Nie rozumiem, czemu mówicie, że to "pod siebie". Wiadomo że ja nie pójdę na forum Tibii dawać im propozycje, bo mnie to po prostu nie obchodzi. Gra chłopak w MFO, to napisał na forum MFO.
Dlaczego ma być łatwiej? Przecież los ma kosztować golda. Jeśli odpowiednio to wyważymy (czytaj - losy będą drogie w stosunku do szansy na dobrą wygraną), to pomysł dobrze zadziała. I odessiemy z gry nadmiar złota.
Przykład:
Niech los w Ballis kosztuje 10kk. Jedna osoba na 100 wygra szlachecką, a inna pelerynkę. Razem te 100 osób zapłaci 1 mld G za itemki warte ~600kk. Widzicie tu jakiś extra zysk i ułatwienie? (oczywiście to tylko przykład, normalnie byłoby trochę nagród pocieszenia ;P)
Pomysł wręcz genialny, bo znudzeni gracze mieliby rozrywkę (hazard wciąga )
Problem ze złotem jaki jest - wiadomo. Od lat przewijały się pomysły na reformę finansową, jednak problem leży gdzie indziej. Codziennie do gry trafiają ogromne ilości złota, które biorą się znikąd (nowe rejestracje, nagrody, a przede wszystkim expienie), ale już jedynie niewielka część znika (opłaty związane z wykonywaniem paru misji, wypadające złoto po przegranej z potworem na mapie, niekiedy zakupy w sklepie). Problem nie zostanie rozwiązany tak długo, jak długo nie będzie na co wydawać zgromadzonego złota (i nie mam na myśli obrotu złotem wewnątrz gry). Pomysłów na to jest kilka, ale nieprędko zostaną one zrealizowane. Obecna propozycja również jest warta uwagi.
_________________ Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów. S. Lem
No dobra, może propozycja w sobie coś tam ma...
Adi, Edi:
Mówiąc pod siebie miałem na myśli samo wymyślenie tej propozycji. Autor zakładając ten temat napewno nie miał na myśli 'odsssssycenie' golda z MF
Jeśli chodzi o sam pomysł byłbym na nie, teraz jednak gdy dowiedziałem sie że w MF jest problem ze złotem, myślę że byłbym skłonny drugi raz to przemyśleć. Sama propozycja wymaga wielu dopracowań i takie losowanie mogłoby być ryzykowne na 3świecie dlaczego? Otóż ideą losowanie powinno być to że każdy ma jedną próbę, ale jak wiadomo na 3świecie są setki multi (sam mam ich kilka, no dobra: kilkanaście ) i jeśli każdym multi bym wygrał to z dnia na dzień stałbym sie milionerem sprzedając nowo nabyte EQ. Myślę że zwiększyłoby to ilość multikont.
No chyba że dozwolone byłoby wielokrotne uczestniczenie w losowaniu, ale wtedy musiałoby baardzo dużo kosztować.
_________________
I Pan powiedział:
Najpierw wyjmiesz świętą zawleczkę,
potem policzysz do trzech; ani mniej, ani więcej.
Trzy jest liczbą, do której policzysz,
a liczbą twojego liczenia będzie trzy.
Nie policzysz do czterech, ani do dwóch,
chyba że w czasie liczenia do trzech.
ADIHC1: endry to jeszcze nic, w planach miałem zazielenienie NC - pech chciał, że akurat wtedy miał knebel ;>
Autor zakładając ten temat napewno nie miał na myśli 'odsssssycenie' golda z MF
Możliwe, że masz rację. Ten temat jest idealnym przykładem na to, jak powinna wyglądać dyskusja na temat pomysłu. Tak naprawdę nikogo nie interesuje komu się pomysł podoba, a komu nie, a tylko to, jakie korzyści może przynieść lub jakie problemy może spowodować.
_________________ Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów. S. Lem
Otóż ideą losowanie powinno być to że każdy ma jedną próbę
no wlasnie nie:) chodzi o to, ze kto ma wiecej kasy ma wiecej losow:)
EdwinOdesseiron napisał/a:
Niech los w Ballis kosztuje 10kk. Jedna osoba na 100 wygra szlachecką, a inna pelerynkę. Razem te 100 osób zapłaci 1 mld G za itemki warte ~600kk.
to jest juz konkretna propozycja, ktora na prawde powinna przekonac sceptykow:)
tak samo to, zeby nagroda byla na lvl wyliczany jako srednia lvli ekwipunku dosteonego w miescie
tak samo to, zeby nagroda byla na lvl wyliczany jako srednia lvli ekwipunku dosteonego w miescie
Tu się nie do końca zgodzę, nie bawimy się w loterię fantową, tylko bardziej totolotek (Czyli "nagród głównych" mało, ale porządne. Dla pozostałych jakieś drobniejsze eq, mixy itd.).
I zdecydowanie ilość losowań byłaby dowolna - inaczej gold nie zostałby "wyssany".
Night Crawler napisał/a:
jeśli każdym multi bym wygrał to z dnia na dzień stałbym sie milionerem
Nie, biorąc udział w loterii (uśredniając) traciłbyś kasę. W zamian miałbyś jednak dobrą zabawę i hazard
No chyba że dozwolone byłoby wielokrotne uczestniczenie w losowaniu, ale wtedy musiałoby baardzo dużo kosztować.
Wystarczy, że kosztowałby tyle, że statystycznie rzecz ujmując nie opłacałoby się kupować kolejnych losów Ja tu widzę jednak inny problem - jeśli granie będzie nieopłacalne, to liczba hazardzistów może spaść do takiego poziomu, że stanie się ono jednak opłacalne. A wtedy z odsysania kasy nici.
No dobra, czyli w każdym mieście byłoby takie pomieszczenie z 10 skrzyniami. Ale potrzebne by były odpowiednie limity, prawda? Koszt brania udziału i EQ do wygrania musi być odpowiednie dla danego lvla, np:
Loteria w Eterni - dostęp od 1-5 lvla, koszt 10k
Loteria w Langeburgu - dostęp od 5-10 lvla, koszt 50k
...itd...
Żeby sie nie okazało że koleś z 100 lvlem mając pełno Golda bierze udział w losowaniu w Eterni, Lange i innych miastach poniżej swojego poziomu. Cena wzięcia udziału musiałaby być adekwatna do danego lvla, nie może być za drogo, ani za tanio. Na 3 świecie wszystko to traci sens, tam każdy ma kilkasettysięcy Golda na 5 lvlu
@UP,
No tak, dlatego trzeba by wszystko odpowiednio ustalić (koszt udziału, wygrane EQ i przedewszystkim jakie jest prawdopodobieństwo wygrania - czy aby napewno 10 skrzyń to odpowiednia liczba?)
_________________
I Pan powiedział:
Najpierw wyjmiesz świętą zawleczkę,
potem policzysz do trzech; ani mniej, ani więcej.
Trzy jest liczbą, do której policzysz,
a liczbą twojego liczenia będzie trzy.
Nie policzysz do czterech, ani do dwóch,
chyba że w czasie liczenia do trzech.
ADIHC1: endry to jeszcze nic, w planach miałem zazielenienie NC - pech chciał, że akurat wtedy miał knebel ;>
Żeby sie nie okazało że koleś z 100 lvlem mając pełno Golda bierze udział w losowaniu w Eterni, Lange i innych miastach poniżej swojego poziomu.
Myślę, że byłoby to dla niego po prostu nieopłacalne. Fakt, mógłby robić low levelom na złość wykupując prawie wszystkie losy, ale może tak robić też obecnie, licytując wszystkie aukcje na targu w Eterni...
Ja tu widzę jednak inny problem - jeśli granie będzie nieopłacalne, to liczba hazardzistów może spaść do takiego poziomu, że stanie się ono jednak opłacalne. A wtedy z odsysania kasy nici.
Pit, no coś Ty przecież Totolotek też się nie opłaca, a ile ludzi w to gra
Poza tym dlaczego ma się okazać opłacalne? Jeśli średnia stopa zwrotu dla każdego będzie 50~70 % to liczba graczy jest bez znaczenia (losowania byłyby niezależne od siebie).
Night Crawler napisał/a:
Żeby sie nie okazało że koleś z 100 lvlem mając pełno Golda bierze udział w losowaniu w Eterni, Lange i innych miastach poniżej swojego poziomu.
A dlaczego nie? Jeśli chce płacić po 10k i walczyć o kilka mixów, to jego sprawa. Co na tym zyska?
(EDIT: 10 k a nie 10 kk )
Night Crawler napisał/a:
czy aby napewno 10 skrzyń to odpowiednia liczba?
To nie ma znaczenia, bo nagrody będą losowe. Niekoniecznie 10 skrzyń znaczy, że jest 10 możliwych nagród, to taki bajer wizualny. Uważam, że na "główne nagrody" powinno być 1-2% szansy.
Pitazboras napisał/a:
mógłby robić low levelom na złość wykupując prawie wszystkie losy
Nie byłoby WSZYSTKICH losów - gracze byliby niezależni.
_________________
Ostatnio zmieniony przez EdwinOdesseiron 26-04-2009, 12:41, w całości zmieniany 2 razy
Pit, no coś Ty przecież Totolotek też się nie opłaca, a ile ludzi w to gra
No niby tak, może zbytnio wierzę w racjonalizm graczy ;>
EdwinOdesseiron napisał/a:
Poza tym dlaczego ma się okazać opłacalne? Jeśli średnia stopa zwrotu dla każdego będzie 50~70 % to liczba graczy jest bez znaczenia (losowania byłyby niezależne od siebie).
Jeśli dobrze zrozumiałem, to proponujesz tu zupełnie inny rodzaj loterii niż ja i, jak mi się zdaje większość w tym temacie, mamy na myśli. Sugerujesz, że losowanie powinno się odbywać dla każdego gracza z osobna? Takie rozwiązanie jest mniej przewidywalne - raz może się zdarzyć sporo nagród głównych, innym razem żadna. Ale uśredniając to nawet nie głupie rozwiązanie.
EdwinOdesseiron napisał/a:
Nie byłoby WSZYSTKICH losów - gracze byliby niezależni.
Nie napisałem o wszystkich, a o prawie wszystkich. To istotna różnica. W przypadku gdyby głosy w Eterni kosztowały przykładowo 1k, mogłoby dojść do sytuacji, że jakiś gracz wysokopoziomowy wykupiłby ich milion, przez co prawdopodobieństwo wygranej niskopoziomowych gracz spadłoby praktycznie do zera. Ale, tak jak już pisałem, nie uważam tego za problem - zwłaszcza, gdyby została wprowadzona Twoja wersja losowania.
Faktycznie słowo loteria znaczy co innego. Ale z pierwszego posta wywnioskowałem to rozumienie. Zresztą jak się chyba każdy zgodzi jest ono bardziej logiczne i uczciwe.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach