Wysłany: 21-03-2008, 14:25 Zmiana naliczania rankingu.
Gra musi uporac sie z problemem anty. Padlo juz wiele propozycji, moim zdaniem najlepsza jest zmiana systemu naliczania rankingu. Moje propozycje zmiany systemu:
Kazdy gracz w ciagu jednego miesiaca musi stoczyc min. 10 walk z 10 roznymi wojami i 10 z 10 roznymi magami (licza sie tylko walki na mapie), inaczej jego punkty rankingowe sie kasuja.
Cele: 1. Anty co prawda nie zostana wyeliminowani, ale jest to rozwiazanie pro-hybrydowe (anty-anty ) i znacznie zmniejszy to przewage anty nad innymi w rankingu. Poza tym anty straca popularnosc, bo kto bedzie chcial byc antywojem, gdy bedzie musial kazdego miesiaca wyjsc przed miasto i stoczyc min. 10 walk z magami.
2. Zlikwiduje to sztuczny tlok na liscie rankingowej, ktory tworza gracze, ktorzy zdobyli swoj ranking dzieki koscianemu helmowi i brazowym rekawicom (mimo ze te drugie czasem jeszcze mam zalozone ). Na przyklad gracz, ktory ostatni raz logowal sie w maju 2007 nie bedzie mogl byc w top 100 (jak teraz ). Ranking bedzie bardziej aktualny (na czasie).
Uwaga! Po 10 walk z obiema profesjami na 1 miesiac to nie jest ostateczna wersja! Moze byc np. 30 walk na kwartal. Ilosc walk i czas po ktorym ranking moze ulec kasacji jeszcze sa do ustalenia.
Teraz kazdy gracz po wygranej walce dostaje 10% rankingu przeciwnika, przegrany traci 10% swoich punktów. Byla juz tu propozycja zmiany tego, moja jest dosyc podobna:
(Miejsce w rankingu - tracony ranking w jednej walce)
Moim zdaniem tak by bylo lepiej, ale to tez jest do ustalenia. Moze ktos wymysli wzor na ilosc traconego ranku (zeby nie bylo np. zbyt duzej roznicy miedzy miejscami 2500 a 2501) Czekam na wasze propozycje
Cel: Promowanie walk P vs P wsrod rankerow. Teraz majac ponad 4 k ranku predzej bede mial 80% wygranych niz nabije 1 k punktow walczac pod miastem (przeciwnicy maja do 1200 punktow, najczesciej 50-400). Z tak zmienionym procentem nawet najlepszym graczom oplacaloby sie wyjsc z miasta powalczyc.
Teraz bardziej oplaca sie wygrac 3 starannie przygotowane pojedynki niz wyjsc przed miasto i wygrac 30 walk a przegrac 5. Aby to zmienic proponuje wprowadzic wspolczynnik:
(Ilosc walk rozegranych w poprzednim miesiacu - wspolczynnik)
Juz tlumacze o co chodzi. Ilosc zdobywanego ranku mnozylaby sie przez wspolczynnik, ktory gracz zdobyl w poprzednim miesiacu. Na przyklad gracz x w lutym stoczyl 83 walki, wiec w marcu jego wspolczynnik wynosi 0,9. Jesli wygra on z graczem, ktory straci 100 punktow, x zyska 100x0,9=90 punktow.
Wazne uwagi:
1. Do wspolczynnika licza sie tylko walki rozegrane na mapie.
2. Jesli gracz nie stoczyl wymaganych 20 walk i jego ranking zostal skasowany, ma on wspolczynnik 1 (zeby mogl nadrobic).
3. Wspolczynnik dotyczy tylko zdobywanego ranku (tracony ma zawsze wspolczynnik 1).
4. To tez nie jest ostateczna wersja naliczania wspolczynnika, wasze propozycje mile widziane.
5. Dziekuje za wykazanie bledu z przelewaniem ranku, teraz zamiescilem tu ulepszona wersje liczenia wspolczynnika.
6. Jesli jestes high-levem, przeczytaj moj 3 post w tym temacie zanim napiszesz ze Ci sie to nie podoba.
Cel: Chyba juz wiecie Oczywiscie gracze, ktorzy wiecej walcza mieliby wieksze szanse. Na sukces
Moja propozycja obejmuje 3 zmiany. Ogolne uwagi do nich:
1. Napisalem to nie tylko dlatego, ze jestem hybryda
2. Wasze uwagi sa i wytykanie bledow mile widziane.
3. Ciekawe propozycje ulepszenia tego systemu bede dodawal do tego postu.
4. Glosujcie w ankiecie
Gratuluje Ci, jesli doczytales az do tego momentu, teraz mozesz mnie zbesztac i ponizyc swoim postem
Ostatnio zmieniony przez Pitazboras 23-03-2008, 22:10, w całości zmieniany 3 razy
Wysłany: 21-03-2008, 14:38 Re: Zmiana naliczania rankingu.
Peanut_Master napisał/a:
Kazdy gracz w ciagu jednego miesiaca musi stoczyc min. 10 walk z 10 roznymi wojami i 10 z 10 roznymi magami (licza sie tylko walki na mapie), inaczej jego punkty rankingowe sie kasuja.
nie ma obowiazku walk z graczami i nikogo do tego nie zmusisz jak nie chce walczyc to nie walczy
a pozatym na wysokim lvl jest trudno znalezc kilku graczy do walk a co dopiero 20 róznych (10 magów, 10 wojów) ta opcja wyeliminowala by graczy z wysokim lvl z rankingu
Peanut_Master napisał/a:
Anty co prawda nie zostana wyeliminowani, ale jest to rozwiazanie pro-hybrydowe (anty-anty ) i znacznie zmniejszy to przewage anty nad innymi w rankingu. Poza tym anty straca popularnosc, bo kto bedzie chcial byc antywojem, gdy bedzie musial kazdego miesiaca wyjsc przed miasto i stoczyc min. 10 walk z magami.
przerobi sie w srodku miesiaca z anty maga na anty woja i dalej bedzie trzepal rank
Ostatnio zmieniony przez cochiloco 21-03-2008, 14:42, w całości zmieniany 1 raz
Hymm... Po pierwsze anty to staty jak każde inne. Tak samo było i noobstatami (hiterami) i tak samo będzie z anty. To jest taka gra, żeby każdy gracz mógł układać sobie statystyki według własnego uznania a nie przez z góry narzucone normy. Myślę, że ten pomysł jest nie "na miejscu" i jestem zdecydowanie na nie. Teraz tylko pozostaje popatrzeć jak inni na to zareagują.
A co do tego co napisał cOcHiLoCo to prawda. Zrobię sobie resa na anty woja i rozwale 10 potem na anty maga i po sprawie
Profesja: Wojownik
Nick: Yon
Level: 155
Świat: 3
Wiek: 35 Dołączył: 21 Lis 2006 Skąd: Kraków
Wysłany: 21-03-2008, 15:23
Wiele razy już był poruszany ten temat, pomysłów przeszło przez forum co niemiara... ale nic nie weszło. A czemu? Bo nie można w tej grze narzucić graczowi sposobu tworzenia swojej postaci... Nie możesz zmusić go do walk pvp, ktoś może chcieć zbierać sobie pkty rankingowe jedynie poprzez awanse z poziomu na poziom.... Twój pomysł nie jest zły, wiele by rzecz jasna trzeba było dopracować, ale sądzę że nie ma on najmniejszej szansy na wejście.... Co do straty pktów rankingowych, którą zaproponowałeś to jest ona wysoce niesprawiedliwa... dlaczego mniej procent posiadanych punktów traci ktoś z czołówki, niż zwykły szaraczek gdzieś w oddali... Jedynym sprawiedliwym rozwiązaniem jest liniowość strat.. Dlatego top playerzy mają dreszczyk emocji przed walką, ponieważ muszą brać pod uwagę okupienie poważnych strat....
Profesja: Wojownik
Nick: Yon
Level: 155
Świat: 3
Wiek: 35 Dołączył: 21 Lis 2006 Skąd: Kraków
Wysłany: 21-03-2008, 15:36
Val Gaav napisał/a:
można można już były 3 takie zabiegi to nie pisz głupot
zmiany maja na celu zlikwidowaniu furtki w systemie który pozwala na łatwiejsze wygrywanie
Skoro tak, to czemu nie wykasować możliwości ataku niższego poziomu kompletnie? Po co to komu? A jednak, wszystkie związane z tym propozycje spełzły na niczym... A wiesz jaki argument padał najczęściej z ust/palców władzy?
"graczowi nie można narzucić sposobu prowadzenia postaci"
Level: 999
Dołączył: 26 Sty 2007 Skąd: Kraina Przeszłości
Wysłany: 21-03-2008, 15:56
Hm... Moi poprzednicy mają rację choć ja doszukałem się jeszcze jakze ważnego błędu do 3 propozycji. Załóżmy , ze mam 30 lv i 1k ranku. Umawiam się z kolegą , który również ma 1k ranku. ( Biorę pod uwagę obecny system. ) Mój współczynnik ( Twoja propozycja ) wynosi 1,5. Wygrywam. Zdobywam 150 pkt rankingowych , a mój kolega traci ich 100!
Nie uważasz , że przy takim "systemie" można by nabijać rank do woli ?
Zawsze coś musi zależeć od czegoś... Nie możemy wziąć tych 50 rank z znikąd.
Pierwszej propozycji nawet nie komentuje. Moi poprzednicy "wyargumentowali" to trafnie^^
Co do drugiej - było takich pomysłów sporo. I dopóki Administracja nie zechce reform to niestety ich nie zobaczymy .
_________________
"Nikt nie jest tak beznadziejnie zniewolony, jak ktoś, kto błędnie wierzy, że jest wolny"
czemu w ankiecie nie ma punktu że propozycje są do d... badziewne? ja jestem zatwardziałą hybrydką ale walcze może 3 razy w miesiącu + pare pojów jakby te propozycje weszły to bym okupował ostatnie miejsca w ranku a na moim lvl (151) mam do dyspozycji może 4 graczy w przedziale lvlowym krótko mówiąc na NIE
co do innych propozycji:
2 dla mnie to <>-< itak prawie nie walcze
3 nie ma szans na wejście jak ktoś w walce wygrał 100 pkt to czemu ma dostać więcej (lub mniej)? takie coś to by było przekleństwo dla graczy idących w lvl czy fabułę a raj dla rankerów i fanów pvp
Kazdy gracz w ciagu jednego miesiaca musi stoczyc min. 10 walk z 10 roznymi wojami i 10 z 10 roznymi magami (licza sie tylko walki na mapie), inaczej jego punkty rankingowe sie kasuja.
nie ma obowiazku walk z graczami i nikogo do tego nie zmusisz jak nie chce walczyc to nie walczy
a pozatym na wysokim lvl jest trudno znalezc kilku graczy do walk a co dopiero 20 róznych (10 magów, 10 wojów) ta opcja wyeliminowala by graczy z wysokim lvl z rankingu
Peanut_Master napisał/a:
Anty co prawda nie zostana wyeliminowani, ale jest to rozwiazanie pro-hybrydowe (anty-anty ) i znacznie zmniejszy to przewage anty nad innymi w rankingu. Poza tym anty straca popularnosc, bo kto bedzie chcial byc antywojem, gdy bedzie musial kazdego miesiaca wyjsc przed miasto i stoczyc min. 10 walk z magami.
przerobi sie w srodku miesiaca z anty maga na anty woja i dalej bedzie trzepal rank
Nie ma obowiazku walk! I nie mam zamiatu nikogo zmuszac ale to jest ranking graczy którzy są najlepsi w walkach
Z high-levami mozna zrobic tak, ze uczestnictwo w turnieju oficjalnym załatwia ten obowiązek (powiedzmy 120 lv +).
Z resetami statow... Bylbym za tym, ze gra sie ta profesja, ktora sie wybralo, a resety mozna robic tylko w ramach tej profesji (nie z woja na maga). A jak sie komus to nie podoba to moze byc tez tak, ze po resie trzeba na nowo rozegrac te 20 walk.
Gajos napisał/a:
Hymm... Po pierwsze anty to staty jak każde inne. Tak samo było i noobstatami (hiterami) i tak samo będzie z anty. To jest taka gra, żeby każdy gracz mógł układać sobie statystyki według własnego uznania a nie przez z góry narzucone normy. Myślę, że ten pomysł jest nie "na miejscu" i jestem zdecydowanie na nie. Teraz tylko pozostaje popatrzeć jak inni na to zareagują.
Noobstaty nie umozliwiaja latwiejszego wygrywania i inni gracze maja z nimi rowne szanse.
Po takiej reformie dalej kazdy bedzie mogl ustawiac staty na anty, tak samo jak teraz dalej mozna dawac tylko w sile, hp i luck ale juz nikt nie daje bo to sie nie oplaca. A przeciez to byly staty jak kazde inne! I tak samo kiedys stanie sie z anty to tylko kwestia czasu
Yondaime napisał/a:
Wiele razy już był poruszany ten temat, pomysłów przeszło przez forum co niemiara... ale nic nie weszło. A czemu? Bo nie można w tej grze narzucić graczowi sposobu tworzenia swojej postaci... Nie możesz zmusić go do walk pvp, ktoś może chcieć zbierać sobie pkty rankingowe jedynie poprzez awanse z poziomu na poziom.... Twój pomysł nie jest zły, wiele by rzecz jasna trzeba było dopracować, ale sądzę że nie ma on najmniejszej szansy na wejście.... Co do straty pktów rankingowych, którą zaproponowałeś to jest ona wysoce niesprawiedliwa... dlaczego mniej procent posiadanych punktów traci ktoś z czołówki, niż zwykły szaraczek gdzieś w oddali... Jedynym sprawiedliwym rozwiązaniem jest liniowość strat.. Dlatego top playerzy mają dreszczyk emocji przed walką, ponieważ muszą brać pod uwagę okupienie poważnych strat....
Jak ktos chce wbijac rank przez awans levelu, to dla niego jest kategoria najwyzszy poziom (doswiadczenie). Nie powiesz chyba, ze funreal to ranker
Chopie! Co ty wiesz o szaraczkach
Teraz szaraczek robi resa, kupuje eq i gemy i juz nie jest szaraczkiem! Tylko ze w obecnym systemie po nabiciu 1-3 k punktow szaraczek albo chowa sie do miasta, albo traci caly rank. I znowu jest szaraczkiem! Malo osob chce grac na rank, bo polega to na staniu w miescie i wysylaniu pojedynkow. Po takiej reformie i tak latwo byloby się wybic, a majac dobra postac, która duzo walczy można byloby utrzymac wieksza ilosc ranku.
A jak ktos ma 30 k ranku i może sracic 1 k w kazdej walce to nie mow ze nie ma dreszczyku emocji.
Poza tym, wolalbym, żeby straty były obliczane wg wzoru, to byloby sprawiedliwe. Jak jakis wymysle, to go tu umieszcze, ale licze tez na wasza inwencje tworcza
I nawet nie piszcie, ze to nie ma szans na wejscie, bo jest wielu graczy i każdy ma swoja propozycje. Z tych moderatorzy wybieraja te godne uwagi, nastepnie te, które przejda ten odsiew wedruja na liste TODO, skad i tak do gry jeszcze daleko. A mimo to będę walczyl o wprowadzenie zmian w rankingu.
v_Pogromca_v napisał/a:
Hm... Moi poprzednicy mają rację choć ja doszukałem się jeszcze jakze ważnego błędu do 3 propozycji. Załóżmy , ze mam 30 lv i 1k ranku. Umawiam się z kolegą , który również ma 1k ranku. ( Biorę pod uwagę obecny system. ) Mój współczynnik ( Twoja propozycja ) wynosi 1,5. Wygrywam. Zdobywam 150 pkt rankingowych , a mój kolega traci ich 100!
Nie uważasz , że przy takim "systemie" można by nabijać rank do woli ?
Zawsze coś musi zależeć od czegoś... Nie możemy wziąć tych 50 rank z znikąd.
Tak? To skad się bierze to 20 punktow gdy nabijamy level?
Jeśli jednak byloby za duzo przekretow... Można wprowadzic system ze wspolczynnikami do 1! Np.
Dalej promuje to graczy, którzy wiecej walcza, a nie ma, jak to napisales (albo może napisalas, bo w profilu nastawiles/as, ze jestes kobieta?) rankingu znikad.
1000 napisał/a:
czemu w ankiecie nie ma punktu że propozycje są do d... badziewne? ja jestem zatwardziałą hybrydką ale walcze może 3 razy w miesiącu + pare pojów jakby te propozycje weszły to bym okupował ostatnie miejsca w ranku a na moim lvl (151) mam do dyspozycji może 4 graczy w przedziale lvlowym krótko mówiąc na NIE
Co do ankiety, to wykazuje ona, ze problem potrzebuje rozwiazania, bo najwiecej jest anty
Jak masz tylko 4 graczy w przedziale levelowym, to zawalcz w turnieju. Można tez zrobic tak, ze np. jak jest mniej niz 50 aktywnych graczy w przedziale levelowym, to limit walk jest mniejszy. I jeśli od razu kasacja calego ranku to za duzo, można zrobic tak: po 1 miesiacu bez walk 10%, 2 miechy – 20%, 3 miechy – 30%, 4 – 40%, 5 – 50%, pol roku – caly rank. Gdyby po jakims czasie kasowal się caly rank, nie byloby graczy, którzy sa w pierwszej setce w ranku, a logowali się ostatnio rok temu.
no to podliczmy:
mam 4 graczy do wyboru i każdy ze mną zawalczył = 4 walki
w turnieju jest ze 20 osób w przedziale lvlowym z czego udział bierze np. 6 (dane z ostatniego turnieju z s2) = 2 może 3 walki
w sumie daje mi to z 7 walk a wedle tego
daje mi to miejsce poza listą i traciłbym powoli rank no chyba że te 7 walk by mnie ratowało
a pozatym to czemu mam dostawać mniej ranku za walke np. jakbym pokonal Ticka na mapce (jakby mnie zaatakował) to nie dostałbym 2,2k ranku tylko niecałe 1,5
15-29 - 3 - uczestnictwo w turnieju oficjalnym daje wspolczynnik 1, a jak ktos nie uczestniczy:
6-9 - 0,6
10-15 - 0,8
16+ - 1
0-14 - 2/turniej oficjalny - turniej oficjalny=1;
4-6 - 0,6
7-10 - 0,8
11+ - 1
No i teraz jak jest w twoim przedziale mniej niz 29 aktywnych graczy to walczysz w turnieju i masz najlepszy wspolczynnik.
Oczywiscie mozna to jeszcze zmienic (np. ponizej ilu graczy w przedziale jest wymagana dana ilosc walk).
Aktywni gracze to ci, ktorzy spelniaja minimum walk (to tez mozna zmienic).
Pozostaje jeszcze pytanie do Wysokiego Sądu: Czy takie cos by sie dalo zrobic?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach