Regulamin Forum    FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Grupy    Rejestracja     Zaloguj 


Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: BaGGy
21-02-2015, 00:49
Charakterystyki szczęścia i szybkości.
Autor Wiadomość
SaKe 
Użytkownik



Profesja: Wojownik
Nick: Cervantez
Level: 230
Wiek: 31
Dołączył: 27 Paź 2006
Wysłany: 04-01-2009, 11:30   

co jest niesprawiedliwe wg mnie,chyba,ze przewaga szybkosci jest naprawde spora (minimum +50%)
_________________


pyry nie som strofe
Pisze nie poprawnie po polskiemu.
 
 
 
Walkmen 
Game Master Roku 2009!



Profesja: Wojownik
Nick: Walkmen
Level: 164
Wiek: 50
Dołączył: 08 Paź 2008
Skąd: 3Miasto
Wysłany: 04-01-2009, 15:05   

Mając 10% przewagę na szybkości nigdy nie jest tak, że co 10 turę będzie dubel/. To nie prawda. Kłania się tutaj rachunek prawdopodobieństwa. Dla nie wtajemniczonych to tak jak z wygraną w totolotka - często nikt nie trafia 6tki a czasem są ich nawet 4.
Są pewnego rodzaju założenia ale nie sztywne ramy. Podobnie jest z atakiem. Czemu we wzorze na hita jest dokładność + - 15% (a przy krytyku jest jeszcze większa rozbieżność)? Po to by nie było zbyt łatwo.
 
 
EdwinOdesseiron 
Użytkownik



Profesja: Mag
Nick: Edwin
Level: 145
Wiek: 35
Dołączył: 27 Gru 2008
Skąd: Płock/W-wa
Wysłany: 04-01-2009, 16:19   

Walkmen, bzdury piszesz. Po pierwsze przy szybkości nie ma żadnej losowości. Jedyne, co może być to dubel np albo co 10 albo co 11 ruchów, większych rozbieżności być nie może. Pamiętam jak mój Edwin był na niskich lvl bossowcem z niskim speedem, często w walce z bossem liczyłem tury, aby wiedzieć kiedy boss uderzy podwójnie. Ostatnio przeprowadzałem pewne testy na s3 i wszystko działało identycznie. Nie wiem czy pierwszy dubel jest losowy, czy jest jakiś dziwny wzór, ale reszta jest regularna.
Walkmen napisał/a:
Czemu we wzorze na hita jest dokładność + - 15% (a przy krytyku jest jeszcze większa rozbieżność)?

To jest wzór IGL-a zawarty w MFO tool, niestety jest on nieprawdziwy. Gdyby tak działał to trzebaby się leczyć od 58% - nikt tak nie robi (a przeciw krytykom ponad 70%). Ja na podstawie wielokrotnych walk z kolegą na niezmienionych statach sprawdziłem że rozbieżność wynosi +- 9% . Może to dla Ciebie żaden dowód - ale ja na tym dobrze wychodzę ^^.
_________________

 
 
SaKe 
Użytkownik



Profesja: Wojownik
Nick: Cervantez
Level: 230
Wiek: 31
Dołączył: 27 Paź 2006
Wysłany: 04-01-2009, 17:18   

EdwinOdesseiron napisał/a:
Ja na podstawie wielokrotnych walk z kolegą na niezmienionych statach sprawdziłem że rozbieżność wynosi +- 9% .


mowisz o zwyklych ciosach,czy ciosach krytycznych (lub moze magia) ?
_________________


pyry nie som strofe
Pisze nie poprawnie po polskiemu.
 
 
 
Phantom 
Użytkownik


Wiek: 36
Dołączył: 04 Gru 2007
Wysłany: 04-01-2009, 17:21   

EdwinOdesseiron napisał/a:
Po pierwsze przy szybkości nie ma żadnej losowości.

Dokładnie, szybkość działa na takiej zasadzie kiedy szybkość gracza jest dwukrotnie większa od przeciwnika.
Tak mi się przynajmniej zdaje (ktoś mi kiedyś to tłumaczył).
 
 
Fanatyko 
Użytkownik



Profesja: Wojownik
Nick: Fanatyko
Level: 120
Wiek: 37
Dołączył: 21 Kwi 2006
Wysłany: 04-01-2009, 17:56   

Nie spotkałem się, żeby szybkość miała losowość oprócz tego przypadku kiedy dubel pojawia się na samym początku walki.
Niedawno miałem sytuację na 5lv i posiadając bazowo 10 speeda bez żadnych minusów tylko dodatki z eq, dostałem cios i uderzyłem dublem. Nie wiem czy przeciwnik nie miał eq czy jak.. ale i tak bardzo szybko podwójny się pojawił.
Z bossami jest podobnie.. Co tyle samo uderzeń występują podwójne ataki i tutaj wszystko działa jak należy.

Co do obrażeń. Ja się mimo wszystko trzymam 15% rozbieżności.
Ktoś coś napisał że krytyk ma rozbieżność co jest bzdurą, gdyż to byłoby niesprawiedliwe wobec atrybutów maga. Krytyk to ZAWSZE 40% większy atak podstawowy ale trzeba pamiętać, że to właśnie podstawowy atak ma odchylenia i stąd są różnice.
_________________
"I've felt the hate rise up in me...
Kneel down and clear the stone of leaves...
I wander out where you can't see...
Inside my shell, I wait and bleed..."
 
 
 
Walkmen 
Game Master Roku 2009!



Profesja: Wojownik
Nick: Walkmen
Level: 164
Wiek: 50
Dołączył: 08 Paź 2008
Skąd: 3Miasto
Wysłany: 04-01-2009, 19:50   

http://w1.my-fantasy.net/...p?r_id=24796823
Dubla mam co 6,5,4,6... różnie. To jest chyba spowodowane małą różnicą w szybkości.

http://w1.my-fantasy.net/...p?r_id=24285516
Przy dużych rozbieżnościach mam co drugi lub co każdy ruch dubla.

Trudno mi znaleźć walkę z bassem kiedy mam dubla jeszcze rzadziej (i systematycznie) dlatego zawsze uważałem że są tzw. widełki % (bo i takie są - to jest czysta matematyka). Przy dużych rozbieżnościach w speedzie może się tak zdarzyć, że jeden z graczy będzie walił co każdą turę dubla bo różnice są sporo wyższe jak 100% a nie wprowadzono ograniczenia na 90% jak przy szczęściu (lub jeszcze mniej).
Walki z graczami są mało miarodajne bo w 30 turach jest zbyt mało powtórzeń a co do umówionych walk to z kilkoma graczami umawialiśmy się na ten sam skład uzbrojenia/gemów... i walczyliśmy po kilka pojedynków pod rząd - za każdym razem był inny wynik bo ilość powtórzeń była zbyt mała. Gdybyśmy stoczyli ze sobą 100 walk można by to nazwać doświadczeniem ale nie 3-5 walk. To jest czysty przypadek.
Mogę się mylić - nie zaprzeczam ale to jest tylko moja teoria i staram się z nią podzielić z Wami. Wy macie inne pomysł/uwagi to tak samo starajcie się nimi dzielić. Każda gra (ta również) jest tylko zbiorem jedynek oraz zer i wnikliwie się jej przyglądając można wiele zauważyć.

Niedawno czytałem, ze ktoś edytorem hexagonalnym próbował rozgryźć MFO i ... mu nie wychodziło :) . Wy tego nie próbujcie.
 
 
Fanatyko 
Użytkownik



Profesja: Wojownik
Nick: Fanatyko
Level: 120
Wiek: 37
Dołączył: 21 Kwi 2006
Wysłany: 04-01-2009, 20:04   

Obejrzałem walkę z Jednorożcem do momentu kiedy 1 raz doładowywał manę i nie widziałem niczego niezwykłego.. normalnie co 5-6 tur miałeś dubla. (co 4 się nie dopatrzyłem)
Dubel pojawia się systematycznie wg moich obserwacji.
_________________
"I've felt the hate rise up in me...
Kneel down and clear the stone of leaves...
I wander out where you can't see...
Inside my shell, I wait and bleed..."
 
 
 
EdwinOdesseiron 
Użytkownik



Profesja: Mag
Nick: Edwin
Level: 145
Wiek: 35
Dołączył: 27 Gru 2008
Skąd: Płock/W-wa
Wysłany: 04-01-2009, 22:45   

SaKe napisał/a:
EdwinOdesseiron napisał/a:
Ja na podstawie wielokrotnych walk z kolegą na niezmienionych statach sprawdziłem że rozbieżność wynosi +- 9% .


mowisz o zwyklych ciosach,czy ciosach krytycznych (lub moze magia) ?

Mówię albo o woju bez krytyków, albo o magu używającego jednego gemu.
Krytyk zwiększa obrażenia o 40% a magowie z kilkoma gemami to juz w ogóle wyższa szkoła jazdy ;) Ale w tym najprostszym wypadku tak to działa ( wówczas wystarczy leczyć się od 54%)


Fanatyko napisał/a:
Co do obrażeń. Ja się mimo wszystko trzymam 15% rozbieżności.

Chcesz powiedzieć że, tak jak w MFO Tool, może być najsłabszy atak np za 850 i najsilniejszy za 1150? Czyli najsilniejszy o ponad 1/3 większy? No cóż ja twierdzę ża najsilniejszy do najsłabszego ma się jak 1,09 do 0,91 czyli poniżej 1 i 1/5 . Jeśli masz jakąś walkę w której iloraz byłby tak duży podziel się :P
_________________

 
 
Walkmen 
Game Master Roku 2009!



Profesja: Wojownik
Nick: Walkmen
Level: 164
Wiek: 50
Dołączył: 08 Paź 2008
Skąd: 3Miasto
Wysłany: 05-01-2009, 10:53   

Podsumowując moją walkę z Jednorożcem:
http://pitazboras.sitesfr...4796823&brief=1
można wywnioskować, że miałem dokładnie 20% przewagi w speedzie nad Jednorożcem. W związku z tym przy długich walkach (jak ta) nie będę zawsze walił co 5 turę ale również i co 6 bo w wyniku końcowym musi wyjść ta moja różnica w speedzie. Przy krótkich walkach wydaje mi się, że może być podobnie ale nie mogę tego potwierdzić bo do 155 lvl miałem zawsze dużo speeda i z tego powodu nikt "słabszy" nie chciał ze mną walczyć.

Ostatnio odbyłem 2 walki z graczem Skaal. W jednej miałem bardzo dużo speeda (tyle co on) i średnio szczęścia. Wygrałem ale gdy gracz podniósł swoje umiejętności o 5 lvl odbyliśmy drugą walkę:

Skaal vs Walkmen
i
Podsumowanie RW
Do tej walki całkowicie zmieniłem uzbrojenie przez co zmniejszyłem speeda prawie o 40% ale podniosłem celność, szczęście i uniki o bardzo dużo. To oczywiście była walka testowa.
Gdyby Skaal miał inaczej ustawioną intę to bym przegrał. Tą walką chciałem przetestować również inną zależność ale ...
2. Treści zabronione oraz zasady pisania
2.11 ...
W powyższej walce Skaal miał dubla co drugą turę. Dokładnie nie mogę określić ile miał speeda bo nie chciał ujawnić :mrgreen: Ujawnił tylko ile miał ataku więc ... wiedziałem jaki będzie wynik walki i kto ...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme MyFantasy created by Phantom