ceny wywoławczej a nie końcowej (jak wpisujesz cenę to automatycznie pokazuje się prowizja). Dlatego gdy ktoś ma 100% pewności, że i tak przedmiot zostanie wylicytowany za daną sumę to wystawia go za 1G....
------------------------
Jeśli można dodać propozycję od siebie:
1. Licytowana aukcja powinna automatycznie zapisywać się jako obserwowana.
2. Dodać możliwość oglądania obserwowanych aukcji po zakończeniu (rozumiem, że to zapycha pamięć ale chociażby 1 dzień...). Teraz wiem tylko na ile moja oferta została przebita ale chciał bym tez wiedzieć za ile w końcu przedmiot został kupiony.
3. Dodać możliwość podbijania własnych ofert. Komu to przeszkadzało? Dozbiera sie nieraz kasę i chcę dać wszystko co mam ale nie mogę. Trzeba przez to wchodzić specjalnie do gry przed końcem aukcji aby zobaczyć czy ktoś ew nie przebił i wtedy licytować dalej...
Wysłany: 25-08-2007, 16:00 Re: TARG - USPRAWNIENIA, KTÓRE MUSZĄ BYĆ!!!
1. Jesli chodzi o targ, to jestem calkiem za.
2. Takze jestem za - bardzo czesto jest to forma przekazywania drogich przedmiotow za nizsza cene, co na dobra sprawe mozna podciagnac pod przekazywanie kasy.
3. Przydaloby sie, aczkolwiek nie jest konieczne. Zauwaz, iz koniecznosc wyprawy do innego miasta po mikstury (tudziez EQ) moze byc elementem przygody. To, ze nie ma slabszych mikstur "na miejscu" powoduje, ze nie siedzisz ciagle w tym jednym miescie, ale sie przemieszczasz. Takie zroznicowanie handlowe wplywa na rozwoj handlu miedzy graczami i pozwala graczom rozwijac sie niekoniecznie w wojownikow, a bardziej w handlowcow.
4. Jak najbardziej za. Przy czym dobrze byloby, by cena jednostkowa takze pozostala zachowana. Z punktu widzenia GM to jest przydatne.
5. "(...) Ponieważ raczej nie sprzedaje się EQ/Gemów w ilościach innych niż 1 (...)" Niestety praktyka wskazuje na cos innego. Patrz: s2- sprawa Creeda, Scotty'ego i Sonny'ego. Ja ograniczylbym w ogole w przypadku EQ mozliwosc sprzedawania wiecej niz jednej sztuki. Jesli ktos potrzebuje jakiegos elementu EQ, to kupi 1 sztuke. W innym przypadku jest to forma przekazywania gotowki lub pomylka sprzedajacego.
6. Rozszerzylbym to: Jesli wystawiles dany przedmiot np. na 2 dni, to do zakonczenia tej aukcji nie mozesz w drugim dniu wystawic nic. Albo ograniczenie maksymalnej ilosci wystawionych sztuk, bo w proponowanej przez Ciebie opcji niestety mozesz wystawiac codziennie 2-3 rzeczy, czyli przez 365 dni w roku mozesz wystawic 2-3 przedmiotow. Tak to przynajmiej rozumiem.
7. To jest dobre. Glownie ze wzgledow przekazywania drogich przedmiotow slabszym graczom.
Zyga napisał/a:
Ja bym jeszcze dał bookade na sprzedawanie skór dzika w pierwszych trzech miastach.
Natomiast ja dalbym zerowa wartosc skor z dzika, niedzwiedzia, pazurow z behemota, lusek z tyranozaura, kawalkow kaktusa itp. Po co - po to, zeby nie mozna bylo ich sprzedawac, zeby nie bylo przekretow. Jesli ktos zbiera skory z dzika, to niech idzie sobie powalczyc z dzikami kolo Eternii.
[ Dodano: 25-08-2007, 17:03 ]
Gailard napisał/a:
3. Dodać możliwość podbijania własnych ofert. Komu to przeszkadzało? Dozbiera sie nieraz kasę i chcę dać wszystko co mam ale nie mogę. Trzeba przez to wchodzić specjalnie do gry przed końcem aukcji aby zobaczyć czy ktoś ew nie przebił i wtedy licytować dalej...
Niezly pomysl na chowanie pieniedzy. Przyklad: Wystawiasz skore z dzika na aukcji i podbijasz jej cene do maksymalnej ilosci posiadanych przez Ciebie pieniedzy. Potem idziesz walczyc o kase i w przypadku przegranej nic nie tracisz. Ten pomysl nie przejdzie - jest to forma depozytu pienieznego, tudziez banku i nie bedzie raczej zrealizowana.
_________________ Zdarza się, że chorąży wieje w przeciwną stronę niż sztandar S. Lec
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach