Sake po co robić jeszcze jakieś bonusy. Nagrodą już jest sama walka ;d...myślę, że jakby były walki tylko o rank może coś się by ruszyło w sumie już później traci się ponad 4 mln expa za walkę
Możliwe rozwiązanie - likwidacja strat expa w walkach PVP.
Jest jednak mały haczyk - o ile zwiększy to ilość chętnych do PVP na lv, które już są nabite, to niekoniecznie spowoduje, że te osoby będą chętne aby piąć się z lv w górę. Bo skoro ktoś nie jest zainteresowany dalszą fabułą (a jedynie to przymusza do wbicia lv), ma natomiast obcykane statystyki/strategię PVP na dany lv to nie chce iść wyżej - z wygody/lenistwa/przyzwyczajenia itp. oraz tego, że boi się, że tam walk będzie mniej - a skoro wszyscy tak myślą i stoją z lv to koło się zamyka.
W takim wypadku jeszcze bardziej ograniczymy walki high levelowców - po to właśnie stworzona została blokada, żeby zostać jednym i tym samym levelu się nie dało (co swoją drogą dalej można robić ).
Chyba, że.
Namówić bossowców do walki się nie da, co przedstawiałem w poprzednich postach.
Co zrobić, żeby zwiększyć ilość walczących osób na high high levelach, którzy ukończyli fabułę?
Może limit statystyk byłby rozwiązaniem, skoro nie dajesz się przekonać do bariery.
Chodzi mi o to, że po osiągnięciu tego 250 poziomu, level możemy dalej wbijać, ale awans nie przynosi nam punktów bazowych do rozdania.
Przedział walki na mapie zrobić od 240 do ∞, taka sama grupa w turniejach, barierę poziomu usunąć.
Może by się coś ruszyło na tych najwyższych, niższe z czasem dojdą do 250 (do 300 już niekoniecznie) zwłaszcza gdyby dodać do tego system braku utraty expa w walkach od 240 poziomu.
Chodzi mi o to, że po osiągnięciu tego 250 poziomu, level możemy dalej wbijać, ale awans nie przynosi nam punktów bazowych do rozdania.
Przedział walki na mapie zrobić od 240 do ∞, taka sama grupa w turniejach, barierę poziomu usunąć.
Ciekawy i dobry pomysl.
Wedlug mnie dobry do wprowadzenia, z jednym malym "ale".
Dajmy im satysfakcje i np po osiagnieciu tego lvla i przejsciu gry mieliby mozliwosc posiadania dwoch rodzajow stat: jedne na graczy, gdzie limit wynosi 250lvl, a drugie na bossy, gdzie limitu nie ma-tzn rozdaja normalnie tyle, co powinni miec na swoim poziomie.
_________________
pyry nie som strofe
Pisze nie poprawnie po polskiemu.
Pomysł z brakiem statów za lvle jest bardziej nieudany niż blokada lvla.
W zdobywaniu lvla nie pociąga mnie sama cyferka ale siła postaci - jeśli wbijałbym 300/400/... lvl to po to by przechodzić kilka razy fabuły z coraz mocniejszymi bossami a nie po to by się jarać ile godzin klikałem w strzałeczki.
Pomysł ujdzie przy poprawce Sake - co prawda wtedy nadal bym nie walczył ale przynajmniej dalej bym grał na lvl;p
Likwidacja straty expa w walkach od np. 250 lvla lub ukończenia raz fabuły jest ciekawy.
Wtedy nawet ja bym mógł walczyć choć robiłbym to w celu rozrywki bo nigdy nie byłem dobry w układaniu statów na pvp.
Podsumowując jak dla mnie najbardziej rozsądnym wyjsciem jest połączenie kilku podanych pomysłów:
Na 250 lvlu staty dzielą się na "stałe" pvp oraz dalej rosnące na potwory i bossy.
Z tym że od 250 lvla walki pvp odbywają się tylko o rank.
Blokada lvla zostałaby całkowicie zdjęta, dzięki gra miałaby swój zysk i z graczy walczących na pvp i maniaków klikania w strzałeczki.
Dla mnie rozwiązanie idealne ale czy możliwe do zrealizowania w ogóle?...
Z tym że od 250 lvla walki pvp odbywają się tylko o rank.
Może od 250 levela wybór: PvP lub levele. Gracze grający na levele dostają wolną rękę i nie sobie 1000 lvl nabiją a gracze PvP mogą wbić np. 30 leveli ale tylko za exp z walk.
Ja jednak nie widzę w tym limicie większego sensu - gdyby chcieli walczyć to by walczyli już teraz - przecież nic w tym nie przeszkadza - widocznie wolą "expić". Danie wyboru a) lub b) nic nie da, bo ten wybór cały czas istnieje i jakoś gracze wybrali expienie a nie PVP.
Zgadza się, gracze mają wybór, ale podejmują go nieświadomie. W przeciwnym wypadku wysokopoziomowcy nie narzekaliby na to, że są przez "system" pomijani w PvP (brak chętnych graczy do walki, brak grup turniejowych). Taka wyraźna granica, komunikat rozwiązałyby problem.
Tomi napisał/a:
Jedyna różnica, że wcześniej ten wybór nie był niczym ograniczany a teraz miałby być. Jestem przeciwnikiem tego typu ograniczeń.
Ja tego nie widzę w kategorii "ograniczeń", a pewnej "deklaracji" stylu gry.
Tomi napisał/a:
Trzeba po prostu czekać, aż osoby zainteresowane PVP będą szły w górę z levelem
Ale jak wysoko mają iść? Ci co teraz zaczynają przechodzić aktualizację, na którym mają zatrzymać się poziomie? Czy będą wiedzieli kiedy się zatrzymać?
Tomi napisał/a:
No dobrze, ale skoro ktoś nie chce walczyć, bo po prostu NIE CHCE, to co powyższy mechanizm poprawi?
Nie chodzi o tych, a o tych chętnych do PvP - będą w końcu wiedzieli, że wbijanie kolejnych poziomów tylko utrudni (a wg pomysłu uniemożliwi) znalezienie przeciwnika do walki, więc jeśli interesuje ich PvP to się zatrzymają na limicie i będą walczyć. W ten sposób "odnajdą się" osoby preferujące PvP. A osoby, które preferują expienie będą miały spokój, nikt nie będzie na nich polować (a przecież tego właśnie chcą takie osoby).
Tomi napisał/a:
No dobrze, ale skoro ktoś nie chce walczyć, bo po prostu NIE CHCE, to co powyższy mechanizm poprawi? Sprawi jedynie, że owych graczy nie będzie można "upolować" co może tylko zmniejszyć ilość PVP.
Twoje odpowiedzi na pytanie "dlaczego nie chcą walczyć" mnie nie przekonują - przekonają mnie jedynie z ust osób, które wybrały taki styl gry - one chyba wiedzą najlepiej. I tak jak pisałem - jeśli nie chcą walczyć bez konkretnego powodu to nic im nie zrobisz. Jak ktoś nie ma umiejętności do PVP to nie będzie walczył, bo zawsze będzie tylko łatwą do upolowania "zwierzyną" i ja rozumiem wybór takich osób. Chyba, że o to chodzi - aby więcej takiej łatwej zwierzyny było.
Moim zdaniem ze złej strony na to patrzysz. Nie chodzi mi (nam?) o to, żeby zmuszać graczy, którzy wolą expić do walki, niech sobie spokojnie wbijają kolejne poziomy, skoro to lubią. Chodzi o to, żeby ułatwić "odnalezienie się" osób preferujących PvP.
Aldarion napisał/a:
Dobra, poddaje się.
A ja nie ; >
Tomi napisał/a:
Ja nie kwestionuję problemu, tylko kwestionuję sposób jaki został podany na jego rozwiązanie - czyli deklaracja: chcę większy lv niż limit to nigdy już nie zawalczę PVP. Gdzie tu jest zwiększenie PVP? Zakładanie, że to "nawróci" levelowców na PVP jest mocno naciągane. Ponadto jeśli ten limit miałby wynosić proponowane gdzieś wcześniej 250 lv to jak ma to niby wpłynąć na zwiększenie ilości walk na powiedzmy 200 lv? I jak ma to zachęcić osoby stojące z premedytacją na lv 150, aby biły go dalej?
Szczerze mówiąc chodzi mi o pewną ideę, nie jedynie o naprawienie tego, co się dzieje na wysokich poziomach obecnie - nawet jeśli pomysł zostałby zrealizowany, to i tak mnóstwo czasu musiałoby minąć zanim odpowiednia ilość osób wbiłaby odpowiedni poziom. A nawet załóżmy, że zbiłbym odpowiedni poziom i zdecydował się na nim zostać to i tak musiałbym czekać na innych (bo walczenie z paroma osobami na krzyż nie jest szczytem marzeń), a to mogłoby skończyć się przerwą od gry lub rezygnacją.
Wychodząc z propozycją miałem na myśli rozwiązanie problemu ze zbyt wysokimi limitami poziomów w ogóle (w sensie w v3) - aktualizacja, limit, gracze którzy chcą walczyć zatrzymują się, reszta sobie spokojnie expi nie martwiąc się o to, że zostaną upolowani (a chyba takiego spokoju chcą takie osoby). Wilk syty i owca cała.
Tomi napisał/a:
Możliwe rozwiązanie - likwidacja strat expa w walkach PVP.
To nie jest dobry pomysł. I bez tego na niskich poziomach jest pełno "pro" graczy, którzy próbują się wbić do TOP. Gdyby nie zdobywało się doświadczenia w walkach, ranking zdobywałoby się mnóstwem walk z zupełnymi świeżakami pod Eternią.
_________________ Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów. S. Lem
Chodzi mi o to, że po osiągnięciu tego 250 poziomu, level możemy dalej wbijać, ale awans nie przynosi nam punktów bazowych do rozdania.
Przedział walki na mapie zrobić od 240 do ∞, taka sama grupa w turniejach, barierę poziomu usunąć.
Może by się coś ruszyło na tych najwyższych, niższe z czasem dojdą do 250 (do 300 już niekoniecznie) zwłaszcza gdyby dodać do tego system braku utraty expa w walkach od 240 poziomu.
Czyli dobrze myślałem, że Ciebie interesuje jedynie wycinek problemu - jak już ma się ten 250 lv.
Ale co z problemem, że grający na PVP nigdy takiego levelu nie będą chcieli wbić? I to że na poziomach niższych niż ten 250 i tak nie ma walk PVP?
Bariera nie rozwiązuje tych dwóch fundamentalnych problemów, a moim zdaniem jeśli ktoś nastawiony na PVP już wbije ten 250, to tak czy owak dalej wbijał nie będzie - zatrzyma się tak jak robił to po każdym upku - i nie będzie musiał mieć żadnej sztucznej bariery. To jest niejako bariera naturalna dla osób grających na PVP. Tak więc akurat w tym punkcie w którym Ty dostrzegasz problem, ja go nie widzę. Widzę go gdzie indziej. Mniemam, że zakładasz, że taki problem wystąpi za jakiś czas, bo na dzisiaj nie można mówić o problemie graczy masowo przekraczających lv 250 skoro takich graczy praktycznie nie ma i obawiam się, że jeszcze długo nie będzie.
Bariera nie rozwiązuje tych dwóch fundamentalnych problemów, a moim zdaniem jeśli ktoś nastawiony na PVP już wbije ten 250, to tak czy owak dalej wbijał nie będzie - zatrzyma się tak jak robił to po każdym upku - i nie będzie musiał mieć żadnej sztucznej bariery. To jest niejako bariera naturalna dla osób grających na PVP.
Ale dla każdego ta bariera naturalna może być gdzie indziej, dla jednego na 210 dla innego na 230 a dla kolejnego 250 poziomie. I to powoduje pewnego rodzaju rozsypkę i gracze którzy chcą walczyć są na innych poziomach. A gdyby wprowadzić bariere 250 poziomu dla każdego wynosiłaby ten sam poziom i według mnie pozwoliłoby to na zgromadzeniu graczy chętnych do PvP na tym samym poziomie.
Nie wycinek problemu, ale jego ostateczna forma.
Walki pvp są tam, gdzie jest end-game. Dwa razy już pisałem dlaczego:
Cytat:
Ja bossowców rozumiem, bo jeśli ktoś chce przejść fabułę, a jest to zdecydowana większość graczy, to nie zrobi tego na statach PvP. Nie każdego stać na wysyłanie setek złotych adminowi, żeby grę przejść w kilka dni a i płacenie za dwa resety (na pvp, a potem powrót do tych 'na bossy') przekracza chęci - bo co mu po tym ranku, do TOP się tak łatwo nie dostać - a i możliwości finansowe przeznaczone 'na głupoty'.
Cytat:
Doświadczenie? - gwóźdź programu. Dla gracza, który chce przejść fabułę - po raz drugi zakładam, że to większość, jeśli nie wszyscy - jest to przy porażce naprawdę spora strata. I co mu po walce, bo raz: zaraz trzeba wrócić do statów bossowych (walka na nich pvp to jawne samobójstwo), dwa: skoro przy porażce trzy dni expienia do tyłu.
Pisałem też, dlaczego usunięcie strat expa tylko pogorszy sprawę.
Jedyne walki przeprowadzone w trakcie przechodzenia fabuły to są 1) łapanki na mapie, 2) walki nielicznych graczy potrafiących ułożyć staty sprawdzające się i na bossy i na pvp, 3) walki w turnejach, w których gracze liczą na walkę z podobnymi do nich 'bossowcami'.
I 4) walki, w których uczestniczą osoby świadomie na danym poziomie zostające.
Na high levelach pierwsza opcja została w dużym procencie wyeliminowana przez ochronę pvp, strata expa po porażce skutecznie odstrasza ryzykiem związanym z opcją nr2. Trzeci wariant częściowo działa, tylko jak już porównywałem - w cale nie lepiej z biegiem czasu.
Zostaje nieszczęsna czwórka.
Zmusić nikogo nie zmusimy, można jedynie zachęcać.
Taki gracz zostający wcześniej wcale tak wielu chętnych do walki nie ma, bo reszta gra na fabułę. Co nie zmienia faktu, że dużo więcej niż na high high levelach.
Ta zachęta to właśnie end game. Próg, w którym nie ma sensownej potrzeby latać ze statami na bossy, gdzie można walczyć bez praktycznie jakichkolwiek konsekwencji, w której jest w duża ilość osób do walki (a z biegiem czasu taka będzie, przejście upa to dla większości pokusa nie do odparcia, a mniej więcej na takim levelu się go kończy)
Gdy osoby z end-game'u zaczną podbijać TOP, pokusa wbicia levelu stanie się jeszcze większa.
To jest właśnie ta zachęta, o której mówię od początku.
Cytat:
moim zdaniem jeśli ktoś nastawiony na PVP już wbije ten 250, to tak czy owak dalej wbijał nie będzie
Błąd.
Adi napisał/a:
Ale jak wysoko mają iść? Ci co teraz zaczynają przechodzić aktualizację, na którym mają zatrzymać się poziomie? Czy będą wiedzieli kiedy się zatrzymać?
moim zdaniem jeśli ktoś nastawiony na PVP już wbije ten 250, to tak czy owak dalej wbijał nie będzie
Błąd.
Te dwa stwierdzenia nieco przeczą sobie. EndGame = koniec fabuły - tak to rozumiem. Tak więc mniemam że jak ktoś przejdzie fabułę, a będzie zainteresowany PVP to dalej poziomu wbijał nie będzie, bo jak pisałeś nie będzie miał takiej potrzeby. Tak było zawsze po każdym upku - gracze się zatrzymywali, tak więc mam podstawy sądzić, że i teraz tak będzie.
I tak jak pisałem - na dzień dzisiejszy problem nie może występować, bo nie ma takich graczy - czyt. pow 250 lv i moim zdaniem większy problem jest taki, że nigdy ich wielu nie będzie.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach