Propozycja tyczy się wprowadzenia systemu umagiczniania przedmiotów wzorowanego na takich grach jak Lineage2, Metin 2 czy chociażby książkowe AD&D i D&D 3rd których silnik był wykorzystywany do wielu produkcji komputerowych.
Jak by to działało?
Mamy powiedzmy przedmiot:
Teraz w mieście po kliknięciu opcji menu plecak, a potem zakładki ekwipunek obok opcji sprzedaj, załóż itp. pojawia się nowa ikona "Ulepsz". Po jej kliknięciu pojawia się okienko z informacją o koszcie ulepszenia (proponuje tu 1/3 ceny przedmiotu) oraz z ostrzeżeniem mówiącym o tym co się stanie jeżeli ulepszanie się nie powiedzie (przedmiot może ulec zniszczeniu, umagicznienie przedmiotu może się wyzerować lub zmniejszyć o jeden punkt, lub po prostu pieniądze zainwestowane na ulepszanie przepadną a item się nie zmieni).
Szansa na umagicznienie wynosiłaby 80% minus 5% za każde obecne już ulepszenie, minimalnie 40%. Czyli np:
Mosiężny Topór ma szansę 80% zeby umagicznić go na Mosiężny Topór +1
Mosiężny Topór +1 ma szansę 75% zeby umagicznić go na Mosiężny Topór +2
Mosiężny Topór +4 ma szansę 60% zeby umagicznić go na Mosiężny Topór +5
Co dawałoby takie ulepszenie?
Wszystkie dodatnie statystyki przedmiotu zwiększałyby się o 1% za każy punkt umagicznienia. Nasz topór po ulepszeniu na +1 wyglądałby tak:
A ten sam na +4 tak:
Tip dla programistów jest taki iż wbrew pozorom nie trzeba robić oddzielnej bazy danych do umieszczania przedmiotów ze zmienionymi statystykami, bo wnioskuję iż admin ma jedną tabelkę z itemkami a w tabeli z graczami ma zapamiętane tylko id przedmiotów + ich ilość. Wystarczy do każdego przedmiotu który znajduje się w posiadaniu gracza dodać 1 zmienną odpowiedzialną za lvl umagicznienia (cos na podobnej zasadzie jak ilość przedmiotów) a po wczytaniu standardowych danych itemku zmodyfikować je prostym wzorem:
if ($stata > 0){$stata = ($stata+($enchant * ($stata/100));}
gdzie $stata to zmienna konkretnej statystyki a $enchant to wartość dotychczasowego ulepszenia.
Cały ten pomysł nie tylko urozmaici grę ale i również znacznie zmniejszy ilość przedmiotów i złota które będą znajdowały się w rękach graczy, bo jak wiadomo wszyscy beda chcieli mieć jak najlepiej umagicznione przedmioty, a samo enchantowanie często nie będzię się udawało więc będzie dość kosztowne, jeżeli dodać wariant możliwości zniszczenia przedmiotu to i ilość przedmiotów się zmniejszy Powinno to więc znacznie odciążyć bazę danych.
Tylko hmm czy wartosci minusowe tez nie powinny sie polepszyc (zmniejszyc) ?
Tu sie z kolega zgodze
A co do reszty. po co robic takie cyrki? komu to potrzebne. moge sie zalozyc ze potem na forum bedzie spam ze ten kowal czy inne cholerstwo mu zepsulo ekwipunek a on biedny etc....Znowu chcecie zmienic MFo w jakis inny shit...Ashariel czy Ty oby nie grales/grasz w Metin 2? tam jest identycznie za niedlugo z mfo zrobi sie zlepek wszystkich kiczowatych gier MMO... ;/
Pomysł b. dobry, ale ja widzę jeden problem - gracze, którzy mają kilka(set?) milionów na zbyciu mogą zrobić niepokonany set, dzięki którem pokonają każdego, nawet mimo złych statów :]
Pomysł b. dobry, ale ja widzę jeden problem - gracze, którzy mają kilka(set?) milionów na zbyciu mogą zrobić niepokonany set, dzięki którem pokonają każdego, nawet mimo złych statów :]
Też się tego obawiałem... ale myślę że jak ktoś ma kasę to i staty też może mieć niezłe (choćby i kupione).
po 2: jeśli to będzie kilka % ulepszenia to różnica nie będzie tak olbrzymia
Jest jeszcze jeden problem-
Ashariel napisał/a:
Szansa na umagicznienie wynosiłaby 80% minus 5% za każde obecne już ulepszenie, minimalnie 40%.
Jak dojedziemy do tych 40% to ulepszanie nie będzie się opłacać (raczej zepsujemy przedmiot niż ulepszymy). A teraz załóżmy że dzikim fartem ktoś ulepszy przedmiot jeszcze 5x (jeśli wielu będzie próbowało komuś może się udać). Jaka będzie wartość tego przedmiotu? Chyba tyle kasy co ma pierwszy w goldzie.
No i 3 rzecz- załóżmy że mam różdżkę + 10 ... to chyba oczywiste że za wszelką cenę nie będę chciał wbijać lvl żeby z niej "nie wyrosnąć"...
bardzo dobry pomysl zmniejszylaby sie ilosc kasy u high leveli i ludzie w koncu by zaczeli oszczedzac ale powinien byc limit ulepszania np do 10 albo cos w tym stylu zeby potem nie ulepszano w nieskonczonosc...
Pomysł b. dobry, ale ja widzę jeden problem - gracze, którzy mają kilka(set?) milionów na zbyciu mogą zrobić niepokonany set, dzięki którem pokonają każdego, nawet mimo złych statów :]
To można zawsze wprowadzić ograniczenie np. do kilku (kilkunastu) ulepszeń, powiedzmy że do 20 i jak juz ulepszymy jakąś broń poźniej "wyrastamy" z niej i kupujemy lepszą broń i ją znów ulepszamy Czyli kasa szybko by zleciała, ale też wyższe lvle by ją przecierz odrobiły
hmm można rozwiązać problem ,,płaczu" nupów ;D ale moja wizja mija sie z celem pomysłu... hmm myśle podobnie jak Kononowicz! znieść wszystko! a teraz realnie... ulepszamy za bardzo dużo kasy dzięki temu % na ulepszenie będzie większy? tak by było najlepiej co nie? ;>
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach