Chcialbym poruszyc kwestie knightow i magow. Jak wiadomo magowie musza uzupelniac mane podczas walki tracąc ture. W zwiazku z tym powinno to byc rownowazone np unikami. Niestety czestotliwosc ich jest b. mala. Np. walczac z knightem od ktorego mialem troche wiecej szczescia unikalem w 2ch walkach srednio 1 cios na 20scia tur z kazdej strony a powinno byc wg mnie srednio 4 uniki na 30tur (albo unik= 1/4-5 zadanych ciosow)(bo mniej wiecej tyle razy many sie uzupelnia jak walka trwa do konca). Teraz walki wygladaja tak ze zada sie 3 ciosy (na tyle starczy many) i nastepuje atak knightow ktorzy nie daja mozliwosci uzupelnienia many(ewentualnie raz dzieki czemu mozemy sie uleczyc 4 razy wiecej i znowu many brak).
Niech nie wypowiadaja sie mondralinscy ze mag powinien dawac w speed bo knight tez daje w speed a ja mowie o wyrownaniu szans przy tych samych statystykach
szkoda że dislike nie ma
ale sporo na ten temat się już pisało.... np. tu:
https://forum.mfo2.pl/viewtopic.php?t=12207&postdays=0&postorder=asc&start=0
ja sam gram magiem i pare spraw mi się nie podoba, ale profesje uchodzą za zrównoważone i na poważne zmiany bym jednak nie liczył....
poza tym dużo zależy od eq - przez nie w pewnych przedziałach levelowych lepszy jest mag, a w innych - woj...
Ptah wbij duży lvl , walcz bardzo długo i wtedy gadaj że mag jest gorszy ok ?
Przede wszystkich większe hity + Leczenie które jest bardzo przydatne do tego np. Mikstura regeneracji dodaje 8k hp + 1,5k many z tych 1,5k many możesz już sie kilka razy uleczyć a wiec pierw poznaj grę a później się wypowiadaj . Zarówno mag jak i woj są wyrównane koniec kropka .
No niby tak, ale są miksty regeneracji 1 i 2, którymi zapewne na wysokich lvl'ach leczy się tylko MP do tego dochodzą jeszcze elki, ale to wszystko kosztuje i mag po 5 walkach będzie spłukany dlatego też uważam, że jest to trochę przegięte mimo tego, że została zmniejszona szansa na wpakowanie krytyka przy małych różnicach szczęścia.
Ptah wbij duży lvl , walcz bardzo długo i wtedy gadaj że mag jest gorszy ok ?
Przede wszystkich większe hity + Leczenie które jest bardzo przydatne do tego np. Mikstura regeneracji dodaje 8k hp + 1,5k many z tych 1,5k many możesz już sie kilka razy uleczyć a wiec pierw poznaj grę a później się wypowiadaj . Zarówno mag jak i woj są wyrównane koniec kropka .
tyle ze te wieksze hity sa takie same jak woja krytyki. Na dodatek woj wali tez slabsze ciosy dzieki czemu czesto zdaza sie ze sie nie uleczymy majac np 60%hp a potem krytyk (chyba 1,5 raz wiekszy dmg) a mag musi marnowac linijke inteligencji zeby taki myk zrobic;p i wydac wiecej kasy na gemy (nie mowiac juz o tym ze nie ma gemu krytyki a maga gemy ataku sa podzielone na sile magii i ilosc many). Natomiast miksy regeneracji uzywaja chyba lvl 100+ jesli ich stac
wiesz co nawet jakby bylo mnie stac to co to za balans gdzie mag traci 400k na potyczke a knight 4k
Ale mag wygrywa to jest raz, 2 to jest to, że zarobić na 50 lvl'u da się nawet 1 mln bez problemu bynajmniej było tak kiedyś, nie wiem jak jest teraz bo nie gram na s1 na takim "potężnym" poziomie.
ja sam gram magiem i pare spraw mi się nie podoba, ale profesje uchodzą za zrównoważone i na poważne zmiany bym jednak nie liczył....
Daleko im do zrównoważenia..
Klaczu napisał/a:
Ptah wbij duży lvl , walcz bardzo długo i wtedy gadaj że mag jest gorszy ok ?
Przede wszystkich większe hity
Jesteś tego pewien? Na pewno w jakimś przedziale poziomowym Mag ma przewagę ataku, ale na pewno nie na najwyższych - nawet ostatnia aktualizacja tego nie zmieniła. O żarłoczności gemów nawet nie wspominam.
Problemem jest to, że jeśli Mag da więcej punktów w Szczęście kosztem ataku (czyli tak, jak Wojownik - lecz ten zyskuje Krytyki, większy atak ..kosztem ataku, hehe), to będzie miał niewystarczającą ilość MP - nawet z MP Plusami będzie to niesatysfakcjonująca ilość..
Co nie zmienia faktu, że można wygrywać Magiem, a i satysfakcja większa ; >
_________________ Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów. S. Lem
Co nie zmienia faktu, że można wygrywać Magiem, a i satysfakcja większa ; >
Zgodzę się, ale wydaje mi się, że magiem łatwo jest zremisować na wysokim poziomie dzięki bardzo dużej ilości leczenia się, są to tylko moje przypuszczenie ponieważ nie mam takiego poziomu
ja sam gram magiem i pare spraw mi się nie podoba, ale profesje uchodzą za zrównoważone i na poważne zmiany bym jednak nie liczył....
Daleko im do zrównoważenia..
Ach te moje subtelności....
Chciałem tylko zwięzłą odpowiedzią pozbawić pytającego złudzeń
dawno nie było dyskusji "woj a mag" i nie chciałem jej rozpoczynać.... pod nieobecność disi straci ona wiele...
Porównywanie obu profesji ma sens jedynie dla wysokich leveli i najlepszego eq - dlaczego? bo wcześniej zawsze można wbić wyższy lvl i założyć lepsze eq
Klaczu napisał/a:
Przede wszystkich większe hity + Leczenie które jest bardzo przydatne
Większe hity maga to chyba największa ściema tej gry stworzyli ją chyba ci którzy na początku nic nie dają w atrybuty i przy stosunkowo niewielkiej ilości hp faktycznie nieprzyjemnie obrywają...
"Od zawsze" mówiło się że mag jest szybki (bo daje w szybkość hehe) i ma większe hity (dzięki atrybutom), woj natomiast ma uniki i krytyki (dzięki szczęściu) - co w sumie podobno daje przewagę magom... i pewnie mówić się będzie, co jednakże faktów nie zmieni...
ADIHC1 napisał/a:
Problemem jest to, że jeśli Mag da więcej punktów w Szczęście kosztem ataku (czyli tak, jak Wojownik - lecz ten zyskuje Krytyki, większy atak ..kosztem ataku, hehe), to będzie miał niewystarczającą ilość MP - nawet z MP Plusami będzie to niesatysfakcjonująca ilość..
Nic dodać...
No może tylko to przy nowym sposobie "krytykowania" najgorsze co może być to zwykły cios za 45% a potem krytyk... nie da się ustawić inteligencji tak by dobrze (tj. efektywnie) leczyła przy ciosach zwykłych i krytykach...
A atrybuty?
W świątyniach woj robi po 25 każdego, dodaje itemek z każdym atrybutem i ma 35 (to żaden problem), jeśli mag ma nawet 50 - to jego "MOCNY HIT" wzrasta raptem o 15%, a co w zamian ma woj? Krytyka za "tylko" 40% no i mag musi jeszcze trafić
co przy bardzo zbliżonych innych cechach broni dla maga (dla niego - z gemem, tylko niech go najpierw sam nabije) i woja (obrażenia, atak w tym i magiczny) każe się nieco zadumać nad tym "mocnym hitem" maga...
To może sprawę "zrównoważenia" bonusów dla woja i maga powtórzę raz jeszcze większymi literami: EFEKTYWNA KORZYŚĆ MAGA Z ATRYBUTÓW TO 15%, EFEKTYWNOŚĆ KRYTYKA WOJA - 40%!
Jelsyn napisał/a:
ADIHC1 napisał/a:
Co nie zmienia faktu, że można wygrywać Magiem, a i satysfakcja większa ; >
Zgodzę się, ale wydaje mi się, że magiem łatwo jest zremisować na wysokim poziomie dzięki bardzo dużej ilości leczenia się, są to tylko moje przypuszczenie ponieważ nie mam takiego poziomu
Dość łatwo jest o remis w zwykłej walce, w turniejowej bez limitu tur - jest równie łatwo o przegraną... A jak ktoś chce wygrywać i to regularnie?!
A wygrać niby i można... znam takiego jednego co w turnieju wygrał z wojem mającym 26 lvli więcej satysfakcja i owszem była - zwycięstwa w turnieju niestety nie było.... przy "subtelnych" statach można wszystko.....
Do pełni szczęścia (hehehe... szczęścia.....) trzeba jeszcze dodać to że (jeśli to dalej funkcjonuje) - przy większych wartościach szybkość jest z każdym kolejnym punktem coraz mniej wydajna - czyli choć się w nią coraz więcej pakuje to o duble jest coraz trudniej...
Teraz czekam na wywody wojów że mag jest jednak silniejszy
Tak , może i woj ma krytyki , ale mag ma w zamian to szybkość . Przede wszystkim woj który ma sporo szczęścia traci pkt i niema tak wiele w silę co skutkuje nie za bardzo mocnym ciosem . Co do magów w walce wystarczy ze maja leczenie a woj praktycznie nie ma szans w turniejach jest tak często , mag leczenie a woj straci mixy i pada .
Każdy broni swojej klasy ale według mnie mag jest lepszy i w bossach i w pvp .
Tak , może i woj ma krytyki , ale mag ma w zamian to szybkość . Przede wszystkim woj który ma sporo szczęścia traci pkt i niema tak wiele w silę co skutkuje nie za bardzo mocnym ciosem . Co do magów w walce wystarczy ze maja leczenie a woj praktycznie nie ma szans w turniejach jest tak często , mag leczenie a woj straci mixy i pada .
Każdy broni swojej klasy ale według mnie mag jest lepszy i w bossach i w pvp .
przeczytaj sobie jeszcze raz to co ADIHC1 napisał o ataku i szczęściu
wcześniej zapomniałem dodać że 2 z 3 najlepszych broni dla woja mają plusa do szybkości,
dla maga jakaś różdżka ma plusa - ale nie jest to różdżka najlepsza...
Wój ma nieprzyjemne krytyki i tu się zgodzę, że ich efektywność jest b.duża i dobrej inteligencji nie da się ustawić przeciwko wojowi no chyba, że administracja wprowadzi większą możliwość co do inteligencji (większa ilość poleceń) chociaż to i tak nie zmieni walk turniejowych do końca tylko może przedłużyć wiele z konfrontacji wojów i magów ;D
Magiem wygrałem turniej, wbiłem top10 bez problemu top 2 z wielkimi problemami no i skasowałem, ale było to za czasów gdy 10 wity i inty starczało, bo resztę rekompensowały przedmioty
Uważam, że w tej wersji Mfo lepiej ma wojownik niżeli biedny mag ;/
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach