Po prostu należy ukryć informacje o ilosci HP i MP w profilu postaci i w raportach. Wciąż widzielibyśmy ile HP zabralismy komuś ale nie widać by było ile miał i ile mu zostało. Ponad to anty szukają ofiar wzgledem ilości MP jak nie bedą mogli to będą mieli kłopot
Ja jako przedstawiciel zahartowanego niegdyś w walce
zemeryciały anty powiem jedno.
Ukrycie HP i MP mi nie przeszkadza..
Tylko pozostaje kwestia profesji..
Bo eq nie jest uniwersalne.. a nawet Hybrydy w ciemno nie idą.
_________________ "I've felt the hate rise up in me...
Kneel down and clear the stone of leaves...
I wander out where you can't see...
Inside my shell, I wait and bleed..."
No jak ktoś ma GM-a to może ogladać walki osobników z ostatniego miesiąca Ale jak nie to to utrudnia całą sprawę. Nawet jak bedziesz wiedział kto jest magiem a kto nie to nie bedziesz wiedzial czy zrobił reset stat czy nie. A graczy jest tylu iż nikt nie nadąży za tym kto ma jakie staty, nawet jak postarasz sie zapamietać kilku czy kilkunastu to nigdy nie bedziesz wiedzial czy mozesz wyjsc przed miasto jak bedzie tam ktos nowy. Ogólnie sama opcja pokazywania ile kto ma mana jest potrzebna tylko graczom anty. A tak poza tym to nie wyobrazam sobie ze w jakimkolwiek świecie fantasy ktoraś z postaci miałaby napisane na czole jakie ma zasoby mana takie informacje powinny być ukryte...
I tu jest właśnie problem tej propozycji. To może zabić całe PvsP..
Ashariel napisał/a:
A tak poza tym to nie wyobrazam sobie ze w jakimkolwiek świecie fantasy ktoraś z postaci miałaby napisane na czole jakie ma zasoby mana takie informacje powinny być ukryte...
O tym było w temacie, który podlinkowałem - jako mag, nie mam nic przeciw, hehe..
_________________ Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów. S. Lem
Ashariel, sam pomysl dobry ale nie wyeliminuje anty graczy anty na 100%
lepiej będzie wprowadzić takie zmiany żeby nie możliwe bylo by granie w taki sposób
wkleję tu mój pomysł na zmiany
Kod:
1) W poprzednich up'ach udało się już wyeliminować z gry graczy z 158 hp którzy używali tylko siła/szybklość/szczęscie , następnie wprowadzono efektywność obrony ponieważ dawniej można było sie obejść bez rozdawania punktów w witalność oraz inteligencje teraz najwyższy czas zająć się tak zwanymi "anty" którzy używają tylko jednej z obron według mnie jest o nadal sposób na obchodzenie mechanizmu gry , gdyby tak nie było to istaniała by tylko jedna statystyka odpowiedzialna za obronę , moja propozycja jest taka żeby witalnością a inteligencją istniała zależność np
stosunek przykładowy 7-3 ( albo 2-1 ) czyli
przy max witalności równej 30 (30) można mieć max 70 (60) inteligencji
jeżeli chcemy dodać kolejny punkt do inteligencji konieczne będzie też dodanie punktu do witalności , zapobiegnie to sytuacją takim że ktoś np rozda 200 w witalność a nic w inteligencje
takie oto rozwiązanie za zaburzy systemu gry ale w znacznym stopniu "naprostuje" rozgrywkę między graczami
2) punkty rankingowe
Czy jest możliwa zmiana w prywatnych turniejach aby zyski z walk były tylko możliwe jeżeli będzie zachowany możliwy przedział lv czyli -/+ 6/5/4/3 , żeby wykluczyć sytuacje ustawianych walk
Chyba z rok temu była dyskusja na temat nowego sytemu rankingowego
jeżeli się nie mylę była propozycja naliczania miesięcznego czyli :
- każdego gracz wraz pierwszym dniem każdego miesiąc dostaje pule rankingu równą jego poziom postaci razy 20 ( lub inna liczba )
- żeby trafić na listę rankingową trzeba wygrać/przegrać choć jedną walkę ( czyli gracz z największym lv nie trafi pierwszego dnia na szczyt listy rankingowej przez to że ma najwyższy lv dopóki nie stoczy choć jednego pojedynku )
- w taki oto sposób gracze by walczyli o tytuł mistrza rankingowego danego miesiąca ( można sie też dodać medal odpowiedzialną za ilość dni spędzonym na pierwszym miejscu )
-na koniec miesiąca ci co zajmą 1 , 2 ,3 miejsce dostaną wpis w logach że zdobyli taki medal
-obecny system może zostać albo nie musi
obecny system obrazuję nie to kto jest dobry ale kto bardziej umie kombinować albo przez ustawiane walki za jakieś tam dobra albo w najprostszy sposób czyli granie bez jednej z obron czyli gra premiuję mimowolnie omijanie zasad
Jeśli chodzi o ukrycie MP&HP to jestem przeciwny,
bo znacznie zmniejszyłaby się ilość walk, bo każdy bałby się walczyć.
Wolał bym raczej żeby wprowadzić pomysł Val Gaav'a:
Cytat:
moja propozycja jest taka żeby witalnością a inteligencją istniała zależność np
stosunek przykładowy 7-3 ( albo 2-1 ) czyli
przy max witalności równej 30 (30) można mieć max 70 (60) inteligencji
jeżeli chcemy dodać kolejny punkt do inteligencji konieczne będzie też dodanie punktu do witalności , zapobiegnie to sytuacją takim że ktoś np rozda 200 w witalność a nic w inteligencje
takie oto rozwiązanie za zaburzy systemu gry ale w znacznym stopniu "naprostuje" rozgrywkę między graczami
wydaje mi się że to ciekawy pomysł, bo faktycznie prawie każdy z każdym miał by równe szanse ;]
Faktycznie trzeba by było się do tego przyzwyczaić ale powinno się to przyjąć.
I wydaje mi się że z biegiem czasu mogłoby być więcej walk na wysokich lewelach niż jest teraz.
Ja oczywiście nie mam nic przeciw takiemu ograniczeniu (jednak to wbrew Regulaminowi
tego działu ; P), ale już widzę ten płacz. Jednak to chyba jedyne 100% skuteczne wyjście..
_________________ Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów. S. Lem
To co pisał Vall już było..
Któryś z Adminów wspominał że to nie przejdzie,
bo wtedy gracze mają de facto jakiś tam schemat gry,
który wymusza na nich pewną drogę.
Ktoś nie chce rozdawać w coś to nie rozdaje.. jego sprawa..
Ale zmuszanie do rozdawania stat w określony sposób
jak kiedyś pisał Tomi jest nie do przyjęcia..
Czy się to zmieniło - tego nie wiem
Jedyne co z sensem to to odnośnie walk w turniejach
_________________ "I've felt the hate rise up in me...
Kneel down and clear the stone of leaves...
I wander out where you can't see...
Inside my shell, I wait and bleed..."
To co pisał Vall już było..
Któryś z Adminów wspominał że to nie przejdzie,
bo wtedy gracze mają de facto jakiś tam schemat gry,
który wymusza na nich pewną drogę.
Ktoś nie chce rozdawać w coś to nie rozdaje.. jego sprawa..
Ale zmuszanie do rozdawania stat w określony sposób
jak kiedyś pisał Tomi jest nie do przyjęcia..
Czy się to zmieniło - tego nie wiem
Jedyne co z sensem to to odnośnie walk w turniejach
źle to zrozumiałaś taki zabieg ma na celu wyeliminowanie ludzi którzy korzystają tylko z jednej obrony
każdy kto gra "normalnie" zmieści sie w przedziale w takim jak zaproponowałem
dla nich gra się w ogóle nie zmieni , za to ta zmiana najbardziej uderzy w takich graczy jak ty
ta zmiana najbardziej uderzy w takich graczy jak ty
Przecież zmiana efektywności dużo zmieniła..
bo wcześniej nie padało się na hita od przeciwnej profesji..
Wiele razy walczyłem w pojach z magami tylko i wyłącznie przebrany
i zmieniając ustawienie gemów nie byłem na straconej pozycji..
Teraz spotkanie z nawet slabiutkim przedstawicielem przeciwnej profesji
kończy się zgonem po jednym ciosie
Dziwne że ostatnio słyszałem, że granie anty się już nie opłaca etc
A nadal chcecie taki sposób gry wyeliminować.. ktoś gdzieś skłamał
Wg mnie nie szukajcie sposobów aby wyeliminować anty..
bo nawet i przy Twoim sposobie danie tego minimum
żeby osiągnąć obronę jaką bym chciał pozwala mi na zaoszczędzeniu kilku stat.
Więc wyjdzie na to samo.
Jak już pisałem kiedyś.. problemem nie są gracze a taki a nie inny system rankingu..
10% tracić w jednej walce.. bezsensu to jest.. jak się ma mało to jest luz..
a jak sie ma duzo to się dąży do tego aby nie przegrać..
Tak się narodziło anty..
Trzeba kochany zapobiegać a nie leczyć
_________________ "I've felt the hate rise up in me...
Kneel down and clear the stone of leaves...
I wander out where you can't see...
Inside my shell, I wait and bleed..."
Ja tam jestem na nie,znacznie ograniczyłoby to walki PvsP.
Ashariel napisał/a:
Ogólnie sama opcja pokazywania ile kto ma mana jest potrzebna tylko graczom anty.
Sorry,ale są gracze,którzy nie są anty...
Wyobraź sobie gracza,który nie jest anty,idzie na walkę,ubiera EQ na woja,
a tu okazuje się w walce,że walczy z magiem.Bez sensu...
Zacznijmy od tego, że gra my-fantasy jest taka dobra i fajna i jedyna w swoim rodzaju, dlatego, że NIE MA JAKICHKOLWIEK OGRANICZEŃ co to rozdawania statystyk-> do czego wy dążycie? żeby każdy był taki sam, a od wygranej nie zależało to jakie macie statystki, tylko to jakie macie przedmioty? czyli hmm nie liczy się umiejętność rozdawania statystyk, tylko szczęście co do wygrywania eq od bossow, ewentualnie zgromadzony wcześniej dorobek w postaci złota?
Powtórzę jeszcze raz, tą grę wyróżnia różnorodność- jak ktoś chce wszystko dać w HP, do niech daje a co tam- będzie przegrywał, ale to jego sprawa - jak chce ktoś dac wszystkie punkty w wytrzymałość niech daje, będzie padał z potworkami-magami - ale to jego, i wyłącznie jego decyzja.
"normalni" gracze- tak hmm czyli którzy dają w to i to tak? Jak kiedyś ktoś mądry powiedział , nie możesz mówić o kimś/czymś "normalny" bo każdy jest inny, a normalność jest pojęciem względnym...
no chyba, że komuna Ci się podobała- każdy miał być równy a wyszło jak wyszło
a ukrywanie HP i MP...boże ludzie wy już naprawdę nie macie za grosz pomyślunku...
i teraz co- hmm no tak, żeby zobaczyć mniej więcej jaka drogę sobie obrać w dodawaniu statów (jeśli ktoś jest beginnerem) to zobaczy tylko - ooo ten koleś to "mag" bez hp i mp- przechodzenie bossow stanie sie trudniejsze( a już jest okropnie trudne :
moja propozycja jest taka żeby witalnością a inteligencją istniała zależność np
stosunek przykładowy 7-3 ( albo 2-1 ) czyli
przy max witalności równej 30 (30) można mieć max 70 (60) inteligencji
jeżeli chcemy dodać kolejny punkt do inteligencji konieczne będzie też dodanie punktu do witalności , zapobiegnie to sytuacją takim że ktoś np rozda 200 w witalność a nic w inteligencje
takie oto rozwiązanie za zaburzy systemu gry ale w znacznym stopniu "naprostuje" rozgrywkę między graczami
tak zgadzam się, zaburzy ale nie naprostuje - ludzie nie będą stali na polu jak to było za dawnych czasów- zapomnij o tym, i tak by były dwa sety EQ - a woja i na maga - a ten kto by miał słabe eq -załóżmy na maga -walczył by tylko z wojownikami- rozwiązanie jak Ty to nazywasz "problemu'' byłoby tylko pozorne, potentatami ranku stali by się w bezwzględnej większości ludzie z TOP w goldzie-( sam jestem na ~40 miejscu w złocie, więc miałbym dobrze - ale nie podoba mi się takie rozwiązanie)
Podsumowując, dobrze jest jak jest, hybrydą teraz też można grać na wysokich levelach mając dobry rank vide Leniuszek- tyle że nawet będąc tą hybrydą nie wychodzi się na pole- ponieważ jest zróżnicowane EQ i wychodzenie na pole byłoby pewną śmiercią, gdy zaatakowałby nas ktoś bardziej nastawiony na naszą profesję.
problemem nie są gracze a taki a nie inny system rankingu..
I znowu przyznaję rację Fanie (choć już dawno o tym pisałem) - właśnie tu jest problem.
Wg mnie zdobywanie rankingu jedynie w walkach turniejowych przyczyni się zmiany na lepsze.
To wymaga wielu zmian, ale na próbę można by wprowadzić dodatkowy (właśnie taki) ranking.
Jedyne wymaganie, to częstsze turnieje oracz gęstsze grupy poziomowe - ale Tomi kiedyś
wspomniał, że to niewykluczone. A ja wciąż na to czekam, hehe..
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach