Regulamin Forum    FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Grupy    Rejestracja     Zaloguj 


Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: BaGGy
20-02-2015, 23:59
Szczescie-balans klas
Autor Wiadomość
Ptah 
Użytkownik


Profesja: Mag
Level: 133
Dołączył: 02 Sie 2008
Wysłany: 09-09-2008, 11:28   Szczescie-balans klas

Chcialbym poruszyc kwestie knightow i magow. Jak wiadomo magowie musza uzupelniac mane podczas walki tracąc ture. W zwiazku z tym powinno to byc rownowazone np unikami. Niestety czestotliwosc ich jest b. mala. Np. walczac z knightem od ktorego mialem troche wiecej szczescia unikalem w 2ch walkach srednio 1 cios na 20scia tur z kazdej strony a powinno byc wg mnie srednio 4 uniki na 30tur (albo unik= 1/4-5 zadanych ciosow)(bo mniej wiecej tyle razy many sie uzupelnia jak walka trwa do konca). Teraz walki wygladaja tak ze zada sie 3 ciosy (na tyle starczy many) i nastepuje atak knightow ktorzy nie daja mozliwosci uzupelnienia many(ewentualnie raz dzieki czemu mozemy sie uleczyc 4 razy wiecej i znowu many brak).
Niech nie wypowiadaja sie mondralinscy ze mag powinien dawac w speed bo knight tez daje w speed a ja mowie o wyrownaniu szans przy tych samych statystykach
 
 
mnietuniema
Użytkownik


Level: 1
Dołączył: 22 Paź 2006
Skąd: Warszawa
Wysłany: 09-09-2008, 14:01   

szkoda że dislike nie ma ;)
ale sporo na ten temat się już pisało.... np. tu:
https://forum.mfo2.pl/viewtopic.php?t=12207&postdays=0&postorder=asc&start=0
ja sam gram magiem i pare spraw mi się nie podoba, ale profesje uchodzą za zrównoważone i na poważne zmiany bym jednak nie liczył.... :(
poza tym dużo zależy od eq - przez nie w pewnych przedziałach levelowych lepszy jest mag, a w innych - woj...
 
 
Klaczu 
Użytkownik


Profesja: Wojownik
Level: 178
Świat: 3
Wiek: 30
Dołączył: 19 Lip 2008
Skąd: Świebodzin
Wysłany: 09-09-2008, 14:37   

Ptah wbij duży lvl , walcz bardzo długo i wtedy gadaj że mag jest gorszy ok ?
Przede wszystkich większe hity + Leczenie które jest bardzo przydatne do tego np. Mikstura regeneracji dodaje 8k hp + 1,5k many z tych 1,5k many możesz już sie kilka razy uleczyć a wiec pierw poznaj grę a później się wypowiadaj . Zarówno mag jak i woj są wyrównane koniec kropka .
 
 
 
Jelsyn 
Użytkownik



Profesja: Mag
Nick: voodoo child
Level: 10
Wiek: 34
Dołączył: 16 Gru 2005
Skąd: Danzig
Wysłany: 09-09-2008, 15:13   

No niby tak, ale są miksty regeneracji 1 i 2, którymi zapewne na wysokich lvl'ach leczy się tylko MP ;) do tego dochodzą jeszcze elki, ale to wszystko kosztuje i mag po 5 walkach będzie spłukany :D dlatego też uważam, że jest to trochę przegięte mimo tego, że została zmniejszona szansa na wpakowanie krytyka przy małych różnicach szczęścia.
 
 
Ptah 
Użytkownik


Profesja: Mag
Level: 133
Dołączył: 02 Sie 2008
Wysłany: 09-09-2008, 17:08   

Klaczu napisał/a:
Ptah wbij duży lvl , walcz bardzo długo i wtedy gadaj że mag jest gorszy ok ?
Przede wszystkich większe hity + Leczenie które jest bardzo przydatne do tego np. Mikstura regeneracji dodaje 8k hp + 1,5k many z tych 1,5k many możesz już sie kilka razy uleczyć a wiec pierw poznaj grę a później się wypowiadaj . Zarówno mag jak i woj są wyrównane koniec kropka .

tyle ze te wieksze hity sa takie same jak woja krytyki. Na dodatek woj wali tez slabsze ciosy dzieki czemu czesto zdaza sie ze sie nie uleczymy majac np 60%hp a potem krytyk (chyba 1,5 raz wiekszy dmg) a mag musi marnowac linijke inteligencji zeby taki myk zrobic;p i wydac wiecej kasy na gemy (nie mowiac juz o tym ze nie ma gemu krytyki a maga gemy ataku sa podzielone na sile magii i ilosc many). Natomiast miksy regeneracji uzywaja chyba lvl 100+ jesli ich stac
 
 
Jelsyn 
Użytkownik



Profesja: Mag
Nick: voodoo child
Level: 10
Wiek: 34
Dołączył: 16 Gru 2005
Skąd: Danzig
Wysłany: 09-09-2008, 17:58   

Ptah napisał/a:
Natomiast miksy regeneracji uzywaja chyba lvl 100+ jesli ich stac


Miksty regeneracji lvl1 i eliksy można już używać od 50 lvl'u a jeżeli Ciebie nie stać na to i boli Cię to, to masz pecha :) zacznij zarabiać :!:
 
 
Ptah 
Użytkownik


Profesja: Mag
Level: 133
Dołączył: 02 Sie 2008
Wysłany: 10-09-2008, 07:14   

wiesz co nawet jakby bylo mnie stac to co to za balans gdzie mag traci 400k na potyczke a knight 4k
 
 
Jelsyn 
Użytkownik



Profesja: Mag
Nick: voodoo child
Level: 10
Wiek: 34
Dołączył: 16 Gru 2005
Skąd: Danzig
Wysłany: 10-09-2008, 08:22   

Ptah napisał/a:
wiesz co nawet jakby bylo mnie stac to co to za balans gdzie mag traci 400k na potyczke a knight 4k

Ale mag wygrywa to jest raz, 2 to jest to, że zarobić na 50 lvl'u da się nawet 1 mln bez problemu ;) bynajmniej było tak kiedyś, nie wiem jak jest teraz bo nie gram na s1 na takim "potężnym" poziomie.
 
 
ADIHC1 
Junior Admin
Game Master




Level: 132
Dołączył: 30 Paź 2006
Wysłany: 10-09-2008, 11:58   

mnietuniema napisał/a:
ja sam gram magiem i pare spraw mi się nie podoba, ale profesje uchodzą za zrównoważone i na poważne zmiany bym jednak nie liczył.... :(

Daleko im do zrównoważenia..
Klaczu napisał/a:
Ptah wbij duży lvl , walcz bardzo długo i wtedy gadaj że mag jest gorszy ok ?
Przede wszystkich większe hity

Jesteś tego pewien? Na pewno w jakimś przedziale poziomowym Mag ma przewagę ataku, ale na pewno nie na najwyższych - nawet ostatnia aktualizacja tego nie zmieniła. O żarłoczności gemów nawet nie wspominam.

Problemem jest to, że jeśli Mag da więcej punktów w Szczęście kosztem ataku (czyli tak, jak Wojownik - lecz ten zyskuje Krytyki, większy atak ..kosztem ataku, hehe), to będzie miał niewystarczającą ilość MP - nawet z MP Plusami będzie to niesatysfakcjonująca ilość..

Co nie zmienia faktu, że można wygrywać Magiem, a i satysfakcja większa ; >
_________________
Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów. S. Lem
 
 
Jelsyn 
Użytkownik



Profesja: Mag
Nick: voodoo child
Level: 10
Wiek: 34
Dołączył: 16 Gru 2005
Skąd: Danzig
Wysłany: 10-09-2008, 13:00   

ADIHC1 napisał/a:
Co nie zmienia faktu, że można wygrywać Magiem, a i satysfakcja większa ; >


Zgodzę się, ale wydaje mi się, że magiem łatwo jest zremisować na wysokim poziomie dzięki bardzo dużej ilości leczenia się, są to tylko moje przypuszczenie ponieważ nie mam takiego poziomu :P
 
 
mnietuniema
Użytkownik


Level: 1
Dołączył: 22 Paź 2006
Skąd: Warszawa
Wysłany: 10-09-2008, 19:33   

ADIHC1 napisał/a:
mnietuniema napisał/a:
ja sam gram magiem i pare spraw mi się nie podoba, ale profesje uchodzą za zrównoważone i na poważne zmiany bym jednak nie liczył.... :(

Daleko im do zrównoważenia..

Ach te moje subtelności.... ;)
Chciałem tylko zwięzłą odpowiedzią pozbawić pytającego złudzeń ;)
dawno nie było dyskusji "woj a mag" i nie chciałem jej rozpoczynać.... pod nieobecność disi straci ona wiele...

Porównywanie obu profesji ma sens jedynie dla wysokich leveli i najlepszego eq - dlaczego? bo wcześniej zawsze można wbić wyższy lvl i założyć lepsze eq :D

Klaczu napisał/a:
Przede wszystkich większe hity + Leczenie które jest bardzo przydatne

Większe hity maga to chyba największa ściema tej gry ;) stworzyli ją chyba ci którzy na początku nic nie dają w atrybuty i przy stosunkowo niewielkiej ilości hp faktycznie nieprzyjemnie obrywają...

"Od zawsze" mówiło się że mag jest szybki (bo daje w szybkość hehe) i ma większe hity (dzięki atrybutom), woj natomiast ma uniki i krytyki (dzięki szczęściu) - co w sumie podobno daje przewagę magom... i pewnie mówić się będzie, co jednakże faktów nie zmieni...

ADIHC1 napisał/a:
Problemem jest to, że jeśli Mag da więcej punktów w Szczęście kosztem ataku (czyli tak, jak Wojownik - lecz ten zyskuje Krytyki, większy atak ..kosztem ataku, hehe), to będzie miał niewystarczającą ilość MP - nawet z MP Plusami będzie to niesatysfakcjonująca ilość..

Nic dodać...
No może tylko to przy nowym sposobie "krytykowania" najgorsze co może być to zwykły cios za 45% a potem krytyk... nie da się ustawić inteligencji tak by dobrze (tj. efektywnie) leczyła przy ciosach zwykłych i krytykach...

A atrybuty?
W świątyniach woj robi po 25 każdego, dodaje itemek z każdym atrybutem i ma 35 (to żaden problem), jeśli mag ma nawet 50 - to jego "MOCNY HIT" wzrasta raptem o 15%, a co w zamian ma woj? Krytyka za "tylko" 40% :D no i mag musi jeszcze trafić ;)
co przy bardzo zbliżonych innych cechach broni dla maga (dla niego - z gemem, tylko niech go najpierw sam ;) nabije) i woja (obrażenia, atak w tym i magiczny) każe się nieco zadumać nad tym "mocnym hitem" maga...
To może sprawę "zrównoważenia" bonusów dla woja i maga powtórzę raz jeszcze większymi literami: EFEKTYWNA KORZYŚĆ MAGA Z ATRYBUTÓW TO 15%, EFEKTYWNOŚĆ KRYTYKA WOJA - 40%!

Jelsyn napisał/a:
ADIHC1 napisał/a:
Co nie zmienia faktu, że można wygrywać Magiem, a i satysfakcja większa ; >


Zgodzę się, ale wydaje mi się, że magiem łatwo jest zremisować na wysokim poziomie dzięki bardzo dużej ilości leczenia się, są to tylko moje przypuszczenie ponieważ nie mam takiego poziomu :P

Dość łatwo jest o remis w zwykłej walce, w turniejowej bez limitu tur - jest równie łatwo o przegraną... A jak ktoś chce wygrywać i to regularnie?!
A wygrać niby i można... znam takiego jednego co w turnieju wygrał z wojem mającym 26 lvli więcej :cool: satysfakcja i owszem była - zwycięstwa w turnieju niestety nie było.... :( przy "subtelnych" statach można wszystko..... :D

Do pełni szczęścia (hehehe... szczęścia.....) trzeba jeszcze dodać to że (jeśli to dalej funkcjonuje) - przy większych wartościach szybkość jest z każdym kolejnym punktem coraz mniej wydajna - czyli choć się w nią coraz więcej pakuje to o duble jest coraz trudniej...

Teraz czekam na wywody wojów że mag jest jednak silniejszy :D
 
 
Klaczu 
Użytkownik


Profesja: Wojownik
Level: 178
Świat: 3
Wiek: 30
Dołączył: 19 Lip 2008
Skąd: Świebodzin
Wysłany: 11-09-2008, 12:31   

mnietuniema

Tak , może i woj ma krytyki , ale mag ma w zamian to szybkość . Przede wszystkim woj który ma sporo szczęścia traci pkt i niema tak wiele w silę co skutkuje nie za bardzo mocnym ciosem . Co do magów w walce wystarczy ze maja leczenie a woj praktycznie nie ma szans w turniejach jest tak często , mag leczenie a woj straci mixy i pada .
Każdy broni swojej klasy :razz: ale według mnie mag jest lepszy i w bossach i w pvp .
 
 
 
ADIHC1 
Junior Admin
Game Master




Level: 132
Dołączył: 30 Paź 2006
Wysłany: 11-09-2008, 12:56   

Skąd przekonanie, że Wojownik jest wolniejszy od Maga? To kwestia setowania postaci i nie ma to względu na "profesję"..
_________________
Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów. S. Lem
 
 
mnietuniema
Użytkownik


Level: 1
Dołączył: 22 Paź 2006
Skąd: Warszawa
Wysłany: 11-09-2008, 14:45   

Klaczu napisał/a:
mnietuniema

Tak , może i woj ma krytyki , ale mag ma w zamian to szybkość . Przede wszystkim woj który ma sporo szczęścia traci pkt i niema tak wiele w silę co skutkuje nie za bardzo mocnym ciosem . Co do magów w walce wystarczy ze maja leczenie a woj praktycznie nie ma szans w turniejach jest tak często , mag leczenie a woj straci mixy i pada .
Każdy broni swojej klasy :razz: ale według mnie mag jest lepszy i w bossach i w pvp .


przeczytaj sobie jeszcze raz to co ADIHC1 napisał o ataku i szczęściu ;)
wcześniej zapomniałem dodać że 2 z 3 najlepszych broni dla woja mają plusa do szybkości,
dla maga jakaś różdżka ma plusa - ale nie jest to różdżka najlepsza...
 
 
Jelsyn 
Użytkownik



Profesja: Mag
Nick: voodoo child
Level: 10
Wiek: 34
Dołączył: 16 Gru 2005
Skąd: Danzig
Wysłany: 11-09-2008, 18:10   

Wój ma nieprzyjemne krytyki i tu się zgodzę, że ich efektywność jest b.duża i dobrej inteligencji nie da się ustawić przeciwko wojowi :) no chyba, że administracja wprowadzi większą możliwość co do inteligencji (większa ilość poleceń) chociaż to i tak nie zmieni walk turniejowych do końca tylko może przedłużyć wiele z konfrontacji wojów i magów ;D

Magiem wygrałem turniej, wbiłem top10 bez problemu top 2 z wielkimi problemami :D no i skasowałem, ale było to za czasów gdy 10 wity i inty starczało, bo resztę rekompensowały przedmioty :)

Uważam, że w tej wersji Mfo lepiej ma wojownik niżeli biedny mag ;/
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme MyFantasy created by Phantom