Regulamin Forum    FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Grupy    Rejestracja     Zaloguj 


Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: BaGGy
24-02-2015, 23:36
wiadomości
Autor Wiadomość
qrees
Użytkownik


Profesja: Mag
Level: 68
Dołączył: 26 Kwi 2006
Wysłany: 18-07-2007, 13:49   

Ziomusiq napisał/a:
Zyga napisał/a:
Wiesz ile to odwołań do bazy danych?
Pomyśl chłopie... :wink:
jeżeli to do mnie to tak ci powiem:
jeżeli już to teraz też masz to odwołanie tylko tyle że jest wyświetlane przy pomocy HTML bądź PHP... zmieniając język na Javascript zawołanie będzie takie same tylko tyle, że okienko z linkami będzie się samo odświeżać bez odświeżania całej strony.

zapytanie a wyświetlanie to 2 różne sprawy... -> zapytanie "wyszukuje" w bazie danych zmienną a jak ją uwidocznisz to już kwestia wyobraźni...

dziękuję za uwagę :P :wink:


Zyga: tak, wiem, jedno

Ziomusiq: nie koniecznie, w czasie ruchu wykonywany jest skrypt tylko dla ruchu i na 90% nie sprawdza czy ktoś ma nowe wiadomości, bo niby poco?

Pitazboras napisał/a:
Ziomusiq napisał/a:
sam do końca nie wiem, bo nie znam kodu

Prawy klawisz myszy -> a dalej to wiesz chyba co? :D

No więc z mojego pobieżnego spojrzenia wynika, że zapytania odnośnie nowych wiadomości po prostu nie ma póki co i jeśli byłoby dodane, to niestety obciążenie serwera mogłoby wzrosnąć. Jak bardzo? Tego już nie wiem, myślę, że w miarę znacząco. I to jest chyba jedyny minus wprowadzenia tego - dość poważny minus.


Ziomusiq: no jak uda ci się w ten sposób zobaczyć kod gry, to mnie poinformuj ;) byłbym bardzo zainteresowany (i pewnie nie tylko ja :P )

Pitazboras: trzeba by to sprawdzić, bo może okazać się, że obciążenie wzrośnie o 1%, co już takie straszne nie jest :P


Medkubo napisał/a:
Do Niczego :!:

Goni Cię NooB Po mapie A TU NAGLE! : " ERROR: MASZ NOWĄ WIADOMOŚĆ!"

LOL KTOŚ ZE SŁABYM SERCEM BEZ BENEKOLA PADNIE PRZED KOMPEM :P

Pozdro I Miłego Grania ;]


Przeczytaj z łaski swojej cały temat... i zmień klawiaturę na taką bez capsa...
 
 
Pitazboras 
Użytkownik



Profesja: Wojownik
Level: 220
Wiek: 25
Dołączył: 05 Sty 2007
Skąd: Kraków
Wysłany: 18-07-2007, 17:41   

qrees napisał/a:
Zyga: tak, wiem, jedno

Jedno - ale za każdym ruchem i dla każdego gracza. Czyli jak jest online np. 500 graczy i wszyscy w jednej chwili wykonują ruch, to daje dodatkowe 500 zapytań do bazy.

qrees napisał/a:
Ziomusiq: no jak uda ci się w ten sposób zobaczyć kod gry, to mnie poinformuj ;) byłbym bardzo zainteresowany (i pewnie nie tylko ja :P )

Hehe... Nie wierzysz to sam sprawdź - wszystko co wykonuje się po stronie klienta jest dostępne za pomocą PPM... A my tu właśnie o tym mówimy, bo to, w jaki sposób zapytania są realizowane w tym momencie nas nie interesuje.
 
 
qrees
Użytkownik


Profesja: Mag
Level: 68
Dołączył: 26 Kwi 2006
Wysłany: 18-07-2007, 20:20   

Pitazboras napisał/a:
qrees napisał/a:
Zyga: tak, wiem, jedno

Jedno - ale za każdym ruchem i dla każdego gracza. Czyli jak jest online np. 500 graczy i wszyscy w jednej chwili wykonują ruch, to daje dodatkowe 500 zapytań do bazy.

no popatrz... Tylko ja mówiłem o jednym zapytaniu na ruch gracza. Powiedzmy, że mamy 500 graczy, powiedzmy, że 75% się rusza, reszta się opiernicza, na 3 serwery przy powiedzmy jednym ruchu na sekundę daje nam dodatkowych 125 zapytań do bazy. Tak czy siak takie rozważania nie mają większego sensu bo nie znamy dokładnie obecnej sytuacji...
Pitazboras napisał/a:

qrees napisał/a:
Ziomusiq: no jak uda ci się w ten sposób zobaczyć kod gry, to mnie poinformuj ;) byłbym bardzo zainteresowany (i pewnie nie tylko ja :P )

Hehe... Nie wierzysz to sam sprawdź - wszystko co wykonuje się po stronie klienta jest dostępne za pomocą PPM... A my tu właśnie o tym mówimy, bo to, w jaki sposób zapytania są realizowane w tym momencie nas nie interesuje.

Mowa była nie o tym co się wykonuje po stronie klienta a o tym co jest wykonywane po stronie serwera. Zmodyfikowanie kodu wykonywanego po stronie klienta nie wystarczy. Trzeba jeszcze zmodyfikować skrypt PHP żeby informował klienta o nowej wiadomości.
 
 
Monet 
Użytkownik



Profesja: Wojownik
Level: 1
Dołączył: 01 Gru 2006
Skąd: Myślibórz
Wysłany: 19-07-2007, 20:57   

Co by było jak byś walczył z bossem bossowi zostało 100 życia i tu wiadomość i wyłącza sie walka xD jestem na Nie
_________________

 
 
kaliber94 
Użytkownik



Profesja: Wojownik
Nick: s1 kaliber94/s3 Sick
Level: 142
Wiek: 29
Dołączył: 14 Sty 2007
Skąd: Jastrzębie Zdrój
Wysłany: 19-07-2007, 21:15   

jestem nobstat napisał/a:
Cytat:
To moze utrudnic spacerek po mapie (gł. pt "ucieczka")...
ym i lekko zdenerwować.. jeśli dostawałoby sie ich multum..
coz ja nie widze problemu w tym jak jest..
ani w sprawdzaniu co pewien czas wiadomosci...


to może by zrobić tak że w profil--> zmień :
i ustawić to czy ma być wyświetlany komunikat czy nie



Zgadzam sie z tym zmienianiem w profilu.
 
 
 
qrees
Użytkownik


Profesja: Mag
Level: 68
Dołączył: 26 Kwi 2006
Wysłany: 20-07-2007, 11:38   

Monet napisał/a:
Co by było jak byś walczył z bossem bossowi zostało 100 życia i tu wiadomość i wyłącza sie walka xD jestem na Nie

ludzie, mam prośbę, czytajcie cały temat a nie tylko pierwszą wiadomość...
_________________
 
 
gruta 
Użytkownik


Profesja: Mag
Nick: Gruta
Level: 3
Wiek: 29
Dołączył: 30 Lip 2007
Skąd: łódz
Wysłany: 30-07-2007, 09:09   

Pomysł niezły jestem za
 
 
 
ahim 
Użytkownik



Profesja: Mag
Nick: Tugor
Dołączył: 14 Sty 2007
Wysłany: 30-07-2007, 15:20   

pomysl nawet fajny,ale napewno by mi to przeszkadzalo w chodzeniiu po mapce,wiec jestem na nie
 
 
 
ChmuraCS 
Użytkownik



Profesja: Wojownik
Nick: chmur0n
Level: 127
Świat: 3
Dołączył: 02 Lip 2007
Skąd: Ozorków
Wysłany: 30-07-2007, 16:58   

Podoba mi sie :) 100% na TAK
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme MyFantasy created by Phantom