Regulamin Forum    FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Grupy    Rejestracja     Zaloguj 


Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: BaGGy
24-02-2015, 23:37
<gracz> jest online.
Autor Wiadomość
graci 
Użytkownik



Profesja: Mag
Level: 109
Wiek: 32
Dołączył: 17 Sty 2007
Skąd: Szczytno
Wysłany: 13-02-2008, 16:02   <gracz> jest online.

Wszystko na obrazku.

Kliknij, aby powiększyć. Na powiększeniu widać więcej :-) .

Oczywiście byłoby to opcjonalne (w ustawieniach profilu), więc proszę nie pisać: "Wkurzałoby mnie takie okienko, bo musiałbym ciągle wyłączać". I nie komentować kolorów okienka, bo nawet jakby to weszło to admin i tak zrobi inne :) ...

______________________________________________________________
______________________________________________________________
@EDIT

cOcHiLoCo napisał/a:
jest lista przyjaciół w mf i to wystarczy tam Ci sie podswietlaja gracze online


Jakbym nie wiedział... Ale tak byłoby wygodniej, nie???

Marcin napisał/a:
To ma być coś w styl komunikowania, że ktoś jest online jak na Gadu-Gadu ?

Dokładnie :-)
_________________
Ostatnio zmieniony przez graci 28-02-2008, 18:52, w całości zmieniany 8 razy  
 
 
 
cochiloco 
Użytkownik



Profesja: Mag
Wiek: 37
Dołączył: 22 Sty 2007
Skąd: TYCHY
Wysłany: 13-02-2008, 16:20   

jest lista przyjaciół w mf i to wystarczy tam Ci sie podswietlaja gracze online
 
 
 
Phantom 
Użytkownik


Wiek: 36
Dołączył: 04 Gru 2007
Wysłany: 13-02-2008, 17:19   

To ma być coś w styl komunikowania, że ktoś jest online jak na Gadu-Gadu ?
Moim zdaniem ciekawe, ale czy to jest potrzebne w grze ? ... to mnie zastanawia ... myślę, że to nic nie da tak naprawdę.
 
 
Conrado 
Użytkownik


Level: 666
Dołączył: 18 Cze 2007
Wysłany: 13-02-2008, 17:31   

graci, Dobry pomysł ;) nie powinno być trudne do zrobienia i obciążyć servera. Czasem mogłoby sie przydać ponieważ jak ktoś dodaje graczy do przyjaciół po to żeby wiedzieć jak bedzie online kiedy uciekać gD> bardzo pożyteczne dla rankowców jestem ZA :501:
 
 
Majk 
Użytkownik



Profesja: Wojownik
Nick: Michal
Level: 160
Wiek: 32
Dołączył: 29 Sty 2007
Skąd: Tczew
Wysłany: 13-02-2008, 18:10   

Chodzi o to,że te osoby z listy przyjaciół wyświetlają się online jak w gg ? hmm ciekawe ciekawe ale czy tak naprawdę przydatne w grze ?
 
 
Bart 
Użytkownik



Profesja: Wojownik
Nick: Bart
Level: 300
Wiek: 31
Dołączył: 18 Lis 2007
Wysłany: 13-02-2008, 19:36   

Sądzę że obecna lista przyjaciół jest na tyle widoczna że zbędne byłoby dodawanie takiego czegoś.
 
 
`Patryk 
Użytkownik



Level: 666
Dołączył: 23 Sie 2007
Wysłany: 13-02-2008, 22:20   

Pomysl nie glupi , ale czy potrzebny ??
O to jest pytanie
Wg. mnie mogloby wejsc jak dla adminow by sie chcialo to zrobic :D
A co do obecnej listy to osoby online pokazuja sie troche z opoznieniem i to moglo by byc naprawione
_________________
`Patryk/Shakal , s4 Uwazaj
 
 
 
Zeke 
Użytkownik



Profesja: Mag
Level: 81
Wiek: 110
Dołączyła: 01 Lut 2008
Wysłany: 14-02-2008, 11:28   

Shakal szczególnie denerwujące jest jak masz w przyjacielach jakiegoś gościa który cię pokonuje. Patrzymy wyskakuje wiadomość xxxxxjest online i wtedy możemy szybko zareagować i schować się do miasta :)
_________________
 
 
Pitazboras 
Użytkownik



Profesja: Wojownik
Level: 220
Wiek: 26
Dołączył: 05 Sty 2007
Skąd: Kraków
Wysłany: 16-02-2008, 09:39   

Conrado17 napisał/a:
nie powinno być trudne do zrobienia i obciążyć servera.

Tak? Po czym wnioskujesz, że nie powinno to obciążyć serwera? Każde sprawdzenie, czy dany gracz jest online wiąże się z odwołaniem do bazy danych. Każde odwołanie to obciążenie serwera.

Policzmy. Załóżmy, że skrypt sprawdza czy ktoś jest online co 10 sekund (im rzadziej sprawdza, tym mniejszy sens ma propozycja). To oznacza 6 odwołań na minutę. Jeśli gracz ma 10 osób w "Przyjaciołach", każdą trzeba sprawdzić osobno. Z 6 odwołań robi się 60. Jeśli graczy online jest 200, ta opcja daje nam łącznie dodatkowe 12000 (dwanaście tysięcy) odwołań do bazy danych na minutę. Czy to dużo? Niekoniecznie, ale jednak jest to zauważalna ilość, a przecież dobrze wiemy, że serwery pracują jak pracują.

Moja konkluzja - "koszty" tej propozycji są zbyt wielkie, żeby je ponosić, jeśli sama w sobie nie jest jakoś bardzo przydatna.
 
 
graci 
Użytkownik



Profesja: Mag
Level: 109
Wiek: 32
Dołączył: 17 Sty 2007
Skąd: Szczytno
Wysłany: 16-02-2008, 14:53   

Pitazboras napisał/a:
Każde odwołanie to obciążenie serwera.

Policzmy (...) Jeśli graczy online jest 200, ta opcja daje nam łącznie dodatkowe 12000 (dwanaście tysięcy) odwołań do bazy danych na minutę(...)

Moja konkluzja - "koszty" tej propozycji są zbyt wielkie, żeby je ponosić, jeśli sama w sobie nie jest jakoś bardzo przydatna.


Nie wiem - nie znam się na bazach danych, ale przecież jeśli wziąć to tak "na chłopski rozum" to i tak skrypt, który sprawdza kto jest online i podświetla nick na biało, robi odwołania do bazy... Moim zdaniem obliczyłeś odwołania skryptu, który już istnieje.

Uważam, że skrypt "pytałby się" tylko raz bazę danych - o to czy opcja wyświetlania okienka jest włączona, czy nie.



Jeśli jestem w błędzie, a to jest prawdopodobne - proszę mi wytłumaczyć :)
_________________
Ostatnio zmieniony przez graci 16-02-2008, 14:58, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
BARTOSh 
Użytkownik



Profesja: Wojownik
Level: -1
Wiek: 34
Dołączył: 15 Lip 2005
Skąd: Pabianice
Wysłany: 16-02-2008, 14:56   

"kto jest online" sprawdza dostępność użytkownika tylko przy odświeżaniu całej strony. Natomiast "okienko" wykonywałoby skrypt "kto jest online", powiedzmy co 10 sekund, aby sprawdzić czy dana osoba zalogowała się, czy nie...
_________________


リョコ カワチ || バルトシュ クリシャック || Regulaminy || Arena ||
 
 
 
Pitazboras 
Użytkownik



Profesja: Wojownik
Level: 220
Wiek: 26
Dołączył: 05 Sty 2007
Skąd: Kraków
Wysłany: 16-02-2008, 14:56   

graci napisał/a:
przecież jeśli wziąć to tak "na chłopski rozum" to i tak skrypt, który sprawdza kto jest online i podświetla nick na biało, robi odwołania do bazy...

Owszem, ale robi to znacznie rzadziej niż taki skrypt proponowany w tym temacie. Nie chodzi o sam fakt zapytania bazy, ale o ilość tych zapytań.
 
 
graci 
Użytkownik



Profesja: Mag
Level: 109
Wiek: 32
Dołączył: 17 Sty 2007
Skąd: Szczytno
Wysłany: 16-02-2008, 14:59   

BARTOSh napisał/a:
"kto jest online" sprawdza dostępność użytkownika tylko przy odświeżaniu całej strony. Natomiast "okienko" wykonywałoby skrypt "kto jest online", powiedzmy co 10 sekund, aby sprawdzić czy dana osoba zalogowała się, czy nie...

Rozumiem. W takim razie okienko mogłoby się wyświetlać tylko po odświeżeniu strony - tak jak to jest z wiadomościami.
_________________
 
 
 
DeniM 
Użytkownik



Profesja: Wojownik
Nick: jancio12
Level: 116
Wiek: 31
Dołączył: 18 Cze 2007
Wysłany: 17-02-2008, 15:20   

Do bani pomysł. Teraz i tak jest dobrze bo jak gracz jest online to jest na biało a jak go nie ma to jest na czerwono i starczy
 
 
 
NiGhT VolF 
Użytkownik


Profesja: Wojownik
Nick: Jushiro Ukitake
Level: 1
Dołączył: 28 Mar 2008
Skąd: Poznań
Wysłany: 30-03-2008, 00:16   

Emm.. Uważam że pomysł dobry. Lista przyjaciół ma często opóźnienie i nie da się dokładnie dowiedzieć, czy ktoś jest online. Dla rankingowców, czy anty to jest bardzo ważne. Dlatego polecam g:D ><
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme MyFantasy created by Phantom