Wszystko na obrazku.
Kliknij, aby powiększyć. Na powiększeniu widać więcej .
Oczywiście byłoby to opcjonalne (w ustawieniach profilu), więc proszę nie pisać: "Wkurzałoby mnie takie okienko, bo musiałbym ciągle wyłączać". I nie komentować kolorów okienka, bo nawet jakby to weszło to admin i tak zrobi inne ...
To ma być coś w styl komunikowania, że ktoś jest online jak na Gadu-Gadu ?
Moim zdaniem ciekawe, ale czy to jest potrzebne w grze ? ... to mnie zastanawia ... myślę, że to nic nie da tak naprawdę.
graci, Dobry pomysł nie powinno być trudne do zrobienia i obciążyć servera. Czasem mogłoby sie przydać ponieważ jak ktoś dodaje graczy do przyjaciół po to żeby wiedzieć jak bedzie online kiedy uciekać bardzo pożyteczne dla rankowców jestem ZA :501:
Pomysl nie glupi , ale czy potrzebny ??
O to jest pytanie
Wg. mnie mogloby wejsc jak dla adminow by sie chcialo to zrobic
A co do obecnej listy to osoby online pokazuja sie troche z opoznieniem i to moglo by byc naprawione
Shakal szczególnie denerwujące jest jak masz w przyjacielach jakiegoś gościa który cię pokonuje. Patrzymy wyskakuje wiadomość xxxxxjest online i wtedy możemy szybko zareagować i schować się do miasta
nie powinno być trudne do zrobienia i obciążyć servera.
Tak? Po czym wnioskujesz, że nie powinno to obciążyć serwera? Każde sprawdzenie, czy dany gracz jest online wiąże się z odwołaniem do bazy danych. Każde odwołanie to obciążenie serwera.
Policzmy. Załóżmy, że skrypt sprawdza czy ktoś jest online co 10 sekund (im rzadziej sprawdza, tym mniejszy sens ma propozycja). To oznacza 6 odwołań na minutę. Jeśli gracz ma 10 osób w "Przyjaciołach", każdą trzeba sprawdzić osobno. Z 6 odwołań robi się 60. Jeśli graczy online jest 200, ta opcja daje nam łącznie dodatkowe 12000 (dwanaście tysięcy) odwołań do bazy danych na minutę. Czy to dużo? Niekoniecznie, ale jednak jest to zauważalna ilość, a przecież dobrze wiemy, że serwery pracują jak pracują.
Moja konkluzja - "koszty" tej propozycji są zbyt wielkie, żeby je ponosić, jeśli sama w sobie nie jest jakoś bardzo przydatna.
Policzmy (...) Jeśli graczy online jest 200, ta opcja daje nam łącznie dodatkowe 12000 (dwanaście tysięcy) odwołań do bazy danych na minutę(...)
Moja konkluzja - "koszty" tej propozycji są zbyt wielkie, żeby je ponosić, jeśli sama w sobie nie jest jakoś bardzo przydatna.
Nie wiem - nie znam się na bazach danych, ale przecież jeśli wziąć to tak "na chłopski rozum" to i tak skrypt, który sprawdza kto jest online i podświetla nick na biało, robi odwołania do bazy... Moim zdaniem obliczyłeś odwołania skryptu, który już istnieje.
Uważam, że skrypt "pytałby się" tylko raz bazę danych - o to czy opcja wyświetlania okienka jest włączona, czy nie.
Jeśli jestem w błędzie, a to jest prawdopodobne - proszę mi wytłumaczyć
_________________
Ostatnio zmieniony przez graci 16-02-2008, 14:58, w całości zmieniany 1 raz
"kto jest online" sprawdza dostępność użytkownika tylko przy odświeżaniu całej strony. Natomiast "okienko" wykonywałoby skrypt "kto jest online", powiedzmy co 10 sekund, aby sprawdzić czy dana osoba zalogowała się, czy nie...
"kto jest online" sprawdza dostępność użytkownika tylko przy odświeżaniu całej strony. Natomiast "okienko" wykonywałoby skrypt "kto jest online", powiedzmy co 10 sekund, aby sprawdzić czy dana osoba zalogowała się, czy nie...
Rozumiem. W takim razie okienko mogłoby się wyświetlać tylko po odświeżeniu strony - tak jak to jest z wiadomościami.
Emm.. Uważam że pomysł dobry. Lista przyjaciół ma często opóźnienie i nie da się dokładnie dowiedzieć, czy ktoś jest online. Dla rankingowców, czy anty to jest bardzo ważne. Dlatego polecam
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach