Regulamin Forum    FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Grupy    Rejestracja     Zaloguj 


Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: BaGGy
24-02-2015, 23:37
Znaczenie rankingu
Autor Wiadomość
Farandil 
Użytkownik


Profesja: Wojownik
Level: 125
Dołączył: 18 Lut 2008
Wysłany: 30-05-2008, 19:10   Znaczenie rankingu

Zauważyłem, że duża ilość graczy ma w swoich prezentacjach wpis: "nie gram dla rankingu", albo "nie walczę z graczami". Znam też takich którzy nigdzie o tym nie pisali, a walczą z ludźmi tylko wtedy kiedy za długo postoją na jednym polu i ktoś zdąży ich zaatakować... ewentualnie czasem zabijają słabszych żeby się wzbogacić.

My Fantasy to typowa gra PvP. Administracja zrobiła już 3 światy. 1 i 2 to normalne PvP a trzeci to b. na kółkach czyt. wylęgarnia multi. O Non - Pvp nikt nie myślał. Bardziej potrzebny był świat dla multi niż Non czyli jest to gra w której każdy musi walczyć. Po co więc ludzie którzy nie walczą?


Przeszkadzają oni z 2 powodów i to właśnie dlatego są tacy niewygodni. Pierwszy dotyczy rozgrywki. Walki z nimi nie mają sensu, bo w końcu po co szwendają się po MFie gracze których nawet jak się zabije i poleci exp i złoto (zazwyczaj nawet z tym jest marnie), to rzadnego rankingu, anie przede wszystkim satysfakcji z tego nie ma.


Drugi to to, że MF daje przede wszystkim satysfakcję z wygranej z innym graczem i Ci ludzie sami sobie robią krzywdę. Jeżeli nakłoniłoby się ich do walki z ludźmi to prędzej czy później zmienili by swoje statystyki na lepsze.


Jak to zrobić? Nie można po prostu kazać komuś walczyć np. minimum 2 razy w tygodniu bo to by był bezsens. Dlatego pomyślałem sobie żeby nikogo do nieczgo nie zmuszać a jednak skutecznie zwięszyć zainteresowanie rankingiem. Opłacałoby się po prostu utrzymywanie go na wysokim poziomie.


Dlatego mój plan zakłada że za każde 100 pkt ranku otrzymywalibyśmy o 2% szybsze expienie. Jak to wygląda? Otóż:


- 50 pkt - 100%

0 pkt - 100%

50 pkt - 101%

100 pkt - 102%

500 pkt - 110%

1 500 pkt - 130%

5 000 - 200%

30 000 - 600%

38 000 - 760% (tyle ile ma pierwszy gracz na 1 świecie)

Oczywiście trzeba by w takim wypadku zmniejszyć ilość expa za potwory jaką dostajemy obecnie.

5 000 (+100%) rankingu ma mało kto, 1500 (+30%) to dobry gracz a 500 (+10%) ma zwykły średniak. Dlatego myślę że to idealna proporcja (100pkt - 2%) ale można ją oczywiście zmienić jeśli projekt przypadnie do gustu.

Gorączki rankingu wcale nie ma a przecież, a największym atutem MF jest właśnie PvP! Nie oszukujmy się fabuła jest po prostu żęby być, nic zaskakującego, potwory nikogo nie pasjonują tak że w Landenburgu już 3/4 graczy ma wyłączone raporty, bossów niektórzy zabijają 3 levele szybciej, inni 3 levele wolniej ale w sumie co to za różnica? A ranking? To jest najważniejsza sprawa dla dobrych graczy tyle że... nic wymiernego nie daje. Czemu więc nie miałby być wreszcie ważny? Gdy zapanowałaby gorączka rankingowa to gracze masowo staliby przed miastem na polu i walczyli z jeszcze większą pasją - tym razem wszyscy gracze... Liczyłyby się statystyki, gra nabrałaby sensu, byłaby bardziej pasjonująca.

Wiem że to trudne do zrealizowania, a największe mądrale bez wyjaśnień mają juz na takie rzeczy przygotowaną gadkę - "i tak nie przejdzie", ale w sumie co to za różnica czy trudne czy nie? Naprawia się takie błachostki jak profil gracza czy system wiadomości, a najważniejsze sparwy gry (czyli walka) są fee bo trudne do zrealizowania? Co myślicie?
Ostatnio zmieniony przez Farandil 30-05-2008, 21:30, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
ARMAGEDON_1987 
Użytkownik



Profesja: Wojownik
Level: 93
Wiek: 34
Dołączył: 13 Wrz 2007
Wysłany: 30-05-2008, 19:15   

Wyobrażasz sobie jakby słaby gracz mający praktyczne 0 ranku dostawał np.: 1/10 normalnego exp z potworów. Obrazu by rzucił tą grę. I wątpię żeby obrazu stał się dobry.
 
 
InSaNe
[Usunięty]

Wysłany: 30-05-2008, 19:27   

pomysl...hmm orginalny,ale napewno zle proporcje tutaj sa
gdyby odpowiednio rozlozyc te plusy dla rankerowcow (tzn,nie za duze dla nich,ale takze nie moga byc za duze straty dla tych,ktorzy maja maja ranku) to byloby nawet ciekawie

mysle ze maxymalna przewaga tego xpienienia powinna byc 5-10%,nie wiecej bo byloby niesprawiedliwie
 
 
Lag 
Użytkownik



Level: 1
Dołączył: 13 Lut 2007
Wysłany: 30-05-2008, 19:30   

Cytat:
50 pkt - 101%


czyli wbije 250 pkt rankingu i mam zwiekszony exp o 505 % ? :lol: Coś nie bardzo wydaje mi się to rozsądne... Gra stałaby się za łąta :wink: na NIE :>
_________________
 
 
InSaNe
[Usunięty]

Wysłany: 30-05-2008, 19:33   

Cytat:
100 pkt - 102%
500 pkt - 110%


Lag poczytaj troche :)

po odpowiednich poprawkach pomysl ciekawy i moglby wejsc z zycie
 
 
ARMAGEDON_1987 
Użytkownik



Profesja: Wojownik
Level: 93
Wiek: 34
Dołączył: 13 Wrz 2007
Wysłany: 30-05-2008, 19:37   

Ja wiem czy ta propozycja jest za dobra.... Każdy chciałby mieć po jej wejściu wysoki rank ( nawet w twojej modyfikacji InSaNe) - co to oznacza?? Duużoooo anty :p
 
 
InSaNe
[Usunięty]

Wysłany: 30-05-2008, 19:38   

ARMAGEDON_1987 nie koniecznie

i mowie,jakby mialo to wejsc w zycie,to niewielkie roznice tego xpa miedzy slabymi(pod wzgledem ranka) a dobrymi graczami -max 5-10%
 
 
Lag 
Użytkownik



Level: 1
Dołączył: 13 Lut 2007
Wysłany: 30-05-2008, 19:39   

To zależy, czy by to się kumulowało. Jeśłi by to zależało od aktualnego stanu ranku to ok ;) pomysł dobry, jeśli jednak miało by to się kumulować to stanowczo nie g:> i oczywiście za duże bonusy :P
_________________
 
 
Skailer 
Użytkownik



Profesja: Wojownik
Nick: Skailer
Level: 150
Wiek: 29
Dołączył: 31 Maj 2007
Wysłany: 30-05-2008, 19:42   

Pomysł idiotyczny!
Ja jestem osobą która zaczęła grać na ranQ dopiero od 90 lv.
Ja nie robiłem sobie żadnej krzywdy... po prostu nie chciałem walczyć... często przegrywałem...

Farandil napisał/a:
to prędzej czy później zmienili by swoje statystyki na lepsze.


a to zdanie jest najgłupsze... jak ktoś kto nigdy nie rozdawał stat na rankera ma je sobie zmienić? i to jeszcze wiąże się z sms'em, a nie każdy ma zamiar wysyłać SMS'y...
Takiego człowieka nagle nie olśni a to to a to tamto i już mam "lepsze staty"....
MFO to gra RPG i jej ideologią są właśnie Questy, a nie walka z graczami...
W pokonywaniu bossów szybciej niż inni także jest satyswakcja g;)
_________________
Arena: Moderator [ Zasady ] [ Regulamin ] [ Ogłoszenia ]

| Gospoda: Skailer Shuntzz 85g | Wojownik/Kucharz/Złodziej |
 
 
Lag 
Użytkownik



Level: 1
Dołączył: 13 Lut 2007
Wysłany: 30-05-2008, 19:48   

Skailer napisał/a:
MFO to gra RPG i jej ideologią są właśnie Questy, a nie walka z graczami...


Co ty nie powiesz ? Myślałem, że MF polega głównie na walkach z graczami : P Większość zmian w grze jest właśnie dostosowana pod walki PvP.

Po drugie gracze, którzy nie grają na rank nie odczują znaczącej przewagi innych graczy, bo po prostu nie rywalizują z nimi o medal, czy miejsce w TOP.
_________________
 
 
Skailer 
Użytkownik



Profesja: Wojownik
Nick: Skailer
Level: 150
Wiek: 29
Dołączył: 31 Maj 2007
Wysłany: 30-05-2008, 19:50   

Lag napisał/a:
Po drugie gracze, którzy nie grają na rank nie odczują znaczącej przewagi innych graczy, bo po prostu nie rywalizują z nimi o medal, czy miejsce w TOP.


Dobrze to ująłeś g;)
_________________
Arena: Moderator [ Zasady ] [ Regulamin ] [ Ogłoszenia ]

| Gospoda: Skailer Shuntzz 85g | Wojownik/Kucharz/Złodziej |
 
 
Legolass 
Użytkownik



Profesja: Mag
Level: 7
Wiek: 30
Dołączył: 03 Lis 2007
Skąd: Tczew
Wysłany: 30-05-2008, 20:04   

Zauważ, że nie każdy ma z kim walczyć.

Ta gra opiera się na fabułę, a walki są dla graczy, którzy chcą walczyć z innymi i nie powinno być za nich żadnych bonusów, prócz tego, że znajdują się na dobrym miejscu w rankingu - to już jest jakieś wyróżnienie , ale są też ludzie którzy grają dla przyjemności np. aby pokonywać bossów...
_________________
Stary dobry Lamus :D
Mój mały rekord. :534:


s4 ~ Eddard
 
 
 
Farandil 
Użytkownik


Profesja: Wojownik
Level: 125
Dołączył: 18 Lut 2008
Wysłany: 30-05-2008, 20:19   

Wszystko wzrasta systematycznie. ten kto ma 500 Ranku Lag to nie 505% exp a 110% (matematyka się kłania).

Powstało wiele pyatń więc na nie odpowiem.

1) Czy ten który ma (-10000) ranku to wogóle by nie expił?

- Rank przestaje spadać gdy mamy 0, wieć nie ma takich graczy dlatego każdy expiłby na normalnych 100% a więcej ranking to już tylko bonus.

2) Co z graczami którzy dalej nie chcieliby grać na ranking?

- Na wytłumaczenie tego poświęciłem kilka akapitów lecz wytłumaczę znowu. MF to gra dla PvP! Dlatego walasnie PvP powinno sie bardziej liczyć!

3) Dla graczy którzy nie grają dla rankingu to byłby koniec?

- Nie. Dalejdostawaliby 100% expa ale nie mieliby żadnego bonusu. Żeby mieć dobry ranking trzeba poświęcać grze wiele czasu i powinno się to nagrodzić. Jeśli ktoś nie chce tej nagrody - to nie. Jednak liczba takich graczy by skutecznie zmalała.


POMYSŁ NIE ZMUSZA DO WYSOKIEGO RANKINGU!

Jednak dla tych którzy MF poświęcają dużo czasu i dbają o ranking to byłby to ciekawy sposób na szybsze expienie.
 
 
AnthraX 
Użytkownik



Dołączył: 05 Maj 2008
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 30-05-2008, 20:24   

Sporo graczy gra w tą grę dlatego że sprawia im frajdę pokonywanie bosów,wbijanie lvl,kolekcjonowanie EQ.Nie walki PvP czy TvT tylko sama przyjemność z gry i coraz szybsze pokonywanie bosów.


Farandil napisał/a:
Przeszkadzają oni z 2 powodów i to właśnie dlatego są tacy niewygodni. Pierwszy dotyczy rozgrywki. Walki z nimi nie mają sensu, bo w końcu po co szwendają się po MFie gracze których nawet jak się zabije i poleci exp i złoto (zazwyczaj nawet z tym jest marnie), to rzadnego rankingu, anie przede wszystkim satysfakcji z tego nie ma.


To po co ich atakujesz skoro wiesz że dostaniesz trochę expa, parę groszy i zero ranku?

A co do procentów to stanowczo na nie!Jeżeli by weszło to na plusie by byli gracze którzy umieją rozdawać staty pod graczy i by się pomnożyło anty i noobstatów, a reszta graczy by przestała grać bo "mają gorzej niż tamci".I gdzie tu widzisz więcej walk skoro zostanie tylko 20% obecnych, i byś miał do wyboru walkę z noobstatem albo anty?Bez sensu.

Oraz coraz więcej by było sprzedawania i przelewania ranku...
_________________
Ostatnio zmieniony przez AnthraX 30-05-2008, 20:28, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Legolass 
Użytkownik



Profesja: Mag
Level: 7
Wiek: 30
Dołączył: 03 Lis 2007
Skąd: Tczew
Wysłany: 30-05-2008, 20:25   

Farandil napisał/a:

Jednak dla tych którzy MF poświęcają dużo czasu i dbają o ranking to byłby to ciekawy sposób na szybsze expienie.

Szybsze expienie = większy lvl = coraz mniej osób do walki :(
_________________
Stary dobry Lamus :D
Mój mały rekord. :534:


s4 ~ Eddard
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme MyFantasy created by Phantom