Dlatego powiekszenie inteligencji o kolejne skrypty byly by zbyt wielkim ułatwieniem.
Nie bierzesz pod uwagę tego, że planowane są również walki rozgrywane manualnie, dlatego zwiększenie elastyczności skryptów inteligencji jest brane pod uwagę.
real madryt napisał/a:
Co do tłumaczenia ze wiecej mozna by uzyc miksow z tego co mi wiadomo wprowadzenie 50 tur zamiast starych 30 mialo zapobiec ciaglym remisa i w koncu pokazac który gracz jest lepszy a który gorszy wprowadzenie inteligencji=wiecej ilosci miksow=powrot do punktu wyjscia.
Temat dotyczy nowych WARUNKÓW w skryptach, a nie większej ilości POLECEŃ, więc skąd miałoby się wziąć "większa ilość miksów" (i miejsca na nie)?
_________________ Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów. S. Lem
Nie bierzesz pod uwagę tego, że planowane są również walki rozgrywane manualnie, dlatego zwiększenie elastyczności skryptów inteligencji jest brane pod uwagę.
Chodzilo mi o te walki które sa narazie bez planowanych manulanych gdyz to raczej odległa przyszlosc dlatego sie na nie nie skupiam
Cytat:
Temat dotyczy nowych WARUNKÓW w skryptach, a nie większej ilości POLECEŃ, więc skąd miałoby się wziąć "większa ilość miksów" (i miejsca na nie)?
Wysłany: 06-05-2010, 16:06 Re: Nowe warunki w inteligencji
Ziomusiq napisał/a:
Ostatnio sporo walczę i jakby nie patrzyć to czegoś w tych skryptach brakuje, np.
1 Jeśli moja ilość HP jest mniejsza od dotychczas najsilniejszego ciosu przeciwnika...
2 Jeśli ilość HP przeciwnika jest mniejsza od dotychczas najsłabszego mojego ciosu...
3 Jeśli moja dotychczasowa celność jest większa od X%... (to odnośnie bezpieczniejszej "dobitki")
4 Jeśli przeciwnik bije z fizyka, a jego najsilniejszy zwykły cios do tej pory *1,4(krytyk) jest większy od mojego hp
5 Jeśli używam dwóch gemów to sprawdź który z nich działa mocniej
6 Jeśli obrażenia z żywiołu X są o Y % większe od żywiołu Z
+pamiętam pare sensownych propozycji(chociażby wybór gwiazdki gemu)
Niektóre walki idzie przegrać nie z powodu swojego błędu, a z powodu ułomności skryptów, a tak być NIE powinno...
Inne sensowne pomysły mile widziane...
1 i 2 i co niby miało by się robić podczas kiedy masz 1000hp? dostajesz ciosy po 200, leczysz się od 700hp, a niby by ci się miało leczyć dopiero jak ci zostanie 201 hp ?
taką inteligencję już da radę się ustawić w walce przeciw magom, ale trzeba pomyśleć
dlatego, nie wiem dlaczego żeby zamiast pomyśleć wszyscy mieli by ustawione wszystko na tacy ;>
3. zupełnie bezsensu.
4. nie kapujem...
5. to sobie sam możesz sprawdzić, po logach gracza, czy też ew. w pierwszej walce a później rewanż
6. hm...
PS. zatem ustaw teraz inteligencje defensywne bo takie tez są, przeciw 3,4,6 have fun!
jedyna słuszna propozycja do wprowadzenia to zwiększenie ilości poleceń do około 13/15
bo tak można zrobić inteligencję perfekcyjną nawet kiedyś sobie to obliczyłem, oczywiście nawet dobrze by było zwiększyśc polecenia o jeden a szczególnie dla magów bo oni muszą o wiele więcej rzeczy uzyc niz wojowie, troszkę to niesprawiedliwe ale jak na razie nikt nie narzeka
Może nieco odkopuję ,ale jestem jak najbardziej za.
Ktoś się zna choć trochę na programowaniu w C/C++? no to tam podstawowym elementem języka jest warunek. Inteligencja działa tutaj podobnie, tzn na zasadzie takiej że jeśli zajdzie dana sytuacja, nasza postać wykona naszą reakcję. Np Azkero nie rozumie punktu czwartego - krytyk jest zawsze równy 140% najsilniejszego normalnego hita. Przypuśćmy sytuację w której
Ktoś zabrał ci 500 hp, pozostało ci 600.(widać ile masz ,prawda?) Hity niby są mniejsze niż połowa hp, ale koleś może walnąć krytyka (jeśli jest wojem) i zadać 500*1,5=700. wtedy padasz. jeśli twoja postać ''widzi'' że padłaby od krytyka,to się leczy mimo iż ma ustawione leczenie od 50% w górę.
Albo jest taka sytuacja: Np jest walka, i koleś mi zadaje hity po 550, a ja się leczę po 500. jeśli on ma podobnie lucka co ja, to nie mam szans, i nie ma sensu się w kółko leczyć i tracić po 50 hp aż po kilku ciosach mnie zabiją, bo ''za mało mi leczyło''. więc jeśli hit jest większy niż moje ostatnie uleczenie, nie leczę się tylko biję dziada, on się leczy. w końcu przychodzi mój ratunek - double hit, wtedy ustawiamy inteligencję:
Jeśli: Mam podwójnego hita>ulecz się. Co w tym dziwnego? jakbyś nie miał takiego polecenia, nie uleczyłbyś się nawet gdybyś miał podwójnego hita, bo wyłączyłbyś leczenie, a tak to byś mógł użyć leczenia w odpowiednim momencie i nie paść...
Dodatkowo proponuję dołożyć countery (który raz już pojawia się krytyk przez ilość tur walki np) i rozbudowanie tego o argumenty AND i OR, jest jeszcze XOR ale nie pamiętam o co tam chodziło.
Jeśli moja szybkość jest większa od przeciwnika
(AND)
Jeśli On ciagle zadaje mi hity powyżej (50% mojego hp)
To lecz się i atakuj gościa przy podwójnym hicie.
Albo coś nie wiem komu to potrzebne, może dla jakiejś hybrydy?
Jeśli ostatni cios wroga nie trafił
(OR)
Jeśli-> mam podwójnego hita
To użyj ataku z gemu.
Wiem że to wyższa szkoła jazdy, ale co bardziej inteligentni gracze będą mieli możliwości rozwoju.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach